Pagina 31 van 31 EersteEerste ... 212728293031
De resultaten 751 tot 764 van 764 worden weergegeven.
  1. #751

    Standaard

    Erjee,

    Dat is dan weer zo'n heel typisch iets. Het gebruik van zilver hoeft dan geen technisch voordeel te bieden het geeft wel een klankverschil (voor mij). Van alle verschillen die ik ooit gehoord heb tussen kabels vond ik dit de meest opvallende.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  2. #752

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Erjee,

    Dat is dan weer zo'n heel typisch iets. Het gebruik van zilver hoeft dan geen technisch voordeel te bieden het geeft wel een klankverschil (voor mij). Van alle verschillen die ik ooit gehoord heb tussen kabels vond ik dit de meest opvallende.
    En dát is dus nou net datgene waar het om gaat. Technisch gezien biedt het geen voordeel, maar jij hoort het wel. Maar het is er niet, alleen in jouw oren wel. Het zit dus tussen jouw oren dat je het hoort, want je weet nu immers dat er zilver aan die kabel zit, hij is duurder en 'dus' moet hij wel beter klinken.

    Dat is nou precies de kern van deze hele discussie :wink: Als jij het hoort is het best, maar dan moet 'je' niet gaan verkondigen dat die kabel zoveel verschil maakt in het geluid, want dat is wat je (wil) hoort/horen, maar niet wat per definitie zo is.
    TV: JVC 26" LCD 26S60B. Receiver: Marantz SR4600. DVD-speler: Marantz DV4610. Speakers: Mordaunt Short Premiere.

  3. #753

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Erjee,

    Dat is dan weer zo'n heel typisch iets. Het gebruik van zilver hoeft dan geen technisch voordeel te bieden het geeft wel een klankverschil (voor mij). Van alle verschillen die ik ooit gehoord heb tussen kabels vond ik dit de meest opvallende.
    Ik bedoel het niet vervelend maar dat je verschil hoort tussen zilver en koper, zit tussen je oren. Als ik bubbelblind signaal via zilver en koper laat horen is niemand in staat verschil te horen.

  4. #754

    Standaard

    @Sentinel: Even voor de duidelijkheid: het ging om een vergelijking tussen kabels in dezelfde prijsklasse dus de opmerking zilver dus duur slaat volkomen nergens op.

    @Erjee: Dat is al eerder gezegd en daar gaat het nou net om. Ik heb de test (twee verschillende) niet blind of dubbelblind gedaan dus kan ik niet oordelen of ik het daadwerkelijk hoorde of dat het tussen m'n oren zat.

    Overigens beide keren voor de zilveren/verzilverde kabel gekozen. De ene was even duur en de andere iets goedkoper dan de concurrent. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #755

    Standaard

    Erjee13, ik denk dat ik mijn vraag niet zo duidelijk gesteld heb (schijn ik vaker last van te hebben :wink: )

    wat ik bedoelde is of de afscherming nog een rol speelt wanneer er een zoveel kabels langs elkaar liggen, die elkaar theoretisch zouden kunnen beinvloeden.

    Dit is namelijk vaak wel het geval bij een HT setup en het lijkt mij dat als je daar minimaal 5 speakerkabels, 1 digitale coaxiale kabel, een scart of componentkabel, een subwooferkabel en een reguliere coaxkabel allemaal bij elkaar hebt liggen dat afscherming hierbij een (grote) rol speelt om beinvloeding van elkaar te voorkomen, of is dat een verkeerde aanname?

  6. #756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Erjee13, ik denk dat ik mijn vraag niet zo duidelijk gesteld heb (schijn ik vaker last van te hebben :wink: )

    wat ik bedoelde is of de afscherming nog een rol speelt wanneer er een zoveel kabels langs elkaar liggen, die elkaar theoretisch zouden kunnen beinvloeden.

    Dit is namelijk vaak wel het geval bij een HT setup en het lijkt mij dat als je daar minimaal 5 speakerkabels, 1 digitale coaxiale kabel, een scart of componentkabel, een subwooferkabel en een reguliere coaxkabel allemaal bij elkaar hebt liggen dat afscherming hierbij een (grote) rol speelt om beinvloeding van elkaar te voorkomen, of is dat een verkeerde aanname?
    O bedoel je het zo.

    Nee er is geen wederzijdse beïnvloeding door (magnetische) inductie. In de kabel lopen immers de stroom door de afscherming en de kern precies tegengesteld dus ontstaat er geen magnetisch veld. Voor onafgeschermde kabel (luidsprekersnoertjes) geldt hetzelfde. De stoom die heen loopt, loopt in precies dezelfde mate weer terug door de andere geleider en aldus heffen de magnetische velden elkaar op. Dat is ook de reden waarom je onafgeschermde netsnoeren probleemloos vlak naast signaalkabels kunt leggen. Het magnetische veld rond het netsnoer wordt praktisch gesproken tot nul gereduceerd en als je mogelijk spanning in de signaalkabel kunt induceren wordt die spanning óók tot 0 gereduceerd omdat de stroom in de kabelgeleiders ook precies tegengesteld is. Je zou alleen spanning kunnen induceren als je de kabels ernstig zou mishandelen waardoor bijvoorbeeld de geleiders los van elkaar komen te liggen. Als de kabels heel zijn valt er niets van wederzijdse beïnvloeding te vrezen en dan mogen ze ook gerust vlak naast elkaar liggen.

  7. #757

    Standaard

    Nu is hij helemaal duidelijk :wink: .

  8. #758
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Basup6

    Sowieso. dit is spam. En dat al voor zijn eerste bericht! Gaat lekker hier

  9. #759

    Standaard

    Ban erop!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  10. #760

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Ik krijg een virusmelding na het aanklikken van jouw link. Dus ik raad iedereen aan bovenstaande link niet te gebruiken. Het webadres beloofde al niet veel goeds overigens. Ik moet echt wat aan mijn naiviteit doen.
    Gelijk op links met pr0n klikken heeft met naiviteit niks te maken . viespeuk!
    Dit kan dan weer wel (denk ik)

    http://Paal_knuffelende_htbabe.org/lookatthisandbesurprised


    (linkje is save voor de twijfelaars!)
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #761

    Standaard

    Alexander
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  12. #762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Ik krijg een virusmelding na het aanklikken van jouw link. Dus ik raad iedereen aan bovenstaande link niet te gebruiken. Het webadres beloofde al niet veel goeds overigens. Ik moet echt wat aan mijn naiviteit doen.
    Gelijk op links met pr0n klikken heeft met naiviteit niks te maken . viespeuk!
    Dit kan dan weer wel (denk ik)

    http://Paal_knuffelende_htbabe.org/lookatthisandbesurprised


    (linkje is save voor de twijfelaars!)
    Hij is leuk!

  13. #763

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Hout
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Ik krijg een virusmelding na het aanklikken van jouw link. Dus ik raad iedereen aan bovenstaande link niet te gebruiken. Het webadres beloofde al niet veel goeds overigens. Ik moet echt wat aan mijn naiviteit doen.
    Gelijk op links met pr0n klikken heeft met naiviteit niks te maken . viespeuk!
    Dit kan dan weer wel (denk ik)

    http://Paal_knuffelende_htbabe.org/lookatthisandbesurprised


    (linkje is save voor de twijfelaars!)
    Hij is leuk!
    Safe ja!!!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  14. #764

    Standaard

    na een tijdje niets meer posten hier kunnen we dus voorzichtig de volgende conclusie trekken:

    Voor de duidelijkheid, ik probeer een objectieve conclusie te maken en niemand een vinger toe te wijzen danwel gelijk te geven.

    er zijn eigenlijk 3 groepen kabelaars, de believers, de non-believers en de mensen ertussenin. Per groep even wat punten, gewoon voor de duidelijkheid:

    De believers zeggen dat zij verschil kunnen horen tussen diverse soorten kabels, varierend van luidsprekerkabel tot stroomkabel. Als redenen hiervoor worden opgegeven: opbouw van kabels, gebruikte materialen, wijze van produktie en invloed van buitenaf en op de set als geheel. Sommigen gaan hier ver in en geven vrij veel uit om de voor hun perfecte match te vinden.

    De non-believers geven aan dat veel verschillen wetenschappelijk niet te verklaren zijn. Er zijn wel verschillen merkbaar bij analoge kabels, indien de kabels anders opgebouwd worden. Digitale kabels zouden wetenschappelijk geen hoorbare verschillen kunnen maken. Ook verschillen tussen goed opgebouwde kabels zouden niet hoorbaar zijn indien zij hetzelfde zijn opgebouwd.

    De mensen ertussenin, een groep die bijv wel verschillen kan horen analoge kabels (vooral luidsprekerkabels) maar niet gelooft in de verschillen tussen digitale kabels. Veelal vindt deze groep bij beide andere groepen op verschillende punten overeenkomsten met eigen bevindingen (bijv wetenschap en eigen gehoor).

    In hoeverre eventuele verschillen dus daadwerkelijk bestaan is niet duidelijk. In hoeverre die dan tussen de oren zitten in plaats van echt aanwezig te zijn, is ook niet duidelijk. Wat wel duidelijk is, is dat alle groepen leden hebben die hun standpunt hoe dan ook verdedigen.

    Waar hoor ik zelf bij? ik vind de laatste groep, ik probeer zo open mogelijk te blijven maar als ik een verschil hoor, dan hoor ik dat. Of dat dat tussen mijn oren zit of er daadwerkelijk is, daar geef ik geen antwoord op want dat weet ik niet. Ook ben ik van mening dat het registreren van een compleet geluidsbeeld en hoe dat wordt ervaren door een lusiteraar wetenschappelijk nog niet mogelijk is en dat daarin de kneep zit voor de verschillen tussen de partijen. Echter, zit de wetenschap wel te wachten op zulke tests, dat is iets wat ik me afvraag.

    Mijn eigen conclusie : vertrouw je eigen gehoor, je bent immers zelf degene die moet luisteren en laat je niet gek maken door wie dan ook.
    Blijf realistisch!!!!
    Hoor je geen verschillen, waarom zou je dan toch dure kabels kopen?
    Hoor je wel verschillen, beslis dan of die verschillen voor jou de moeite en het geld waard zijn voordat je tot aankoop over gaat.

    HT en/of HiFi kan soms zo simpel zijn :wink:.

Pagina 31 van 31 EersteEerste ... 212728293031

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •