De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Panasonic oder Pioneer

    Ik wil op korte termijn ook een plasma TV aanschaffen van 42 inch. De top merken hierin zijn dan Panasonic en Pioneer. Nu heb ik bij beide merken eens twee modellen uitgezocht die interressant zijn namelijk:

    - Pioneer PDP-427XA
    - Panasonic TH-42PV60

    Zijn er nog voor of nadelen van een van de twee TV's want nu lijkt het alsof enkel de prijs het verschil is. De Panasonic is namelijk ongeveer 1000 euro goedkoper.

    Zie ik iets over het hoofd? Is de een een latere generatie dan de andere?

    URLs:
    http://www.pioneer.nl/nl/product_det...onomy_id=62-63
    http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3276|603|602|601|4|1

    let op: bij de panasonic link moet je even copy paste doen, want vanwege de | ziet ie het niet meer als link

  2. #2

    Standaard

    Je ziet niets over het hoofd. Pioneer kiest ervoor om het assortiment klein te houden en poduceert daarom alleen toestellen in een hogere prijsklasse.

    Een toestel van Panasonic dat (kwa prijs) beter te vergelijken is met de Pioneer is deze TH-42PV600(Cat. prijs 2799 Euro)
    http://www.panasonic.nl/Products_Inf...03|602|601|4|1
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Ik zou zeker voor de pana gaan.
    Heb zelf de pa50 een vriend de pv60 en een andere Pioneer PDP-436XDE.
    Zeker met een gewoon analoog signaal geven de pana's mooier beeld.
    Met DVD vind ik het verschil minimaal en zeker geen € 700,- prijs verschil waard.
    Mazzel,

    René

  4. #4

    Standaard

    Harstikke bedankt voor de reacties!

    Ik ben ook bekend met de TH-42PV600, alleen deze lijkt mij een ge-upgrade TH-42PV60.

    De 600 beschikt over meer speakeraansluitingen, maar deze heb ik niet nodig aangezien ik een flinke DENON AVR-3806 receiver heb.

    Ook heeft de 600 PIP, en al die dingen... nou ja... dat gebruik ik nu ook al niet omdat het er niet op zit, dus missen zal ik het niet! :P

    En dat SD ding is al helemaal pure luxe!

    Ik vind net als MYOO het die 700 euro niet waard... niet echt tenminste, als ze beide maar 100 euro scheelde dan wist ik het wel.

    Maar goed, ik moet ze ook nog eens in het echt zien want de 600 heeft iets andere afmetingen.

    Maar ik denk dat het deze worden, of zouden jullie op een muurtje van 3,60 waar je 4.5m a 5m van af ziet een maatje groter nemen?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frietbakker
    ...Maar ik denk dat het deze worden, of zouden jullie op een muurtje van 3,60 waar je 4.5m a 5m van af ziet een maatje groter nemen?
    De maten die jij gegeven hebt duiden er volgens mij op dat (de raamkant van) jouw woonkamer ong. 5m breed en 3,60m lang is. Dit zou betekenen dat het scherm tegen de ene zijkant en de zitplaats bij de andere zou zijn gesitueerd.

    Meestal wordt er voor het scherm-diagonaal 10" per m kijkafstand gerekend.
    Ik weet alleen niet wat de breedte en de lengte van jouw kamer is. Misschien bestaat er nog een mogelijkheid om deze kijkafstand te verkleinen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    De breedte van mijn kamer is 3m60 en de diepte/lengte zou zijn 5m20. De bank komt in de breedte te zijn en de muur er tegenover is de muur waar de TV komt. Dat betekend dat je ongeveer op 5m van de TV zou komen te zitten... Maar misschien is er nog iets te schuiven, en anders eens kijken wat een 50" kost!

    Maar ik denk dat dat net iets te prijzig gaat zijn

  7. #7

    Standaard

    Het is dus een ruimte die als Home Theatre gebruikt gaat worden. In dat geval zou ik de bank meer naar voren plaatsen. Jij kunt dan optimaal gebruik maken van de akoestiek. Het luistert op deze manier dan ook veel prettiger.

    Volgens de I.T.U. standaard zou je de bank in het midden van de ruimte moeten plaatsen omdat dan de afstand tot uw oren voor (bijna) alle luidsprekers hetzelfde zijn. De stereo-driehoek wordt dan ook op de juiste manier toegepast. :wink:
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Dank je voor je tips! Dit gaat nog iets leuks worden,

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •