Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 34 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Blood Diamond | Leonardo DiCaprio

    Iemand al bekend met deze film? Draait 15 december in de Amerikaanse bioscopen...

    Plot:

    Set against the backdrop of civil war and chaos in 1990's Sierra Leone, Blood Diamond is the story of Danny Archer (Leonardo DiCaprio) - a South African mercenary - and Solomon Vandy (Djimon Hounsou) - a Mende fisherman. Both men are African, but their histories as different as any can be, until their fates become joined in a common quest to recover a rare pink diamond that can transform their lives. While in prison for smuggling, Archer learns that Solomon - who was taken from his family and forced to work in the diamond fields - has found and hidden the extraordinary rough stone. With the help of Maddy Bowen (Jennifer Connelly), an American journalist whose idealism is tempered by a deepening connection with Archer, the two men embark on a trek through rebel territory, a journey that could save Solomon's family and give Archer the second chance he thought he would never have.

    Op Fok.nl stond al een leuk artikel dat de diamant-industrie dit maar niets vindt:

    http://frontpage.fok.nl/nieuws/68135

    Klinkt toch wel aardig allemaal

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Het accent is even wennen, maar past waarschijnlijk wel bij de film.

    De trailer ademt wel sfeer uit, met mooie muziek (maar of dit ook wordt gebruikt voor de film?). Connely ziet er goed uit.

    Eentje om in de gaten te houden.
    Send a maniac to catch a maniac...

  4. #4

    Standaard

    Dit soort films spreken me erg aan , zal deze dan ook zeker niet missen!

  5. #5

    Standaard

    Heb de trailer gezien en hij spreekt me erg aan. Iemand al een NL datum?

  6. #6

    Standaard

    Wat een waardeloos accent.
    laatste DVD gekocht The Big Sleep, The Fisher King, Vertigo

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hayko de Boer
    Het accent is even wennen, maar past waarschijnlijk wel bij de film.

    De trailer ademt wel sfeer uit, met mooie muziek (maar of dit ook wordt gebruikt voor de film?). Connely ziet er goed uit.

    Eentje om in de gaten te houden.
    De muziek en de sfeer waren erg goed van deze trailer, ik denk dat het wel een aardige film kan worden!
    Turn around and feel the vibe.....

  8. #8

    Standaard

    Trailer lijkt super!
    Mooie muziek, stevige acteerprestaties, lijkt nog heftig verhaal...
    Zowel Dicaprio en Honsou lijken top!

  9. #9

    Standaard

    Hele goede film

    Alleen dat accent van Leonardo... WTF Dat is eigenlijk het enige dat de film een beetje verpest. Zal vast wel zo moeten, maar ik vond het maar irritant...
    The True Man Wants 2 Things: Danger And Play. For That Reason, He Wants Woman As The Most Dangerous Plaything. -Friedrich Nietzsche- (1844-1900)

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik Sastriawan
    Hele goede film

    Alleen dat accent van Leonardo... WTF Dat is eigenlijk het enige dat de film een beetje verpest. Zal vast wel zo moeten, maar ik vond het maar irritant...
    Draait die al dan? Of ben je naar een voorvertoning geweest?

    Trailer en cast waren beide veelbelovend iig, dus ik denk dat ik deze wel ga zien.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik Sastriawan
    Hele goede film

    Alleen dat accent van Leonardo... WTF Dat is eigenlijk het enige dat de film een beetje verpest. Zal vast wel zo moeten, maar ik vond het maar irritant...
    Draait die al dan? Of ben je naar een voorvertoning geweest?

    Trailer en cast waren beide veelbelovend iig, dus ik denk dat ik deze wel ga zien.
    Screener
    The True Man Wants 2 Things: Danger And Play. For That Reason, He Wants Woman As The Most Dangerous Plaything. -Friedrich Nietzsche- (1844-1900)

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik Sastriawan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik Sastriawan
    Hele goede film

    Alleen dat accent van Leonardo... WTF Dat is eigenlijk het enige dat de film een beetje verpest. Zal vast wel zo moeten, maar ik vond het maar irritant...
    Draait die al dan? Of ben je naar een voorvertoning geweest?

    Trailer en cast waren beide veelbelovend iig, dus ik denk dat ik deze wel ga zien.
    Screener
    Deze lijkt mij iig wel gaaf op het grote doek dus ik denk dat ik me nog ff inhou...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  13. #13

    Standaard

    Had ik me ook maar ingehouden, 2007 begint meteen met een geweldige film! Veel spanning & actie maar ook een realistisch beeld van Afrika en hoe het daar allemaal aantoe ging en nog steeds gaat...

    Leonardo was weer geweldig! Vond z'n accent eigenlijk wel heel cool 8)

  14. #14

    Standaard 5 oscarnominaties!

    Leonardo DiCaprio - Leading Role
    Djimon Hounsou - Supporting Role
    Achievement in Film Editing
    Achievement in Sound Editing
    Achievement in Sound Mixing

  15. #15

    Standaard

    Afgelopen vrijdag was 'ie al in de voorpremiere in R'dam Schouwburgplein.

    Zonder te willen spoilen kan ik wel zeggen dat het een van de betere films van de afgelopen tijd is. Zelfs Leo draagt z'n toch best wel zware rol zonder al teveel moeite (god... eindelijk wordt die kerel eens volwassen).

    De film is op sommige plaatsen best grof te noemen dus mensen met een klein hartje kunnen af en toe best wel geschokt worden.

    Verder geeft het een interessant beeld van de criminele structuur die momenteel de overhand in sommige Afrikaanse landen blijkt te hebben ondanks dat het natuurlijk niet te zeggen hoe reeel deze film is. Hij komt in ieder geval erg waarheidsgetrouw over... en dat is af en toe best eng!

    Gaan zien dus!

  16. #16

    Standaard

    Leo heeft is voor deze rol genomineerd voor een oscar geloof ik.

    Schijnt nogal sterk te acteren in deze film. De film zelf trekt me niet zo maar goed het kan altijd nog meevallen.

    Als het maar niet zo'n saaie slaapverwekkende film is als de departed.

  17. #17

    Standaard

    Ik ga deze zaterdag in de bios bekijken.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem
    Als het maar niet zo'n saaie slaapverwekkende film is als de departed.
    Zeker... Slaapverwekkender kan bijna niet Wat een gozer... En dan vinden ze mij soms raar
    The True Man Wants 2 Things: Danger And Play. For That Reason, He Wants Woman As The Most Dangerous Plaything. -Friedrich Nietzsche- (1844-1900)

  19. #19

    Standaard

    Ik ga hem morgen bekijken, ben errug benieuwd!!
    UltraStartrader
    Aantal plussen : 411!!!!

  20. #20

    Standaard

    Net gezien, zal zo even een recensietje schrijven bij de filmlijstjes.. 8,2 wat mij betreft

    Vond Honsou overigens sterker dan DiCaprio.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  21. #21

    Standaard

    The Blood Diamond is een aangrijpende en sterke film die pas echt effect heeft op het witte doek. Geen film om mee op de DVD-release te wachten dus! DiCaprio vond ik persoonlijk niet echt imponeren, maar Hounsou is wel zeer sterk en verdient wat mij betreft de oscar waarvoor hij genomineerd is.

    De besluiteloosheid om te kiezen tussen een actiethriller en een drama, zorgen ervoor dat de film op beide vlakken nergens echt uitblinkt. Daarnaast zijn de vele toevalligheden, die ik hier niet allemaal gaan noemen, best wel jammer en in veel gevallen te vermijden. De moeite waard is het in ieder geval zeker, als de gemiddelde film van 2007 deze kwaliteit heeft, ben ik een tevreden filmfan.

    8,2
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  22. #22

    Standaard

    Nadat Afrikaanse rebellen de visser Solomon Vandy bij zijn vrouw en kinderen weghalen, wordt hij gedwongen te werken in de diamant velden van Sierra Leone, waar hij met gevaar voor eigen leven een bijzondere edelsteen verbergt. Smokkelaar Danny Archer ziet in de diamant die Solomon heeft verborgen zijn uitweg uit Afrika, een ontsnapping aan de spiraal van geweld en corruptie. Danny wil weten waar Solomon de diamant heeft verborgen, in ruil voor de hereniging met diens familie. Ondertussen probeert idealistische Amerikaanse journaliste Maddy Bowen via Danny de waarheid achter conflictdiamanten te ontdekken. Met Maddy's hulp beginnen Danny en Solomon aan een gevaarlijke tocht.

    Edward Zwick bracht ons eerder films als Glory en The Last Samurai,nu komt hij met deze aardige prent. Het begon allemaal best goed maar verzand uiteindelijk in een erg rommelige film,wat vooral te wijten is aan het feit dat Zwick gewoon te veel onderwerpen in deze film wil stoppen. De karakters en het verhaal worden gewoon veelste weinig uitgediept om er een bijzonder verhaal van te maken. Het is eigenlijk Leonardo DiCaprio met z,n geweldige rol,wat is deze acteur trouwens gegroeid de laatste tijd met z,n acteren,en de prachtige rol van Djimon Hounsou die deze film redden. Wat de film ook een beetje nekt is de veelste lange speelduur voor wat we te zien krijgen. Het gevoel wat me bij de film Apocalypto bekroop heb ik nu ook hier,een leuk aktie/avontuur maar meer ook niet. 7/10
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  23. #23

    Standaard

    Blood Diamond
    Zeer degelijke, goed gemaakte actie film over diamanten smokkel in Sierra Leone. Het verhaal is wellicht wat over de top maar door het hoge tempo vliegt ie voorbij. Het acteerwerk is heel erg goed, vooral Djimon Hounsou is echt ge-wel-dig. Wat geeft die gast een performance!! Di Caprio is ook erg goed en jammer genoeg is de rol van Connely wat klein. Verder wil de film ook nog een boodschap meegeven die wel goed over komt maar toch een beetje te geforceerd aan voelt. Het einde is dan ook wat overdreven maar doet niets af aan `t feit dat Blood Diamond een fantastische actiefilm met een goede boodschap is.

    8,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik Sastriawan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem
    Als het maar niet zo'n saaie slaapverwekkende film is als de departed.
    Zeker... Slaapverwekkender kan bijna niet Wat een gozer... En dan vinden ze mij soms raar
    Dus iedereen die een andere mening is toegedaan dan jou is raar? Lijkt me een boute stelling.

    Ik viel 2 keer in slaap tijdens het kijken van de departed. Ik heb hem wel afgezien maar het kon me allemaal niet echt boeien.

    Ik vond het gewoon een saaie film.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem

    Ik viel 2 keer in slaap tijdens het kijken van de departed. Ik heb hem wel afgezien maar het kon me allemaal niet echt boeien.
    Dat ligt dan meer aan jou dan aan de film
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •