Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 93 worden weergegeven.

Discussie: Xbox-360 HD-DVD

  1. #1
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard Xbox-360 HD-DVD

    Ik heb een vraag, de hd-dvd drive van de xbox 360 komt pas in 2007 in nederland en de usa versie over ruim een maand.

    Weet iemand of het mogelijk is om de amerikaanse drive op mijn nl 360 te gebruiken.
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  2. #2

    Standaard Re: Xbox-360 HD-DVD

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maximus
    Ik heb een vraag, de hd-dvd drive van de xbox 360 komt pas in 2007 in nederland en de usa versie over ruim een maand.

    Weet iemand of het mogelijk is om de amerikaanse drive op mijn nl 360 te gebruiken.
    Nee is meen ik niet mogelijk, Omdat de drive niet regiovrij is.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  3. #3

    Standaard

    Koop dan dde UK of DE versie, die is regio 2 als het goed is. en komt ook in november tegelijkertijd met de USA versie uit.
    It's a Wonderful Digital Life

  4. #4
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard Re: Xbox-360 HD-DVD

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Citaat Oorspronkelijk gepost door maximus
    Ik heb een vraag, de hd-dvd drive van de xbox 360 komt pas in 2007 in nederland en de usa versie over ruim een maand.

    Weet iemand of het mogelijk is om de amerikaanse drive op mijn nl 360 te gebruiken.
    Nee is meen ik niet mogelijk, Omdat de drive niet regiovrij is.
    Ik haal alleen dvds uit amerika, is het dan wel mogelijk?
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  5. #5

    Standaard

    ?? Geen idee !
    It's a Wonderful Digital Life

  6. #6

    Standaard

    Dat zijn afwegingen, Dan kan je nooit een Regio2 DVD nemen, en altijd gebonden aan import uit USA.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  7. #7

    Standaard

    Deze drives zullen tzt toch wel regiovrij gemaakt kunnen worden?

  8. #8

    Standaard

    HD-DVD is momenteel regiovrij!
    Waarom zou je je standaard dvd's niet gewoon in je XBOX blijven afspelen??

  9. #9
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1
    HD-DVD is momenteel regiovrij!
    Waarom zou je je standaard dvd's niet gewoon in je XBOX blijven afspelen??
    uuuuh omdat geen hd is?
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maximus
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1
    HD-DVD is momenteel regiovrij!
    Waarom zou je je standaard dvd's niet gewoon in je XBOX blijven afspelen??
    uuuuh omdat geen hd is?
    Gewone DVD's zijn toch ook niet HD Je kan op je ouwe Fordtje wel een Ferrari logo plakken, maar het blijft een Ford........

  11. #11
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8t88
    Citaat Oorspronkelijk gepost door maximus
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1
    HD-DVD is momenteel regiovrij!
    Waarom zou je je standaard dvd's niet gewoon in je XBOX blijven afspelen??
    uuuuh omdat geen hd is?
    Gewone DVD's zijn toch ook niet HD Je kan op je ouwe Fordtje wel een Ferrari logo plakken, maar het blijft een Ford........
    Volgens mij begrepen jullie me niet helemaal
    Ik wil gewoon hd-dvds gaan kijken via mijn xbox360 met hd-dvd drive.
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  12. #12

    Standaard

    De reactie over de standaard dvd's was dan ook bedoeld vanwege de opmerking over het regio gebeuren.

    Als je HD-DVD's wil gaan kijken dan zou je waarschijnlijk best een Amerikaanse hd-drive kunnen aanschaffen. Zoals ik het heb begrepen is HD-DVD nl. (voorlopig) regiovrij. Maar die drive is natuurlijk ook een standaard dvdspeler, en daarvoor is ie hoogstwaarschijnlijk wel regio gebonden. M.a.w. daar kan je regio 2 dvd's niet op afspelen, vandaar mijn opmerking over t afspelen in de normale drive in je X-Box (of beter een "echte" dvdspeler :wink: )

    Maar t kan natuurlijk best zijn dat Microsoft een of andere beperking inbouwt zodat ie niet zomaar hier in Europa is te gebruiken. En je moet natuurlijk ook nog even uitzoeken hoe je m hier van stroom kunt voorzien.

  13. #13
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1
    De reactie over de standaard dvd's was dan ook bedoeld vanwege de opmerking over het regio gebeuren.

    Als je HD-DVD's wil gaan kijken dan zou je waarschijnlijk best een Amerikaanse hd-drive kunnen aanschaffen. Zoals ik het heb begrepen is HD-DVD nl. (voorlopig) regiovrij. Maar die drive is natuurlijk ook een standaard dvdspeler, en daarvoor is ie hoogstwaarschijnlijk wel regio gebonden. M.a.w. daar kan je regio 2 dvd's niet op afspelen, vandaar mijn opmerking over t afspelen in de normale drive in je X-Box (of beter een "echte" dvdspeler :wink: )

    Maar t kan natuurlijk best zijn dat Microsoft een of andere beperking inbouwt zodat ie niet zomaar hier in Europa is te gebruiken. En je moet natuurlijk ook nog even uitzoeken hoe je m hier van stroom kunt voorzien.
    ooh op die fiets.

    nee ik speel me dvds gewoon op me standalone.
    Weet je het zeker dat die drive regio vrij is
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maximus
    Weet je het zeker dat die drive regio vrij is
    HD-DVD op zich schijnt regiovrij te zijn, de drive dus ook. Maar zoals ik al zei dan hoogstwaarschijnlijk alleen voor HD-DVD's en niet voor DVD's.

  15. #15
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1
    Citaat Oorspronkelijk gepost door maximus
    Weet je het zeker dat die drive regio vrij is
    HD-DVD op zich schijnt regiovrij te zijn, de drive dus ook. Maar zoals ik al zei dan hoogstwaarschijnlijk alleen voor HD-DVD's en niet voor DVD's.
    volgens mijn is dat een oud verhaal en is inmiddels bekend dat hd-dvd ook regio gebonden is.
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  16. #16

    Standaard

    Ik heb al diverse HD-DVD's en Blu-ray schijfjes in men handen gehad hier in België en telkens stond er geen regiocode op de ommezijde. Het lijkt er dus idd op dat ze regiovrij zijn.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maximus
    volgens mijn is dat een oud verhaal en is inmiddels bekend dat hd-dvd ook regio gebonden is.
    Dit stond er anders in de een na laatste nieuwsbrief van RoDisc:

    "Wie dacht dat we bij Blu-Ray eindelijk verlost zouden zijn van de ellendige regiocoderingen van het DVD medium, komt helaas van een koude kermis thuis. In tegenstelling tot HD-DVD is Blu-Ray wél voorzien van regiocodering. Waar bij DVD de wereld in 9 verschillende regio's was opgedeeld, heeft Blu-Ray 3 verschillende regio's. Om verwarring met DVD te voorkomen, is men bij Blu-Ray op het alfabet overgestapt om de verschillende regio's aan te geven. De indeling ziet er als volgt uit: Regio A: Noord + Zuid-Amerika, Japan en Oost-Azië (m.u.v. China), Regio B: Europa, Afrika en Australië en Regio C: China, Rusland en andere landen.............Gelukkig heeft HD-DVD voorlopig geen last van regioproblemen; alle tot op heden uitgekomen HD-DVD's (inmiddels al meer dan 90 titels) zijn zonder regiocodering"

  18. #18

    Standaard

    Had van mij A-D mogen zijn, Japan en Azië bij Amerika in ? Das Sony's hand.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8t88
    Citaat Oorspronkelijk gepost door maximus
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1
    HD-DVD is momenteel regiovrij!
    Waarom zou je je standaard dvd's niet gewoon in je XBOX blijven afspelen??
    uuuuh omdat geen hd is?
    Gewone DVD's zijn toch ook niet HD Je kan op je ouwe Fordtje wel een Ferrari logo plakken, maar het blijft een Ford........
    Het is wel zeker lonend om een DVD af te spelen in een HD-DVD speler. Dat is afhankelijk van de upscaling kwaliteiten van de HD-DVD speler.

    Zo schijnt de beeldkwaliteit van gewone DVD's in de HD-DVD spelers van Toshiba een stuk beter te zijn. Vooral op een beamer. De HD-DVD-speler zorgt voor de upscaling van het SD-signaal naar 720(P), 1080(i) of zelfs 1080(p).

  20. #20

    Standaard

    Dat is idd het geval, maar zit die functionaliteit ook in deze add-on?? Ik denk t eerlijk gezegd niet gezien de prijs...

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1
    Dat is idd het geval, maar zit die functionaliteit ook in deze add-on?? Ik denk t eerlijk gezegd niet gezien de prijs...
    Dat doet hij toch wel. Zie deze link:

    http://www.techzine.nl/nieuws/10758/...-in-Japan.html

    De vraag is alleen met welke kwaliteit gaat dat gepaard. Ik heb een Samsung DVD-speler die ook kan upscalen naar 720P of 1080i. Ik zie echter weinig verschil tussen de verschillende modi. Bij de duurdere DVD-spelers met upscale mogelijkheden of bij speciale scalers is dit verschil wel duidelijk zichtbaar.

    Gezien de prijs van de HD-DVD add-on zal er id weinig voordeel zijn bij het opscalen van DVD's naar 720p,1080i of 1080p

  22. #22

  23. #23

    Standaard

    De verwacht datum volgens Dimensionplus is 24 november 2006 en de prijs 195,- en hieronder een review op IGN.com.


    http://gear.ign.com/articles/746/746074p1.html
    What ?

  24. #24

    Standaard

    En wie werkelijk geloofd voor € 195 een geweldig product in handen te krijgen zal zich flink vergissen. Naast de matige beeldkwaliteit wordt het hele audio gedeelte wordt niet eens besproken en zal ook niet best zijn in een microsoft computer drive..... Ikkzet mijn geld op BR dat via PS uiteindelijk de markt zal veroveren. De komende twee jaar zijn beide formats nog volledig oniteressant voor de mainstream user die nog wel even gelukkig blijft met dvd.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    De komende twee jaar zijn beide formats nog volledig oniteressant voor de mainstream user die nog wel even gelukkig blijft met dvd.
    Inderdaad !.
    What ?

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •