De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard sub op pre out of gewoon sub uitgang ?

    geachte l.

    ik heb een nieuwe reciever (pioneer VSX-416-K) gekocht en nu is mijn vraag of ik de sub (actief) op de sub-pre out of gewoon op de sub uitgang moet aansluiten ?

    alvast bedankt.

    Chili palmer.

  2. #2

    Standaard

    Even je handleiding lezen kan geen kwaad.

    het kan zijn dat de pre-sub voor actieve subs is, dus met een ingebouwde versterker en dat de sub out een versterkte uitgang is voor passieve subs, zonder ingebouwde versterker. :wink:

    Dus van pre-out naar line in van je sub. Optie 1 gaat met een optische of coax kabel (cinch) en optie 2 gaat dus via normale speakerkabels. meestal wordt optie 1 gebruikt, dus de pre out!

    Daar je een actieve sub hebt moet je hem aansluiten via sub pre out, met een cinchkabel. :wink:

    Dit soort kabel dus:

  3. #3

    Standaard

    maar moet ik dan geen 1 naar 2 tulip hebben ?
    want op de sub zitten er 2.
    of is het geen tulip maar cinch en wat is het verschil.
    en waar kan ik dit krijgen (kabel) ?
    want op de sub zitten er 2.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chili palmer
    maar moet ik dan geen 1 naar 2 tulip hebben ?
    want op de sub zitten er 2.
    of is het geen tulip maar cinch en wat is het verschil.
    en waar kan ik dit krijgen (kabel) ?
    want op de sub zitten er 2.
    Eerst handleiding lezen! Er is maar 1 line in ingang op een subwoofer!
    Soms hebben subs 2 voor het splitsen van het signaal, zo zou je een iets betere basweergave kunnen krijgen!

    Zoals gezegd, eerst de handleiding lezen van je apparatuur!

  5. #5

    Standaard

    dat is het m juist.
    de sub heeft 2 ingangen.
    maar wat is het verschil tussen tulip en cinch?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chili palmer
    dat is het m juist.
    de sub heeft 2 ingangen.
    maar wat is het verschil tussen tulip en cinch?
    Niets tulp is cinch, echter is cinch de internationale benaming voor een tulpstekker. :wink: TULIP bestaat niet, dat is een computermerk! :wink: 8)

    Het is tulp of cinch..

    Dan moet je zo'n kabel hebben:




    Weet je zeker dat je een y kabel nodig hebt op je sub? Lees je handleiding nog eens goed na. Heb je 2 lijningangen; lijn in links en lijn in rechts?!

    Elke goede audiozaak heeft wel y subkabels van verschillende merken te koop! :wink:

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Wat een foto zeg...

    Lijkt er inderdaad op dat je een y-kabel nodig hebt. :wink:

    Bij elke goede audiozaak te koop in elke lengte, kwaliteit en verschillende merken. :wink:

  9. #9

    Standaard

    foto even snel gemaakt met mobieltje..

    bedankt..

  10. #10
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Wat een foto zeg...

    Lijkt er inderdaad op dat je een y-kabel nodig hebt. :wink:

    Bij elke goede audiozaak te koop in elke lengte, kwaliteit en verschillende merken. :wink:
    Meestal zal een enkele kabel ook volstaan vanwege het mono signaal.

  11. #11

    Standaard Re: sub op pre out of gewoon sub uitgang ?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chili palmer
    geachte l.

    ik heb een nieuwe reciever (pioneer VSX-416-K) gekocht en nu is mijn vraag of ik de sub (actief) op de sub-pre out of gewoon op de sub uitgang moet aansluiten ?

    alvast bedankt.

    Chili palmer.
    Je moet de Pre out gebruiken. De andere is een ingang die deel uitmaakt van een meer-kanaals ingang (DVD 5.1Ch input).
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #12

    Standaard

    Lekker verwarrend hè, een tulp, een cinch RCA stekkers....allemaal hetzelfde.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Wat een foto zeg...

    Lijkt er inderdaad op dat je een y-kabel nodig hebt. :wink:

    Bij elke goede audiozaak te koop in elke lengte, kwaliteit en verschillende merken. :wink:
    Meestal zal een enkele kabel ook volstaan vanwege het mono signaal.
    Dat zei ik dus ook al Johan maar gezien de foto heeft hij weldegelijk een y kabel nodig. Hij kan alle twee toch eens proberen, een single kabel en een ykabel, weet hij meteen wat het beste geluid geeft. :wink:

  14. #14

    Standaard

    Nog even voor de duidelijkheid dan:
    je hebt genoeg aan 1 subwoofer kabel met aan elke kant 1 tulp/cinch/RCA stekker, deze steek je meestal in L(inker) ingang van de line in.

    De andere R(echts) Line ingang kun je gebruiken voor een Y kabel waarbij het mono signaal van een subwoofer in tweeën gepslitst wordt.
    Let op, per merk/model sub kan het effect hiervan verschillen. Sommige subs geven +/- 6dB meer output en sommigen doen niets.

    Kwestie van RTFM en eventueel proberen dus.

    De andere aansluitingen zijn om de sub in combinatie met een speaker te gebruiken als zijnde 1 speakerunit. Niet gebruiken dus tenzij je je sub samen met een andere speaker als 1 speaker wilt gebruiken, iets wat in HT setup weinig gebeurt.

  15. #15
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman

    Dat zei ik dus ook al Johan maar gezien de foto heeft hij weldegelijk een y kabel nodig. Hij kan alle twee toch eens proberen, een single kabel en een ykabel, weet hij meteen wat het beste geluid geeft. :wink:
    Niet helemaal Harry, ik kan precies dezelfde foto maken van mijn Yamaha sub maar werkte met een enkele subkabel en een test met een y-splitter gaf zelfs een slechter resultaat.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman

    Dat zei ik dus ook al Johan maar gezien de foto heeft hij weldegelijk een y kabel nodig. Hij kan alle twee toch eens proberen, een single kabel en een ykabel, weet hij meteen wat het beste geluid geeft. :wink:
    Niet helemaal Harry, ik kan precies dezelfde foto maken van mijn Yamaha sub maar werkte met een enkele subkabel en een test met een y-splitter gaf zelfs een slechter resultaat.
    Ik zeg ook duidelijk dat hij het kan uitproberen. :wink:

  17. #17
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman

    Ik zeg ook duidelijk dat hij het kan uitproberen. :wink:
    Dat is uiteraard altijd zo. :P

  18. #18

    Standaard

    Is overigens ook best kabelafhankelijk is mij opgevallen.
    Via een Oehlbach NF-1 Y splitter gaf mijn subje beter geluid dan een enkele Oehlbach. Maar nu ik de QED ertussen heb, is het geluid nog beter dan met de Y-splitter.

  19. #19
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Is overigens ook best kabelafhankelijk is mij opgevallen.
    Via een Oehlbach NF-1 Y splitter gaf mijn subje beter geluid dan een enkele Oehlbach. Maar nu ik de QED ertussen heb, is het geluid nog beter dan met de Y-splitter.
    Met de QED was mijn sublaag ook uitstekend maar ik ging nog een stapje verder, de y-splitter van QED en dat was dus in mijn situatie een ramp.
    Kwestie van proberen al kan dat best een duur grapje worden als je dat met QED gaat doen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •