De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard welke de beste lcd of plasma 40" tot 42"

    Hey,
    Ik ben dus van plan een tv te kopen nu we gaan samen wonen.
    Nu ben hier bij de lokale geronika geweest en ben daar op een Sony bravia klv-v40(hopelijk zit ik juist) gebotst,stond cataloogprijs bij van €3499 op 30/05/2006,maar stond dan gedaald naar 3050 cataloog.
    En nu hong er een groot bord bij van normaal €2999 nu 2000€ wegens laaste exemplaar.
    Nu heb ik dus meer info gevraagd waarom deze op die korte tijd van 3499 naar 2000€ is gegaan...antwoord was dat er van dit type een nieuw model uitkomt maar bijna hetzelfde en dus deze weg moest.
    Nu wil ik hem dus wel kopen aangezien hij best meeviel en een tv van die 3499€ kostte een paar maand terug voor 2000 nu is toch het best dat ik kan doen he?
    daarom dat ik het een vraag aan jullie,want ben ook deze op een site tegen gekomen http://www.lcdhome.info/producten.php?pid=162



    -welke heeft de beste resolutie voor dvd en ps3
    -meeste opties en ingangen enz..


    Laat jullie reacties maar komen!

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Het belangrijkste om te bepalen is je budget. De TV die jij gezien hebt zal de Sony 40V10A zijn geweest, dat is een oud model LCD-TV van de vorige generatie. De nieuwe generatie is de Sony 40V2000. Deze kost ruim €2.000. Voor €2.000 (winkelprijzen) kun je ook een 40S2000 kopen, de S serie mist de vormgeving van de V maar is kwa beeld nagenoeg gelijk. Zelf heb ik de 32S2000 (32" model dus) en die presteerd boven verwachting goed! Je moet er wel digitale TV op aansluiten, anders is kabel niet te genieten. De voordelen van de nieuwe Sony t.o.v. de oude:

    - VGA aansluiting (die ook op 1360X768 pixels werkt, dus 1:1 pixel mapping, dat is NIET bij alle TV's zo)
    - aansluitingen zitten beter weggewerkt, niet meer aan de zijkant
    - ook de S heeft een Bravia (noem het de nieuwe Wega) engine
    - ander type paneel die gohsting volledig uitband

    Al met al levert dit een forse verbetering op, vooral in bij de S serie. Als je een 40S2000 bij modern koopt ben je €2.000 kwijt, voor een 40V2000 ben je €2.400 kwijt. Dit is een behoorlijk verschil en dat zou ik persoonlijk niet over hebben voor een stukje vormgeving en wat leuke extatjes (b.v. een memorystick ingang e.d.).

    De andere TV die je linkte is een Philips model. Toen ik mijn LCD uitzocht heb ik daar ook naar gekeken. Moet zeggen dat ik nergens echt onder de indruk was van deze TV's. Heb alleen de dure modellen gezien (o.a. 32PF9830) maar die kon me niet bekoren. Beeld had veel artifects en de kleuren waren heel ANDERS dan de Sony. Dit heeft te maken met een stukje persoonlijke voorkeur. Gewoon een keer in de winkel gaan kijken en dan komt er vanzelf wel een mooi model uit. Wat wel een echte must is dat je altijd de nieuwste serie koopt! Zoals je boven al kunt lezen zit er vrij veel verschil tussen de nieuwste generatie en die ervoor.

    Als laatste nog wat leesvoer van een ander forum, vanalles over LCD en plasma (stukje heb ik ook zelf geschreven).

    klik
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  4. #4

    Standaard

    ja maar hoe zit het dan met de verschillende resolutie's bij de 2 modelen(philips,sony).
    welke resolutie is de beste en kan ik met deze modellen het maximum uit bv een ps3 halen?
    grtz en alvast bedankt

  5. #5

    Standaard

    Het maximale van PS3 is full-HD 1080P. Dit houd in dat er een progressive signaal van 1920X1080 in kan en ook uit komt(!). Je hebt dan een NATIEVE resolutie nodig van 1920X1080 en een chip die de bitrate van 1080P aankan. De Philips LCD's hebben wel de resolutie echter NIET de chip. Deze schermen zijn slechts 1080i. Philips maakt op dit moment géén 1080P schermen. Toshiba, Sony en Samsung maken deze iig wel. Alleen van Sony weet ik het type, dat is de 40X2000 en die kost rond de €3.000
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  6. #6

    Standaard

    ja,amai ben vandaag in de mediamarkt geweest in breda!
    Daar stond een toshiba 42WILG 66 Z full hd
    Da beeld,ni te doen amai glashelder!!er stond een high definition dvdspeler op maar wist ni da da al bestond.
    Maar de prijs gaat over mijn budget max 2300€ voor minimum 40" en deze was 3000€,is er toevallig nog een full hd die tegen die prijs ligt?
    want ben echt verschoten van het beeld dat er uit kwam.
    grtz

  7. #7

    Standaard

    En hoe kan ik dan zien welke die chip hebben?
    want nu heb ik er een paar gevonden die die full hd resolutie hebben maar dat is dan niet voldoende?
    alvast bedankt
    en hopelijk krijg ik ook van anderen wat informatie!

  8. #8

    Standaard

    Gewoon in de handleiding kijken (die staat wel op de website van de fabriekant) en dan zie je wel welke resoluties het paneel ondersteund. Full HD is erg duur en niet te krijgen onder de 3k.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •