De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dvd’s met tien lagen mogelijk

    Dvd’s met tien lagen mogelijk

    27 SEPTEMBER 2006 - DEN HAAG - Een dreigende oorlog tussen de diverse dvd-producenten lijkt al voorbij voordat hij goed en wel is begonnen. Door een technologische doorbraak kunnen straks films met verschillende formats op één dvd worden gebrand.
    Een oorlog als tussen Video 2000, Betamax en VHS dreigt ook voor de multilayer dvd. Sony houdt vast aan zijn Blu-Ray- techniek, terwijl Toshiba alleen werkt met HD-DVD. De consument loopt het gevaar dat de net aangeschafte film niet door zijn dvd-speler wordt herkend.

    Een uitvinding van het Britse New Medium Enterprises biedt de oplossing: de nieuwe multilayer dvd’s bieden zoveel ruimte dat een film in beide formats op de dvd kan. Het Nederlandse bedrijf OMDS denkt begin 2007 een prototype van een productielijn gereed te hebben.

    Bron

  2. #2

    Standaard Re: Dvd’s met tien lagen mogelijk

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RDV
    Dvd’s met tien lagen mogelijk

    27 SEPTEMBER 2006 - DEN HAAG - Een dreigende oorlog tussen de diverse dvd-producenten lijkt al voorbij voordat hij goed en wel is begonnen. Door een technologische doorbraak kunnen straks films met verschillende formats op één dvd worden gebrand.
    Een oorlog als tussen Video 2000, Betamax en VHS dreigt ook voor de multilayer dvd. Sony houdt vast aan zijn Blu-Ray- techniek, terwijl Toshiba alleen werkt met HD-DVD. De consument loopt het gevaar dat de net aangeschafte film niet door zijn dvd-speler wordt herkend.

    Een uitvinding van het Britse New Medium Enterprises biedt de oplossing: de nieuwe multilayer dvd’s bieden zoveel ruimte dat een film in beide formats op de dvd kan. Het Nederlandse bedrijf OMDS denkt begin 2007 een prototype van een productielijn gereed te hebben.

    Bron
    Oud nieuws. :wink:

    Volgens mij was er ook al een ander bedrijf die zo'n multilayer disc had geproduceerd.

  3. #3

    Standaard

    Zou wel mooi zijn als het een Nederlands bedrijf zou zijn




    Jaaa, chauvinistisch, ik weet het
    Panasonic Viera TX-P50VT30 - Marantz BD 7004 - Marantz PM6004 - Paradigm Monitor 7

    25 jaar jonge ondernemer Mijn collectie
    YMDB
    Mama says:'stupid is as stupid does'. (Forrest Gump)

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees v Kekem
    Zou wel mooi zijn als het een Nederlands bedrijf zou zijn




    Jaaa, chauvinistisch, ik weet het
    Nope, dit is een engels bedrijf. :wink:

    En die andere is een grote filmmaatschappij; warner bros.

    Daarnaast moet er nog wel eerst een multiplayer of hybride speler op de markt komen daar alle drie de standaarden hun eigen focuspunt hebben van de laser, dus er moet dan ook een speler op de markt komen die alle drie de lagen kan uitlezen! Gezien de toestand omtrent de eerste hybride speler, die door beide kampen verboden werd lijkt mij het niet waarschijnlijk!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •