De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard De 6 Fox & 2 MGM Laurel & Hardy-films ook in regio 2

    In de afgelopen maanden zijn in Amerika de Fox Laurel & Hardy-films van na hun breuk met de Hal Roach Studios uitgekomen. Ze kwamen toen onder contract bij 20th Century Fox, waarvoor ze 6 films maakten. Die zijn nu in 2 boxsets uitgebracht:
    - The Laurel and Hardy Collection - volume one: "Great Guns" (1941), "Jitterbugs" (1943) en "The Big Noise" (1944)
    - The Laurel and Hardy Collection - volume two: "A Haunting we will Go" (1942), "The Dancing Masters" (1943) en "The Bullfighters" (1945).
    Tijdens hun Fox-periode kregen ze toestemming om 2x een film voor MGM te maken, die komen in Amerika in november samen op dvd uit:
    - Classic Comedy Teams double feature - Laurel & Hardy: "Air Raid Wardens" (1943) en "Nothing but Trouble" (1944).

    Nu vraag ik me af, komen deze films ook in regio 2 op dvd?
    Normaal gesproken is 't antwoord vanzelfsprekend "ja". Maar als ik 't goed begrepen heb zijn de Laurel & Hardy-rechten in Europa in andere handen dan die in Amerika. Wat in ons voordeel lijkt te zijn, want de Europese uitgevers blijken zorgvuldiger met 't materiaal om te gaan dan de Amerikaanse (lees ik op vooral Amerikaanse websites). Zo bestaat de prachtige Laurel & Hardy Collection (19 dvd-set) niet als zodanig in Amerika! In deze set zitten al hun gezamelijke optredens uit hun Hal Roach Studios-periode, én in chronologische volgorde! Daarmee zie je meteen 't 1ste minpuntje bij de bovengenoemde nieuwe Amerikaanse uitgaves, de volgorde klopt niet! Geen ramp, maar als ze daar geen aandacht aan hebben geschonken, waaraan dan nog meer niet?
    Mijn dvd-spelers zijn regiovrij, dus dat is 't probleem niet, ik kan ze kopen. Maar ik zou toch graag ook de keus willen hebben uit een (Nederlandse) regio 2 versie. Weet iemand of daar plannen voor zijn? Tot nu toe heb ik daar niks over gevonden.

  2. #2

    Standaard

    Volgens de L en H fanclub (Blotto) zullen ze over niet al te lange tijd ook verschijnen met Nederlands ondertiteling.
    Ik heb de 2e Fox set vandaag ontvangen, en het ziet er allemaal erg goed uit hoor, met commentaar en extra´s. Dus de aanschaf van de R1 zou een goede koop zijn. Enig nadeel van de Amerikanen vind ik de belabberde keuze voor de covers van de boxen. In Amerika herinnert men zich L en H waarschijnlijk meer van de Larry Harmon tekeningen dan van de realistische weergave. Maar dat mag de pret niet drukken! Deze Fox-uitgaves zijn uitstekend en zeker een must voor de fan!

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie! Ben 't helemaal met je eens over de covers. En goed om te horen dat de R1 boxen oké zijn!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •