De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.

Discussie: Big Love HBO serie

  1. #1

    Standaard Big Love HBO serie

    Vlaanderen zal weer een HBO serie rijker worden. Op maandag in september komt Big Love op Canvas terecht.
    De zender heeft eerder Carnivale en Rome vertoond en pakt nu uit met Big Love.
    Dit zal vooral voor de nederlanders leuk worden aangezien ook Rome hier eerst was te zien voor Nederland. Het zelfde zal dus op gaan voor Big Love.
    Tv serie fan

  2. #2

    Standaard

    En, kan iemand wat over deze serie vertellen? Is het HBO-waardig?
    Na de eindes van Carnivale, Six Feet Under en binnenkort ook Deadwood (hoe lang loopt Sopranos eigenlijk nog door?) verwacht ik toch wel weer wat nieuwe goeie series van HBO. Hopelijk is dit er ook eentje.

  3. #3

    Standaard

    Volgens dvd-home.nl komt seizoen 1 van Big Love op 10/01/2007.
    Ik heb één à twee afleveringen gezien op canvas ( belgie) maar dan afgehaakt vanwege het late uur ( 22u30) . niettemin vond ik het wel een interesante serie om later op dvd te kopen.
    Tv serie fan

  4. #4

    Standaard

    Iemand al wat meer van deze serie gezien?
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  5. #5

    Standaard

    Ik heb inmiddels seizoen 1 ervan gekocht. Ik had vande serie reeds éénmaal een aflevering gezien op canvas en was wel blijven hangen maar niet om te zeggen speciaal. Nu de serie voor de Globen globe van beste dramaserie was genomineerd had ik hem toch overwogen te kopen.
    Groot was mijn verrassing dat de serie zeker potentieel heeft en van hoge kwaliteit zoals we van HBO gewend zijn.
    De serie draait rond polygamie en vertelt het verhaal van Bill Paxton en zijn drie vrouwen. Er is Barb, een vrouw in haar veertiger jaren , die een beetje de feministe is in het polygamistische gezin. Ze wil werken naast voor haar man en haar zustervrouwen en kinderen te zorgen. Er is Nicki , een vrouw in haar dertiger jaren, die uit een strikt polygamische wereld komt en vecht voor de waarden van polygamie. En er is Margene, een jonge twintiger vrouw die hals over kop in de polygamie is gerold toen ze verliefd werd op Bill. Zij is een beetje het onervaren meisje op alle vlakken met een goed hart.
    Aangezien Polygamie verboden is , moet het hele gezin in anonimiteit leven en om dat te doen heeft Bill drie huizen gekochten naast elkaar waar in elk één van zijn gezinnen zit.
    Verder heeft Bill een bloeiende doe het zelf zaak.
    De serie geeft een beeld van het leven in dat gezin. hoe Bill als man zijn drie vrouwen moet plezieren , niet alleen fysiek maar ook materieel en op pyschologisch vlak. Een hele opgave. Elk van zijn vrouwen heeft dan ook zijn wensen en zijn soms ook eens jaloers op elkander.
    Verder zijn er de kinderen Ben en Sarah bijvoorbeeld die als tienerkinderen , een beeld geven hoe als tieners in een polygamie gezin te leven , waar ze eigenlijk niet hebben voor gekozen maar wel inherent deel van zijn willens of niet.
    Maar vooral wat naast dit de serie interessant te maakt is de confrontatie van Bill's visie op polygamie tegen die van Roman Grant, de profeet van de strenge polygamie gemeenschap waar Bill is opgegroeid. Deze man doet er alles aan om geld te werven voor zijn gemeenschap en als bill daar niet wil aan voldoen dan dansen de poppen. De confrontatie tussen hen beiden leidt tot de cliffhanger op einde van seizoen die je doet vragen wat gaat er nu verder gebeuren.

    Glansrollen voor Bill Paxton als Bill Hendrickson. Voor Amanda Seyfriend in een rol die haar beter ligt dan Lily Kane uit Veronica Mars. Met Harry Dean Stanton als heerlijke slechterik Roman Grant. Met de getalenteerde Daviegh Chase als Romans Grant nieuwe tienervrouw die even slecht is als haar man.
    En natuurlijk de drie vrouwen Jeanne Tripplehorne, Chloë Sevigny en Ginnifer Goodwin die elk als talentvolle actrices een facet aanbrengt in het rijke palet van deze show.

    De show is een mix van familie televisie , gemengd met humor, en daarnaast het drama element van confrontatie van twee werelden.
    Na het bekijken van seizoen 1 begrijp ik wel waarom de nominatie voor de Globen Globes er is gekomen. De serie is goed geschreven en het thema polygamie blijkt een rijke verhaalbron te zijn. Het Roman-Bill duel is een pluspunt die deze serie naar hogere waarde stuurt.

    Voor mij alvast een aangename verassing geweest maar die eens te meer de kwaliteit van HBO series bevestigd.
    Tv serie fan

  6. #6

    Standaard

    Iemand die de serie nog volgt? Seizoen 2 is nu 4 afleveringen rijk en ik vind het echt fantastisch. Met gemak de beste serie die deze zomer uitgezonden wordt door HBO tot de Wire weer begint.

  7. #7

    Standaard

    ik volg de serie op net5, leuke serie.
    My soul is painted like the wings of butterflies. Fairy tales of yesterday will grow,but never die..

  8. #8

    Standaard

    Nog steeds erg vermakelijk gedurende het tweede seizoen, was bang gezien dit niet zo populair was vorige zomer dat die samen met Lucky Louie (die wel) gecanceld zou worden.

    Maar wacht natuurlijk dit hele tv-seizoen al maar echt op maar één serie, Weeds, die midden augustus weer verder gaat. Best for last zou kunnen zeggen
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  9. #9

    Standaard

    Sorry hoor maar Big Love is duizend keer beter dan Weeds. Veeeel beter zelfs.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit Bekijk bericht
    Sorry hoor maar Big Love is duizend keer beter dan Weeds. Veeeel beter zelfs.
    Das leuk hoor dat de ene Weeds beter vindt dan Big Love en de ander net een tegenovergestelde mening heeft, maar voor alle meelezers is het wellicht interessant om te horen WAAROM de ene serie beter is dan de andere.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier van der Drift Bekijk bericht
    Das leuk hoor dat de ene Weeds beter vindt dan Big Love en de ander net een tegenovergestelde mening heeft, maar voor alle meelezers is het wellicht interessant om te horen WAAROM de ene serie beter is dan de andere.
    Niet zo aanstellen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •