Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 38 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Panic Room vandaag in de bios gezien!!!

    Hallo everybody,
    Ik las dit weekend op www.sneakpoint.nl dat Panic Room (de nieuwste van David Fincher) tweede paasdag in de sneak draaide in Zwolle...
    Vanavond dus heen geweest!!!

    Wat een geweldige film is dat zeg. Hij is niet zo groots opgezet als Fight Club. Het is meer een kat-en-muis achtige thriller die dichter bij films als The Game ligt dan bij Fight Club.

    Het lijkt op het eerste gezicht een standaard thrillertje, maar Fincher heeft er zoveel geniale vondsten en ideëen inzitten dat je dik twee uur geboeid blijft.

    De film is een redelijk mooi afgerond geheel (dat zal Fight Club haters wel bevallen denk ik... ) maar toch presteert Fincher het om het publiek met een naar gevoel achter te laten...

    Je gaat na het zien van de film echt denken over goed en kwaad en dat deze grens hiertussen maar heel erg dun is.

    Geweldige film en ik raad iedereen aan hem zo snel mogelijk te zien. Hij draait deze week in bijna het hele land nog in de sneak. Voor tijden en data kun je terecht op www.sneakpoint.nl.

    Mocht je niet meer de kans hebben om hem in de sneak te zien, dan kun je deze topper vanaf 11 april in het reguliere bioscoopschema gaan zien. Zeker doen want Fincher heeft weer een juweeltje op zijn naam staan...

    De DVD gaat in ieder geval alvast op mijn wishlist...

    SUPER AANRADER!!!

  2. #2

    Standaard Re: Panic Room vandaag in de bios gezien!!!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik

    SUPER AANRADER!!!
    Ik wilde deze film toch al zien in de biscoop, ik had al een trailer van gezien en het leek me wel een goede film. Maar door jouw recensie ben ik helemaal overtuigd. Thanks!
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  3. #3

    Standaard

    Nathan, thanks voor je recensie. Ik ga meteen mijn Pathé Arena kaart even zoeken
    Ash nazg durbatuluk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakataluk, agh burzum-ishi krimpatul

  4. #4

    Standaard

    Ik was al van plan om hem te gaan zien omdat ik het geluk heb dat ik gratis films kan kijken in de bios Ik ga hem zeker donderdag gelijk zien omdat het volgens mij weer zo'n typische film van Fincher is waar iedereen over gaat lullen. En dan wil ik hem eerst zelf zien, en als ik Nathan mag geloven is het een juweeltje dus ik maak donderdag 11 April vast vrij in mijn agenda.

  5. #5

    Standaard

    Ook de nederlandse horrorsite heeft Panic Room al onder de loep genomen..by the way , gaan er nog mensen naar het festival van de fantastische film 11 april-
    17?Greetz ruben
    www.horrorcypher.nl

  6. #6

    Standaard

    vond het camera werk erg mooi .... bv shot door oog van het handvat van het koffiezetapparaat.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Meijer
    vond het camera werk erg mooi .... bv shot door oog van het handvat van het koffiezetapparaat.
    Ja, precies... en het mooie was dat die hele scène 1 shot was... volgens mij een nieuwe recordhouder voor "langste special effects shot ooit"...

  8. #8

    Standaard

    Tjeetje, en dan te bedenken dat we nog een hele week moeten wachten voordat-ie in de bios draait. Mijn agenda voor volgende week donderdagavond is bij deze vrijgemaakt voor een bioscoopbezoekje...

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Haddock
    GET A LIFE!
    Die hebben wij al, nou jij nog!
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  11. #11

    Standaard

    Heb 'm gisteren in de sneak gezien.... idd een fantastische film, gelijk weer 1 erbij op mijn verlanglijst...

    gr,

    Bas
    "Can't talk little man?.... bet you can play none either" - Crossroads (1986).

  12. #12

    Standaard

    Ik heb hem net gezien. Voor het geval dat: er komen een paar 'milde spoilers'.

    De film is goed. Dat wel. Maar het is z'n meest 'Hollywoodse' film tot nu toe. En daarmee bijna z'n slechtste. Op zich wil dat niets zeggen, want de lat ligt best hoog bij David Fincher en met z'n slechtste films overtreft hij nog met twee vingers in z'n neus het niveau van de gemiddelde Hollywood-film.

    Wat me 'n beetje stoorde waren vooral in het begin een paar van die trucage-opnamen (bijvoorbeeld het schot door het handvat van de koffiekan). Sommige van deze opnamen waren functioneel, maar andere leken meer een 'kunstje' dan dat het iets wezenlijks toevoegde. Het was te geforceerd.
    Daarnaast vond ik de rol van Jared Leto nogal dik aangezet. Hij was meer een karikatuur dan een geloofwaardige crimineel, vooral in de eerste helft (voor degenen die hem gezien hebben: ).
    Ook het einde was deze keer redelijk voorspelbaar, hoewel dit niet echt hinderlijk was.

    Zoals gezegd, het is een goede film. Maar het is niet een beklemmend meesterwerk á la Seven, noch een eigenzinnig statement als Fight Club. Ik vond zelfs Alien3 beter (maar goed, ik schijn de enige te zijn die Alien3 beter vindt dan Aliens). Panic Room is wel beter dan het nogal geforceerde The Game.

    Conclusie: Ga kijken, maar probeer daarbij Seven en Fight Club niet als referentie te nemen voor het niveau. Ga voor een lekkere film, en je wordt niet teleurgesteld.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Wat me 'n beetje stoorde waren vooral in het begin een paar van die trucage-opnamen (bijvoorbeeld het schot door het handvat van de koffiekan). Sommige van deze opnamen waren functioneel, maar andere leken meer een 'kunstje' dan dat het iets wezenlijks toevoegde. Het was te geforceerd.
    Een kunstje is het niet, Fincher heeft hier echt over nagedacht. Ten eerste krijg je door die opnames een goede indruk van de lay-out van het huis, ten tweede creëert die vrij bewegende camera een soort afstand tussen de personages en het publiek; het publiek wordt gedwongen in een voyeuristische rol gestopt.
    Ik vond dit eigenlijk een geweldige vondst...
    Maar met 1 ding geef ik je groot gelijk, verwacht niet het niveau van Fight Club of Se7en, maar gewoon een retegoeie thriller.
    SPOILERS!!!!!SPOILERS!!!!!SPOILERS!!!!!
    Maar gelukkig heeft deze film zoveel meer lagen erin en genoeg stof tot nadenken als de credits rollen. Bijvoorbeeld vragen als: "wat is gerechtigheid?" en "zit de crimineel niet in ons allemaal?" en dat soort morele kwesties...
    SPOILERS!!!!!SPOILERS!!!!!SPOILERS!!!!!

  14. #14

    Standaard

    [off-topic]
    Citaten zijn voor mensen die bang zijn dat hun eigen inbreng in de samenleving niet tot de verbeelding van anderen spreekt. (p.s. deze tekst mag je als citaat gebruiken, maar dan ben je echt dom of juist heel cool)
    "I'm so cool, when I go to sleep, sheep count me"
    [/off-topic]

    [on-topic]
    Ik ga donderdag, heb er nou al genoeg over gehoord, ik ga de eerste voorstelling meteen!
    [/on-topic]

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Peters
    [off-topic]
    "I'm so cool, when I go to sleep, sheep count me"
    [/off-topic]

    [on-topic]
    Ik ga donderdag, heb er nou al genoeg over gehoord, ik ga de eerste voorstelling meteen!
    [/on-topic]


    Wat zijn we toch een zielig levenloos zooitje... By the way: mooie quote!

  16. #16

    Standaard

    Dan ga ik vanavond ook maar naar Panic Room
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  17. #17

    Standaard

    Kep 'm gisteren gezien in de sneak. Kan nie zeggen dat ik erg onder de indruk was van deze film. Irriteerde me vooral aan de voorspelbaarheid van de film.

    Ik vind dan ook dat ie veel te overdreven de hemel in geprezen wordt hier. Als ie strax in de videotheek ligt is 't wel een aardige huurfilm ofzo voor als je je een avondje verveelt.

    Camerawerk was zoals gezegd wel erg cool gedaan
    "Eat right, exercise, die anyway....."
    (Bumpersticker from The X-Files, Season 7, Episode "Fight Club")

    Mijn verzameling glimmende schijfjes

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Art
    Dan ga ik vanavond ook maar naar Panic Room
    Ben je nog geweest?????? Wel een druk avondje gehad.
    Ik ga ieder geval zaterdagavond.
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan


    Ben je nog geweest?????? Wel een druk avondje gehad.
    Ik ga ieder geval zaterdagavond.
    Ik zou gaan met een vriend van me maar die belde af dus gaan we dinsdag
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  20. #20

    Standaard

    Cool!!! Was het wachten wel waard. Heb echt genoten... Zeker een aanraden voor degenen die nog willen gaan... Spannend tot het eind. Hoop dat ze er een mooie 2DVD SE van gaan uitbrengen in de lijn van Se7en en Fight Club!!

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MAD
    Hoop dat ze er een mooie 2DVD SE van gaan uitbrengen in de lijn van Se7en en Fight Club!!
    Vertrouw maar op Fincher dat hij nauw betrokken zal zijn bij de produktie van de DVD, net als Fight Club en Se7en S.E..
    Om alvast een beetje in de stemming te komen kun je op de Panic Room Website alvast een "script to screen" vergelijking zien... een voorproefje van wat komen gaat op de DVD misschien?!? Sweet!

    In Fincher we trust!

  22. #22

    Standaard

    Precies, Nathan....mee eens.
    David Fincher een van die regisseurs (net als o.a. Cameron Crowe) die zeer geïnteresseerd is het medium DVD en hier ook het beste uit wil halen....dus dat zit wel goed met "the Panic Room"
    "Time for power draw near."

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gabriël de Rop
    Precies, Nathan....mee eens.
    David Fincher een van die regisseurs (net als o.a. Cameron Crowe) die zeer geïnteresseerd is het medium DVD en hier ook het beste uit wil halen....dus dat zit wel goed met "the Panic Room"
    Als we het dan toch over betrokken regisseurs hebben, Baz Luhrman is er ook zo'n eentje
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik
    Vertrouw maar op Fincher dat hij nauw betrokken zal zijn bij de produktie van de DVD, net als Fight Club en Se7en S.E..
    Om alvast een beetje in de stemming te komen kun je op de Panic Room Website alvast een "script to screen" vergelijking zien... een voorproefje van wat komen gaat op de DVD misschien?!? Sweet!

    In Fincher we trust!
    Thanks Nathan, dit belooft inderdaad wat voor de DVD!! Toch jammer dat ze dit (een goedgevulde SE) nooit bij The Game gedaan hebben. En als we op Criterion moeten wachten kan dat ook nog wel even duren (Volgens het forum van CriterionDVD kan het nog wel even duren, gezien er uberhaupt nog geen vastomlijnde plannen zijn -alleen slechts geruchten- m.b.t. The Game!). Misschien komt Fincher nog eens tot inkeer en geeft hij zelf een SE van The Game uit...

  25. #25

    Standaard

    Heb vanavond de Panic Room gezien. Ik vond het een hele goede film. Zeker een die ik ga aanschaffen alssie op dvd uitkomt. Spannend, leuke humor. Jodie speelt erg goed (ik miste Nicole niet). Het einde vond ik ook erg goed. Ik zal maar niet de inhoud van de film vertellen (er zijn er nog die de film nog moeten zien), maar ik kan een ieder aanbevelen om deze film te zien.
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •