Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 92 worden weergegeven.

Discussie: HDMI kabel vraagje

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Gezien je DVD-speler denk ik dat die Monster ook wel goed genoeg is. Het is geen "high-end" en als de af te leggen afstand niet zo groot is, zul je met HDMI niet of nauwelijk verlies van kwaliteit hebben.

    Ik heb echter geen idee wat die Monster kost. Kijk, met QED heb je absoluut kwaliteit in huis, maar als 97,- (minus 25 of 29%) te duur is voor je, zou ik gewoon voor Monster, Oehlbach of een ander alternatief gaan.

    Je moet gewoon eerlijk tegen jezelf zijn. Je hebt een DVD-speler van iets boven de 100 euro. Dan is het gewoon zonder om een kabel van dezelfde prijs te nemen. Een richtlijn die binnen de audiowereld bestaat is dat je bekabeling zo'n 10% van je totale budget inneemt. Trek je conclusies.

    Ik weet niet wat voor plasma-tv je hebt, maar even natte vinger werk: ik denk dat je voorlopig ruim voldoende hebt aan een HDMI kabel van zo'n 25 à 30 euro.
    Herjan, even verder denken he.....straks moet meneer een hd dvdspeler aanschaffen en dan is een goede kabel wel op zijn plaats. :wink:
    HD-DVD heeft een grote bandbreedte nodig en dat vraagt kwalitatief goede kabels.

    Wat is de beste mogelijke HDMI kabel dat verkrijgbaar is voor de Panasonic DVD-S52?
    QED staat kwa kwaliteit boven oelhbach en Monster cable.

    Nu met 24 of 29% korting is het een stuk goedkoper dan straks kopen voor meer! Een goede kabel is nooit weg en groeit met je set mee!
    ondertussen geniet je wel al van een beter beeld en geluid dan met een oehlbach of monster cable.

    Als je toch wilt kiezen voor een ander, neem dan oehlbach. Monster cable zijn meer mensen niet bepaald een fan van. :wink:

    Ja, qed heeft vergulde aansluitingen; de kap is van de qunex-p plastic en van de ps metaal. Verder zijn ze exact gelijk. Ze hebben ook dezelfde prijs.

    Behalve dan dat de ps niet in het lijstje staat, dus ik zou gewoon de qunex-p 1 meter nemen, mocht je qed willen.

  2. #27

    Standaard

    Is dat jouw advies aan iedereen, Harry? "Koop de duurste kabel die je kunt vinden! Wellicht heb je 't ooit nodig!"?

    Misschien laat zijn budget het niet toe of heeft hij helemaal geen plannen om over te stappen op HD (in de nabije toekomst). Ik wil alleen aangeven dat het lang niet altijd nodig is om de duurste kabel te kopen. Voor hem denk ik dat een Monster al meer dan genoeg is op dit moment. Natuurlijk is QED beter, maar misschien niet nodig. Zeker bij digitale signalen voldoen de lagere prijsklasses ook prima voor de meeste consumenten.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Wat is de beste mogelijke HDMI kabel dat verkrijgbaar is voor de Panasonic DVD-S52?
    QED staat kwa kwaliteit boven oelhbach en Monster cable.
    Er is ook heus nog wel wat te vinden dat beter is dan QED...

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Is dat jouw advies aan iedereen, Harry? "Koop de duurste kabel die je kunt vinden! Wellicht heb je 't ooit nodig!"?

    Misschien laat zijn budget het niet toe of heeft hij helemaal geen plannen om over te stappen op HD (in de nabije toekomst). Ik wil alleen aangeven dat het lang niet altijd nodig is om de duurste kabel te kopen. Voor hem denk ik dat een Monster al meer dan genoeg is op dit moment. Natuurlijk is QED beter, maar misschien niet nodig. Zeker bij digitale signalen voldoen de lagere prijsklasses ook prima voor de meeste consumenten.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Wat is de beste mogelijke HDMI kabel dat verkrijgbaar is voor de Panasonic DVD-S52?
    QED staat kwa kwaliteit boven oelhbach en Monster cable.
    Er is ook heus nog wel wat te vinden dat beter is dan QED...

    Voor het geld wat JIJ ervoor over hebt???!!! 8)
    Denk je nu echt dat er kabels zijn voor 30 euro die beter zouden zijn dan de QED?

    Ik weet dat er mensen zijn die voor een dubbeltje op de eerste rang willen, het geluid wordt dan ook een dubbeltje en zeker geen kwartje. :wink:

    Je denkwijze over goede kabels is inmiddels bekend, waarschijnlijk omdat je nooit een goede kabel hebt gehoord uit een behoorlijke klasse. Ik weet wat voor een verschil het kan uitmaken.
    Je beredenering dat een iets duurdere kabel niets extra's uit een in jouw ogen goedkope bron haalt is helaas fout.


    Meneer geeft duidelijk aan te willen weten wat de beste is, dan geef ik daar ook antwoord op. :wink:

    Ik heb erg veel kabels beluisterd van verschillende merken in verschillende prijsklasses en heb altijd nog een beter geluid ervaren in de hogere prijsklasses!

    Je kunt MIJ dus helaas NIET meer wijsmaken dat kabels er NIET toe doen. :wink:

    De keus is voor 50-60 euro een kabel van middelmatige kwaliteit of eentje van 70-80 euro incl. korting die duidelijk in een andere klasse zit kwa prestaties. Ik wist het wel. :wink:

    De keus is aan topicstarter, niet aan jouw en ook niet aan mij. :wink:

    P.s.
    Ik weet wel zeker dat je voor HD-DVD goede kabels nodig hebt. :wink:


    En ja, mijn motto is koop de beste kabels die je je kunt veroorloven, ze geven je meer plezier.

    Verder even goede vrienden. :wink:

  4. #29

    Standaard

    Wat een boel smilies...

    P.S. Ik schreef nergens dat een goedkopere kabel beter is dan die van QED. In principe denken wij hetzelfde over kabels. Dat ze echt wel verschil kunnen maken. Ik denk alleen niet dat je op budget-apparatuur Nordost Valhalla moet gaan aansluiten. Beetje in proporties denken. Dat is waar wij verschillen van mening. Is toch geen probleem? Waarom probeer je toch iedereen jouw mening op te dringen?

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Wat een boel smilies...

    P.S. Ik schreef nergens dat een goedkopere kabel beter is dan die van QED. In principe denken wij hetzelfde over kabels. Dat ze echt wel verschil kunnen maken. Ik denk alleen niet dat je op budget-apparatuur Nordost Valhalla moet gaan aansluiten. Beetje in proporties denken. Dat is waar wij verschillen van mening. Is toch geen probleem? Waarom probeer je toch iedereen jouw mening op te dringen?
    QED is GEEN NORDOST valhalla, het is een goede kabel, er zijn er wel beter maar dan schiet je meteen door naar prijzen als 300-500 euro. Dus voor het geld is de QED een van de beste kwa prijs en prestaties. :wink:

    Ik dring geen mening op, ik adviseer om ook eens een duurdere kabel op een goedkoop apparaat uit te proberen, je zou je nog wel eens flink kunnen verbazen. :wink:

    Als je in je keurslijf blijft denken, mis je een heleboel.
    Ze dachten vroeger ook dat de wereld plat was. :wink:

    Over iemand zijn budget ga en kan ik niet beslissen.

    Mijn advies zal meestal nog steeds zijn; koop de beste kabel die je je kunt veroorloven. Dat zeg ik niet alleen maar ook alle zogenaamde audio-experts. :wink:


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door duf
    Ik wil graag meedoen met de QED Powerbuy.

    Voor mij graag een:

    P1220 S-Video to Sqart (in), video only, directional, no audio 2 mtr € 67,50

    Dave
    met die 29% korting kun je beter voor de kwalitatief betere AV-serie gaan, duffie
    Ik neem aan dat dit advies niet op zijn plaats is. :wink:

  6. #31

    Standaard

    Prachtig altijd weer die woeste discussies over dat kleine sluitpostje van elke installatie... 8)
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Prachtig altijd weer die woeste discussies over dat kleine sluitpostje van elke installatie... 8)
    Ik spreek anders van grote sprongen vooruit naarmate ik elke stap hoger ga in interlinks hoor. Ik noem dat geen sluitpost meer. :wink:
    Dit is van merk tot merk wel verschillend.

    Bij NIET audifielen is het een sluitpost, bij ingewijden al lang niet meer.

    In sommige kabels zit net zo'n grote sprong voorwaarts als een upgrade van speakers of de bron! Je moet het zelf eens meemaken. :wink:

    Meningen verschillen, dat mag op een openbaar forum. :wink:

    Iedereen geeft zijn mening, topicstarter kan ermee doen wat hij wil. :wink: Soms ben ik het ermee eens en soms ook niet, dan denk ik dat voor een relatief laag extra bedrag je meer plezier kunt beleven. :wink:

    Ik vind het juist goed om te discussieren of je mening te geven, dan krijg je juist verschillende inzichten in een onderwerp. :wink:

    Als iedereen maar bleef volharden dat de wereld plat was en er niet een paar mensen waren geweest die wisten dat de wereld rond was, waren we nu niet zover gekomen. :wink: 8)

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Prachtig altijd weer die woeste discussies over dat kleine sluitpostje van elke installatie... 8)
    In sommige kabels zit net zo'n grote sprong voorwaarts als een upgrade van speakers of de bron! Je moet het zelf eens meemaken. :wink:
    Harry, je draaft door. In dit geval is het gewoon een sluitpost. Als hij ooit verder wil moet hij gewoon een niet al te dure hdmi nemen die 1080p aan kan zonder groene blokjes. Simpel as that!....

    Je moet het zelf eens meemaken zeg je....... na 35 jaar upgraden lach ik hier alleen maar om..... see this done that! :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Prachtig altijd weer die woeste discussies over dat kleine sluitpostje van elke installatie... 8)
    In sommige kabels zit net zo'n grote sprong voorwaarts als een upgrade van speakers of de bron! Je moet het zelf eens meemaken. :wink:
    Harry, je draaft door. In dit geval is het gewoon een sluitpost. Als hij ooit verder wil moet hij gewoon een niet al te dure hdmi nemen die 1080p aan kan zonder groene blokjes. Simpel as that!....

    Je moet het zelf eens meemaken zeg je....... na 35 jaar upgraden lach ik hier alleen maar om..... see this done that! :wink:
    Heb je ook werkelijk de topkabels beluistered? Zo niet kan ik er ook alleen maar om lachen, been there done that. Veel mensen menen te kunnen oordelen zonder zelf beluisterd te hebben.
    Er zit nu eenmaal veel verschil in kabels en ook merken.

    In dit geval ben ik het met je eens, ik vind voor topicstarter de QED meer dan een prima kabel.

    Voor mensen met een mooie set blijft mijn advies staan: koop de beste kabel die je je kunt veroorloven. :wink:

    P.s.

    Groene blokjes? Nooit problemen mee gehad, of zou dat aan de kabel liggen. :wink:

  10. #35

    Standaard

    Mijn advies is iets anders: koop de beste kabel die je je wilt veroorloven.

    P.S. Blijkbaar weet je niet wat Albert thuis heeft staan... 8)

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Mijn advies is iets anders: koop de beste kabel die je je wilt veroorloven.

    P.S. Blijkbaar weet je niet wat Albert thuis heeft staan... 8)
    Blijkbaar weet jij niet wat voor systemen en kabels ik al beluisterd heb. :wink:

    Als je jezelf wilt beperken vind ik dat prima. 8) Wie ben ik om daarover te oordelen. :wink:

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Mijn advies is iets anders: koop de beste kabel die je je wilt veroorloven.

    P.S. Blijkbaar weet je niet wat Albert thuis heeft staan... 8)
    Als jij je wilt beperken vind ik dat prima, wie ben ik om daarover te oordelen. 8) mensen hebben eenmaal andere ideeen om hun geld te spenderen. :wink:

    P.s.

    Jij weet niet wat voor kabels en systemen ik al beluisterd heb. :wink:

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Mijn advies is iets anders: koop de beste kabel die je je wilt veroorloven.

    P.S. Blijkbaar weet je niet wat Albert thuis heeft staan... 8)
    Blijkbaar weet jij niet wat voor systemen en kabels ik al beluisterd heb. :wink:

    Als je jezelf wilt beperken vind ik dat prima. 8) Wie ben ik om daarover te oordelen. :wink:
    Pffffff je lijkt mijn jongste dochter wel. Heeft ook altijd het laatste woord....

    Wat kan dat mij nou schelen wat jij wel niet ooit hebt gehoor. Zo kan ik ook een leuke lijst maken...?

    Ik ben gewoon tevreden en dat is veel belangrijker 8)
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Pffffff je lijkt mijn jongste dochter wel. Heeft ook altijd het laatste woord....


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Ik ben gewoon tevreden en dat is veel belangrijker 8)
    En dát is de richtlijn!

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Mijn advies is iets anders: koop de beste kabel die je je wilt veroorloven.

    P.S. Blijkbaar weet je niet wat Albert thuis heeft staan... 8)
    Blijkbaar weet jij niet wat voor systemen en kabels ik al beluisterd heb. :wink:

    Als je jezelf wilt beperken vind ik dat prima. 8) Wie ben ik om daarover te oordelen. :wink:
    Pffffff je lijkt mijn jongste dochter wel. Heeft ook altijd het laatste woord....

    Wat kan dat mij nou schelen...? Ik ben gewoon tevreden en dat is wat belangrijker dan welke top kabel dan ook... 8)
    Idem Ditto. :wink:

    De vraag blijft echter of je nog tevreden zou zijn als je een kabel zou horen op je systeem die echt veel beter is. 8) :wink:

    Dat is DE richtlijn van upgraden. :wink:

    Herjan, ik vraag mij nu toch af waarom je op zoek gaat naar een andere subwoofer. :wink:

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Herjan, ik vraag mij nu toch af waarom je op zoek gaat naar een andere subwoofer. :wink:
    Want?

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Herjan, ik vraag mij nu toch af waarom je op zoek gaat naar een andere subwoofer. :wink:
    Want?
    Volgens jouw criteria en het willen besteden van geld moet je houdige subwoofer toch ruim voldoende zijn.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Herjan, ik vraag mij nu toch af waarom je op zoek gaat naar een andere subwoofer. :wink:
    Want?
    Volgens jouw criteria en het willen besteden van geld moet je houdige subwoofer toch ruim voldoende zijn.
    Want zijn volgens jou mijn criteria?

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Herjan, ik vraag mij nu toch af waarom je op zoek gaat naar een andere subwoofer. :wink:
    Want?
    Volgens jouw criteria en het willen besteden van geld moet je houdige subwoofer toch ruim voldoende zijn.
    Want zijn volgens jou mijn criteria?
    Alles in proportie, staat zelf in de thread; is de aanschaf van een velodyne niet buiten de proporties van je set?! Zo niet stap je in dat geval van je eigen geloof af. :wink: Dit geeft niet maar het verwonderd mij wel een beetje.

    P.s.
    Ik hoop niet dat we door deze discussie topicstarter uit de thread hebben gejaagd.

  20. #45

  21. #46

    Standaard

    Tjonge, dacht dat ik altijd off topic post had....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Tjonge, dacht dat ik altijd off topic post had....
    Ach, ik moet mijn aantal posts weer opkrikken tot het oude niveau. :wink:

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Leg even uit.
    Gezien jouw set is een subwoofer tot zo'n 600-800 euro prima in proportie. Een subwoofer van ver boven de duizend euro zou volgens je eigen criteria dus buitenpropotioneel zijn.

    Zelfde gedachte als een oehlbach van 30 euro of een QED van 97 euro excl. korting.( dus dus met korting een stuk dichter bij een zeer fatsoenlijke prijs komt.)

    Zo, zijn we meteen weer on topic.

  24. #49

    Standaard

    Herjan, ik zou gewoon de velodyne 1812 nemen. Is Harry meteen rustig
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  25. #50

    Standaard

    O, is dat de richtlijn? Nou, dan zal ik maar goed naar jou luisteren en een goedkopere subwoofer kopen...

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •