Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 99 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ornec powerbuy ervaringen, deel ze hier.

    Zoals bekend is er een Ornec powerbuy geweest waarbij veel filters (G&W Powerplants) en ook veel powerkabels besteld zijn. De eerste stuks zijn inmiddels al afgeleverd, echter ze moeten nog even ingespeeld worden.

    De bedoeling is dus hier je ervaringen te posten.

  2. #2

    Standaard

    Ik heb hem vandaag ook binnengekregen. Ik weet dat het filter na een paar dagen anders gaat klinken, geef het dus eerst een paar dagen om in te spelen! :wink:

    Aan alle deelnemers, veel plezier met jullie aangeschafte apparaten! Ik hoop dat ze jullie plezier aan audio en video mogen verhogen. :wink:

  3. #3

    Standaard

    Ik ga hem ook zo aansluiten (met meegeleverde kabel) ik ben erg benieuwd.

    Misschien kunnen we hier ook eens kijken welke power cable er goed op dit filter presteerd.

    @ hstadman, wat heb jij voor een powercord aan van de filter naar de wandcontactdoos?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Ik ga hem ook zo aansluiten (met meegeleverde kabel) ik ben erg benieuwd.

    Misschien kunnen we hier ook eens kijken welke power cable er goed op dit filter presteerd.

    @ hstadman, wat heb jij voor een powercord aan van de filter naar de wandcontactdoos?
    Mijn eigen gemaakte powerkabel met furutech rhodium connectors en high end kabel ertussen. Niet te vergelijken met de meeste commerciele of normale powerkabels. :wink: Veruit de beste powerkabel, ook beter dan een dure commerciele kabel die ik ook heb. :wink:

  5. #5

    Standaard

    wat zou zo'n kabel gaan kosten Harry als we die door jou laten maken?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    wat zou zo'n kabel gaan kosten Harry als we die door jou laten maken?
    Maakt niet uit wie die kabel zou maken(alhoewel ik het gratis zou doen :wink: );de onderdelen alleen al maken het geen standaard kabel voor iedereen. :wink:

  7. #7

    Standaard

    Ik heb de mijne ook afgehaald vandaag en gelijk alle HT-app. er op aangesloten, heb nu niet zoveel tijd om te luisteren helaas.

    Wat ik nu al wel zie is dat het tv-beeld (kabelsignaal op CRT) beter is.
    Minder ruis en een strakker, ook met dvd (speler heb ik er ook maar ingeprikt).
    Het lijkt wel of er meer diepte inzit.

    Voor geluid moet hij nog inspelen denk ik en heb ik meer tijd nodig om een en ander te beoordelen.

    Ook de mijne is (helaas) voorzien van de 6 witte "kontaktstopppen".

    Ook nog wat vraagjes:

    Ik krijg echter met geen mogelijkheid spanning uit de achterste twee zwarte aparte aansluitingen, is dit normaal? (nu nog niet nodig maar later eventueel?).

    Wat geven de lampjes aan (phase display en grounding display),
    en wanneer moeten ze wel of niet gaan branden?
    (stekkerblok zelf is aangesloten op ongeaard wandcontactdoos).
    Do you respect wood?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje
    Ik heb de mijne ook afgehaald vandaag en gelijk alle HT-app. er op aangesloten, heb nu niet zoveel tijd om te luisteren helaas.

    Wat ik nu al wel zie is dat het tv-beeld (kabelsignaal op CRT) beter is.
    Minder ruis en een strakker, ook met dvd (speler heb ik er ook maar ingeprikt).
    Het lijkt wel of er meer diepte inzit.

    Voor geluid moet hij nog inspelen denk ik en heb ik meer tijd nodig om een en ander te beoordelen.

    Ook de mijne is (helaas) voorzien van de 6 witte "kontaktstopppen".

    Ook nog wat vraagjes:

    Ik krijg echter met geen mogelijkheid spanning uit de achterste twee zwarte aparte aansluitingen, is dit normaal? (nu nog niet nodig maar later eventueel?).

    Wat geven de lampjes aan (phase display en grounding display),
    en wanneer moeten ze wel of niet gaan branden?
    (stekkerblok zelf is aangesloten op ongeaard wandcontactdoos).
    Mooi om te horen dat je nu al verschillen ziet. :wink:

    phase betekend dat het aangeeft of de fase ook op de fase van het stekkerblok is aangesloten(populair gezegd + op plus, - op -) en grounding geeft aan of de aarde is aangesloten maar bij mijn eerste 2 werkten de lampjes ook al niet.

    Het filter zal de eerste dagen nog wel wat gecomprimeerd klinken maar na een paar dagen zal het flink opener gaan klinken met betere detaillering. :wink:

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman

    Mooi om te horen dat je nu al verschillen ziet. :wink:

    phase betekend dat het aangeeft of de fase ook op de fase van het stekkerblok is aangesloten(populair gezegd + op plus, - op -) en grounding geeft aan of de aarde is aangesloten maar bij mijn eerste 2 werkten de lampjes ook al niet.
    Bedoel je je de fase van het stopcontact? En Hoe kom je er dan achter zonder de lampjes of je in fase hebt aangesloten??

    Ik heb dit filter gekocht buiten de powerbuy om omdat ik te laat was. Ook bij mij doen de lampjes het niet. Er zit een resetknop op die ook niets doet. De witte stopkontakten kunnen mij ook al niet bekoren. De zwarte kontakten doen het echter wel bij mij.
    Rotel 1056 rdv1050
    amhion creon/origo
    VDH D 352
    Hepta ACE

  10. #10

    Standaard

    hmm, klinkt een beetje goedkoop allemaal???

  11. #11

    Standaard

    het is vruj makkelijk demonteerbaar, wellicht een idee om hem even open te maken.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vpegt
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman

    Mooi om te horen dat je nu al verschillen ziet. :wink:

    phase betekend dat het aangeeft of de fase ook op de fase van het stekkerblok is aangesloten(populair gezegd + op plus, - op -) en grounding geeft aan of de aarde is aangesloten maar bij mijn eerste 2 werkten de lampjes ook al niet.
    Bedoel je je de fase van het stopcontact? En Hoe kom je er dan achter zonder de lampjes of je in fase hebt aangesloten??

    Ik heb dit filter gekocht buiten de powerbuy om omdat ik te laat was. Ook bij mij doen de lampjes het niet. Er zit een resetknop op die ook niets doet. De witte stopkontakten kunnen mij ook al niet bekoren. De zwarte kontakten doen het echter wel bij mij.
    Die lampjes heb je niet nodig; haal een spanningzoeker van een euro bij de praxis vandaan en je weet meteen waar de fase zit. :wink:

    Die resetknop is ervoor als beveiliging, dat is dus de overspanningsbeveiliging en geen resetknop die je bij sommige andere elektronische apparaten ziet. De resetknop vliegt eruit als er meer dan 15 amp wordt gevraagd of meer dan 3300 watt! dan kun je hem gewoon weer indrukken en werkt het filter weer! :wink:

    hetzelfde als zeg maar je hoofdschakelaar weer terugzetten als die er is uitgeklapt! :wink:



    Ik blijf erbij dat dit filter voor het geld gewoon goed klinkt en werkt. :wink:


    Maar eh, koop je audio apparatuur omdat het mooi oogt of omdat het goed klinkt?! :wink:
    Wil je mooier, kom je al erg snel op het 3-4 voudige van de prijs die echt niet meer doen dan dit filter.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    het is vruj makkelijk demonteerbaar, wellicht een idee om hem even open te maken.
    yup, de lampjes (led's light emitting diode) zijn eventueel erg gemakkelijk te vervangen ook. :wink:

  14. #14

    Standaard

    Ik heb de mijne ook aangesloten, Eerst op een geaard stopcontact, en waarempel, alle 2 de LEDjes branden!

    Toen helaas op een ongeard, waar ik mijn set heb staan. Nu snap ik dat het ground ledje niks doet, maar als ik de stekker in de ongeaarde wandcontactdoos plug, dan zie ik niet de fase. Ook niet als ik de stekker omdraai. Dit is het geval met de meegeleverde euro kabel, ik zal nog eens met de lap/furutech/wattgate kijken maar helemaal snappen doe ik het niet.

    Kijk maar zonder lampjes:



    Precies 230
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  15. #15

    Standaard

    Ik heb voor de kabel tussen de wandcontactdoos en de GW filter nog maar een kabeltje besteld:


    Past mooi bij de andere 2 die ik al heb!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  16. #16

    Standaard

    En hoe klinkt het sicco?! :wink:

  17. #17

    Standaard

    Het metertje, de lampjes en het alu frontje zijn natuurlijk leuk, maar hoeveel mensen zullen zo'n ding nu echt in het zicht hebben liggen?

    Harry, vraagje aan jou, als je dit filter aansluit op de bijgeleverde kabel of met een echte powerkabel, hoor je dus evengoed verschil?

  18. #18

    Standaard

    Ik meende dat ook bij het aansluitsnoer op de gw veel verschil kan worden behaald, hij heeft zijn eigen fabrikaat high end kabel er niet voor niks op aangesloten. Ik vind deze kabel vooralsnog wel even voldoende.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  19. #19

    Standaard

    ik heb hem nog niet binnen Harry....
    wat is dit voor kabel Seth, en waar te koop voor hoeveel? Powerkabels heb ik nog helemaal geen kaas van gegeten...

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Het metertje, de lampjes en het alu frontje zijn natuurlijk leuk, maar hoeveel mensen zullen zo'n ding nu echt in het zicht hebben liggen?

    Harry, vraagje aan jou, als je dit filter aansluit op de bijgeleverde kabel of met een echte powerkabel, hoor je dus evengoed verschil?
    Ik hoorde erg veel verschillen, zelfs meer dan ik op voorhand had verwacht! Met de bijgeleverde kabel klonk het goed maar het kan beter! Met de commerciele goede powerkabel klinkt het echt al een stuk beter en met mijn eigen gemaakte furutech powerkabel klinkt het gewoon het beste. :wink:

    ja, verschil hoor je met name in transparantie, dus het stereobeeld is schoner, je kunt als het ware dieper in het stereobeeld kijken(luisteren), detaillering, dus fijne details in de muziek en de achtergrond wordt zwarter(de zachtste passages zijn nu veel gemakkelijker en luider te horen) naarmate je er een betere powerkabel opzet!

    Dit geldt in meer of mindere mate ook voor je versterker en voor je bron!

    Als je blijft luisteren Edgar, hoor je het filter ingespeeld raken en langzamerhand anders gaan klinken en veel opener gaan klinken. :wink:

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    ik heb hem nog niet binnen Harry....
    wat is dit voor kabel Seth, en waar te koop voor hoeveel? Powerkabels heb ik nog helemaal geen kaas van gegeten...
    Is die van jouw al verstuurd dan?
    check je status even op de ornec site, als er een t staat van tracking waar je op kunt klikkken, is het filter onderweg naar je. :wink:

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Ik heb voor de kabel tussen de wandcontactdoos en de GW filter nog maar een kabeltje besteld:

    Past mooi bij de andere 2 die ik al heb!
    kabel ziet er goed uit, zo te zien de koper uitvoeringen van de stekkers en wat voor kabel?

  23. #23

    Standaard

    hij is wel al verstuurd ja.
    tracking nummer is echter niet bekend bij DHL, dus ik wacht maar gewoon rustig af

    iemand nog wat meer info over die kabel van Seth? wat kost zoiets nou bijvoorbeeld?

  24. #24

    Standaard

    Wattgate 320i Clear, Furutech FI-E11 CU, LappKabel Ölflex 110CY 3x2,5mm²

    Kun je hier bestellen

    Ik heb nu reeds 2 van deze in bezit alleen dan wel met de goude uitvoering van de Furutech schuko. Snel even een mailtje naar audioconnexxion dat op deze ook maar de Gold moet komen als dat nog kan. :P
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  25. #25

    Standaard

    ah ok, handig tegelijkertijd posten

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •