Pagina 1 van 31 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 764 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Kabels, electronica, inspelen en welles/nietes

    Hier kun je alles kwijt over of inspelen wel of geen zin heeft of uberhaupt bestaat, of betere stroomkabels volgens jou wel of geen zin hebben, of electronica op verschillende temperaturen ook anders speelt en andere soortgelijke vraagstukken.

    Mijn Kick off:
    inspelen bestaat, maar geen idee of dat wetenschappelijk is of dat het aan je eigen manier van luisteren ligt die anders wordt. Maar het bestaat dus wel volgens mij.

    Powerfilters kunnen imho wel degelijk verschil maken, omdat je voeding minder fluctuaties hoeft op te vangen en dus stabieler draait. Dit is ook in PC wereld van groot belang (denk aan de UPC's etc) n aangezien veel moderne receivers barstensvol electronica en chips zitten, is dat hier dus niet anders.

    Of de temperatuur, buiten de extremen om, invloed heeft op het geluid, nee. pas als er extreme temperaturen bij komen kijken kan dat wel.

    Ik hoor het verschil tussen interlinks tot bepaalde hoogte dus voor mij bestaat daar een verschil tussen. Ook digitale interlinks, alhoewel de eerlijkheid mij gebied te zeggen dta het in mijn geval eerder een kwaliteitsverschil zou zijn geweest dan een vergelijk tussen 2 kwalitatief gelijkwaardige kabels.

  2. #2

    Standaard

    Kun je dit topic dan niet beter bij algemeen ht plaatsen? :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Dit topic in het kader van Harry en eel...

    goed idee!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  4. #4

    Standaard

    En het zou fijn zijn als iedereen gewoon zijn zegje hier doet zonder elkaar typematig in de haren te vliegen of te beledigen.

    Het leukst zou het zijn als je een statement kan onderbouwen op basis van eigen ervaringen danwel wetenschappelijk.

  5. #5

    Standaard

    [quote="hstadman"][quote="eel"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    En heb je ook nog verdere vragen Peter?
    Nog even terugkomend hierop:

    And perhaps of greatest significance, the time it took to switch cords was longer than the generally accepted 5 second length of human auditory memory. This reduced what Manny terms “the differential sharpness of perception” of participants.

    Dit betekend dat, als iemand de kabels switched en het langer duurt dan 5 seconden, het complete giswerk wordt! Dit verklaard ook waarom deze testen meestal in een 50/50 score uitvallen.
    Hahaha, man wat klets je jezelf hier toch vast.
    Als het audiogeheugen slechts zo kort is hoe wil jij dan beweren na 3 weken verschillen te kunnen gaan horen als de kabel is "ingespeeld".
    HAHAHA!! Wat een grapjas ben je toch!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Kun je dit topic dan niet beter bij algemeen ht plaatsen? :wink:
    Had ook gekund, eigenlijk was dat misschien zelfs wel beter geweest. Ik kan hem niet zelf verplaatsen helaas.

    @joost, nee voor iedereen, er is gewoon erg veel discussie over kabels en hun effecten, waarbij eel en harry het heftigst tekeer gaan.

    @ moderators, kan deze alsnog naar de Home Theater algemeen?

  7. #7

    Standaard

    Dat hierboven is wel waar het om gaat overigens.
    Harry heeft gelijk dat het audiogeheugen heel kort is.
    Vandaar dat beweringen dat men gaat horen na een paar weken dat een kabel is "ingespeeld" regelrechte lariekoek zijn.
    De mens is helemaal niet in staat om geluid gedurende zo lange tijd op te slaan en te onthouden.

    Maar omdat een dure kabel er vaak indrukwekkend uitziet en er al dan niet door verkoper en resencies verwachtingen worden gewekt ga je anders luisteren en hoor je inderdaad dingen die je eerst niet hoorde. Die waren er wel maar vielen niet op.
    Vandaar dat een kabel kopen van 2500 Euro echt van de zotte is.

  8. #8

    Standaard

    Ik ben het er ergens ook wel mee eens, dat "je hoort wat je wilt horen"!!

    Want tussen een kabel van 2500 en 500 zal toch niet bijsterend veel verschil zitten...
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  9. #9

    Standaard

    hiervan zal vast en zeker meer dan 70% winst zijn
    over my dead body!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eel
    Dat hierboven is wel waar het om gaat overigens.
    Harry heeft gelijk dat het audiogeheugen heel kort is.
    Vandaar dat beweringen dat men gaat horen na een paar weken dat een kabel is "ingespeeld" regelrechte lariekoek zijn.
    De mens is helemaal niet in staat om geluid gedurende zo lange tijd op te slaan en te onthouden.

    Maar omdat een dure kabel er vaak indrukwekkend uitziet en er al dan niet door verkoper en resencies verwachtingen worden gewekt ga je anders luisteren en hoor je inderdaad dingen die je eerst niet hoorde. Die waren er wel maar vielen niet op.
    Vandaar dat een kabel kopen van 2500 Euro echt van de zotte is.
    Als dat zo is bestaat inspelen dus wel degelijk, maar is de interpretatie van inspelen anders. Een kabel speelt dan namelijk in op het gehoor van de luisteraar, zonder dat er fysieke veranderingen in de kabel zelf plaatsvinden. Dan is het dus eigenlijk je eigen gehoor wat ingespeeld dient te worden op een kabel (je gaat immers anders luisteren).

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Ik ben het er ergens ook wel mee eens, dat "je hoort wat je wilt horen"!!

    Want tussen een kabel van 2500 en 500 zal toch niet bijsterend veel verschil zitten...
    Noem 2000 Euro maar niet veel verschil.

    Het hele "inspeelfenomeen" bestaat echt niet.
    Pure autosuggestie.
    Denk maar eens na of je zelf in staat bent geluid gedurende langere tijd te onthouden. Als er iets bedriegelijk is zijn het onze zintuigen.
    Als we een kou onder de leden hebben heeft dat al invloed op ons gehoor. Meetapparatuur heeft daar geen last van.

    En er zitten verschillen tussen kabels en ook hoorbare. Maar ik weet 100% zeker dat bezitters van dergelijke kabels geen "blinde" test durven te doen met een dropvetertje.
    En die redenen om dat niet te doen kun je zelf wel verzinnen....

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door eel
    Dat hierboven is wel waar het om gaat overigens.
    Harry heeft gelijk dat het audiogeheugen heel kort is.
    Vandaar dat beweringen dat men gaat horen na een paar weken dat een kabel is "ingespeeld" regelrechte lariekoek zijn.
    De mens is helemaal niet in staat om geluid gedurende zo lange tijd op te slaan en te onthouden.

    Maar omdat een dure kabel er vaak indrukwekkend uitziet en er al dan niet door verkoper en resencies verwachtingen worden gewekt ga je anders luisteren en hoor je inderdaad dingen die je eerst niet hoorde. Die waren er wel maar vielen niet op.
    Vandaar dat een kabel kopen van 2500 Euro echt van de zotte is.
    Als dat zo is bestaat inspelen dus wel degelijk, maar is de interpretatie van inspelen anders. Een kabel speelt dan namelijk in op het gehoor van de luisteraar, zonder dat er fysieke veranderingen in de kabel zelf plaatsvinden. Dan is het dus eigenlijk je eigen gehoor wat ingespeeld dient te worden op een kabel (je gaat immers anders luisteren).

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Ik ben het er ergens ook wel mee eens, dat "je hoort wat je wilt horen"!!

    Want tussen een kabel van 2500 en 500 zal toch niet bijsterend veel verschil zitten...
    Noem 2000 Euro maar niet veel verschil.

    Het hele "inspeelfenomeen" bestaat echt niet.
    Pure autosuggestie.
    Denk maar eens na of je zelf in staat bent geluid gedurende langere tijd te onthouden. Als er iets bedriegelijk is zijn het onze zintuigen.
    Als we een kou onder de leden hebben heeft dat al invloed op ons gehoor. Meetapparatuur heeft daar geen last van.

    En er zitten verschillen tussen kabels en ook hoorbare. Maar ik weet 100% zeker dat bezitters van dergelijke kabels geen "blinde" test durven te doen met een dropvetertje.
    En die redenen om dat niet te doen kun je zelf wel verzinnen....
    harry en johan durfden vorig jaar niet naar de luistertest te komen, zelfs edgar wilde komen!

  14. #14

    Standaard

    Heren....

    Zullen we eens bij iemand een zogenoemde sessie houden, om te luisteren naar verschillende kabels?
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Heren....

    Zullen we eens bij iemand een zogenoemde sessie houden, om te luisteren naar verschillende kabels?
    harry en johan als eregasten

  16. #16

    Standaard

    met andere woorden: ik zal even mijn geheugen inspelen

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter26
    met andere woorden: ik zal even mijn geheugen inspelen
    zeg Peter, eerst jaag je ons weg uit je draadje en nu volg je ons ook nog!

    stalker!

  18. #18
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Heren....

    Zullen we eens bij iemand een zogenoemde sessie houden, om te luisteren naar verschillende kabels?
    Dat heeft toch geen enkele zin!

    Je hoort pas verschillen als je alle karakter eigenschappen van je set kent. Dan hoor je des te goed het verschil.

    Daarom geloof ik zelf niet in luistersessies.

    Je moet het luisterend oor ook de tijd geven om te wennen aan een set, en dus ook aan kabels.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Heren....

    Zullen we eens bij iemand een zogenoemde sessie houden, om te luisteren naar verschillende kabels?
    harry en johan als eregasten
    Die komen daar écht niet kan ik je zo al voorspellen.
    Redenen?

    We horen het zelf zo goed we hoeven niet overtuigd te worden.
    We hebben zoiets al eens gedaan en dat ik niet goed bevallen.
    Ga zelf maar eens luisteren.
    Dat kan niet zomaar op een set die je niet kent (lekker, 2500 uitgeven voor een kabeltje en het is niet eens hoorbaar op een onbekende set)
    enz. enz. enz. enz.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Heren....

    Zullen we eens bij iemand een zogenoemde sessie houden, om te luisteren naar verschillende kabels?
    Dat heeft toch geen enkele zin!

    Je hoort pas verschillen als je alle karakter eigenschappen van je set kent. Dan hoor je des te goed het verschil.

    Daarom geloof ik zelf niet in luistersessies.

    Je moet het luisterend oor ook de tijd geven om te wennen aan een set, en dus ook aan kabels.
    niet met die onzin komen, je lijkt harry en johan wel!
    ik wil zien of jij het verschil hoort tussen een interlink van 20 euro en een interlink van 2000 euro!
    we gaan heus niet op een kruidvat minisysteempje luisteren!

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Heren....

    Zullen we eens bij iemand een zogenoemde sessie houden, om te luisteren naar verschillende kabels?
    Dat heeft toch geen enkele zin!

    Je hoort pas verschillen als je alle karakter eigenschappen van je set kent. Dan hoor je des te goed het verschil.
    Je moet het luisterend oor ook de tijd geven om te wennen aan een set, en dus ook aan kabels.
    "Dat kan niet zomaar op een set die je niet kent" (lekker, 2500 uitgeven voor een kabeltje en het is niet eens hoorbaar op een onbekende set)
    enz. enz. enz. enz.

  22. #22
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Ik heb nu al spijt dat ik gereageerd heb.

    Ik ga dr ook niet verder op in overigens.

  23. #23

    Standaard

    Maar moet dit topic niet naar kabels etc. in HT algemeen????

  24. #24

    Standaard

    R Klemkerk

    Ik vind dat je met "Luister sessies zijn onzin" beredenering er wel naast zit!

    Elke speaker heeft zijn kenmerken, en die hoor je pas als je verschillende hoort in een luistersessie
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eel
    Dat hierboven is wel waar het om gaat overigens.
    Harry heeft gelijk dat het audiogeheugen heel kort is.
    Vandaar dat beweringen dat men gaat horen na een paar weken dat een kabel is "ingespeeld" regelrechte lariekoek zijn.
    De mens is helemaal niet in staat om geluid gedurende zo lange tijd op te slaan en te onthouden.

    Maar omdat een dure kabel er vaak indrukwekkend uitziet en er al dan niet door verkoper en resencies verwachtingen worden gewekt ga je anders luisteren en hoor je inderdaad dingen die je eerst niet hoorde. Die waren er wel maar vielen niet op.
    Vandaar dat een kabel kopen van 2500 Euro echt van de zotte is.
    Eel, deze thread is van jouw. :wink:

Pagina 1 van 31 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •