Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 99 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    thnx, ik heb ook geen idee hoe die dingen heten

  2. #52

    Standaard

    Volgens mij een scheerapparaataansluiting, maar dat weet ik niet zeker.

    EDIT, klopt inderdaad, ook wel een C7 Eurostekker. Bij hifituning kun je er een speciale adapter voor kopen (10euro) om alsnog een reguliere powerkabel te gebruiken.

    linkje
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    thnx, ik heb ook geen idee hoe die dingen heten

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Volgens mij kun je die toch voor een ongeaard powermodel vervangen?
    heb je een linkje voor me? weet namelijk niet welke je hiermee bedoelt

  4. #54

    Standaard

    uurlijk, zie mijn EDIt in de vorige post :wink:. staat iets onder het midden en heet aldaar:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hifituning
    Adapter von Kaltgerätebuchsenstecker auf C7 Eurokupplung (Rasierapparatestecker)
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Volgens mij kun je die toch voor een ongeaard powermodel vervangen?
    heb je een linkje voor me? weet namelijk niet welke je hiermee bedoelt

  5. #55

    Standaard

    ok dan! super! staat op mijn lijstje voor als ik ooit een kabel upgrade ga doen

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    ok dan! super! staat op mijn lijstje voor als ik ooit een kabel upgrade ga doen
    Voor hetzelfde geld soldeer jezelf even een euro inlet aan je apparaat en heb je geen verloopstekker nodig, die het geluid zeker weer nadelig zal beinvloeden.

  7. #57

    Standaard

    Inderdaad, met zo'n verloopstukje of adapter ertussen heeft het minder nut een duurdere powercable te nemen.

    Nou is je Panasonic heel laag dus misschien is er geen plaats voor een gewone aansluiting maar er zijn adressen genoeg waar je beter powercables kunt bestellen met een goede scheerapparaatstekker (zoals het in de volksmond vaak genoemd wordt)

    Pm maar als interesse.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #58

    Standaard

    PM want ik ben niet zo van het zelf solderen...

  9. #59

    Standaard

    Dat dacht ik dus ook, maar ik ze zo laat gisterene toch even niet vinden op het net. vandaar maar even de link naar de adapter.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Inderdaad, met zo'n verloopstukje of adapter ertussen heeft het minder nut een duurdere powercable te nemen.

    Nou is je Panasonic heel laag dus misschien is er geen plaats voor een gewone aansluiting maar er zijn adressen genoeg waar je beter powercables kunt bestellen met een goede scheerapparaatstekker (zoals het in de volksmond vaak genoemd wordt)

    Pm maar als interesse.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    PM want ik ben niet zo van het zelf solderen...
    Ik kan op het internet geen losse scheerapparaat stekkers vinden.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    PM want ik ben niet zo van het zelf solderen...
    Ik kan op het internet geen losse scheerapparaat stekkers vinden.
    Groneberg maakt ze bijvoorbeeld. En Apsa. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    PM want ik ben niet zo van het zelf solderen...
    Ik kan op het internet geen losse scheerapparaat stekkers vinden.
    Groneberg maakt ze bijvoorbeeld. En Apsa. :wink:
    Dank u.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    PM want ik ben niet zo van het zelf solderen...
    Ik kan op het internet geen losse scheerapparaat stekkers vinden.
    Groneberg maakt ze bijvoorbeeld. En Apsa. :wink:
    Dank u.
    En Dienadel verkoopt de Groneberg trouwens. :wink:

    En Hifisupply verkoopt HifiTuning.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #64

    Standaard

    Hifisupply heeft standaard ook alleen die adapter vanhifituning. Wellicht is het op aanvraag wel beschikbaar.

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Hifisupply heeft standaard ook alleen die adapter vanhifituning. Wellicht is het op aanvraag wel beschikbaar.
    Nee hoor... :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #66

    Standaard

    GR^$%$##%$# ik kon hem dus niet vinden op de site :wink:.
    Verkeerd gekeken of overheengelezen, laten we het daar maar op houden :wink:.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Hifisupply heeft standaard ook alleen die adapter vanhifituning. Wellicht is het op aanvraag wel beschikbaar.
    Nee hoor... :wink:

  17. #67

    Standaard

    No worries. Kan, zo blijkt, de beste overkomen..... :wink:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    GR^$%$##%$# ik kon hem dus niet vinden op de site :wink:.
    Verkeerd gekeken of overheengelezen, laten we het daar maar op houden :wink:.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Hifisupply heeft standaard ook alleen die adapter vanhifituning. Wellicht is het op aanvraag wel beschikbaar.
    Nee hoor... :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  18. #68

    Standaard

    Even over het filter, ik hoor wel wat minieme verschillen, hopelijk dat het wat beter wordt in de loop der tijd. Bas is strakker geworden (yes!) en volgens mij zijn de hoge tonen (treble) wat 'scherper' geworden.

    (Pff, moeilijk om geluid te omschrijven...)

    2-Star Trader

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chiau Tsang
    Even over het filter, ik hoor wel wat minieme verschillen, hopelijk dat het wat beter wordt in de loop der tijd. Bas is strakker geworden (yes!) en volgens mij zijn de hoge tonen (treble) wat 'scherper' geworden.

    (Pff, moeilijk om geluid te omschrijven...)
    Klopt, in het begin hoor je dat meteen de bas wat strakker en beter gecontroleerd wordt. De hoge tonen zijn beter gedefinieerd, alhowel, je volges mij in het extreem hoog iets sparkle moet inleveren. Dit weegt niet op tegen de voordelen! Maar het moet nog wat beter worden na inspelen...dan moet alles wat opener worden met strakkere plaatsing, meer lucht en een beter gedefinieerd laag, midden en hoog. :wink:
    Je kunt dan als het ware iets dieper en gemakkelijker in de muziek kijken. :wink:

  20. #70
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Moet nog een plekje maken achter mijn sub, mijn vriendin vind het niet zo jofel staan zo:
    Ze heeft wel een beetje gelijk als ik eerlijk moet zijn.

  21. #71

    Standaard

    Ik heb de filter nu twee weken. Tevens heb ik de de Xindak FP gold besteld die ik heb aangesloten op mijn dvd-speler. Vorige week heb ik powercords binnen gekregen uit Duitsland via audioconnexion. Hiermee heb de filter aangesloten op het electriciteitsnet en mijn receiver aangesloten op het filter.
    Inderdaad ,dat zal wel allemaal moeten inspelen. :wink:
    Het geluidsbeeld lijkt in een strakker keurslijf te zitten . Vooral in het laag.
    Ik vind dat wel prettig. Nu heb ik vanavond , als experiment alles weer even aangesloten op mijn oude stekkerdoos. Nu dat klonk toch ook wel weer prettig losjes. Dat strakke, afgemetene gepropotioneerde vind ik wel prettig maar niet echt ontspannend om naar te luisteren. Ik heb alles weer teruggedraaid om alles verder te laten inspelen.
    Minpunt vind ik verder dat het extreem hoog ( de tjak van de drums bv) niet zuiver klinkt. Het wordt een tsjjjj. Het allerhoogste hoog wordt een brei zonder detail en dat stoort mij mateloos. De rest van het geluidsbeeld is strak en dat gedeelte lijkt werkelijk nergens op. Ik weet niet wat ik hiermee aanmoet. Heeft iemand een tip voor mij dit te fixen behalve dan te hopen dat het weggaat na het inspelen ??
    Rotel 1056 rdv1050
    amhion creon/origo
    VDH D 352
    Hepta ACE

  22. #72

    Standaard

    Alsa het niet weggaat na zo'n 200 uur inspelen, zou ik eerst powerkabel voor powerkabel vervangen voor de oude. Steeds eentje terugzetten en dan luisteren. Wellicht kun je de boosdoenende kabel vinden en het probleem oplossen.

    Anders zou je nog wat kunnen doen met interlinks of speakerkabel, vandenhul schijnt een redelijk warme klank te hebben, misschien dat je daarmee het hoog wat beter in toom kan krijgen.

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vpegt
    Ik heb de filter nu twee weken. Tevens heb ik de de Xindak FP gold besteld die ik heb aangesloten op mijn dvd-speler. Vorige week heb ik powercords binnen gekregen uit Duitsland via audioconnexion. Hiermee heb de filter aangesloten op het electriciteitsnet en mijn receiver aangesloten op het filter.
    Inderdaad ,dat zal wel allemaal moeten inspelen. :wink:
    Het geluidsbeeld lijkt in een strakker keurslijf te zitten . Vooral in het laag.
    Ik vind dat wel prettig. Nu heb ik vanavond , als experiment alles weer even aangesloten op mijn oude stekkerdoos. Nu dat klonk toch ook wel weer prettig losjes. Dat strakke, afgemetene gepropotioneerde vind ik wel prettig maar niet echt ontspannend om naar te luisteren. Ik heb alles weer teruggedraaid om alles verder te laten inspelen.
    Minpunt vind ik verder dat het extreem hoog ( de tjak van de drums bv) niet zuiver klinkt. Het wordt een tsjjjj. Het allerhoogste hoog wordt een brei zonder detail en dat stoort mij mateloos. De rest van het geluidsbeeld is strak en dat gedeelte lijkt werkelijk nergens op. Ik weet niet wat ik hiermee aanmoet. Heeft iemand een tip voor mij dit te fixen behalve dan te hopen dat het weggaat na het inspelen ??

    Hmmm, klinkt het geluidsbeeld wel open of klinkt het nog gecomprimeerd en dof? Als dat zo is, is het filter nog niet ingespeeld! Zo niet, zou ik eens wat andere powerkabels op het filter proberen. Het scheelt echt veel welke powerkabel je op het filter zet; dit heb ik zelf met verschillende kwaliteitskabels uitgetest. de beste kabel op het filter geeft ook het beste resultaat. Bij mij klinkt het al veel opener en de hit van de drum klinkt strak, gedetailleerd en open.

    Ik hoorde duidelijk dat het rechterkanaal nog niet was ingespeeld, na een paar weken kwam dit open en alles klinkt mooi, los en open en in balans.

    Ik zou het toch eerder zoeken in de powerkabels, probeer eens de originele kabel?

    Anders probeer deze combinatie;

    alle andere apparatuur op het filter behalve je versterker, de meeste versterkers filteren zelf ook al in meerdere of mindere mate in de voeding zelf. Kijk uit met verzilverde powerkabels of zilverpowerkabels, zilver kan namelijk vrij hard in het hoog en laag klinken!

    Inspelen veranderd ook nog een en ander aan klank en soundstage!

    Als het filter ingespeeld is klinkt het net zo open als eerder alleen gedetailleerder en strakker. Als de soundstage nog steeds kleiner is, is het nog niet ingespeeld!

  24. #74
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    En in het laatste geval kan je altijd nog het filter achterwegen laten, deze kunnen namelijk het signaal negatief blijven beinvloeden als het om de uiteindelijke klank gaat.
    Ze hebben dan wel een positieve invloed op de "stroom" op zich maar dat uit zich dan negatief in de klank, klink wellicht tegenstrijdig maar je zal de eerste niet zijn waar zich dit voor doet.

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    En in het laatste geval kan je altijd nog het filter achterwegen laten, deze kunnen namelijk het signaal negatief blijven beinvloeden als het om de uiteindelijke klank gaat.
    Ze hebben dan wel een positieve invloed op de "stroom" op zich maar dat uit zich dan negatief in de klank, klink wellicht tegenstrijdig maar je zal de eerste niet zijn waar zich dit voor doet.
    Jouw klachten lijken in eerste instantie nog op een niet ingepseeld filter!

    Mocht je na inspelen niet geheel tevreden zijn zou ik het zo opstellen:

    tv in het filter
    dvd speler in het filter
    cd speler in het filter

    echter je versterker of receiver niet in het filter, zodat die niet wordt gefilterd! En eventueel je sub. deze twee moet je uitproberen op het filter of het wel of niet een gunstig effect heeft.

    Ben je meteen van je probleem af en heb je wel de voordelen van het filter op de andere apparatuur!

    Ik ken helaas niet de problemen die jij hebt...het klinkt alsof het filter iets versterkt wat er in eerste instantie al ingezeten heeft, let wel het filter zet als het ware een loep over het geluidsbeeld en laat daarom ook beter horen wat en waar het eventueel mis is in je setup.

    Zoals gezegd, ik ken niet die problemen met het filter.
    Drumslagen zijn erg gedetailleerd en exact, ook mijn bekkens klinken zuiver en natuurlijk zonder te hard te worden.

    Ik denk eerder aan je powerkabels, of kabels die nog niet ingespeeld zijn!

    Het kan ook zjn dat je interlinks door het beter worden van het geluid minder presteren.


    Johan, de klachten waar jij op doelt hebben meer betrekking op de snelheid van je versterker en dynamiek. Sommige versterkers filteren zelf al behoorlijk en als je die ook nog eens op een filter zet gaat de dynamiek eruit en klinken ze nogal tam en langzaam. Ik lees niet dat dat het geval is.

    je zou eventueel ook nog de condensatoren vervangen in het filter en de bekabeling. Elke condensator heeft zijn eigen karakteristieke klank! Black gate condensatoren bijv. moeten zeker minimaal 300 uur inspelen!!!
    De condensatoren in het filter zijn goed maar er zijn zeker nog wel betere condensatoren te vinden!

    Ik zit er zelf ook aan te denken om dat eens uit te proberen om te zien of dat nog veel verschil maakt. :wink:

    Je ziet, er zijn mogelijkheden genoeg, maar je moet wel geduld hebben daar sommige componenten een lange inspeeltijd vergen!

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •