De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard NTSC film kijken op PAL-televisie

    Een vraagje. Ik ben in het bezit van een Philips harddiskrecorder van het type DVDR3330H welke ik ook gebruik voor het afspelen van dvd's. Deze speler zou zowel dvd's afspelen van het PAL-type alsook films van het NTSC-type. Toch krijg ik, als ik een NTSC-film afspeel, alleen maar beelden welke zwart/wit zijn. Nu heb ik te horen gekregen dat dit aan mijn televisie kan liggen. Ik heb een Blaupunkt IS 70-33 VT televisietoestel. In de specificaties van dit toestel staat dat deze 50Hertz is. Ik heb ergens anders gelezen dat je voor het afspelen van een NTSC-film minimaal een 60Hertz toestel nodig hebt.

    Klopt dat? Is het feit dat mijn tv 50Hertz is, de oorzaak ervan dat de NTSC-films in zwart/wit worden afgespeeld?

    Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

  2. #2

    Standaard

    het is o.a. een oorzaak
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  3. #3

    Standaard

    nee, dat ligt niet zozeer aan de Hertzen maar puur aan het feit of je tv wel of niet NTSC signalen aan kan. als het al een oude tv is, is de kans groot dat deze dat niet kan.

    je zou eens in het menu van je dvdspeler en van je tv moeten kijken of er een optie is waar je NTSC kan instellen...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •