De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Sony RDR-HX725 en DivX afspelen

    Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een Sony harddiskrecorder
    Ik heb een aantal films in DivX 5 formaat gebrand en de recorder wil deze niet afspelen Xvid pakt ie wel.

    Ik heb Sony gebeld en gevraagd of DivX 5 (wat al 2 jaar op de markt is!) ondersteund wordt. Volgens Sony wordt immers DivX ondersteund. Reactie: "We weten het niet, we maken de apparaten niet zelf maar kopen deze alleen maaar in. Het zou in de handleiding moeten staan en als dat er niet in staat weten we het niet."

    De handleiding echter, rept met geen wordt over verschillende versies van DivX

    Toch te zot voor woorden?!?!?
    Dus mijn vraag: Heeft iemand ervaring met deze recorder en het afspelen van DivX 4 / 5 / 6 en de compatibiliteit met deze codecs??

    Voor verschillende sony spelers zijn firmware upgrades voor divx 5 ondersteuning te downloaden, voor deze recorder niet...

    Thanx

  2. #2

    Standaard

    >>>>Reactie: "We weten het niet, we maken de apparaten niet zelf maar kopen deze alleen maaar in. Het zou in de handleiding moeten staan en als dat er niet in staat weten we het niet." <<<<<

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Is dat echt hun reactie ze plakken Sony op de shit, en dan zeggen ze we maken ze niet zelf...... en als ik tussen de regels door lees, zeggen ze dan eigenlijk zoiets als, bekijk het maar met je zooi....

    Voor moeilijke vragen moet je dus niet bij Sony zijn, bedrijf heeft een beetje arrogante houding, ze brengen ook software op DVD uit, ze stoppen zomaar aan het begin van een aantal seizoenen, terwijl er in andere landen wel meer seizoenen zijn uitgebracht, als je vraagt waar de rest blijft...... krijg je gewoon geen antwoord

    Heb zelf wel enige apparaten van Sony, maar ben niet blij met de arrogante houding van dat bedrijf.

    Zelf heb ik de ervaring, dat wat het ene apparaat weer niet afspeelt, speelt een ander wel weer af..... heb dus meerdere DVDspelers inbedrijf 8) (niet 1 Sony , ze zijn niet makkelijk regiovrij te krijgen, daarom mag Sony hem lekker zelf houden, ik wil graag zelf beslissen welke regio ik kijk :wink: )

    Tegenwoordig kun je al voor weinig zo'n allesetertje kopen, en zo'n allesetertje dat divx en vidx afspeelt, speelt over het algemeen zonder kuren van alles af.

    Sterkte
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Ik heb ze ook gemaild en daar heb ik helemaal geen antwoord op gekregen. Klotebedrijf!

  4. #4
    enceupdertedteen07
    Guest

    Standaard

    Edit beheer

  5. #5

    Standaard

    Ik denk dat je een ban kan verwachten
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    inderdaad, --> lekker on topic.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  7. #7

    Standaard

    Ik ben bij de mediamarkt geweest en heb een DivX 4 / DivX 5 en Xvid filmpje met AC3 en MP3 geluid geprobeerd. DviX 4, Xvid en MP3 pakt ie wel, DivX 5 en AC3 worden niet ondersteund net als bij de speler thuis

    DivX 5 is dus gewoon niet ondersteund!
    Wat is sony toch een klotebedrijf

  8. #8

    Standaard

    Goeiemiddag

    ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen het gaat om de functie electronische tvgids. Ik druk op Tv Guide en dan komt de gids in beeld maar ik wou gister voor zondag op Talpa voetbal opnemen en dan is dat balkje van Talpa en trouwens bij nog meer zenders oa Rtl 5 helmaal leeg. En bij Ned 1,2,3 weer niet. Wie kan mij uitleggen wat ik moet doen om toch alles te zien. Want ik heb begrepen dat ik het minimaal een week lang alles kan bekijken.

    Ik hoor het graag van je

    mvg

    Arjan

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arjan23
    Goeiemiddag

    ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen het gaat om de functie electronische tvgids. Ik druk op Tv Guide en dan komt de gids in beeld maar ik wou gister voor zondag op Talpa voetbal opnemen en dan is dat balkje van Talpa en trouwens bij nog meer zenders oa Rtl 5 helmaal leeg. En bij Ned 1,2,3 weer niet. Wie kan mij uitleggen wat ik moet doen om toch alles te zien. Want ik heb begrepen dat ik het minimaal een week lang alles kan bekijken.

    Ik hoor het graag van je

    mvg

    Arjan
    Ik denk dat je vraag helemaal verdwaald is, maar het antwoord is nee, niet alle zenders voor 1 hele week.... Dus regelmatig snachts op standby laten staan zodat ie een update kan doen....
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Ok bedankt voor je antwoord. dus het klopt dat ik niet van alle zenders alles een week lang kan bekijken maar van 1 of 2 dagen verder. Ja ik laat mijn recorder altijd op standby stand dus ik ga zo even kijken of het is gelukt.

    Ik ga zeker van die recorder genieten

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arjan23
    Goeiemiddag

    ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen het gaat om de functie electronische tvgids. Ik druk op Tv Guide en dan komt de gids in beeld maar ik wou gister voor zondag op Talpa voetbal opnemen en dan is dat balkje van Talpa en trouwens bij nog meer zenders oa Rtl 5 helmaal leeg. En bij Ned 1,2,3 weer niet. Wie kan mij uitleggen wat ik moet doen om toch alles te zien. Want ik heb begrepen dat ik het minimaal een week lang alles kan bekijken.

    Ik hoor het graag van je

    mvg

    Arjan
    Ja, dat was bij mij ook zo, weet niet de exacte dag.
    Maar de volgende dag was hij er weer.
    Ik gebruikte Showview en dat werkte wel.
    Die hele Guide+ is op zich wel makkelijk.
    Maar telkens komt er een stukje te kort, niet altijd.
    Het zou handig zijn als je ergens kunt invullen dat je er automatisch en ALTIJD, 5 minuter erbij wilt hebben.
    Handmatig kan minimum 10, maar ik bedoel does dat het vanzelf gaat.
    Of is dat er al op?
    Dan graag even uitleg van iemand hoe dat moet.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door burgkop
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arjan23
    Goeiemiddag

    ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen het gaat om de functie electronische tvgids. Ik druk op Tv Guide en dan komt de gids in beeld maar ik wou gister voor zondag op Talpa voetbal opnemen en dan is dat balkje van Talpa en trouwens bij nog meer zenders oa Rtl 5 helmaal leeg. En bij Ned 1,2,3 weer niet. Wie kan mij uitleggen wat ik moet doen om toch alles te zien. Want ik heb begrepen dat ik het minimaal een week lang alles kan bekijken.

    Ik hoor het graag van je

    mvg

    Arjan
    Ja, dat was bij mij ook zo, weet niet de exacte dag.
    Maar de volgende dag was hij er weer.
    Ik gebruikte Showview en dat werkte wel.
    Die hele Guide+ is op zich wel makkelijk.
    Maar telkens komt er een stukje te kort, niet altijd.
    Het zou handig zijn als je ergens kunt invullen dat je er automatisch en ALTIJD, 5 minuter erbij wilt hebben.
    Handmatig kan minimum 10, maar ik bedoel does dat het vanzelf gaat.
    Of is dat er al op?
    Dan graag even uitleg van iemand hoe dat moet.
    Lezen is soms moeilijk.....

    Het is MAXIMAAL 1 week en dat geld niet voor alle zenders
    Er zijn ook zenders die maar maximaal 2 dagen in beeld blijven.

    Bij de meeste apparaten zit een boekje dat boekje heet gebruiksaanwijzing, de bedoeling van dat boekje is dat je het aandachtig doorneemt, zeker in het geval van een DVD recorder met HDD, dat zijn vrij ingewikkelde apparaten

    Kijk ook eens op de website van guide+

    Daar kun je vinden welke kanalen 7 dagen hebben en welke 2 dagen geven:

    http://www.europe.guideplus.com/En/help/clu_nl.html
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    ik heb een vraagje over het kopieeren van een programma op dvd. ik heb het enkele keren geprobeert maar ik kom er niet uit want telkens als ik de cd in een gewone dvd speler stop dan geeft ie aan no disc..
    wie kan mij uitleggen hoe ik stap voor stap kan doen..

    ik hoor het graag alvast bedankt

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arjan23
    ik heb een vraagje over het kopieeren van een programma op dvd. ik heb het enkele keren geprobeert maar ik kom er niet uit want telkens als ik de cd in een gewone dvd speler stop dan geeft ie aan no disc..
    wie kan mij uitleggen hoe ik stap voor stap kan doen..

    ik hoor het graag alvast bedankt
    Neem aan dat je dvd bedoeld inplaats van cd?
    Waarschijnlijk werk je met een - (min) dvd?
    Zou ik niet gebruiken, maar het kan wel.
    Als je klaar bent met het kopieren naar de dvd op de Sony, moet je even op het knopje Options klikken en dan dvd info.
    Daar zie je dan een dingetje staan met Finaliseren.
    Dat moet gedaan worden.
    Nu kun je hem afspelen in een losse dvd speler. (als het goed is)
    Gebruik je + (plus) dvd's, dan hoeft het niet, die werken altijd. (normaal gesproken)
    Krijg je nog geen beeld op je losse dvd speler, probeer het dan eens bij iemand anders.
    In principe moet het werken op de meeste spelers.

  15. #15

    Standaard

    Ik heb het enkele keren geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar ik snap het niet ik heb gedaan wat je hebt gezegt. ik gebruik Sony DVD-RW dvd's deze kan ik her gebruiken

    hebben misschien mensen hier nog andere soorten dvd's die wel overal gebruikt kunnen worden en die ik ook weer her kan gebruiken?

    ik hoor het graag..

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arjan23
    Ik heb het enkele keren geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar ik snap het niet ik heb gedaan wat je hebt gezegt. ik gebruik Sony DVD-RW dvd's deze kan ik her gebruiken

    hebben misschien mensen hier nog andere soorten dvd's die wel overal gebruikt kunnen worden en die ik ook weer her kan gebruiken?

    ik hoor het graag..
    Als je dvd - (min) gebruikt, kun je ze NIET na het branden in een losse dvd speler gebruiken, daar zit de fout (waarschijnlijk)
    Je kunt veel beter DVD + schijfjes halen.
    Ik haal mijn RW's + bij de Aldi, groene doos á 5 stuks voor 7 euro, doen het hier perfect.

    Als je met - werkt, moet je ze altijd Finalizeren.
    Als je dat niet doet gaan ze niet werken.
    Ik weet niet of het achteraf kan, omdat ik alleen + heb.
    Doe die dvd- weer in de recorder.
    Klik op het kleine knopje Options, rechts in het midden.
    Als het goed is zie je nu Disc Info - klik Enter en loop met de pijl naar beneden naar Finalizeren, Enter.
    Dit kan even duren.

    Nu moet hij wel afspelen.
    Normaal doe je dat gelijk als je gebrand hebt naar de dvd, dus als hij er nog in zit.

    Als je + gebruikt gaat dat allemaal automatisch, veel makkelijker.

    Laat maar horen of het gelukt is.
    Zo niet, laat dan je leverancier het maar eens voor doen.

  17. #17

    Standaard

    ok bedankt voor je reactie ik ga as zaterdag even naar de aldi.

    dus ik kan die dvd's ook steeds weer hergebruiken neem ik aan?

    ja ik laat het jou even weten als het is gelukt.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arjan23
    ok bedankt voor je reactie ik ga as zaterdag even naar de aldi.

    dus ik kan die dvd's ook steeds weer hergebruiken neem ik aan?

    ja ik laat het jou even weten als het is gelukt.
    Als het RW is ja, ze zeggen plm. 1000 keer of zo.
    R is 1malig.
    Wees altijd zuinig op je dvd's, zijn krasgevoelig, ik leg ze nooit zo neer.
    Altijd gelijk weer in doosje.
    Maar bij het inleggen in het dvd laadje krijg je al krasjes als je ze niet gelijk in het midden legt, maar naar het midden schuift.

    Als er te veel krassen op zitten gooi ik hem weg, ook al doet hij het nog wel.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •