Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 72 worden weergegeven.

Discussie: 'Overpriced'

  1. #1

    Standaard 'Overpriced'

    Om de discussie op de topic 'nieuwe sub €1500' niet te fel te vervuilen ga ik even verder hier over het besproken onderwerp 'kabeltjes'.

    Zoals HStadman vermeldde, dat in een opname studio toch geen goedkope €30 kabeltje gebruikt worden....(en HStadman niet verkeerd of persoonlijk bedoeld, want ik volg de topics over kabels en connectoren amper, omdat ik het persoonlijk pure geldklopperij vind:, maar even deze bedenking, vermits ik altijd al een gemengd gevoel heb gehad bij de 'dure' interlinks en andere toebehoren:


    In de studio waar ikzelf gewerkt heb, of in studio's waar ik zelf over de vloer kom gebruikt men zeer regelmatig kabel van het merk Mogami...die toch wel tot de betere kabel op de markt wordt behoort.

    Een gebalanceerde Mogami studio signaalkabel kost....€ 1,5 à € 2 per meter....reken daar een setje Neutrik XLR connectoren bij (+/- €12 per set), nog steeds 'de standaard', ook in een studio...en daarbij nog wat werkminuten om het ding te solderen....dan kom je voor een 10m kabeltje op maximum € 30.
    Dan heb je zo'n ding wel zonder verpakking en mooie woordjes...maar wel 'een referentie die in studio's gebruikt wordt'.

    Mag mij eens iemand uitleggen waarom er dan € 200 of meer uitgegeven wordt voor een subwoofer interlinkje met RCA connectoren dan nog. (ongebalanceerd).

    Ik heb het ooit al overwogen, 'op maat en met liefde' gemaakte kabels aan te bieden....misschien wordt dat ooit toch nog wel wat....

    Ook in die opnamestudio's gebruiken ze gewone euro-power cables...geen dure dingen....

    Het is toch in die studio's dat de basis van al dat mooie en goede geluid wordt gelegd....Waarom gebruiken deze heren dan ook geen dure power leads....

    Dus even samenvatten:

    Muziek in studio via studiokabel à la Mogami naar Mengtafel, zo naar Master CD, allemaal gevoed via standaard euro power leads...komt terecht in jullie huiskamer CD/DVD, via dure interlink naar je receiver en via superdure luidsprekerkabel tot bij je luidsprekers, incl. kostelijke power leads op al je apparatuur.

    Dus als ik even kortzichtig ben....moet ik besluiten dat die studio's slechte opnames afleveren, want de kabels en powerleads zijn van 'standaard' kwaliteit?

    Ben benieuwd op de reacties hierop :wink:

    Vr.Gr.
    Mario
    SVSound BeNeLux

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Geloof je helemaal niet in de verschillen of vind je de prijzen gewoon te extreem die gevraagd worden en ja, de opnames zijn vaak beneden de maat naar hetgeen wat mogelijk is.
    Dit is teminste mijn ervaring naar hetgeen ik ervan terug hoor op de cd.

  3. #3

    Standaard

    Hoi J. Vandendool.

    Ik geloof wel degelijk in het nut en het verschil van een 'goede' kabel.

    Met de uit de hand lopende prijzen heb ik het wel moeilijk, als je vaststelt dat wereldbefaamde studio's met kilometers bvb Mogami kabel werken....voor een fractie van de prijzen die je in 'hifi-land' terugvindt.

    Een slechte afscherming, slechte soldering of waardeloze connector kan veel kwaad doen...maar moet dat nu echt honderden euro's meer kosten dan de 'standaard' in een opnamestudio? Dat is mijn invalspunt.

    Vr.Gr.
    Mario
    SVSound BeNeLux

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ik begrijp je invalspunt helemaal en kan het eigenlijk alleen maar met je eens zijn en de prijzen zijn inderdaad soms "te" als je het zo bekijkt.
    Aan de andere kant is de prijs van een cd ook "te" en zo kunnen we natuurlijk lang doorgaan met te hoge prijzen.

    Maar nogmaals, opzich heb je zeker gelijk.

  5. #5

    Standaard

    Hihi,

    Dus aan jou zou ik dus voor € 40 een 10m interlinkje met de hand en met veel liefde gesoldeerd, kwijt kunnen geraken (€ 10 winst voor mij hééééé)
    Uiteraard met m'n persoonlijke handtekening op de kabel :P

    Vr.gr.
    Mario
    SVSound BeNeLux

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ja, mits de kabel wel goed is zal ook ik teveel betalen ja.

    Maar hier kan ik nog een voorbeeld op geven, ik kon laatst via een leverancier bij een kennis projectie doek kopen, niet éénmalige maar gewoon continu.
    Dit doek wordt gebruikt in de professionele wereld en is ook van uitstekende kwaliteit.
    Ik weet niet of je weet wat een beetje projectie scherm kost maar dit kan ik kopen voor €30,- per strekkende meter en heeft dan een breedte van een kleine 2½ mtr.
    Voor €60,- heb ik dan een scherm van 2 bij 2½ meter, koop dat is in een audio/video winkel en kijk wat je dan betaald.

    Ze leveren verschillende gradaties omdat niet iedere situatie hetzelfde is en nadeel was de grotere afnames die gedaan moeten worden.

    Maar ik bedoel te zeggen dat dit ongeveer hetzelfde is als je studio kabel voorbeeld.

  7. #7

    Standaard

    Dag J. Vandendool,

    Niet helemaal mee eens.
    Ik heb 2 weken geleden ook een Projecta projectie scherm van 2m breed gekocht voor onze vergaderzaal...kostplaatje € 700+ btw.
    Maar dan heb je wel de karter, motor en alles erbij...
    (Dus ik veronderstel dat jij enkel het doek kocht, en het dus nog moest bevestigen of opspannen?)

    2m40 Da-Lite doek, kost je in België €58+BTW per meter, dus je hebt een goede prijs gehad, maar die €58 valt dan toch nog mee dacht ik.


    Als invoerder koop ik idd wel zo'n rolletje kabel van merk X NOG goedkoper in, en kan ik hem perfect in stukjes van 10m of zo verkopen...en daar haal ik m'n winst dan zogezegd uit.....maar als ik het kabeltje in een mooi doosje steek met wat gouden lettertjes erop, mag ik er dan ineens blijkbaar €150 ipv € 40 voor vragen?

    Goed, geld moet rollen, en mensen, fabrikanten, distributeurs, winkels, iedereen moet z'n geld verdienen....maar waarom dan juist die dure kabels kopen, als je weet dat je een uitstekende kabel zo los in de handel ook kan kopen...
    Ik heb zelf ander merk kabel in m'n gamma, en ook die goede signaal kabel kost € 1,50 in de winkel, en de prijs van goede Neutrik connectoren ligt vast...
    De Better Cable, die ik via SVS verdeel, kost een pak meer...maar toch verkoopt hij vlot...

    Dus speelt er misschien een ander fenomeen een belangrijke rol... merknaam en prijs....het 'mag' duur zijn?

    Misschien moet ik een 'op maat gemaakte kabel' aanbieden op onze website...of ipv korting op SVS-jes te geven, er een gratis 'hand en met liefde gemaakte' interlink bij geven (heb ik ineens een merknaam voor mijn kabeltjes "H&L"

    Vr.gr.
    Mario
    SVSound BeNeLux

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    We zijn het eens dat er verschil is tussen kabels onderling.
    Wij als consument (ik teminste) zoek de beste uit wat binnen mijn budget valt en dan maakt het niet uit of je merk A of merk B neemt want ze zijn allemaal over de top geprijsd.
    Maargoed, zoals ik al zei gebeurd dit feitelijk met alles.

    Zijn we dan achterlijk om "teveel" te betalen, JA maar aan de andere kant heb je geen keus omdat die duurdere vaak wel beter (als is het soms een fractie) blijkt te zijn.

    Kan je hier niet mee leven zal je een andere hobby moeten zoeken.

    De ervaring leert wat Harry ook vaak verkondigd dat dat duurdere in veel gevallen ook de betere zijn.
    Als je dan vraagt of die "betere" ook hun geld waard zijn is mijn antwoord NEE maar je heb geen keuze.

    En dit is een reden waarom o.a SVS, QED, Wyrewizard nu zo populair zijn, ze leveren voor een bescheiden prijs prestaties die hun prijs overstijgen.

    ps. als je de kwaliteit van bijvoorbeeld QED kan behalen voor een goedkopere prijs moet je dit zeker op de markt brengen op voor waarde dat je voor de prijs ook de kwaliteit van Nordost op de markt brengt. :wink:

  9. #9

    Standaard

    Ik ga me hier toch ook even in mengen. Uiteraard wordt voor sommige kabels enorm veel geld betaald, door de liefhebbers. Hoeveel het hen waard is of de prijs het verschil tussen 2 kabels rechtvaardigd is uiteraard persoonsgebonden.
    Ik denk dat er hier een aantal dingen zwaar meetellen:
    1) een studio is qua opzet voor bijv stroomvoorziening en geluidsbeleving totaal niet te vergelijken met een huiskamer.
    2)mensen die zoveel geld voor kabels neerleggen hebben vaak vrij dure apparatuur die werkelijk alles doorgeven. In een studio is naast goede apparatuur vaak ook het een en ander aan mixageapparatuur om bepaalde frequenties te bewerken. Thuis is dat niet het geval (meestal dan :wink
    3) De bedoeling van de apparatuur in de studio is om een opname te maken en die waar nodig te kunnen bewerken om tot verkoopbaar product te komen. De apparatuur die sommigen thuis hebben staan is bedoeld om van die opname zo optimaal mogelijk te genieten.

    IMHO is het vergelijken van studio apparatuur in welke vorm dan ook met thuis appartuur eigenlijk appels met peren vergelijken. Immers het doel van de apparatuur is anders. Apparatuur voor live optredens zet je ook niet in je huiskamer ook daar zitten hele andere eisen aan. Dit geld ook voor studio apparatuur. Dure powerkabels zijn daar niet noodzakelijk omdat de stroomvoorziening in de ruimte zelf maar ook in de apparatuur voorbereid is op het gebruik daarvan.

  10. #10

    Standaard Re: 'Overprised'

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deejay1970
    Om de discussie op de topic 'nieuwe sub ?1500' niet te fel te vervuilen ga ik even verder hier over het besproken onderwerp 'kabeltjes'.

    Zoals HStadman vermeldde, dat in een opname studio toch geen goedkope ?30 kabeltje gebruikt worden....(en HStadman niet verkeerd of persoonlijk bedoeld, want ik volg de topics over kabels en connectoren amper, omdat ik het persoonlijk pure geldklopperij vind:, maar even deze bedenking, vermits ik altijd al een gemengd gevoel heb gehad bij de 'dure' interlinks en andere toebehoren:


    In de studio waar ikzelf gewerkt heb, of in studio's waar ik zelf over de vloer kom gebruikt men zeer regelmatig kabel van het merk Mogami...die toch wel tot de betere kabel op de markt wordt behoort.

    Een gebalanceerde Mogami studio signaalkabel kost....? 1,5 à ? 2 per meter....reken daar een setje Neutrik XLR connectoren bij (+/- ?12 per set), nog steeds 'de standaard', ook in een studio...en daarbij nog wat werkminuten om het ding te solderen....dan kom je voor een 10m kabeltje op maximum ? 30.
    Dan heb je zo'n ding wel zonder verpakking en mooie woordjes...maar wel 'een referentie die in studio's gebruikt wordt'.

    Mag mij eens iemand uitleggen waarom er dan ? 200 of meer uitgegeven wordt voor een subwoofer interlinkje met RCA connectoren dan nog. (ongebalanceerd).

    Ik heb het ooit al overwogen, 'op maat en met liefde' gemaakte kabels aan te bieden....misschien wordt dat ooit toch nog wel wat....

    Ook in die opnamestudio's gebruiken ze gewone euro-power cables...geen dure dingen....

    Het is toch in die studio's dat de basis van al dat mooie en goede geluid wordt gelegd....Waarom gebruiken deze heren dan ook geen dure power leads....

    Dus even samenvatten:

    Muziek in studio via studiokabel à la Mogami naar Mengtafel, zo naar Master CD, allemaal gevoed via standaard euro power leads...komt terecht in jullie huiskamer CD/DVD, via dure interlink naar je receiver en via superdure luidsprekerkabel tot bij je luidsprekers, incl. kostelijke power leads op al je apparatuur.

    Dus als ik even kortzichtig ben....moet ik besluiten dat die studio's slechte opnames afleveren, want de kabels en powerleads zijn van 'standaard' kwaliteit?

    Ben benieuwd op de reacties hierop :wink:

    Vr.Gr.
    Mario
    Helemaal mee eens!

    Let wel even op je spelling: overpriCed

  11. #11

    Standaard

    OverpriCed uiteraard....weekendfoutje

    J. Vandendool: uiteraard upgrade iedereen z'n kabels wanneer hij wil, en geeft hij daar aan uit wat hij wil.
    Ik geloof best dat de net weer iets duurdere kabel idd betere kwaliteiten heeft...maar ik geef ook eerlijk toe, dat mijn oor niet geoefend genoeg is om die verschillen te horen (moest ik ooit zo een test doen).


    Edgar: studio, thuis, of live...die kabel moet in alle gevallen hetzelfde doen....het signaal zo goed mogelijk overbrengen.
    Voedingsspanning in studio's is meestel wel stabieler, maar zowel pro als hifi toestellen, hebben tegenwoordig een voeding die spanningsvariates wel aankunnen, dacht ik.

    Op de website www.mogami.com kan je wel wat theorie terugvinden, inductie, enz, enz......

    Mijn inval blijft hetzelfde: een in de studiowereld als 'goede kabel' omschreven....kost daar een pak minder dan wat in hifi-land op de markt wordt gebracht...terwijl er voor beide toepassingen evenzeer geldt dat ze 'goed' moeten zijn IMHO.

    Dus, laten we een test doen...mag ik je een setje van 3 stuks toesturen J. Vandendool? En wil je je bevindingen laten weten hier onder dit topic?
    Lijkt me wel een leuk idee :wink:

    Vr.Gr.
    Mario
    SVSound BeNeLux

  12. #12

    Standaard

    Mario, je hebt gelijk als je zegt dat in beide gevallen een kabel hetzelfde moet doen, dat betwijfel ik ook niet. Waar het om gaat of het geheel waarin dat kabeltje zijn werk moet doen de zelfde doelstelling heeft.
    In een studio is de doelstelling anders dan thuis. Derhalve zal de gebruikte kabel moeten doorgeven op een nivo wat voor een studio goed is. Maar iemand die thuis dure kabels gebruikt, heeft meestal dure apparatuur staan die voor zijn gehoor goed moet zijn. Daar zit volgens mij nogal een verschil in. Waarmee ik wil zeggen dat de normen die gehanteerd worden in een studio bepaalde standaard waarden hebben, maar diegene met die dure sets gaan daar denk ik zomaar behoorlijk overheen. Die hebben namelijk hun eigen beleving als norm.

    Daarom vind ik het persoonlijk appels met peren vergelijken. Maar je hebt wel gelijk als je zegt dat sommige kabels veel te duur zijn, maar zoals johan ook al aangaf, je bepaalt uiteindelijk zelf hoe ver je daarin gaat.

    Uiteraard heeft elke moderne set een behoorlijke mogelijkheid om pieken en dalen op te kunnen vangen in de stroomvoorziening. Maar dat neemt niet weg dat om die op te kunnen vangen dat wel aan de slag moet en volgens sommigen beinvloed dat het geluid. Dus om daar zo schoon mogelijke stroom aan te laten komen, heb je minder invloed op je uiteindelijke geluid. Zelf heb ik dat nog niet getest (heb wel een G&W liggen) maar ik kan me voorstellen dat als je zo ver gaat in je hobby, dat je oren ook behoorlijk kritisch worden en je dus die verschillen kan horen.

  13. #13
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deejay1970

    Dus, laten we een test doen...mag ik je een setje van 3 stuks toesturen J. Vandendool? En wil je je bevindingen laten weten hier onder dit topic?
    Lijkt me wel een leuk idee :wink:
    Neen.
    Zoals de meeste hier al weten (vanwege eerdere gevallen en met name de oudere leden zullen dat wellicht nog weten) doe ik nooit mee aan een test, niet alleen op kabel gebied maar op geen enkel gebied.
    Ik weet wat ik heb, ik weet wat ik wil en heb voldoende ervaring om te weten wat kan en dat is volgens mijn principe voldoende.
    Ben ik dan bereid "teveel" te betalen voor een product, ja zolang ie mij bevalt wel ja.

    Voor mijzelf dus geen enkele reden om ooit iets of wat dan ook te testen in de zin van deze test.
    Hiermee wil ik niet zeggen dat ik het niet met je eens ben want dat ben ik wil, wellicht is je studio kabel net zo goed als mijn Nordost maar toch zal ikzelf mijn Nordost behouden en het volgende keer weer kopen.
    Merk en uitstraling zijn voor mij immers ook van belang en dat ontken ik niet.
    Daarnaast is Nordost gewoon een top product (we zijn het immers eens dat r wel verschillen op de markt zijn) en dat mag van mij dan ook wat kosten.

    Kortom, geen test voor mij want je hoef mij niet te overtuigen.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Mario, je hebt gelijk als je zegt dat in beide gevallen een kabel hetzelfde moet doen, dat betwijfel ik ook niet. Waar het om gaat of het geheel waarin dat kabeltje zijn werk moet doen de zelfde doelstelling heeft.
    In een studio is de doelstelling anders dan thuis. Derhalve zal de gebruikte kabel moeten doorgeven op een nivo wat voor een studio goed is. Maar iemand die thuis dure kabels gebruikt, heeft meestal dure apparatuur staan die voor zijn gehoor goed moet zijn. Daar zit volgens mij nogal een verschil in. Waarmee ik wil zeggen dat de normen die gehanteerd worden in een studio bepaalde standaard waarden hebben, maar diegene met die dure sets gaan daar denk ik zomaar behoorlijk overheen. Die hebben namelijk hun eigen beleving als norm.

    Daarom vind ik het persoonlijk appels met peren vergelijken. Maar je hebt wel gelijk als je zegt dat sommige kabels veel te duur zijn, maar zoals johan ook al aangaf, je bepaalt uiteindelijk zelf hoe ver je daarin gaat.

    Uiteraard heeft elke moderne set een behoorlijke mogelijkheid om pieken en dalen op te kunnen vangen in de stroomvoorziening. Maar dat neemt niet weg dat om die op te kunnen vangen dat wel aan de slag moet en volgens sommigen beinvloed dat het geluid. Dus om daar zo schoon mogelijke stroom aan te laten komen, heb je minder invloed op je uiteindelijke geluid. Zelf heb ik dat nog niet getest (heb wel een G&W liggen) maar ik kan me voorstellen dat als je zo ver gaat in je hobby, dat je oren ook behoorlijk kritisch worden en je dus die verschillen kan horen.
    Ik denk dat Mario ook bedoelt dat het weinig zin heeft om thuis kabels te hebben liggen
    die vele malen duurder is dan in een studio.
    Hetzelfde standpunt heb ik lang geleden op dit forum al geventileerd.

    Maar boven alles staat natuurlijk altijd de muziek!
    Ik hoor liever The Beatles of Elvis over een opwindgrammofoon dan
    Frans Bauer over een High-End installatie van een ton euro!.

  15. #15

    Standaard

    OK, J.Vandendool, Edgar en Zetmoon,

    Got the point :wink:

    Nu nog dis S in een C veranderen

    Vr.gr.
    Mario
    SVSound BeNeLux

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deejay1970
    Nu nog dis S in een C veranderen
    Even voor je gedaan.

  17. #17

    Standaard

    Niets is te duur als je het betalen kunt. Ik denk dat er ook veel jalouzie of aversie is jegens duur spul omdat het buiten het budget valt terwijl het wel geambieerd wordt. Wie van auto's houdt wil graag in een Ferrari rijden maar als je niet verder komt dan een audi a4 is het zeer Nederlands te gaan zeuren dat het toch wel te veel geld is voor alleen maar een rode auto.... Misschien een troost dat beide auto's 1 ding precies hetzelfde doen. Van a naar b rijden. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  18. #18

    Standaard

    Gezond verstand is misschien ook een mogelijkheid? :wink:
    SVSound BeNeLux

  19. #19
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deejay1970
    Gezond verstand is misschien ook een mogelijkheid? :wink:
    Als jij het niet waard vindt, is dat prima, maar laat ons maar lekker de duurdere kabels kopen waarbij wij misschien een beter gevoel bij hebben.

    Je koopt een product omdat je er een bepaald gevoel bij hebt/krijgt. En als dat nog eens een goede kwaliteit met zich meebrengt is dat natuurlijk mooi meegenomen.

    mensen betalen voor een gevoel wat ze kopen, en niet zozeer voor het product.

  20. #20

    Standaard

    R. Klemkerk,

    Tuurlijk, ieder doet met z'n geld wat hij wil.

    Mijn invalshoek ging uit van technisch/prijsmatig...en we komen nu terecht in een gevoelsmatig gebied.
    Het geeft me ineens antwoord op een hoop andere vragen.

    Helemaal geen probleem voor mij. Ik koop ook liever een Versace dan een Lee Cooper...


    Vr.Gr.
    Mario
    SVSound BeNeLux

  21. #21
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deejay1970
    R. Klemkerk,

    Tuurlijk, ieder doet met z'n geld wat hij wil.

    Mijn invalshoek ging uit van technisch/prijsmatig...en we komen nu terecht in een gevoelsmatig gebied.
    Het geeft me ineens antwoord op een hoop andere vragen.

    Helemaal geen probleem voor mij. Ik koop ook liever een Versace dan een Lee Cooper...


    Vr.Gr.
    Mario
    Klopt, maar achter elke prijs/kwaliteit verhouding zit een gevoelsmatige kwestie.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door deejay1970
    R. Klemkerk,

    Tuurlijk, ieder doet met z'n geld wat hij wil.

    Mijn invalshoek ging uit van technisch/prijsmatig...en we komen nu terecht in een gevoelsmatig gebied.
    Het geeft me ineens antwoord op een hoop andere vragen.

    Helemaal geen probleem voor mij. Ik koop ook liever een Versace dan een Lee Cooper...


    Vr.Gr.
    Mario
    Klopt, maar achter elke prijs/kwaliteit verhouding zit een gevoelsmatige kwestie.
    Ja heel gevoelsmatig, en als het duur is, dan doet het mij pijn in de knip
    Maar als het een goede kabel is, en hij is redelijk geprijst en er staan geen dure merknamen op, maar hij doet hetzelfde, nou, dan heb ik toch
    wel een heel goed gevoel :wink:

    Ik ga niet voor merknamen, ik ga voor betaalbare kwaliteit 8)
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23

    Standaard

    Wat ik zelf een groot verschil vind is het verschil tussen digitale en analoge verbindingen. Dat je in een speakerkabel veel verschil hoort dat kan ik me wel voorstellen. De informatie die daar ingaat is heel anders dat die door b.v. een DVI kabel gaat.

    Voorbeeld: Op "het andere forum" (htforum) hadden we laatst een discussie wat het nut is van dure DVI kabel. Daar gaat een beeldsignaal doorheen, dat komt aan (in zijn geheel) of komt niet (gedeeltelijk) aan. Als het maar gedeeltelijk is, dan krijg je rare (lees dode) pixels in je beeld. Maar als het aankomt, hoe kan het dan de kwaliteit nog beinvloeden? Een serie 1010 die aankomt als 1001 is gewoon compleet wat anders. Dan krijg je dus de groende pixels op je scherm. Maar of je nou een bulk kabel gebruikt van €10 of een dure A-merk kabel van €100 als het signaal aankomt, komt het gewoon aan. Je zal echt niet meer contrast of kleurechtheid in het beeldkrijgen alleen maar omdat je een zogenaamd betere (duurdere) kabel gebruikt.

    Los van het hele "jitter" verhaal, je gaat mij niet vertellen dat een kabel van €100 een 10 keer zo mooi beeld geeft dan eentje van €10, dat is gewoon waanzinnig. Bij speakerkabel is dat vaak ook zo. Je kunt wel voor €250 meer aan kabels uitgeven, maar voor €250 had je ook een reciver / versterker model hoger kunnen kopen, dan ga je mij niet wijsmaken dat het verschil in kabels dan groter is dan dat in versterking. Kabels zie ik altijd meer als een finishing toutch, iets om je set mee af te maken maar sommige mensen zien het als een super upgrade en geven er ik weet niet hoeveel aan uit, tot meer dan 25% van de totale setprijs. Volgens mij ben je dan je doel een beetje voorbij geschoten.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deejay1970
    Gezond verstand is misschien ook een mogelijkheid? :wink:
    Mario, ik ken ook studio's die werken met kabels van high end merken(audioquest bijv.) die letterlijk duizenden euro's per meter kosten. Dat jouw studio met die kabels werkt wil niet zeggen dat andere studio's dat ook gebruiken. Audioquest brengt high quality opnamen op de markt die beter klinken dan gemiddelde opnames, die gebruik maken van high end apparatuur(mark levinson en krell)en kabels! het zou best eens zo kunnen zijn dat als je die opnames naast elkaar zou beluisteren dat die van die anderwe studio met de high end apparatuur best een flink stuk beter zou kunnen klinken. Elke cd klinkt namelijk anders, daar ze in andere studio's zijn opgenomen, met andere apparatuur en ook een opname man andere ideeen heeft dan een ander. Voor mij nog teveelvariabelen om het maar even zo eenvoudig uit te leggen!

    Ik zou zeggen, beluister eens mijn kabels en oordeel zelf, ik denk dat je nogal verbaasd zult staan wat deze kabels uit een opname halen.

    Zo heb ik zelf ook kabels die ook in de prof. geluidswereld worden gebruikt, namelijk Dimarzio. Ik kan je mededelen dat ze bij lange na niet in de buurt komen van mijn huidige kabels. :wink:

    Verder ben ik het met Edgar eens dat Home audio of high end iets anders is dan Professionele audio. Zo zul je ook wel weten dat de speakers(monitoren) die in een studio gebruikt worden voor het zeer nauwkeurig weergeven van frequenties niet geschikt zijn voor home audio of high end. In de studio zorg je ervoor dat het zo genietbaar mogelijk(muzikaal) op cd/dvd wordt gepresenteert. Zonder afmixen, hoor je teveel galm etc. in een opname...Twee werelden van verschil. :wink:

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door deejay1970
    R. Klemkerk,

    Tuurlijk, ieder doet met z'n geld wat hij wil.

    Mijn invalshoek ging uit van technisch/prijsmatig...en we komen nu terecht in een gevoelsmatig gebied.
    Het geeft me ineens antwoord op een hoop andere vragen.

    Helemaal geen probleem voor mij. Ik koop ook liever een Versace dan een Lee Cooper...


    Vr.Gr.
    Mario
    Ik heb nog geen noname kabeltje kunnen vinden die kan leveren wat sommige merknamen kunnen leveren. Wat zeker een discussie waard is of deze kabels zoveel geld moeten opbrengen!

    Klopt, maar achter elke prijs/kwaliteit verhouding zit een gevoelsmatige kwestie.
    Ja heel gevoelsmatig, en als het duur is, dan doet het mij pijn in de knip
    Maar als het een goede kabel is, en hij is redelijk geprijst en er staan geen dure merknamen op, maar hij doet hetzelfde, nou, dan heb ik toch
    wel een heel goed gevoel :wink:

    Ik ga niet voor merknamen, ik ga voor betaalbare kwaliteit 8)
    Ik heb nog geen noname kabeltje kunnen vinden die kan leveren wat sommige merknamen kunnen leveren. Wat zeker een discussie waard is of deze kabels zoveel geld moeten opbrengen!

    het mooiste komt nu;

    De meesten hier menen te kunnen oordelen over dure kabels terwijl ze uberhaupt nog nooit eentje gehoord hebben. Hoe kun je dan zo maar even beslissen of ze het geld wel of niet waard zijn?

    Als iemand gewoon zegt dat hij er geen geld voor over heeft kan ik er respect voor hebben.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •