Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 134 worden weergegeven.
  1. #1
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Speaker upgrade, mogelijke opties....

    Gezien ik mijn stereo speakers flink ga upgraden maar een lange lijst mogelijkheden op papier heb staan ben ik ook benieuwd naar jullie gedachten hierover.
    De merken/modellen die overblijven zullen aan een luister test onderworpen worden zodra het budget er is.
    De modellen zijn van alle prijsklasse (goedkoop is niet altijd slechter en duurder niet altijd beter) en er zitten modellen bij die in principe ook buiten het budget vallen.
    Mijn gedachten gaan uit naar de volgende speakers en alle tips en sugesties zijn welkom.

    -Sonus Faber Concerto Domus en Grand Piano Domus.
    -Focal/JMLab Profile 918 en 928 Signature.
    -Mordaunt Short Performance 6 (ruim buiten budget meen ik maar toch..)
    -Audio Physic Tempo.
    -Mobile Fidelity OML-2
    -Whafedale Opus 2
    -Anthony Gallo Acoustics Nucleus® Reference 3.1

    -Monitor Audio GS 60
    -Canton Karat Reference 6.2
    -Dali Ikon 7
    -JMLab Chorus 836V en Electra 1027BE
    -Phonar Veritas P5


    Dit zijn zomaar wat types die ik bij mijn keuze wilt betrekkenen naast de klank is ook het uiterlijk van belang.

    Jullie nog ideeen, tips of opmerkingen.......

  2. #2

    Standaard

    De Hepta expertise of Expertise Flagship
    De Monitor Audio GS60
    De Martin Logan clarity (tip van Bjorn voor bij mijn AVR350, zelf niet gehoord) :wink:


    Zoveel moois om uit te kiezen. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    De lijst kan inderdaad nog veel langer indien nodig, er is echt veel moois te koop maar heb wel in de gaten dat het al snel (erg snel zelfs) boven de €2500,- per stuk gaat.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    De lijst kan inderdaad nog veel langer indien nodig, er is echt veel moois te koop maar heb wel in de gaten dat het al snel (erg snel zelfs) boven de €2500,- per stuk gaat.

    Hepta heb ik vorig jaar al eens naar gekeken maar vind ik kwa klank niet echt helemaal mijn ding.
    Het kan altijd gekker zoals je weet en het is heel verleidelijk maar deze passen nog in je budget vergeleken met wat je al hebt staan. De ML's zijn € 3500 per set en de MA's zijn € 3.000,- :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    boh... over zo'n bedragen kan ik niet eens dromen
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  6. #6

    Standaard Re: Speaker upgrade, mogelijke opties....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Gezien ik mijn stereo speakers flink ga upgraden maar een lange lijst mogelijkheden op papier heb staan ben ik ook benieuwd naar jullie gedachten hierover.
    De merken/modellen die overblijven zullen aan een luister test onderworpen worden zodra het budget er is.
    De modellen zijn van alle prijsklasse (goedkoop is niet altijd slechter en duurder niet altijd beter) en er zitten modellen bij die in principe ook buiten het budget vallen.
    Mijn gedachten gaan uit naar de volgende speakers en alle tips en sugesties zijn welkom.

    -Sonus Faber Concerto Domus en Grand Piano Domus.
    -Focal 918 en 928.
    -Mordaunt Short Performance 6 (ruim buiten budget meen ik maar toch..)
    -Audio Physic Tempo.
    -Mobile Fidelity OML-2
    -Whafedale Opus 2
    -Anthony Gallo Acoustics Nucleus® Reference 3.1

    Dit zijn zomaar wat types die ik bij mijn keuze wilt betrekkenen naast de klank is ook het uiterlijk van belang.

    Jullie nog ideeen, tips of opmerkingen.......
    Ik denk dat de concerto domus af gaan vallen als je de grand piano gehoord hebt..... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    De Hepta,s schuif ik nu te snel aan de kant omdat de eerlijkheid me gebied te zeggen dat het probleem waarschijnlijk aan de ruimte lag en niet geheel aan de speakers zelf.
    Denk zelf aan de combinatie van de ruimte (groot vierkant en redelijk "hard") en de woofer in de zijkant van de speaker.
    Hierdoor kwam het midden en hoog op mij ook een beetje vreemd over maargoed, eerlijk is eerlijk dat het dus wellicht niet alleen aan de speaker zelf lag.
    De "mindere" modellen van Hepta vind ik alleen prettig bij niet te hoge volumes.

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: Speaker upgrade, mogelijke opties....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder

    Ik denk dat de concerto domus af gaan vallen als je de grand piano gehoord hebt..... :wink:
    En ik wilde met de Grand Piano gaan beginnen van alle opties.

  9. #9
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Axel de Mol
    boh... over zo'n bedragen kan ik niet eens dromen
    Ook ik moet er wat voor doen, mijn gehele ht verkopen. :wink:

  10. #10

    Standaard

    Johan,

    Misschien zou je Totem nog op je shortlist kunnen zetten. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #11
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Toteeeeeeeeeeeem! Daar was ik helemaal weg van toen ik het hoorde, alleen heel veel boven mijn budget ...

  12. #12
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Totem kan ikzelf niet kwa eigenschap dus zal ook een kans krijgen, denk dat ik maar een soort van 2de lijst gaat maken ivm de vele mogelijkheden binnen dat budget.
    Toevallig kwam ik totem zondag tegen op mijn werk terwijl ik even op het i-net zat en dus mijn oog was er al op gevallen.

  13. #13
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Even een paar modellen aan de lijst gevoegd.

  14. #14

    Standaard

    Mooie opties erbij weer.

    Waarom de Canton Karat en niet de Vento 809?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #15

    Standaard

    Op Areadvd staat sinds gisteren of vandaag een erg positieve test over de JMLab Chorus 816V, de kleinere vloerstaander!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck

    Waarom de Canton Karat en niet de Vento 809?
    De reden is simpel, ik probeer de lijst zijn klein mogelijk te houden.
    Ik probeer dat op hte moment dat er echt geluisterd moet gaan worden deze lijst al te hebben ingekort door middel van een voor selectie.
    De huidige lijst is voor 90% gebaseerd op reviews, looks en prijs, de overige heb ik al eens gehoord of een "goedkoper" familie lid ervan.

    Maar de reden is dus om de hoeveelheid binnen de perken te houden.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck

    Waarom de Canton Karat en niet de Vento 809?
    De reden is simpel, ik probeer de lijst zijn klein mogelijk te houden.
    Ik probeer dat op hte moment dat er echt geluisterd moet gaan worden deze lijst al te hebben ingekort door middel van een voor selectie.
    De huidige lijst is voor 90% gebaseerd op reviews, looks en prijs, de overige heb ik al eens gehoord of een "goedkoper" familie lid ervan.

    Maar de reden is dus om de hoeveelheid binnen de perken te houden.
    Ja gelijk heb je ook. Tis zo al lastig genoeg.

    Weet jij trouwens een Phonar dealer in Nederland? Behalve Stassen dan. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  18. #18
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck

    Weet jij trouwens een Phonar dealer in Nederland? Behalve Stassen dan. :wink:
    Nee, zover was/ben ik nog niet dus heb geen idee.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Weet jij trouwens een Phonar dealer in Nederland? Behalve Stassen dan. :wink:
    Volgens mij is Stassen de enige verkoper van Phonar in Nederland. Voor meer dealers zul je naar Duitsland moeten, maar die hebben niet allemaal de Engelse uitvoeringen.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pjotr
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Weet jij trouwens een Phonar dealer in Nederland? Behalve Stassen dan. :wink:
    Volgens mij is Stassen de enige verkoper van Phonar in Nederland. Voor meer dealers zul je naar Duitsland moeten, maar die hebben niet allemaal de Engelse uitvoeringen.
    De Engelse uitvoeringen zijn wat warmer dan de 'standaard' Duitse versies die een wat scherper hoog hebben. Is dus een kwestie van persoonlijke voorkeur. Misschien klinkt de Duitse versie op Arcam wel wat mooier. En mocht Stassen beiden kunnen laten horen is dat makkelijk vergelijken! :wink:

    Overigens bestaat er van de versie die Johan wil horen geen Engelse uitvoering. Die bestaan alleen van de P20/30/40 serie die dan een Engelse naam heeft met een extra 0.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    De Engelse uitvoeringen zijn wat warmer dan de 'standaard' Duitse versies die een wat scherper hoog hebben. Is dus een kwestie van persoonlijke voorkeur. Misschien klinkt de Duitse versie op Arcam wel wat mooier. En mocht Stassen beiden kunnen laten horen is dat makkelijk vergelijken! :wink:

    Overigens bestaat er van de versie die Johan wil horen geen Engelse uitvoering. Die bestaan alleen van de P20/30/40 serie die dan een Engelse naam heeft met een extra 0.
    Ik heb verschillende Phonar luidsprekers al gehoord, in combinatie met diverse apparatuur, ook met Arcam. Ik moet eerlijk bekennen dat ik in alle situaties voor de prijsstelling deze luidsprekers best interessant vond, echter merkte ik wel dat meerdere gebieden voor mij 'negatief' worden benadrukt. Ik mis een stuk coherentie, en muzikaliteit.

  22. #22
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Vandaag naar de eerste speakers wezen luisteren, de Anthony Gallo Acoustics Nucleus® Reference 3.1.
    Apart design en klein, erg klein van formaat.
    Eerste vlugge indruk van het geluid is opzich niet verkeerd, het hoog en midden (vocals,een erg belangrijk gebied waar veel merken een steekje laten vallen naar mijn idee) klonken rustig, mooi helder en open en rijkelijk voorzien van details.
    Het laag echter kon me niet helemaal bekoren en kwam een beetje rommelig op me over, jammer.

    Al met al zijn de speaker nog niet afgeschreven maar er zijn er nog vele te beluisteren.

    Als versterking werd Musical Fidelity gebruikt en Xindak bekabeling, daarnaast bood de dealer aan om de speakers thuis te beluisteren zoals je van een goede dealer mag verwachten.

    Naast diverse merken speakers stonden ook de Pioneer S-1EX speakers en bijbehorende center is en deze speakers zijn groot, erg groot.
    De center komt al net zo groot over als mijn Kef Q7 speakers, de lengte zal wat kleiner zijn maar de omvang is groter dan de Q7.
    Echter niet beluisterd deze speakers omdat ze 1- nog niet aan gesloten stonden en 2- mijn parkeertijd voorbij was.

  23. #23

    Standaard

    Johan, een zeer onbekende maar naar het schijnt ook zeer goede speaker is de revolver R (W) 45 :

    specs
    Via Latham te beluisteren dacht ik. Zelf nog nooit gehoord overigens.

    EDIT, ook leuk:
    Mission Pilastro:

    stukje review:
    Bringing together 25 years of the company's audio expertise, the Mission Pilastro loudspeaker is the flagship of the new series with a frequency response from 22Hz to 56kHz, along with an extremely high 95dB efficiency. The tweeter is state-of-the-art in itself-a 1-1/4-inch ring dome, ferrofluid-cooled design featuring a neodymium magnet, pressure-controlled rear chamber and integral phase plug. The dual 6-1/2-inch midrange drivers are constructed utilizing a special natural fiber cone material, precision elastic surround and Kapton voice coil former. The Pilastro's four 8-inch woofers employ an air-dried Nomex cone and a large-diameter, double layer voice coil on an aluminum former, and operate in conjunction with six complementary 8-inch ABR (Auxiliary Bass Radiator) passive radiators to achieve extreme bass extension. In addition, the Pilastro features an audiophile-grade hard-wired crossover network, connected using custom designed, silver plated OFCC (Oxygen-Free Continuous Copper) cabling. The Mission Pilastro performance is matched by its magnificent appearance, and the price tag to go with it - MSRP $ 40,000 a pair

  24. #24

    Standaard

    [nieuwsgierigmodus]

    Johan,

    Nog luisterplannen voor dit weekend?

    [/nieuwsgierigmodus]
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #25
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Nee er staat niets gepland maar misschien dat ik even een onverwachts bezoek breng aan een dealer in de stad.

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •