De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies nodig: goede CD-speler

    Ik weet het, het gaat hier in principe alleen over dvd-spelers en -recorders maar ik wist niet zo goed waar ik mijn vraag dan wel kwijt kon

    ik ben een enorme HT-liefhebber en geniet dagelijks van mijn beamer (BENQ), hdd-recorder (Pioneer433), receiver (Onkyo702) en KEF-speakers (Q5 voor, Q1 achter)

    ik draai ook graag een cd'tje zo nu en dan, maar op die Pioneer zul je begrijpen haal je daar ook niet het beste uit. Vandaar dat ik een cd-speler wil aanschaffen, budget rond de €500,-

    Ik twijfel tussen de NAD C-542 en de Onkyo DX-7555
    Graag jullie advies. Ook als jullie hele andere spelers adviseren, ik ben koppig maar heb wel een open mind, ik ben zeker geen kenner :wink:

  2. #2

    Standaard

    TQS heeft ze allebei, waar ga je niet luisteren daar en neem je je receiver van thuis mee.

    Of nog fijner, al weet ik niet of dat daar doen, betaal je eventueel borg en probeer je beide spelers thuis in je eigen set!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    TQS heeft ze allebei, waar ga je niet luisteren daar en neem je je receiver van thuis mee.

    Of nog fijner, al weet ik niet of dat daar doen, betaal je eventueel borg en probeer je beide spelers thuis in je eigen set!
    goeie tip, niet geschoten is altijd mis :wink:

  4. #4

    Standaard

    Tot 900 euro zou ik zeker de rega apollo meenemen. Hun nieuwste cdspeler gooit hoge ogen. Denon, Arcam,marantz, musical fidelity.

    Ik zou inderdaad het erg prettig vinden om de cdspeler te kunnen beluisteren in mijn eigen set. Een goede zaak zal begrijpen dat niet iedere cdspeler even goed matched in je systeem.

    De NAD is opzich wel een aardige speler.

    ONKYO weet ik zo niet. Gewoon luisteren en nemen wat jezelf het beste vind matchen en klinken. Kwa caracter zullen beide spelers wela ardig uitelkaar liggen.

  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Tot 900 euro zou ik .
    Budget was €500,- maar je hoort inderdaad hele goede dingen over ie speler.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Tot 900 euro zou ik .
    Budget was €500,- maar je hoort inderdaad hele goede dingen over ie speler.
    de rega apollo lijkt op een giant fotocamera
    Johan heeft gelijk, een beetje uitrekken kan altijd als je de spaarvarken goed uitknijpt, maar tot €900 wil ik niet gaan.
    vandaag luistertest NAD C-542 vs Onkyo DX-7555 gedaan (allebei rond de €500, als iemand een enorme aanbieding heeft gezien, dan hoor ik dat graag)
    qua geluid (belangrijkste aspect natuurlijk) vond ik de Onkyo nét iets prettiger klinken, vraag me niet dat te onderbouwen, want dat kan ik niet
    qua looks sprong de Onkyo er met kop en schouders bovenuit, hij zag er sexy uit met mooie dikke retro knoppen en was van gespierd metaal (8 kg schoon aan de haak). De NAD weegt de helft en stak er schraal bij af met z'n kunststof voorkant, z'n uiterlijk was gedegen maar saai, daar is of lijkt jaren niks aan veranderd, nog steeds een eighties kapsel...

    maar ja, bij een andere zaak zag ik een tweedehands Rotel RCD-1070 staan voor €450 (3 maanden garantie, zag er trouwens ook erg fraai uit).
    Ik kreeg 'm helaas niet mee om 'm thuis te beluisteren in mijn setting, dus ik weet niet of hij die Onkyo weg zou spelen. Waarschijnlijk wel zullen enkelen zeggen, maar ja, daar koop ik niks voor :wink:

  7. #7

    Standaard

    Luister eens naar Harman Kardon HD970 en CD-spelers van Cambridge.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JaBe
    Luister eens naar Harman Kardon HD970 en CD-spelers van Cambridge.
    over de 970 heb ik goede recensies gelezen ja!
    maar de kogel is door de kerk, ik heb een pikzwarte Onkyo DX-7555 besteld, kan niet wachten totdat ik er een cd'tje in kan proppen
    ik twijfel nu of ik mijn quenx 1 moet verpatsen en een qunex 3 moet kopen via de powerbuy

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JaBe
    Luister eens naar Harman Kardon HD970 en CD-spelers van Cambridge.
    over de 970 heb ik goede recensies gelezen ja!
    maar de kogel is door de kerk, ik heb een pikzwarte Onkyo DX-7555 besteld, kan niet wachten totdat ik er een cd'tje in kan proppen
    ik twijfel nu of ik mijn quenx 1 moet verpatsen en een qunex 3 moet kopen via de powerbuy
    Gefeliciteerd met je aankoop!

    Misschien moet je niet zomaar voor een duurdere QED gaan maar ook andere merken testen. Van dan Hull zou bijvoorbeeld wat meer warmte kunnen brengen. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #10

    Standaard

    maar de kogel is door de kerk, ik heb een pikzwarte Onkyo DX-7555 besteld,
    Inderdaad, gefeliciteerd. Ik heb zelf destijds voor de NAD gekozen (ongeveer een jaar geleden) en ben er zeer tevreden mee, zelfs mijn vrouw hoorde het verschil toen ze voor het eerst een CD via deze speler hoorde.. :wink:
    Was destijds overigens wel goedkoper via die zaak op de bergweg in Rotterdam (weet ff niet of ik de naam mag noemen..). Ben benieuwd naar hoe je speler straks bevalt.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lars
    maar de kogel is door de kerk, ik heb een pikzwarte Onkyo DX-7555 besteld,
    Inderdaad, gefeliciteerd. Ik heb zelf destijds voor de NAD gekozen (ongeveer een jaar geleden) en ben er zeer tevreden mee, zelfs mijn vrouw hoorde het verschil toen ze voor het eerst een CD via deze speler hoorde.. :wink:
    Was destijds overigens wel goedkoper via die zaak op de bergweg in Rotterdam (weet ff niet of ik de naam mag noemen..). Ben benieuwd naar hoe je speler straks bevalt.
    ik zou het raar vinden als tie thuis ineens verschrikkelijk klinkt
    de dealer heeft klanttevredenheid hoog staan, ik mag 'm een week thuis hebben en dan alsnog omruilen voor die NAD

    EDIT: 4,5 jaar hier en "maar" 12 berichtjes!!! Ik voel me vereerd dat 1 daarvan een felicitatieberichtje is!

  12. #12

    Standaard

    Van harte ago, veel plezier ermee. :wink:

  13. #13

    Standaard

    thanks dude 8)
    ik kan 'm vanavond halen, das snel, jippieeee

  14. #14

    Standaard

    EDIT: 4,5 jaar hier en "maar" 12 berichtjes!!! Ik voel me vereerd dat 1 daarvan een felicitatieberichtje is!
    Ach ja, soms ben je er wel eens tussenuit, of lees je alleen maar... heb dit forum een tijdje minder intressant gevonden..
    Heb je je CD collectie al opnieuw beluisterd???

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lars
    EDIT: 4,5 jaar hier en "maar" 12 berichtjes!!! Ik voel me vereerd dat 1 daarvan een felicitatieberichtje is!
    Ach ja, soms ben je er wel eens tussenuit, of lees je alleen maar... heb dit forum een tijdje minder intressant gevonden..
    Heb je je CD collectie al opnieuw beluisterd???
    ik vind het hier leuker dan op htforum waar ik ook wel eens kom..

    ja, ik heb al een hoop cd'tjes beluisterd, lekker hoor, ik ga 'm zeker niet terugbrengen, ik heb ook een luistertest gedaan met mijn dvd-speler en je hoort duidelijk een verschil, de cd-speler doet zijn werk prima!
    tis ook een plaatje geworden moet ik zeggen (het oog wil ook wat), de cd-speler op de receiver, ik zal binnenkort wat plaatjes publiceren..
    (hoe upload ik hier foto's? ik zie hier geregeld prachtige plaatjes)

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lars
    EDIT: 4,5 jaar hier en "maar" 12 berichtjes!!! Ik voel me vereerd dat 1 daarvan een felicitatieberichtje is!
    Ach ja, soms ben je er wel eens tussenuit, of lees je alleen maar... heb dit forum een tijdje minder intressant gevonden..
    Heb je je CD collectie al opnieuw beluisterd???
    ik vind het hier leuker dan op htforum waar ik ook wel eens kom..

    ja, ik heb al een hoop cd'tjes beluisterd, lekker hoor, ik ga 'm zeker niet terugbrengen, ik heb ook een luistertest gedaan met mijn dvd-speler en je hoort duidelijk een verschil, de cd-speler doet zijn werk prima!
    tis ook een plaatje geworden moet ik zeggen (het oog wil ook wat), de cd-speler op de receiver, ik zal binnenkort wat plaatjes publiceren..
    (hoe upload ik hier foto's? ik zie hier geregeld prachtige plaatjes)
    Ago,

    je moet een eigen site hebben waarop je je plaatjes kunt plaatsen, meesten doen dat via hun eigen website, of via een link naar een bestaande plaatje op een site.

    Als je plaatjes op een site staan of een image host server, kun je via de img tags de plaatjes plaatsen.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lars
    EDIT: 4,5 jaar hier en "maar" 12 berichtjes!!! Ik voel me vereerd dat 1 daarvan een felicitatieberichtje is!
    Ach ja, soms ben je er wel eens tussenuit, of lees je alleen maar... heb dit forum een tijdje minder intressant gevonden..
    Heb je je CD collectie al opnieuw beluisterd???
    ik vind het hier leuker dan op htforum waar ik ook wel eens kom..

    ja, ik heb al een hoop cd'tjes beluisterd, lekker hoor, ik ga 'm zeker niet terugbrengen, ik heb ook een luistertest gedaan met mijn dvd-speler en je hoort duidelijk een verschil, de cd-speler doet zijn werk prima!
    tis ook een plaatje geworden moet ik zeggen (het oog wil ook wat), de cd-speler op de receiver, ik zal binnenkort wat plaatjes publiceren..
    (hoe upload ik hier foto's? ik zie hier geregeld prachtige plaatjes)
    Via http://www.imageshack.us/ lukt altijd.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •