Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 72 worden weergegeven.

Discussie: 'Overpriced'

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman

    De meesten hier menen te kunnen oordelen over dure kabels terwijl ze uberhaupt nog nooit eentje gehoord hebben. Hoe kun je dan zo maar even beslissen of ze het geld wel of niet waard zijn?

    Als iemand gewoon zegt dat hij er geen geld voor over heeft kan ik er respect voor hebben.
    Waarom nou weer Harry? Kap nou toch eens met deze opmerkingen.

    Jij denkt voor anderen te kunnen beslissen wat ze gehoord hebben zonder daar ook maar iets over te weten!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deejay1970
    R. Klemkerk,

    Tuurlijk, ieder doet met z'n geld wat hij wil.

    Mijn invalshoek ging uit van technisch/prijsmatig...en we komen nu terecht in een gevoelsmatig gebied.
    Het geeft me ineens antwoord op een hoop andere vragen.

    Helemaal geen probleem voor mij. Ik koop ook liever een Versace dan een Lee Cooper...


    Vr.Gr.
    Mario
    Mario, bij komt er geen gevoel bij kijken maar gehoor, zolang een duurdere kabel mij meer laat horen van een opname zal ik die aanschaffen. Zodra ik een kabel vind van 5- 10 euro per meter die mij hetzelfde biedt ben ik de eerste die ze zal aanschaffen! Helaas ben ik dat nog niet tegengekomen. :wink:

    Waar je waarschijnlijk overheen kijkt is het afmixen. het kan best zijn dat ze via de mengtafel de tekortkomingen van die kabel wegmixen in het uiteindelijke resultaat.

    Blijft de vraag of de prijzen voor zulke kabels wel reeel zijn en in de high end geldt eigenlijk maar een motto: wat een gek ervoor geeft! :wink:

    Iedereen weet, die een beetje met audio bezig is, dat naar mate je hoger in het segment komt de prijs/prestatie sterk afneemt. Voor 5% meer performance moet je soms abnormale bedragen neertellen; voor een echte liefhebber geen probleem, voor een normale casual luisteraar iets om eens flink over na te denken.

    Ik denk er ook over na, ik gooi mijn geld ook niet zomaar weg! :wink:

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Niets is te duur als je het betalen kunt. Ik denk dat er ook veel jalouzie of aversie is jegens duur spul omdat het buiten het budget valt terwijl het wel geambieerd wordt. Wie van auto's houdt wil graag in een Ferrari rijden maar als je niet verder komt dan een audi a4 is het zeer Nederlands te gaan zeuren dat het toch wel te veel geld is voor alleen maar een rode auto.... Misschien een troost dat beide auto's 1 ding precies hetzelfde doen. Van a naar b rijden. :wink:
    Dit zou best eens mee kunnen spelen, inderdaad.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman

    De meesten hier menen te kunnen oordelen over dure kabels terwijl ze uberhaupt nog nooit eentje gehoord hebben. Hoe kun je dan zo maar even beslissen of ze het geld wel of niet waard zijn?

    Als iemand gewoon zegt dat hij er geen geld voor over heeft kan ik er respect voor hebben.
    Waarom nou weer Harry? Kap nou toch eens met deze opmerkingen.

    Jij denkt voor anderen te kunnen beslissen wat ze gehoord hebben zonder daar ook maar iets over te weten!
    Jij hebt al toegeven in een andere thread dat je die dure kabels niet gehoord hebt. Je kunt dus ook niet oordelen of ze het geld wel of niet waard zijn. Zolang ik niet in een ferrari gereden heb kan ik ook niet oordelen of die auto het geld wel waard is. :wink:
    In deze thread geef je zelfs toe dat je geen kabels boven de 1000 euro hebt beluistert. Hoe kun je dan oordelen dat er eentje van bijv. 2000 euro zijn geld niet waard is?!

    Waar ik wel met je over wil discussieren of de prijzen reeel zijn.
    Zoals Johan zij, je moet wel, wil je een bepaalde kwaliteit behalen.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman

    De meesten hier menen te kunnen oordelen over dure kabels terwijl ze uberhaupt nog nooit eentje gehoord hebben. Hoe kun je dan zo maar even beslissen of ze het geld wel of niet waard zijn?

    Als iemand gewoon zegt dat hij er geen geld voor over heeft kan ik er respect voor hebben.
    Waarom nou weer Harry? Kap nou toch eens met deze opmerkingen.

    Jij denkt voor anderen te kunnen beslissen wat ze gehoord hebben zonder daar ook maar iets over te weten!
    Jij hebt al toegeven in een andere thread dat je die dure kabels niet gehoord hebt. Je kunt dus ook niet oordelen of ze het geld wel of niet waard zijn. Zolang ik niet in een ferrari gereden heb kan ik ook niet oordelen of die auto het geld wel waard is. :wink:
    Ik heb gezegd dat ik de duurste Nordost niet gehoord heb. Ik heb ook nergens m'n mening gegeven over die kabels. Zo las ik gisteren ergens dat jij de duurdere/duurste Siltech ook niet gehoord. Mag jij nou ook niets meer zeggen over kabels uit het topsegment omdat je één merk niet gehoord hebt?????? Los van het feit dat jij je mening over Siltech ook niet onder stoelen of banken steekt. :wink:

    In deze thread geef ik dat toe? Waar precies dan want heel veel heb ik nog niet gereageerd......
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman

    De meesten hier menen te kunnen oordelen over dure kabels terwijl ze uberhaupt nog nooit eentje gehoord hebben. Hoe kun je dan zo maar even beslissen of ze het geld wel of niet waard zijn?

    Als iemand gewoon zegt dat hij er geen geld voor over heeft kan ik er respect voor hebben.
    Waarom nou weer Harry? Kap nou toch eens met deze opmerkingen.

    Jij denkt voor anderen te kunnen beslissen wat ze gehoord hebben zonder daar ook maar iets over te weten!
    Jij hebt al toegeven in een andere thread dat je die dure kabels niet gehoord hebt. Je kunt dus ook niet oordelen of ze het geld wel of niet waard zijn. Zolang ik niet in een ferrari gereden heb kan ik ook niet oordelen of die auto het geld wel waard is. :wink:
    Ik heb gezegd dat ik de duurste Nordost niet gehoord heb. Ik heb ook nergens m'n mening gegeven over die kabels. Zo las ik gisteren ergens dat jij de duurdere/duurste Siltech ook niet gehoord. Mag jij nou ook niets meer zeggen over kabels uit het topsegment omdat je één merk niet gehoord hebt?????? Los van het feit dat jij je mening over Siltech ook niet onder stoelen of banken steekt. :wink:

    De extreem dure van 5000 euro heb ik inderdaad niet gehoord nee en als je goed had gelezen heb ik geen mening over deze kabel gegeven! Van wat ik zelf gehoord heb van Siltech hebben ze een probleem in het extreem hoog waar het soms wat scherp klinkt. Kan best zijn dat die extreem dure van 5000 euro dat niet meer heeft. Ik ga geen 5000 euro daarvoor betalen. :wink:

    Wel is het zo dat sommige merken kunnen bieden wat andere weer bij 2000 kunnen doen. Ik weet niet of Nordost daar bij hoort, daar ze ook stevige prijzen hebben voor hun kabels.

    Ik ben niet de enige, die zegt dat Nordost op dit moment een van de beste kabels produceert. Overal lees ik van de zogenaamde experts dat zij Nordost ook zien als een van de referentie merken! Dan met name de kabels in de referentie klasse.

    Als je wat anders wilt kopen; daar ben je natuurlijk geheel vrij in.

    Daar ik al veel kabels en veel merken heb beluisterd, kan ik wel stellen dat er merken bij zijn die niet veel bieden(of een stuk minder bieden) voor wat zij ervoor vragen. En die vind ik dus zeker hun geld niet waard.


    Deze discussie zal helaas eeuwig blijven;

    Je hebt nu eenmaal voorstanders van high end en tegenstanders, die zeggen dat goedkope(re) audio apparatuur net zo goed is. Ik weet wel beter, ieder zijn eigen gedachte.

  7. #32

    Standaard

    Daar ga je weer Harry. Je beschuldigt me ergens van en ik vraag je met bewijzen te komen en je gaat weer over iets totaal anders verder.

    Waar heb ik geschreven dat ik geen kabels boven de € 1.000,- heb gehoord. Kom nou eens over de brug met iets of hou je kop er vanaf nu over dicht aub!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Niets is te duur als je het betalen kunt. Ik denk dat er ook veel jalouzie of aversie is jegens duur spul omdat het buiten het budget valt terwijl het wel geambieerd wordt. Wie van auto's houdt wil graag in een Ferrari rijden maar als je niet verder komt dan een audi a4 is het zeer Nederlands te gaan zeuren dat het toch wel te veel geld is voor alleen maar een rode auto.... Misschien een troost dat beide auto's 1 ding precies hetzelfde doen. Van a naar b rijden. :wink:
    Zou kunnen inderdaad. Hoe vaak hoor je niet van mensen dat ze de Audi A3 maar een "te dure Golf" vinden? Maar als je ze vraagt welke ze dan liever zouden willen hebben, kiezen ze allemaal voor de A3 :wink:
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Daar ga je weer Harry. Je beschuldigt me ergens van en ik vraag je met bewijzen te komen en je gaat weer over iets totaal anders verder.

    Waar heb ik geschreven dat ik geen kabels boven de € 1.000,- heb gehoord. Kom nou eens over de brug met iets of hou je kop er vanaf nu over dicht aub!
    leuk, daar sommigen snel hun uitspraken editten. Gisteren namelijk ook al iemand op betrapt.

    Ik zal eens zoeken of ik die uitspraken van jou nog kan vinden.

    Ik oordeel niet waar ik nog niet van geproefd heb.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Daar ga je weer Harry. Je beschuldigt me ergens van en ik vraag je met bewijzen te komen en je gaat weer over iets totaal anders verder.

    Waar heb ik geschreven dat ik geen kabels boven de € 1.000,- heb gehoord. Kom nou eens over de brug met iets of hou je kop er vanaf nu over dicht aub!
    leuk, daar sommigen snel hun uitspraken editten. Gisteren namelijk ook al iemand op betrapt.

    Ik zal eens zoeken of ik die uitspraken van jou nog kan vinden.

    Ik oordeel niet waar ik nog niet van geproefd heb.
    Het is al knap als je uberhaubt dat enkele berichtje van me kunt vinden dat ooit ge-edit is dus ga vooral je gang!!!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pjotr
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Niets is te duur als je het betalen kunt. Ik denk dat er ook veel jalouzie of aversie is jegens duur spul omdat het buiten het budget valt terwijl het wel geambieerd wordt. Wie van auto's houdt wil graag in een Ferrari rijden maar als je niet verder komt dan een audi a4 is het zeer Nederlands te gaan zeuren dat het toch wel te veel geld is voor alleen maar een rode auto.... Misschien een troost dat beide auto's 1 ding precies hetzelfde doen. Van a naar b rijden. :wink:
    Zou kunnen inderdaad. Hoe vaak hoor je niet van mensen dat ze de Audi A3 maar een "te dure Golf" vinden? Maar als je ze vraagt welke ze dan liever zouden willen hebben, kiezen ze allemaal voor de A3 :wink:
    Zit wat in, als je iemand de kans geeft om dure kabels gratis aan te bieden zeggen zij ook geen nee, die hoef ik niet want ze zijn hun geld niet waard! 8)

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Leuk, daar sommigen snel hun uitspraken editten. Gisteren namelijk ook al iemand op betrapt.
    Zeik niet man.
    Ah, meneer voelt zich aangesproken.

    Zeiken doe ik op toilet, niet op het forum. :wink:

    Graag weer on topic. :wink:

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Leuk, daar sommigen snel hun uitspraken editten. Gisteren namelijk ook al iemand op betrapt.
    Zeik niet man.
    Ah, meneer voelt zich aangesproken.

    Zeiken doe ik op toilet, niet op het forum. :wink:
    Grappig dat je nu weer reageert maar ik wacht nog steeds op een onderbouwing van je ongefundeerde beschuldiging aan mijn adres.

    Dus of onderbouwen of uitspraken intrekken aub. :x
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Leuk, daar sommigen snel hun uitspraken editten. Gisteren namelijk ook al iemand op betrapt.
    Zeik niet man.
    Ah, meneer voelt zich aangesproken.

    Zeiken doe ik op toilet, niet op het forum. :wink:
    Grappig dat je nu weer reageert maar ik wacht nog steeds op een onderbouwing van je ongefundeerde beschuldiging aan mijn adres.

    Dus of onderbouwen of uitspraken intrekken aub. :x
    Goh, ik spreek met rob en duijmelinck voelt zich ook al aangesproken.



    Ik quote: vraag van mij omtrent de Nordost referentie klasse.....
    Geef eens eerlijk antwoord, jij hebt niet de referentie klasse gehoord!
    antwoord van de heer duijmelinck:
    Klopt

    18-08-2006:

    Nee Harry, dat zegt veel meer over jou. Jij denkt perfect te kunnen oordelen over mensen die je helemaal niet kent. Doe toch niet zo achterlijk arrogant altijd.
    Zie bovenstaande, meneer geeft toe de referentieklasse nooit gehoord te hebben en noemt mij achterlijk en arrogant omdat ik hem daar op betrap.

    Daaaag, duijmelinck. :wink:
    Gaarne dus niet over deze kabels oordelen. dank u. :wink:

    P.s.
    Wat zegt dit nu over jou?

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Leuk, daar sommigen snel hun uitspraken editten. Gisteren namelijk ook al iemand op betrapt.
    Zeik niet man.
    Ah, meneer voelt zich aangesproken.

    Zeiken doe ik op toilet, niet op het forum. :wink:
    Grappig dat je nu weer reageert maar ik wacht nog steeds op een onderbouwing van je ongefundeerde beschuldiging aan mijn adres.

    Dus of onderbouwen of uitspraken intrekken aub. :x
    Goh, ik spreek met rob en duijmelinck voelt zich ook al aangesproken.
    Als je mij in het wilde weg gaat beschuldigen voel ik me vrij snel aangesproken ja.

    Maar zoek rustig verder in mijn oude posts naar uitspraken die ik niet gedaan heb. :wink:

    Jammer dat je niet vent genoeg bent om toe te geven dat je fout zit.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Ah, meneer voelt zich aangesproken.
    Zeik niet man.
    Als het hier over subs en kabels gaat, dan wordt het soms heel erg ...hanerig
    Have fun and enjoy your collection

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Ah, meneer voelt zich aangesproken.
    Zeik niet man.
    Als het hier over subs en kabels gaat, dan wordt het soms heel erg ...hanerig
    Sorry, ik heb niet veel respect voor mensen die meteen beginnen te schelden of dit soort woorden beginnen te gebruiken op dit forum.

    Daarnaast, zoals mijn post hierboven aangeeft, zijn er mensen die over mij en de gebruikte kabels menen te oordelen maar uit hun eigen quotes blijkt dat ze er totaal geen kaas van gegeten hebben, toch menen ze mij zonder meer maar te kunnen beledigen.

    Zulke mensen kan ik alleen maar om en neem ik totaal niet serieus! 8)

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Ah, meneer voelt zich aangesproken.
    Zeik niet man.
    Als het hier over subs en kabels gaat, dan wordt het soms heel erg ...hanerig
    Sorry, ik heb niet veel respect voor mensen die meteen beginnen te schelden of dit soort worden beginnen te gebruiken op dit forum.

    Daarnaast, zoals mijn post hierboven aangeeft, zijn er mensen die over mij en de gebruikte kabels menen te oordelen maar uit hun eigen quotes blijkt dat ze er totaal geen kaas van gegeten hebben, toch menen ze mij zonder meer maar te kunnen beledigen.

    Zulke mensen kan ik alleen maar om en neem ik totaal niet serieus! 8)
    Mensen is meervoud, wie bedoel je Harry?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #44
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman

    De meesten hier menen te kunnen oordelen over dure kabels terwijl ze uberhaupt nog nooit eentje gehoord hebben. Hoe kun je dan zo maar even beslissen of ze het geld wel of niet waard zijn?

    Als iemand gewoon zegt dat hij er geen geld voor over heeft kan ik er respect voor hebben.
    Waarom nou weer Harry? Kap nou toch eens met deze opmerkingen.

    Jij denkt voor anderen te kunnen beslissen wat ze gehoord hebben zonder daar ook maar iets over te weten!
    Harry heeft wel gelijk in principe, velen weten niet uit eigen ervaring wat bepaalde kabels kunnen doen. (ik noem hierbij geen namen, is gewoon een algemene opmerking)

    Maargoed, om even aan te geven dat het voor mij niet duur "moet" zijn om goed te zijn wil ik even wijzen naar mijn eigen topic op het HTForum te vinden via de link in mijn onderschrift.
    Daar heb ik verteld (voor diegene die het niet gelezen hebben) dat ik sterk overwoog om van de toch wel dure Xindak FS3 speakers kabels terug te gaan naar mijn vele malen goedkopere WyreWizard Spellbinder, het hoe en waarom is daar te lezen.
    Hiermee wil ik alleen maar aangeven dat het voor mij (maar denk ook voor vele anderen) niet duur "moet" zijn zolang het goedkope product maar wel heel goed presteerd (en dat is ook het geval met de Spellbinder).

    Echter zijn dat de uitzonderingen in combinatie met een bepaalde set.
    In vrijwel 98% van de andere gevallen zul je wel diep in de budel moeten tasten als je een bepaalde kwaliteit wilt behalen op kabel gebied.
    Dat die prijzen dan vaak belachelijk hoog zijn kan ik niet ontkennen maar het is nu eenmaal zo en als je die kwaliteit dan ook nog eens wilt hebben zul je toch dat geld op tafel moet leggen.

    Tot zover even mijn gedachten over het hoe en waarom men dure kabels koopt en gelukkig zijn we het er wel bijna allemaal over eens dat er verschillen zijn tussen kabels onderling maar dat staat hier ook niet ter discussie, nog niet teminste op een enkel berichte na.

  20. #45
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Ah, meneer voelt zich aangesproken.
    Zeik niet man.
    Als het hier over subs en kabels gaat, dan wordt het soms heel erg ...hanerig
    Sorry, ik heb niet veel respect voor mensen die meteen beginnen te schelden of dit soort worden beginnen te gebruiken op dit forum.

    Daarnaast, zoals mijn post hierboven aangeeft, zijn er mensen die over mij en de gebruikte kabels menen te oordelen maar uit hun eigen quotes blijkt dat ze er totaal geen kaas van gegeten hebben, toch menen ze mij zonder meer maar te kunnen beledigen.

    Zulke mensen kan ik alleen maar om en neem ik totaal niet serieus! 8)
    Mensen is meervoud, wie bedoel je Harry?
    Ik denk niet dat Harry jou bedoeld, maar meer de mensen die uberhaubt geen kaas hebben gegeten van kabels en de verschillende eigenschappen. Deze mensen die zeggen bij voorbaat al dat een kabel onzin is en niet uitmaakt op de geluidskwaliteit.

    Die mensen neem ik ook niet serieus, en dat is niet beledigend bedoeld.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman

    De meesten hier menen te kunnen oordelen over dure kabels terwijl ze uberhaupt nog nooit eentje gehoord hebben. Hoe kun je dan zo maar even beslissen of ze het geld wel of niet waard zijn?

    Als iemand gewoon zegt dat hij er geen geld voor over heeft kan ik er respect voor hebben.
    Waarom nou weer Harry? Kap nou toch eens met deze opmerkingen.

    Jij denkt voor anderen te kunnen beslissen wat ze gehoord hebben zonder daar ook maar iets over te weten!
    Harry heeft wel gelijk in principe, velen weten niet uit eigen ervaring wat bepaalde kabels kunnen doen. (ik noem hierbij geen namen, is gewoon een algemene opmerking)
    Dat snap ik wel Johan en tot een tijdje terug had ik er ook geen aanstoot aan genomen maar de discussie over dure kabels wordt telkens maar door ongeveer 5 a 6 leden gevoerd dus dan moet hij niet verwijzen naar 'de rest' die er toch niet over meepraat. En dat het duidelijk is dat hij wel naar 'bepaalde personen' verwijst hoeft geen verder betoog.

    Verder heeft ook, zoals oa jij in een ander draadje hebt aangegeven, niemand van deze personen ooit gezegd dat een dure high end kabel onzin zou zijn of dat een duurdere kabel weggegooid geld is maar de enige die dat niet wil begrijpen is Harry. Die mag hier blijkbaar lukraak beschuldigingen uiten die iedereen maar moet slikken.

    Ik zal hieronder nog een één keer reageren met COMPLETE QUOTES waar uit blijkt dat Harry maar wat bij elkaar geraapt heeft en dan laat ik het voor wat het is. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Leuk, daar sommigen snel hun uitspraken editten. Gisteren namelijk ook al iemand op betrapt.
    Zeik niet man.
    Ah, meneer voelt zich aangesproken.

    Zeiken doe ik op toilet, niet op het forum. :wink:
    Grappig dat je nu weer reageert maar ik wacht nog steeds op een onderbouwing van je ongefundeerde beschuldiging aan mijn adres.

    Dus of onderbouwen of uitspraken intrekken aub. :x
    Goh, ik spreek met rob en duijmelinck voelt zich ook al aangesproken.



    Ik quote: vraag van mij omtrent de Nordost referentie klasse.....
    Geef eens eerlijk antwoord, jij hebt niet de referentie klasse gehoord!
    antwoord van de heer duijmelinck:
    Klopt

    18-08-2006:

    Nee Harry, dat zegt veel meer over jou. Jij denkt perfect te kunnen oordelen over mensen die je helemaal niet kent. Doe toch niet zo achterlijk arrogant altijd.
    Zie bovenstaande, meneer geeft toe de referentieklasse nooit gehoord te hebben en noemt mij achterlijk en arrogant omdat ik hem daar op betrap.

    Daaaag, duijmelinck. :wink:
    Gaarne dus niet over deze kabels oordelen. dank u. :wink:

    P.s.
    Wat zegt dit nu over jou?
    Beste Harry,

    Reeds verschillende keren heb ik aangegeven dat ik de duurste kabels van Nordost nog niet gehoord heb. Net als jij de duurste kabels van Siltech niet gehoord hebt. Dat jij het in het bovenstaande voorbeeld breder wil trekken alsof ik alle referentiekabels niet gehoord heb is heel jammer.

    Ik geen Nordost gehoord, jij geen Siltech: Wat is dan het verschil tussen jou en mij?

    Daarnaast heb ik nog nooit een negatief woord geschreven over welke topkabel dan ook, dus ook niet geoordeeld.

    Maar om even complete quotes te laten zien die wel aangeven wat ik geschreven heb:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Ik zal je ook de reden vertellen waarom ik dat vind:
    De verschillen tussen een kabel van 1000 euro en 2500 vind ik kleiner dan de verschillen tussen een speakerset van 3000 euro of grofweg zo'n 4500 euro.
    Sorry, je hebt die kabel van 2500 euro niet eens gehoord en weet je dus het verschil ook niet tussen een kabel van 1000 euro en een van 2500 euro. Ik heb de kabels van hoog tot laag gehoord en kan zeggen dat het weldegelijk behoorlijk verschil maakt.

    Oordelen over dingen die je zelf niet gehoord hebt neem ik niet serieus.
    :wink:
    Dus jij stelt hier dat ik niet over kabels in die prijsklasses kan oordelen omdat ik toevallig de Nordost in deze prijsklasse niet heb gehoord en behoorlijk veel andere kabels in dezelfde prijsklasse wel?

    Daarbij nogmaals dat ik nergens geoordeeld heb over welke kabel dan ook.

    Maar afijn Harry, het blijft jammer dat je met jou geen open en eerlijke discussie kunt voeren omdat jij blijft denken dat je de enige bent in audioland met luisterervaring en alle opmerkingen van iedereen hier blijft verdraaien.



    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Ik zit hier langer op het forum dan jouw, A. Duijmelinck.
    Dat heeft er echt helemaal niets mee te maken. Los van het feit dat ik hier al heel lang meelas zonder in te loggen is het een bijzonder kinderachtige opmerking.

    Ik weet drommels goed wat voor een sfeer er heerste in het begin en wat voor sfeer er nu op het forum rondzweefd.
    Dat is geen antwoord op m'n vraag. Dus nogmaals:

    En hoe ben je tot deze conclusie gekomen? Precies een week geleden kom je in dit draadje met het voorstel van een shootout/luistersessie voor oa kabels en je heb je, nadat je een discussie hebt gevoerd met juist aantal kabelgelovers, geen zin meer door 'de algemene gedachtengang op dvd.nl.

    Bij de weg, alweer terug van weekend?
    Nergens gezegd dat ik weg ging voor het weekend.

    Wie zegt dat jouw kabel voor half de prijs beter is? Dat kun je alleen weten als je ze vergeleken hebt. En dan nog moet je beslissen of je het GELD wel waard vindt.
    Waar zeg ik dat die beter is? Probeer nou eens een keer te lezen wat er staat zonder te denken dat er tussen de regels door iets heel anders mee bedoeld wordt!!!!! Ik zeg dat ik vind dat er met een interlink van zo'n 1000 euro en betere speakers over het algemeen een beter resultaat gehaald kan worden dan met een absolute topkabel en iets mindere speakers.
    Zeker wel! Ik heb de sfeer van het begin tot eind flink zien veranderen en zeker niet ten goede!

    Dat is JOUW mening. Ik heb ervaring waar het andersom ook kan! Dat betere kabels meer deden dan een andere speaker, zeker in combinatie met een zeer goede versterker. Ik zeg niet dat het KAN, ik heb het ZELF GEHOORD! dat het mogelijk is.

    Jij spreekt nogal uit theoretische ervaring en ik uit praktische ervaring, soms een wereld van verschil.

    ieder zijn mening en prettig weekend. :wink:

    Dan ga ik nu weekend houden en lees ik straks graag wat voorbeelden.
    vandaar dus, snel terug van weekend. :wink:
    Ik was nog op m'n werk en ging naar huis, dacht dat dat wel duidelijk was. :wink:

    Verder moet je nou echt eens ophouden met je gelul dat jij de enige zou zijn op dit forum die praktijkervaring heeft. Ik ben opgegroeid met de meest waanzinnige apparatuur in m'n omgeving en heb onder vrienden zo'n beetje de minste set. Ik weet echt wel waar ik over praat. Nordost is zo'n beetje het enige merk met kabels in het topsegment die ik niet gehoord heb, daarvan alleen de eenvoudigere modellen. Spreek me dus niet over ervaring.

    En daarom nu voor de laatste keer (en dan mag jij reageren zodat je je geliefde laatste woord hebt :wink: ): ik ontken niet dat een interlink van 2.500 euro over het algemeen beter is dan een interlink van zo'n 1000 euro MAAR binnen de grenzen die Albert stelde in het boute voorbeeld is mijn (praktijk)ervaring dat het moeilijker is met een referentiekabel en bezuinigen op speakers een net zo'n goed resultaat te krijgen dan met een ZEER goede kabel van zo'n 1000 euro (ik vind een kabel van 1000 euro geen middenmoter zoals jij het eerder omschreef) en betere speakers.

    Ik zal je ook de reden vertellen waarom ik dat vind:
    De verschillen tussen een kabel van 1000 euro en 2500 vind ik kleiner dan de verschillen tussen een speakerset van 3000 euro of grofweg zo'n 4500 euro.
    Dit alles is terug te vinden in: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=45445

    De quotes komen van pagina 4!

    Tis eigenlijk te kinderachtig voor woorden dat het zo moet maar ik ben de beschuldigingen echt zat.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  23. #48

    Standaard

    Ik kan helaas niet precies vinden wat voor soort bekabeling ze gebruiken in de Abbey Road Studios waar ze oa. Star Wars, Episode III en Charlie and the Chocolat Factory hebben opgenomen. Hier maken ze gebruik van B&W nautilus 800D speakers van € 10.000,-- per stuk tot 7.1 opstelling met elke speaker bi-amped met Classé CA-M400's monoblok eindversterkers van € 5950,-- per stuk. Dus 1 speaker met 2 eindversterkers kost meer dan €20.000,--. Verder gebruiken ze nog ASW-855 subs.
    Iemand??

    Hier beweren ze dat ze deze kabels ook in de Studio's hebben liggen. Niet echt goedkope kabel dus.... €1400 euro voor 2 meter bi-wire kabel.....



    Rotel RSX-1056, Rotel RDV-1050, B&W CDM-1NT, B&W SCC6 S1, REL Quake 200, Qed Original Bi-wire MKII, Qed Qunex SR-CV, Philips 32PF3321 LCD

  24. #49

    Standaard

    Het allermooiste van deze hele opstelling is dat er een groot aantal THX films zijn gemixt, geen ENKELE van de hiergenoemde / getoonde apperatuur heeft een THX certificaat. grootste marketing truckje ter wereld wordt door zichzelf bevestigd
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  25. #50

    Standaard

    Matige opstelling met die speakers half achter die mengtafel. :wink:

    Echt prachtige speakers en dito versterking!!!! 8)
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •