Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 92 van 92 worden weergegeven.

Discussie: HDMI kabel vraagje

  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Nog een hdmi kabeltje van qed nodig, nu 29% korting. :wink: 8)
    Nope heb al een 1080p hdmi van 12 meter... 8)
    Ik wacht zelf nog even tot volgend jaar op SED. Ik zie daar meer heil in dan tft/lcd of plasma op dit moment.

    Welk merk kabel?
    Bettercables. Echt top, kan ik iedereen aanbevelen voor langere lengtes.

    Ik zie niets in tft/lcd/plasma/sed. 1080p dlp is het voor mij... :wink:
    Hmmm, SED moet anders prachtig beeld afleveren. Beamers zie ik bij mij niet zo zitten.

    We gaan nu off topic, anders krijgen we daar weer commentaar op.

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Harry,

    Heb jij ervaring met HDMI kabels van QED? Aangezien je nog een crt hebt denk ik van niet en toch ben je hier aan het adviseren over een kabel terwijl jij in alle draadjes in het verleden maar vooral elke moment hebt aangegrepen dat jij kunt adviseren omdat je het allemaal al gehoord met je ruime ervaring.

    Daarbij ga je af op algmene beelden die je hebt van merken om te zeggen of individuele kabels van dat merk beter of slechter zijn, wederom terwijl je er (waarschijnlijk) in dit geval geen ervaring mee hebt. Alhoewel een beeld van een merk vaak wel klopt maakt elk merk ook kabels die er positief of negatief uitschieten wat betref prijs/prestatieverhouding. Een uitspraak doen over een kabel omdat die van merk x is, is dan behoorlijk kort door de bocht.

    Daarnaast zie ik je de laatste dagen in bijna elk draadje QED adviseren omdat daar nu korting op zit terwijl je een paar weken geleden in een draadje schreef:


    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    QED maakt prachtige oplossingen voor scart e.d. over hun interlinks heb ik helaas andere gedachten.
    Raar dat jij mensen producten adviseert waar je zelf niet achter staat.
    Ja, ik ga regelmatig wat uitproberen of ik beluister het in een winkel. :wink:

    Het moet zoals Herjan zegt in proporties blijven, wil niet zeggen dat er geen betere kabels zijn dan qed. Als ik die weer adviseer krijg ik van de heer duijmelinck weer te horen dat ik arrogant ben en veels te dure kabels adviseer. :wink: Bij jou is het nooit goed.

    Als je even wat verder in de tijd was teruggedoken had je ook kunnen lezen dat ik VOOR de powerbuy ook al QED adviseer, met name de av21 av41 en de SA speakerkabel. En ja ik ben ervan overtuigd dat de qunex-p beter is dan een oehlbach.

    Ik zie dat je nogal veel aanneemt, behalve mijn adviezen. :wink: 8)

    Ik zie tegenwoordig wel vaker dat ik mij bij biechtvader Duijmelinck moet verantwoorden! 8)
    Om het kort te houden:

    1. Precies WAAR noem ik je arrogant?
    2. Je bent ervan overtuigd dat de qunex-p beter is dan een Oehlbach maar hebt dus geen ervaring met specifiek deze kabels. Nu doe je dus precies hetgeen waarop je altijd zo probeert af te geven bij anderen: adviseren over iets waar je geen ervaring mee hebt.
    3. Iemand moet er toch tegengas geven aan je adviezen, ze zijn namelijk niet altijd even goed. :wink:
    4. Precies WAAR geef ik aan dat je je moet verantwoorden? De enige VRAAG die ik je stel is of je ervaring hebt met QED hdmi kabels en daar *** je weer omheen. :wink:
    Goed lezen is ook een vak. :wink:
    Ja, ik ga regelmatig wat uitproberen of ik beluister het in een winkel.

    Ik zeg al eerder dat je nogal veel aanneemt maar niet mijn adviezen. :wink:

    Zal ik voor de heer duijmelinck ook even foto's maken van mijn Nordost kabels, Voordat je dat ook in twijfel gaat trekken. :wink: 8)

    nummer 1, kun je je de Nordost discussie nog herinneren?
    Nummer 3 is jou mening. Ik twijfel aan jou ervaring; dat is dus wel arrogant om mijn adviezen in twijfel te trekken! :wink:

    Wat je verder doet, moet jezelf weten.

    Je krijgt van mij 10 weesgegroetjes. :wink:
    Dank je voor de weesgegroetjes maar ik wil toch nog één keer reageren.

    Goed lezen is zeker een vak. Je schrijft wederom dat je vaak gaat luisteren, zoals velen doen, maar niet dat je ervaring hebt met deze hdmi kabels.

    Dat blijkt ook wel want onderstaande schrijf je op pagina 1 van dit draadje:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mortyr
    Ik begrijp hier geen bal van, welke moet ik nou van deze?
    QUNEX HDMI-P QNHDMI/1 1 meter € 97,00
    QUNEX HDMI-DVI QNHDMI-DVI/1 1 meter € 97,00
    QUNEX DVI-P QNDVI-P/1 1 meter € 97,00
    QUNEX HDMI-HDMI € 44,00 (ADAPTOR?)

    Ik zoek gewoon de hdmi naar hdmi kabel.
    Ok, ik zoek voor je uit welke je het beste kunt nemen. :wink:

    Welke lengte heb je nodig?! 1 meter?

    Edit:

    deze 2 komen in aanmerking:
    (als tenminste zowel je dvd alsook je tv een hdmi aansluiting hebben)

    QUNEX HDMI-SR (1M)
    Qunex HDMI-P ( 1 m)

    Ze zijn beide gelijk, hebben dezelfde prijs voor meter en hebben dezelfde specs. Alleen het uiterlijk is iets anders van de hdmi-sr, die metalen pluggen heeft. dat is volgens mij alles.

    bestel gewoon deze:

    QUNEX HDMI-P 1 meter. :wink: 97 euro excl.korting. wordt dus nog een flink stuk goedkoper ook. :wink:
    Verder vind ik een foto-uitwisseling altijd leuk. Jij een foto van jou Nordost, ik van de mijne. Dat is dan wel een goedkoop Nordostje maar ach, ik doe ook m'n best. :wink:

    Verder mag je gerust aan me twijfelen hoor, zoals je aan ieders audio-ervaring twijfelt. Geen enkel probleem. Ik geef tenminste toe dat ik niet alles gehoord heb wat er te koop is. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Hmmm, SED moet anders prachtig beeld afleveren. Beamers zie ik bij mij niet zo zitten.

    We gaan nu off topic, anders krijgen we daar weer commentaar op.
    Foei toch!, beamers

    SED kan leuk zijn, alleen zo verdomde klein. Bovendien topt een goede projector dat trouwens hoor. Lukt al met een 576p / 720p, laat staan 1080p high end projector... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #79

    Standaard

    Wat kan ik eigenlijk het best gebruiken om mijn DVD speler aan me tv te verbinden voor het beste beeld/geluid kwaliteit, scart of HDMI?

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Mijn advies is iets anders: koop de beste kabel die je je wilt veroorloven.

    P.S. Blijkbaar weet je niet wat Albert thuis heeft staan... 8)
    Anders dan bij analoge- is bij digitale transmissie de kwaliteit alleen van belang om het signaal aan te laten komen. Het signaal komt aan of komt niet aan, een tussenweg is er niet. Slecht of goed is wel of niet. Is er signaal dan is het goed en kan het niet beter. Is het signaal slecht zie of hoor je niets en kan het niet slechter.

    Laat je niets wijsmaken.

    Henk

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mortyr
    Wat kan ik eigenlijk het best gebruiken om mijn DVD speler aan me tv te verbinden voor het beste beeld/geluid kwaliteit, scart of HDMI?
    Mortyr?

  7. #82

    Standaard

    Even een ander vraagje. Ik ben op zoek naar een HDMI kabel voor de Pioneer DV-696AV die ik binnenkort ga kopen en nu zag ik dat de Lidl naast een vergulde scart kabel ook een vergulde HDMI kabel (van het merk SilverCrest) aanbied. Ik neem toch aan dat ze voor die lage prijs geen fatsoenlijke HDMI (of Scart) kabel kunnen leveren?

    Iemand een suggestie voor mij voor een fatsoenlijke HDMI kabel voor de Pioneer DV-696A. De speler kost zo'n 170 euro, dus ik hoef geen state-of-the-art QED kabel te hebben, maar het moet ook geen low-budget kabel zijn.

  8. #83
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Ik zou eens kijken naar Supra kabels. Deze kosten geloof ik 50 euro (tekoop bij RAF?), en leveren een prima prestatie voor een kabel van deze prijs.

  9. #84

    Standaard

    of koop de Lidl-kabel

  10. #85

    Standaard

    Ik heb ook een Pioneer DV-696AV en heb een Oxypure Profigold HDMI-kabel gekocht en ben zeer tevreden. Die zijn bij de MediaMarkt verkrijgbaar. :wink:

  11. #86
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    of koop de Lidl-kabel
    helaas net iets te kort voor me, anders had ik hem best willen proberen voor dat geld! 8)

  12. #87

    Standaard

    Ikzelf werk vooral met profigold en oxypure profigold, zowel voor mezelf als voor verkoop, en heb tot op heden zeer goede resultaten gehad met dit merk( en in prijs vallen ze zeer goed mee)
    Moet er wel eventjes bij vermelden dat ik nog geen systemen heb zien spelen met hdmi kabels langer dan 3m van dit merk.
    1 bemerking echter, wat betreft de oxipure profigold component kabels, deze fiche valt zo zwaar uit dat ik al verscheidene malen heb gemerkt dat door diens drukgewicht op de printplaat van het toestel slechte kontakten ontstaan, de solderingen komen los na een tijd, je moet dus zorgen dat je de print ontlast door de kabel vast te maken boven het chassi gedeelte.

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tuvok
    Even een ander vraagje. Ik ben op zoek naar een HDMI kabel voor de Pioneer DV-696AV die ik binnenkort ga kopen en nu zag ik dat de Lidl naast een vergulde scart kabel ook een vergulde HDMI kabel (van het merk SilverCrest) aanbied. Ik neem toch aan dat ze voor die lage prijs geen fatsoenlijke HDMI (of Scart) kabel kunnen leveren?

    Iemand een suggestie voor mij voor een fatsoenlijke HDMI kabel voor de Pioneer DV-696A. De speler kost zo'n 170 euro, dus ik hoef geen state-of-the-art QED kabel te hebben, maar het moet ook geen low-budget kabel zijn.
    Ik heb aan mijn 696 wel een QED kabel hangen, deze heb ik echter via ebay.co.uk gekocht voor 70 euro. De kabel is 5 meter. Zo heb je voor weinig geld toch een hele goede kabel.

  14. #89

    Standaard

    ik heb zelf een prima ervaring met een Van Den Hul HDMI kabel van 1.0 meter dat gekocht voor 59.95 euro.

  15. #90

    Standaard

    Je kunt via Ebay bij het Duitse bedrijf tv-shop een topkwaliteit hdmi kabel (merk Maqma) via een veiling kopen. Ik heb 3 hdmi kabels (2 meter) en 2 SD kaartjes (0,5 Mb) in een pakket gekocht voor minder dan 50 euro (inc. verzend- en bankkosten). Erg goede hdmi kabels overigens...

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mortyr
    Wat kan ik eigenlijk het best gebruiken om mijn DVD speler aan me tv te verbinden voor het beste beeld/geluid kwaliteit, scart of HDMI?
    Bwahahaaa...priceless zo'n berichtje na een stuk proza van 2 pagina's.
    :P


  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kwhuisman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mortyr
    Wat kan ik eigenlijk het best gebruiken om mijn DVD speler aan me tv te verbinden voor het beste beeld/geluid kwaliteit, scart of HDMI?
    Bwahahaaa...priceless zo'n berichtje na een stuk proza van 2 pagina's.
    :P
    Priceless: reageren op een priceless berichtje van een half jaar oud..... :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •