Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 134 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Johan, was je nog van plan eigenlijk om Visonik mee te nemen in je luistersessies, gewoon om ze eens te horen?
    Nee, de keuze gaat komen uit het lijstje wat ik nu heb staan en zelfs die kan ik eigenlijk al inkorten.
    Die merken die grote kans maken zijn:
    -Sonus Faber
    -Martin Logan (op advies van Garmt)
    -Living Voice (op advies van Garmt)
    -Focal/JmLab
    -Monito Audio.
    -Wharfedale.
    Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen over de Martin Logan Johan.
    Ik heb ze zelf nog steeds niet gehoord, maar de mensen die dat wel hebben en die ik ken (da's wel zo handig) zijn er zeer enthousiast over,
    vooral over de Vantage. Ik moet zeggen dat ze qua design wel zeer mooi vindt. Welke heeft Garmtz jouw aanbevolen eigenlijk?

  2. #52
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen over de Martin Logan Johan.
    Ik heb ze zelf nog steeds niet gehoord, maar de mensen die dat wel hebben en die ik ken (da's wel zo handig) zijn er zeer enthousiast over,
    vooral over de Vantage. Ik moet zeggen dat ze qua design wel zeer mooi vindt. Welke heeft Garmtz jouw aanbevolen eigenlijk?
    Ik heb Martin Logan ooit bij Garmt mogen ervaren en dat was super.
    Zodra het volledige budget beschikbaar is zal ik bij Bjorn naar de Sonus Faber, Living Voice en Martin Logan geluisterd gaan worden voor de eerste indruk.
    Aan de hand daarvan zal er ook bij mij thuis geluisterd moeten worden en juist daarom wil ik eerste de andere speakers beluisteren voordat de mensen van BB&G al die moeite doen voor mij.
    Het model wat binnen mijn budget past is de Clarity.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Kan iemand de Tannoy Glenair speakers ?


    Ze schijnen goed te zijn en ik kan ze eventueel met een enorme korting kopen, echter is de prijs dan nog steeds het maximale van mijn budget.
    Gek misschien, maar ik vind dit juist heel erg mooie speakers.

    Nu houd ik wel van simpel, zichtbare techniek e.d.

    oplossing: [spoiler:80b138d598]smaken verschillen[/spoiler:80b138d598]
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Kan iemand de Tannoy Glenair speakers ?


    Ze schijnen goed te zijn en ik kan ze eventueel met een enorme korting kopen, echter is de prijs dan nog steeds het maximale van mijn budget.
    Gek misschien, maar ik vind dit juist heel erg mooie speakers.

    Nu houd ik wel van simpel, zichtbare techniek e.d.

    oplossing: [spoiler:43494defc9]smaken verschillen[/spoiler:43494defc9]
    ik vond de koekoeksklok lelijk, bij deze spreekt de kleur me niet aan, in het zwart zou ik ze zeker niet verstoppen

  5. #55

    Standaard

    De Clarity is ook erg mooi (alle Martin Logans wel eigenlijk) vooral in het zwart. Design telt ook mee toch, dat wordt nog een zware dobber voor je denk ik, want je keuzes zijn stuk voor stuk echt mooie en zeer goede speakers.

  6. #56
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ik denk niet dat het echt een moeilijke keuze gaat worden Edgar, je kan het zo moeilijk maken als je wilt natuurlijk.
    Kwa design zijn ze allemaal bij voorbaat al goed zoals die in mijn eerste lijstje staan, nu nog de speaker zoeken die het beste bij mijn smaak past.
    Er zijn eigenlijk nog vier modellen over enwel de volgende:
    Monitor Audio GS60 (met name in het zwart erg mooi en zal binnenkort beluisterd worden)
    Sonus Faber
    Living Voice (op advies van Garmt)
    Martin Logan (op advies van Garmt maar deze zijn behoorlijk groot (1,35 hoog meen ik) wat eigenlijk wel een min puntje is.

    Speakers mogen best groot zijn maar ik denk dat met name de ML erg aanwezig zullen zijn door hun aparte uiterlijk, echter is het wel een heel mooi uiterlijk wat het minpuntje aan de kant zet.

    Als ik nu zou moeten kiezen zal het wellicht tussen de GS60 en Grand Piano gaan maargoed, ik sta open voor meer uiteraard.

    Ook zullen de laatste 4 genoemde speakers beluisterd gaan worden maar heeft nog geen haast zolang mijn pj nog niet verkocht is.

  7. #57

    Standaard

    Een Grand Piano op een A85 of de Concerto's?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #58
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    In principe de Grand Piano,s

  9. #59

    Standaard

    Die Glenairs klinken wel erg goed!
    Ooit kunnen beluisteren in Wageningen bij de lokale HiFi dealer aldaar. Deze vallen nog mee die andere Tannoys uit de Prestige lijn zijn bakbeesten.

  10. #60

    Standaard

    ik was gisteren eens bij de MM in Den haag en zag:
    Visonik Concept 9 = 1999 per stuk!
    Canton Reference 6.1 = 1295 per stuk!
    en zelfs de Focal 901 hebben ze daar nu staan.
    Johan, sorry voor de offtopic, maar wellicht heeft iemand er wat aan.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    ik was gisteren eens bij de MM in Den haag en zag:
    Visonik Concept 9 = 1999 per stuk!
    Canton Reference 6.1 = 1295 per stuk!
    en zelfs de Focal 901 hebben ze daar nu staan.
    Johan, sorry voor de offtopic, maar wellicht heeft iemand er wat aan.
    zet dan bij "koopjes"
    :wink:

  12. #62

  13. #63

    Standaard

    Johan,

    Bij Stassen zijn de Mordaunt Short Performance 6 vandaag eenmalig € 1.699,-.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #64

  15. #65
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Johan,

    Bij Stassen zijn de Mordaunt Short Performance 6 vandaag eenmalig € 1.699,-.
    Da,s niet duur in vergelijking met de normale prijs van €2500,- per stuk meen ik.
    Echter vind ik ze niet echt mooi, ze hebben wel iets maar toch.
    Het geluid zal overigens wel goed zijn met toch hier en daar wat minpuntje voor die klasse.

    Maargoed, de dag is toch al bijna om.... :P

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool

    Maargoed, de dag is toch al bijna om.... :P
    Jij hebt je keuze al lang gemaakt. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #67
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Nog niet helemaal maar de MS zat al niet meer in het lijstje.
    Het zal nu gaan tussen de Sonus Faber Grand Piano/Concerto, Monitor Audio GS60 en op Garmt zijn advies, Living Voice.
    In principe gaat hier de keuze vallen of ik moet nog iets bijzonders tegen het lijf lopen.

  18. #68

    Standaard

    Chique speakers allemaal, vind persoonlijk de Sonus faber's erg mooi om te zien zo. Zal ook wel een mooi geluid uit komen. Heb persoonlijk nog nooit echt een goede installatie gehoord. Ben ik eigenlijk wel een keer van plan. Budget van de set die ik ga kopen wordt maar 1000 voor 2 speakers + versterker + bekabeling, dus dit zit niet echt allemaal in mijn budget
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  19. #69
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Ik ben echt enorm benieuwd wat je zult gaan kiezen. Ik ken jouw muzieksmaak niet, dus ik kan ook niet kijken/aanvoelen welke speaker jou het beste zou gaan liggen..

    Ik draai hoofdzakelijk Soul/Jazz/Acoustisch en zo af en toe Rock en R&B.

    Toch moet ik zeggen dat zelfs Rock en R&B goed klinken op mijn SF. Rock krijgt wel wat minder "body" dan op wat grotere speakers, maar met de toevoeging van de SPL sub moet ik zeggen dat het niet onaardig klinkt!

    Maar inderdaad, mijn sonusjes zijn helemaal in hun sas op de muzieksoorten die ik graag draai.

  20. #70
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Axel de Mol
    Chique speakers allemaal, vind persoonlijk de Sonus faber's erg mooi om te zien zo. Zal ook wel een mooi geluid uit komen. Heb persoonlijk nog nooit echt een goede installatie gehoord. Ben ik eigenlijk wel een keer van plan. Budget van de set die ik ga kopen wordt maar 1000 voor 2 speakers + versterker + bekabeling, dus dit zit niet echt allemaal in mijn budget
    Daar kan je net een paar SF Concertino's van kopen in piano lak .

    Wil je de net wat mooiere teak kleur die ik ook heb, kost het al snel 150 euro extra.

  21. #71

    Standaard

    Hehe, ik luister vooral Rock en af en toe wat Jazz/Soul/Acoustisch dus waarschijnlijk heb ik wel wat speakers nodig met wat meer body. Hoewel dat als ik een redelijke installatie heb, dat ik wat meer Jazz/Soul/Acoustisch ga luisteren en mijn muzieksmaak wat ga verbreden. Met de kleine simpele al-in-one hifi set die ik nu heb klinkt eigenlijk de rock enzo een beetje normaal. Daarna is het zeker de moeite waard om mijn muzieksmaak wat te verbreden.
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  22. #72
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Axel de Mol
    Chique speakers allemaal, vind persoonlijk de Sonus faber's erg mooi om te zien zo. Zal ook wel een mooi geluid uit komen. Heb persoonlijk nog nooit echt een goede installatie gehoord. Ben ik eigenlijk wel een keer van plan. Budget van de set die ik ga kopen wordt maar 1000 voor 2 speakers + versterker + bekabeling, dus dit zit niet echt allemaal in mijn budget
    Klopt, ik ben dan ook aan het kijken voor een budget van zo,n 3000 a 3500 voor twee speakers.
    Echter blijkt dat nog knap lastig te zijn want er zijn veel, heel veel speakers in dat segment.
    Ander punt is dat ook de looks voor ons erg belangrijk zijn maar in dit budget kun je looks zeker met super kwaliteit combineren.
    Gaat dus helemaal goed komen.

    Ik heb zelf al redelijk veel top installaties gehoord en telkens is het eerste wat ik dan denk "dit is zijn geld niet waard, het klinkt goed maar toch"............

    Echter als je die kwaliteit wilt behalen zal je vaak wel moeten, ik had tot nu toe ook nooit gedacht om naar speakers te kijken (om serieus te gaan kopen) van zo,n 7000 a 8000 guldens. (om die munt er maar even bij te halen)

    Zeg dus nooit nooit. :wink:

  23. #73
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Ik ben echt enorm benieuwd wat je zult gaan kiezen. Ik ken jouw muzieksmaak niet, dus ik kan ook niet kijken/aanvoelen welke speaker jou het beste zou gaan liggen..

    Ik draai hoofdzakelijk Soul/Jazz/Acoustisch en zo af en toe Rock en R&B.

    Toch moet ik zeggen dat zelfs Rock en R&B goed klinken op mijn SF. Rock krijgt wel wat minder "body" dan op wat grotere speakers, maar met de toevoeging van de SPL sub moet ik zeggen dat het niet onaardig klinkt!

    Maar inderdaad, mijn sonusjes zijn helemaal in hun sas op de muzieksoorten die ik graag draai.
    Tja, mijn muziek smaak is erg breed en omvat eigenlijk alle muzieksoorten op hard rock na.

  24. #74

    Standaard

    Ik wil straks ook eens lekker genieten van Jazz/Soul/Acoustisch wat ik over het algemeen al wel heel mooi vind.

    Tips voor Cd's?
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  25. #75
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Ik wil straks ook eens lekker genieten van Jazz/Soul/Acoustisch wat ik over het algemeen al wel heel mooi vind.

    Tips voor Cd's?
    je hebt een PM om verdere topicvervuiling tegen te gaan.

    @Johan,

    Toch denk ik dat de Sonus Faber Grand Piano je toch neit zal tegenvallen! Deze heeft behoorlijk wat body, ondanks dat hij zich profileert als een klassieke speaker. 8)

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •