Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 35 van 35 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bartboss Bekijk bericht
    Wie kan mij helpen? Heb een Panasonic DVD recorder DMR EH65 gekocht en zoek nu beste aansluiting. Heb @home digitale tv met Panasonic tuner (1x scart helaas!).
    Kan ik digiatle zenders nu op dvd recorder installeren en dan tijdens opname analoog kijken?


    uitleg in handleiding.
    Scart tussen decoder (uit) en DVD recorder (in)
    Scart tussen DVD recorder (uit) en TV (in) op AV2
    Kabel (CAI) naar dvd recorder(in) en doorlus naar TV (in).

    Nu krijg ik niet aanbod van alle digitale zenders op dvd recorder geinstalleerd. Ik ging er van uit dat de kabel (CAI) in decoder moet, dan via Scart naar recorder en die via scart door naar TV.

    Kan het zijn dat ik decoder een scart splitter moet hebben met connectie naar tv (zodat je digitaal op TV kan kijken? Maar dan moet kabel(CAI) van recorder(uit) naar Decoder(in).

    HELP!!!!!
    Zou een HUMAX 5050 hebben gekocht !!
    Een ware openbaring,zeker gezien de mogelijkheden in vergelijking met een losse dvd
    recorder. Kortom vele malen praktischer en de mogelijkheid HD op te nemen.

  2. #27
    Junior Member
    Registratie datum
    Nov 2009
    Woonplaats
    Longeville sur Mer Frankrijk

    Standaard Uh...., nog een lastige "afslag"

    Hallo kenners,

    Ik heb inmiddels bijna alles geprobeerd om te beginnnen met het opnieuw doorlezen van de gebruiksaanwijzigen van alle apparatuur, maar krijg het toch nog steeds niet voormekaar om een opname te maken .

    Lastige bijkomstigheid is misschien dat ik in frankrijk woon, maar dat kan ik met niet echt voorstellen. De satelieten zijn toch dezelfde, of niet .

    Ik heb sinds een week een TNT-digitale sateliet-ontvanger via HDMI/HDMI aangesloten op een Philips LCD-scherm. Prachtige HD-kwaliteit wanneer er een zender/programma is die HD uitzendt.

    Om DVD's te kijken hebben we een SONY GX220 DVD-speler/recorder en dat werkt ook prima. Hij is met een scart aangesloten op de TV.

    Nu wilde ik wat gaan opnemen, maar dat is dus niet gelukt .

    Behalve de HDMI-kabel die ik hierboven noemde, is er een scart van de decoder naar de DVD aangesloten en een tweede scart van de DVD-recorder naar de TV.

    Ik krijg op de TV, slechts wat ruis, wanneer ik de uit/ingang waarop de scart (vanaf de recorder) is aangesloten selecteer. Maar geen beeld .

    Ik hoor graag wat ik fout doe of denk en hoe het beter kan.

    De groetjes,
    Frans

  3. #28
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Sommige decoders laten niet toe dat hdmi en scart simultaan gebruikt kunnen worden.
    Een goede test is de tv op de input van de recorder zetten, en de recorder op de scartinput van de decoder!.

    Heb je dan beeld van de decoder op je scherm via de input van de recorder, zal hij dat ook opnemen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 07-11-2009 om 22:32
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #29

    Standaard

    Frans, er bestaan geen TNT sat decoders, het waarschijnlijk de Strong 6420 oid.

    >>Lastige bijkomstigheid is misschien dat ik in frankrijk woon, maar dat kan ik met niet echt voorstellen. De satelieten zijn toch dezelfde, of niet .<<

    Misschien wat opgepikt terwijl je over Belgisch grondgebied naar Frankrijk bent gereden

    Sat decoders hebben ook 2 scartuitgangen, 1 bedoeld voor een TV en 1 bedoeld voor een recorder. Zo hebben ook recorder vaak 2 of meer scart ingangen en 1 uitgang bedoeld voor een TV.

    Heb je wel de juiste scartuitgangen en scartingangen gebruikt

    Scartuitgang van de Satdecoder naar de scartingang van de recorder

    Om eea te proberen zou je bijvoorbeeld het HDMI signaal even los te koppelen en even alleen de scart te gebruiken om te zien of het opnemen lukt.

    Toch nog maar eens op je gemak de gebuiksaanwijzingen gaan doornemen
    Have fun and enjoy your collection

  5. #30

    Standaard

    Inmiddels heb ik al alles geprobeerd maar niks schijnt te werken. Zowel de scart loop als ook de Q-link hebben geen effect op de beeldkwaliteit van de HDD Recorder. Het gekke is dat de opname van analoge tv wel goed is maar dat het Digitale beeld een tweede beeld op de achtergrond weergeeft.

    Ik blijf zoeken naar de oplossing maar een ieder die me kan helpen verwelkom ik met open armen. Zodra de oplossing er is meld ik het uiteraard meteen.

    Ik heb inmiddels wel de Audio in van de H.C. aangesloten op de audio uit van de TV zodat ik bij analoog tv en HDD afspelen ook de audio via de H.C. heb. Ik hoor verder ook geen verschil tussen de kwaliteit van audio uit via de UPC box of via de TV dus dat zit wel goed.

  6. #31
    Junior Member
    Registratie datum
    Nov 2009
    Woonplaats
    Longeville sur Mer Frankrijk

    Standaard

    Beste Claudio en DVDProfilersFilmgek (gemakkelijke naam trouwens), zeer bedankt voor de antwoorden.

    "Misschien wat opgepikt terwijl je over Belgisch grondgebied naar Frankrijk bent gereden "
    En ik hoopte maar dat die "Belgische schade" niet blijvend zou zijn !

    De decoder is van SAGEM en verder vind ik geen andere aanduidingen over het type dan TNT-sat en HD. Op de achterkant zit een scart AUX-uitgang en een TV-uitgang.Verder uiteraard de HDMI uitgang en verder nog de YPbPR-uitgang (tulpstekkertjes).

    Op de SONY dvd-recoder zit een scart-ingang DECODER en een scart-uitgang TV, en zo is het ook aangesloten.

    Het is zondag en dus vind ik waarschijnlijk wel even tijd om de aanwijzingen even te checken. Ik laat jullie weer weten wat er aan de hand is als ik het geprobeerd heb.

    Alvast bedankt en tot snel,:razz:

    Frans

    PS wat heb jij precies met gebruiksaanwijzingen DVDPFG ?
    Laatst aangepast door Frah : 08-11-2009 om 10:43 Reden: toedvoeging

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frah Bekijk bericht
    PS wat heb jij precies met gebruiksaanwijzingen DVDPFG ?
    De wetenschap dat het er meestal allemaal in staat, helaas niet altijd even logisch. Het zijn meestal ook nogal saaie boekwerkjes en "men" is wel eens geneigd om wat over te slaan, al dan niet bewust, vaak staan er kleine voetnootjes en opm. in die soms heel belangrijk kunnen zijn.

    Als het de gebruiksaanwijzingen van meerdere apparaten betreft willen de fabrikanten wel eens andere woorden gebruiken, zodoende kunnen wat minder ervaren mensen wel eens op het verkeerde been gezet worden.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #33
    Junior Member
    Registratie datum
    Nov 2009
    Woonplaats
    Longeville sur Mer Frankrijk

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    De wetenschap dat het er meestal allemaal in staat, helaas niet altijd even logisch. Het zijn meestal ook nogal saaie boekwerkjes en "men" is wel eens geneigd om wat over te slaan, al dan niet bewust, vaak staan er kleine voetnootjes en opm. in die soms heel belangrijk kunnen zijn.

    Als het de gebruiksaanwijzingen van meerdere apparaten betreft willen de fabrikanten wel eens andere woorden gebruiken, zodoende kunnen wat minder ervaren mensen wel eens op het verkeerde been gezet worden.
    Nou, nou ,nou BESTE !! Claudio,

    Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan !!

    De decoder staat nu op de TV-output van de recorder en de TV op de decoder-input en het werkt !!!!!!!!!!

    Bedankt voor deze zéér birzarre maar ook zéér werkzame tip.

    Beste DVDPFG,

    Ik ben ook een gebruiksaanwijzing-lezer,juist voor het aansluiten van een apparaat of installeren van een computerprogrammaatje of iets dergelijks.

    Na dat de tip van Claudio blijkt te werken, heb ik nog weer even de GAW door gekeken, maar deze gouden tip ontbreekt.

    Hebben jullie ook verstand van VGA/HDMI-converters, of moet ik dan naar een ander discusie of zelfs een ander forum ?

    Nogmaals bedankt en tot binnenkort wellicht.

    De groeten uit een zonnig Frankrijk,
    Frah

  9. #34
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    graag gedaan. Een nieuwe draad aanmaken is wel het beste, of in de pc topic. Maar een vga naar hdmi is analoog naar digitaal. Waarschijnlijk bedoel je dvi naar hdmi. En dan volstaat een simpele converter. Echter alleen voor beeld.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #35
    Junior Member
    Registratie datum
    Nov 2009
    Woonplaats
    Longeville sur Mer Frankrijk

    Standaard

    Ik heb de volgende draad gestart http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...highlight=frah want de PC topic kan ik niet vinden.

    Kijk maar of je er wat mee kunt .

    Nogmaals bedankt en wellicht tot later,

    Frah

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •