Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 72 van 72 worden weergegeven.

Discussie: 'Overpriced'

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Matige opstelling met die speakers half achter die mengtafel. :wink:
    Ik denk dat ze ook nog willen zien wat er achter het glas achter de speakers gebeurt, als je ze te hoog zet zie je dat niet meer :wink: !
    Rotel RSX-1056, Rotel RDV-1050, B&W CDM-1NT, B&W SCC6 S1, REL Quake 200, Qed Original Bi-wire MKII, Qed Qunex SR-CV, Philips 32PF3321 LCD

  2. #52
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Mooi maar duur spul.

  3. #53
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    wauw! dat is pas een leuke opstelling

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Het allermooiste van deze hele opstelling is dat er een groot aantal THX films zijn gemixt, geen ENKELE van de hiergenoemde / getoonde apperatuur heeft een THX certificaat. grootste marketing truckje ter wereld wordt door zichzelf bevestigd
    Deze luidsprekers en apparatuur vallen gewoon binnen de thx specs en hebben derhalve niet een logo nodig. Thx is absoluut geen marketing stunt o.i.d. Je zou voor straf het ontstaan opnieuw moeten doorlezen!
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Het allermooiste van deze hele opstelling is dat er een groot aantal THX films zijn gemixt, geen ENKELE van de hiergenoemde / getoonde apperatuur heeft een THX certificaat. grootste marketing truckje ter wereld wordt door zichzelf bevestigd
    Deze luidsprekers en apparatuur vallen gewoon binnen de thx specs en hebben derhalve niet een logo nodig. Thx is absoluut geen marketing stunt o.i.d. Je zou voor straf het ontstaan opnieuw moeten doorlezen!
    THX moet je toch gewoon voor betalen om te mogen vermelden op je apparatuur, of het nou nodig is of niet. In zoverre is het marketing. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Het allermooiste van deze hele opstelling is dat er een groot aantal THX films zijn gemixt, geen ENKELE van de hiergenoemde / getoonde apperatuur heeft een THX certificaat. grootste marketing truckje ter wereld wordt door zichzelf bevestigd
    Deze luidsprekers en apparatuur vallen gewoon binnen de thx specs en hebben derhalve niet een logo nodig. Thx is absoluut geen marketing stunt o.i.d. Je zou voor straf het ontstaan opnieuw moeten doorlezen!
    Het onstaan is waar het is opgehouden, het is een norm voor bioscopen die je kunt aanvragen mits je een bak geld overmaakt. De norm die voor apperatuur is ingevoerd is nergens op gebaseerd, als je maar genoeg betaald verzinnen ze wel een norm voor je. Vandaar ook de PC-speaker norm, prima speakers (heb ze zelf ook van Creative ) maar het zegt 0,0 over kwaliteit t.o.v. andere producten zonder logo.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  7. #57

    Standaard

    Het statement dat ik wilde maken is dat deze studio naar alle waarschijnlijkheid geen gebruik maakt van "budgetkabeltjes" van €25,-- per meter.
    Wat ik erover kan terugvinden hebben ze zelf een kabel ontwikkeld die voldoet aan hun eigen wensen en eisen. Dat ze deze kabel dan weer verkopen is gewoon makkelijk geld verdienen. Ik betwijfel dan ook ten zeerste dat ze zelf zoveel geld uitgeven voor hun kabels.
    Rotel RSX-1056, Rotel RDV-1050, B&W CDM-1NT, B&W SCC6 S1, REL Quake 200, Qed Original Bi-wire MKII, Qed Qunex SR-CV, Philips 32PF3321 LCD

  8. #58

    Standaard

    Dit blijft inderdaad een oneindige discussie als je termen als 'gevoel' en '5% beter betaal je 500% meer' gaat hanteren.

    Persoonlijk heb ik vertrouwen in een goede standaard kabel (zoals Mogami, Belden, enz.) met daarop een stel goede connectoren.

    Ik respecteer echter ook iemand anders zijn mening....doch weeral spijtig dat het weeral op bekvechterij uitdraait.

    Vr.gr.
    Mario
    SVSound BeNeLux

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deejay1970
    Dit blijft inderdaad een oneindige discussie als je termen als 'gevoel' en '5% beter betaal je 500% meer' gaat hanteren.

    Persoonlijk heb ik vertrouwen in een goede standaard kabel (zoals Mogami, Belden, enz.) met daarop een stel goede connectoren.

    Ik respecteer echter ook iemand anders zijn mening....doch weeral spijtig dat het weeral op bekvechterij uitdraait.

    Vr.gr.
    Mario
    Heb zelf belden kabel met siltech stekers op o.a mijn Rel (sorry haha) en dat is zeker meer dan voldoende!. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #60

    Standaard

    Als je een kabel al "hoort" en vindt dat het beter klinkt moet je in mijn beleving weten hoe het in het "echt" klinkt om daar een geloofwaardige uitspraak over te kunnen doen.

    In mijn verwachting hebben die lieden die kabels van meer dan 2500 Euro aanschaffen vast geen Euro'tjes meer over voor een bezoek aan de concertzaal of een pop-concert.
    :P

    Maar dit terzijde..... :wink:

  11. #61
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eel
    Als je een kabel al "hoort" en vindt dat het beter klinkt moet je in mijn beleving weten hoe het in het "echt" klinkt om daar een geloofwaardige uitspraak over te kunnen doen.

    Maar dit terzijde..... :wink:
    Daar ben ik het niet mee eens. Je hoeft niet te weten hoe geluid moet klinken om te weten wat jij zelf prettig vindt om naar te luisteren.

    Je plaatst een kabel ertussen om jouw geluid te krijgen die jijzelf prettig vindt. Niet zozeer het geluid hoe het echt klinkt. In veel gevallen zal dat niet opgaan.

    Audiofilie is juist het geluid krijgen waar jij zelf naar streeft, en dat is in veel gevallen niet het geluid wat de fabrikant voor ogen heeft, aangezien er over smaak niet valt te twisten!

    In mijn verwachting hebben die lieden die kabels van meer dan 2500 Euro aanschaffen vast geen Euro'tjes meer over voor een bezoek aan de concertzaal of een pop-concert.
    Wat een grote onzin! hier ga ik verder niet eens op in!

  12. #62

    Standaard

    Audiofiel zijn heeft dus niets met hifi te maken.
    Juist, dan begrijp ik de discussie wel een beetje.
    Maar wat is dan de referentie? Het eigen gehoor? Dat is net zo verschillend en individueel als de vingerafdruk. Er is er geen een hetzelfde, vraag maar aan een willekeurige KNO-arts.
    Iedereen en dan zeg ik iedereen heeft een ander patroon als je een gehoortest doet.

    dusssss........................... 8)

  13. #63
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eel
    Audiofiel zijn heeft dus niets met hifi te maken.
    Juist, dan begrijp ik de discussie wel een beetje.
    Maar wat is dan de referentie? Het eigen gehoor? Dat is net zo verschillend en individueel als de vingerafdruk. Er is er geen een hetzelfde, vraag maar aan een willekeurige KNO-arts.
    Iedereen en dan zeg ik iedereen heeft een ander patroon als je een gehoortest doet.

    dusssss........................... 8)
    referentie is het vergelijk met andere aparatuur en daar kan je gehoor natuurlijk niet omheen!

    natuurlijk is geen gehoor hetzelfde, en daarom zijn er zoveel verschillende merken te krijgen op het gebied van audio. Elk oor vindt wat anders prettig! Dat hoor je mij toch ook niet ontkennen?

    Maar ik weet ff niet waar je met deze zinloze discussie heenwilt?

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door eel
    Audiofiel zijn heeft dus niets met hifi te maken.
    Juist, dan begrijp ik de discussie wel een beetje.
    Maar wat is dan de referentie? Het eigen gehoor? Dat is net zo verschillend en individueel als de vingerafdruk. Er is er geen een hetzelfde, vraag maar aan een willekeurige KNO-arts.
    Iedereen en dan zeg ik iedereen heeft een ander patroon als je een gehoortest doet.

    dusssss........................... 8)
    referentie is het vergelijk met andere aparatuur en daar kan je gehoor natuurlijk niet omheen!

    natuurlijk is geen gehoor hetzelfde, en daarom zijn er zoveel verschillende merken te krijgen op het gebied van audio. Elk oor vindt wat anders prettig! Dat hoor je mij toch ook niet ontkennen?

    Maar ik weet ff niet waar je met deze zinloze discussie heenwilt?
    Ik zei toch ook "dit terzijde"

  15. #65
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Als referentie heeft Robbert zeker gelijk als ik naar mijzelf kijkt, het maak mij ook niets uit hoe iets in werkelijkheid klink of hoort te klinken maar ik wil mijn set gewoon zoals ik het graag zou willen horen.
    Dit is mogelijk door de keuze van apparatuur, speakers en voor de puntjes op de i de kabels.
    Met de kabels kan je de laatste paar %-ten beinvloeden naar je eigen smaak.

    En als ik kijk naar het verschil in mijn geluid van enige tijd geleden en nu dan is er toch een erg groot verschil wat deels is toe te schrijven aan de bekabeling.

    Maargoed, als ik in grote lijnen deze discussie (of ruzie volgens sommigen) bekijkt is iedereen het eigenlijk wel met elkaar eens maar liggen de grenzen duidelijk verschillend.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Maargoed, als ik in grote lijnen deze discussie (of ruzie volgens sommigen) bekijkt is iedereen het eigenlijk wel met elkaar eens maar liggen de grenzen duidelijk verschillend.
    Hier sla je precies de spijker op zijn kop :wink: .

  17. #67

    Standaard

    Inderdaad.

    En ik maar denken dat mijn 1meter profigold optisch kabeltje van 33,- al heel wat is!

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Maar ik weet ff niet waar je met deze zinloze discussie heenwilt?
    Robbert, waarom wil je sceptici altijd wegpesten? Ga gewoon de discussie aan op een constructieve manier, dat is voor iedereen prettiger om te volgen :wink:

    PS: ik kies geen partij, mensen moeten zelf weten wat ze met hun geld doen! ik vind het alleen jammer dat voor- en tegenstanders elkaar hier soms de hersens inslaan

  19. #69
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Maar ik weet ff niet waar je met deze zinloze discussie heenwilt?
    Robbert, waarom wil je sceptici altijd wegpesten? Ga gewoon de discussie aan op een constructieve manier, dat is voor iedereen prettiger om te volgen :wink:
    Het is niet zo dat ik niet op een constructieve manier hiermee om kan gaan, maar hij zat vanallerlei onzin erbij te halen om zijn gelijk te krijgen, dus daarmee schepte mij de vraag wat zijn doel was om deze discussie opnieuw te starten?

    Deze discussie is al vaak gehouden en ik kan best iemand begrijpen, mits deze met valide argumenten op de proppen komt, en in dit geval waren die argumenten volledig uit de lucht gegrepen, en probeerde hij mij zaken toe te schuiven die ik helemaal niet gezegd heb, of beweerd heb.

    Dat zijn zaken waar ik wat minder tegen kan.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Maar ik weet ff niet waar je met deze zinloze discussie heenwilt?
    Robbert, waarom wil je sceptici altijd wegpesten? Ga gewoon de discussie aan op een constructieve manier, dat is voor iedereen prettiger om te volgen :wink:
    Het is niet zo dat ik niet op een constructieve manier hiermee om kan gaan, maar hij zat vanallerlei onzin erbij te halen om zijn gelijk te krijgen, dus daarmee schepte mij de vraag wat zijn doel was om deze discussie opnieuw te starten?

    Deze discussie is al vaak gehouden en ik kan best iemand begrijpen, mits deze met valide argumenten op de proppen komt, en in dit geval waren die argumenten volledig uit de lucht gegrepen, en probeerde hij mij zaken toe te schuiven die ik helemaal niet gezegd heb, of beweerd heb.

    Dat zijn zaken waar ik wat minder tegen kan.
    Waar deed ik dat dan? Ik weet van niets alleen dat als ik iets naars zeg over Bose jij reageert of je door een wesp bent gestoken zeg!

  21. #71
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Maar ik weet ff niet waar je met deze zinloze discussie heenwilt?
    Robbert, waarom wil je sceptici altijd wegpesten? Ga gewoon de discussie aan op een constructieve manier, dat is voor iedereen prettiger om te volgen :wink:
    Het is niet zo dat ik niet op een constructieve manier hiermee om kan gaan, maar hij zat vanallerlei onzin erbij te halen om zijn gelijk te krijgen, dus daarmee schepte mij de vraag wat zijn doel was om deze discussie opnieuw te starten?

    Deze discussie is al vaak gehouden en ik kan best iemand begrijpen, mits deze met valide argumenten op de proppen komt, en in dit geval waren die argumenten volledig uit de lucht gegrepen, en probeerde hij mij zaken toe te schuiven die ik helemaal niet gezegd heb, of beweerd heb.

    Dat zijn zaken waar ik wat minder tegen kan.
    Waar deed ik dat dan? Ik weet van niets alleen dat als ik iets naars zeg over Bose jij reageert of je door een wesp bent gestoken zeg!
    het is niet zozeer over Bose, want dat zal mij een worst wezen, maar het feit waarop jij je redenering neerzette.

    Vooral op dat mensen die kabels kopen van 2500 euro niet naar concerten gaan, en je reactie over gehoor.

  22. #72

    Standaard

    Oh dat. Maar dat was toch "terzijde".
    En m.b.t. je vorige post moet ik je helemaal gelijk geven.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •