De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.

Discussie: Help me kiezen aub.

  1. #1

    Standaard Help me kiezen aub.

    Ik sta op het punt om een nieuwe tv te kopen. Ik twijfel nu tussen twee types van Philips, de 32pf9731 en de 37pf9731. De reden waarom ik twijfel is dat:

    1. De specs van de 32 zodanig zijn dat hij een resolutie heeft van 1366x768 ten opzichte van 1920x1080 voor de 37inch. Nu lees ik her en der dat op het moment dat je films op HD-kwaliteit gaat afspelen dit (veel) mooier is op de 37inch dan op de 32inch. Dit vanwege het resolutieverschil.

    2. Ook lees ik op het internet dat, vanwege de resolutie van de 37inch, het afspelen van NTSC-films niet om aan te zien is.


    Kijkend naar 1 zou ik dus voor de 37inch willen gaan, maar aangezien ik ook wel eens NTSC-films kijk zou ik dus moeten kiezen voor de 32inch.

    Iemand die me kan helpen de knoop door te hakken (met een goede reden)? Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Klopt,de hogere resolutie van de 37 inch zal mooier zijn dan die van de 32 inch. Zeker als er eindelijk 720p 10801 en 1080p blu-ray of hd-dvd spelers op de markt komen. Samsung heeft net een blu-ray speler aangekondigd die ook 1080p kan weergeven. :wink:

    De meeste films kun je ook gewoon op regio 2 pal krijgen hoor! Anders kun je kijken naar engelse regio 2 films. De meeste ntsc films die ik heb zijn later allemaal toch ook op pal uitgebracht. Ntsc is dus niet echt een must meer.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    De meeste films kun je ook gewoon op regio 2 pal krijgen hoor! Anders kun je kijken naar engelse regio 2 films. De meeste ntsc films die ik heb zijn later allemaal toch ook op pal uitgebracht. Ntsc is dus niet echt een must meer.
    Ik zou zelf ook niet mijn keuze laten afhangen van NTSC. Het meeste wat er gekeken wordt is toch PAL. Daarnaast bevindt de resolutie van de 32" zich tussen de 720p en 1080i in. De 37" zal volgens mij minder goed het 720p-signaall weergeven. Zelf kijk ik liever progressief, omdat dit veel rustiger is. Bij interlaced zijn vaak artefacten zichtbaar door de verschillen tussen de half-beelden. Ik vind dat een rustiger beeld er daarom meestal veel scherper uit ziet. Vergelijk maar eens het beeld van een computer met die van een TV. Ik vind het zelf daarom jammer dat er weinig gebruik gemaakt zal worden van 720p.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Pas op met die Phillips modellen. Deze doen misschien 1920X1080 maar GEEN 1080P, de chip die in de TV zit verwerkt kan de hoge bitrate van 1080P niet aan. De Phillips LCD's mogen er dan op papier leuk uitzien, toen ik mijn keuze maakte voor een LCD was dit het eerste merk om af te vallen. Beeld zat onder de artifects en de kleuren zijn niet om aan te zien (laatste is persoonlijk) schokkerigbeeld en zelf bij HD was het niet te genieten.

    MIJN advies, laat de Phillipsen links liggen en ga voor de in mijn ogen veel betere en goedkopere Sony / Samsung modellen. De Samsung is iets goedkoper, de Sony is iets beter.

    De Phillipsen kosten 2k voor de kleine en 3k voor de grote. Voor 2k koop je bij Sony een 40V2000 (40" / 107 CM model) en voor 3k koop je zelf een 46S2000, of de nieuwe Full HD (WEL 1080P) 40x serie.

    Voor meer info over de 40" X-serie zie ook: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=47138.0
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  5. #5

    Standaard

    Misschien heb ik voor hetzelfde geld wel grotere modellen, maar die wil ik niet. 37" Wordt al moeilijk om mijn vrouw te overtuigen dus groter is al helemaal uitgesloten.

  6. #6

    Standaard

    Je wilt perse een Philips?
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  7. #7

    Standaard

    Philips speelt wel goed op HD formaten maar heel slecht in SD formaat.
    Philips kan slecht een signaal upgraden en 99% van de programma's is nog steeds SD formaat.

    Volgens mij blijft Samsung de beste bij LCD Tv's en Pioneer samen met Panasonic bij plasma tv's
    Ht set : Tv : Pioneer Plasma pdp-435xde, Speakers KLIPSCH RF3; Blue-ray : Sony BDP-S300B; Receiver : Sony 850 QS;

  8. #8

    Standaard

    Dus neem zoals ik, De Samsung LE32R71
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  9. #9

    Standaard

    Zoals met alles: "Smaken verschillen". Maar als ik op kieskeurig kijk naar de ervaringen van de gebruikers van de Samsung dan zijn die niet allemaal even positief. Dat wil natuurlijk niet alles zeggen maar zegt natuurlijk wel iets. En er zullen ook best reviews staan over de Philips welke niet positief zijn, maar over het algemeen scoort Philips toch erg goed (ook in het buitenland).

  10. #10

    Standaard

    Ik heb zelf bij mijn lokale media markt even gekeken naar de tft tv schermen die daar hingen. Een van de schermen die mij wel kon bekoren was een philips scherm die helaas Zo'n 4000 euro kost. Dit was het beste scherm wat erbij hing. Dat philips geen goede tft schermen maakt is dus onzin. Opmerkelijk vind ik persoonlijk wel dat een crt tv van 1000 euro een beter beeld geeft dan een tft/lcd van 4000 euro.

    Ik begin het zo langzamerhand een beetje vreemd te vinden waarom sed schermen zo lang op zich laten wachten.

  11. #11

    Standaard

    Welk merk kabels wilt je aansluiten en welke dvd-speler.

    Zelf ben ik geen voorstander voor Philips. Het enige wat ik nog van Philips heb is mijn trouwe 007 Scheerapparaat. :wink:

  12. #12

    Standaard

    Kieskeurig moet je met een korreltje zout nemen...
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Kieskeurig moet je met een korreltje zout nemen...
    Helemaal mee eens. het is een richtlijn, niet meer dan dat. :wink:

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Kieskeurig moet je met een korreltje zout nemen...
    Je moet altijd alleen de negatieve reviews lezen. Daar wordt blijkbaar iets critisch gezegd over een bepaald product, dan ben ik altijd wel benieuwd "wat is er mis mee".
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  15. #15
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Kieskeurig moet je met een korreltje zout nemen...
    Je moet altijd alleen de negatieve reviews lezen. Daar wordt blijkbaar iets critisch gezegd over een bepaald product, dan ben ik altijd wel benieuwd "wat is er mis mee".
    Gedeeltelijk mee eens, maar als je negatief over een product bent, of negatieve ervaringen hebt met een product, zet je die eerder op het internet, dan als je compleet tevreden bent. Dus in dat geval vind ik Kieskeurig ook niet helemaal objectief.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Kieskeurig moet je met een korreltje zout nemen...
    Je moet altijd alleen de negatieve reviews lezen. Daar wordt blijkbaar iets critisch gezegd over een bepaald product, dan ben ik altijd wel benieuwd "wat is er mis mee".
    Gedeeltelijk mee eens, maar als je negatief over een product bent, of negatieve ervaringen hebt met een product, zet je die eerder op het internet, dan als je compleet tevreden bent. Dus in dat geval vind ik Kieskeurig ook niet helemaal objectief.
    komt nog bij waarom ze negatief zijn over een product. Als het gaat om technische storingen of defecten is een ander verhaal dan dat iemand een apparaat bijv. lastig vindt instellen.

    Als ik lees over veel technische problemen laat ik het ook links liggen. :wink:

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Kieskeurig moet je met een korreltje zout nemen...
    Je moet altijd alleen de negatieve reviews lezen. Daar wordt blijkbaar iets critisch gezegd over een bepaald product, dan ben ik altijd wel benieuwd "wat is er mis mee".
    Gedeeltelijk mee eens, maar als je negatief over een product bent, of negatieve ervaringen hebt met een product, zet je die eerder op het internet, dan als je compleet tevreden bent. Dus in dat geval vind ik Kieskeurig ook niet helemaal objectief.
    Dat dacht ik dus eerst ook, maar hoe verklaar je dan dat er zoveel positieve reacties zijn op (bijvoorbeeld) de Philips LCD televisies. Daar staan juist maar een paar negatieve reacties tussen. Het overgrote gedeelte is positief.

  18. #18

    Standaard

    Maar wat is positief? De Phillipsen die ik heb gezien (juist de dure modellen) zijn gewoon veel te duur voor wat ze leveren. Als je mijn moeder een TV laat beoordelen dan zal ze ook bijna alles wel "mooi" vinden. De critische mensen zijn juist de mensen die wat te melden hebben over het toestel.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  19. #19
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Maar wat is positief? De Phillipsen die ik heb gezien (juist de dure modellen) zijn gewoon veel te duur voor wat ze leveren.

    En toch zijn de Ambilight tv's van Philips de meest verkochte tv's. Dus waarom zouden ze de prijs verlagen als mensen bereid zijn om het ervoor uit te geven?

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Maar wat is positief? De Phillipsen die ik heb gezien (juist de dure modellen) zijn gewoon veel te duur voor wat ze leveren.

    En toch zijn de Ambilight tv's van Philips de meest verkochte tv's. Dus waarom zouden ze de prijs verlagen als mensen bereid zijn om het ervoor uit te geven?
    Ja dat aou ik ook niet doen als ik Phillips was, de marketing werk prima. Neemt echter niet weg dat het gewoon slechte TV's zijn :wink:
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •