Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 93 worden weergegeven.

Discussie: Xbox-360 HD-DVD

  1. #51

    Standaard

    Jaja,ik heb hem sinds gisteren in mijn bezit en ben er erg blij mee! Heb net terminator 3 bekeken en hij ziet er heel goed uit,je ziet toch wel het verschil met een upscalende dvd speler! Ik ga toch enkele titels vervangen door de hd-dvd versie hoor!

    Voor wie nog op zoek is naar deze speler in aken ligt hij er nog enkele keren!
    groetjes

  2. #52

    Standaard

    Ik heb besloten om er ook eentje aan te gaan schaffen. De prijs is best acceptabel als je nagaat dat je voor een volwaardige speler momenteel minstens 3 keer zoveel betaald en je hier ook nog eens een mooie universele afstandbediening bij krijgt. Het is een leuk en makkelijk opstapje naar een volwaardige HD speler, en als HD DVD het verliest van BR dan is er geen man overboord.

    Bevat de Europese versie van deze drive trouwens ook de gratis King Kong disc?

  3. #53

    Standaard

    Nou ik heb er eentje gehaald. Voor 190 euro was ik bij MM Zwolle het mannetje. King Kong zat er niet gratis bij maar die heb ik er dan maar los bij gekocht als allereerste HD DVD titel. Dit brengt weer herinneringen naar boven van 7 jaar geleden toen ik m'n eerste dvd kocht.

    En wow wat een mooie beeldkwaliteit. De scherpte is zelfs op een 32" 1080i tv aanmerkelijk beter als gewoon dvd (zelfs als die gebruik maakte van upscaling). Ik ben nu al heel erg tevreden met deze aanwinst.

  4. #54

    Standaard

    Ik ga hem ook zeker aanschaffen, Vandaag al contact gehad met de MM Ede. Ze zetten er 1 voor me apart.
    Nu even kijken wanneer ik m kan ophalen.

    Voor het geld is het natuurlijk een perfecte aanwinst!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Voor het geld is het natuurlijk een perfecte aanwinst!
    Zekers. Ik was helemaal niet van plan om snel iets aan HD DVD of BR te gaan doen maar voor deze prijs is het (als je al een 360 hebt) allemaal wel te overzien.

    Ik heb trouwens zojuist een hele belangrijke les geleerd die anderen waarschijnlijk al kenden: 720P is beter dan 1080i.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik heb trouwens zojuist een hele belangrijke les geleerd die anderen waarschijnlijk al kenden: 720P is beter dan 1080i.
    Daar zijn de meningen over verdeeld. 720p is inderdaad beter voor film, maar als je een praatprogramma uitzendt in 1080i is dat weer mooier. Het ligt allemaal aan de bewegingssnelheid van het beeld.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik heb trouwens zojuist een hele belangrijke les geleerd die anderen waarschijnlijk al kenden: 720P is beter dan 1080i.
    Daar zijn de meningen over verdeeld. 720p is inderdaad beter voor film, maar als je een praatprogramma uitzendt in 1080i is dat weer mooier. Het ligt allemaal aan de bewegingssnelheid van het beeld.
    Ik moet zeggen dat ik momenteel een beetje aan het prutsen ben om te zien wat nou het echt ultieme formaat is, maar het is inderdaad heel wisselend. Ik zit nou King Kong te bekijken en in sommige scenes is 720p beter en in andere weer 1080i. Maar ik hou het voorlopig toch even op 720p denk ik: de betere beeldstabiliteit weegt op tegen het kleine gemis in scherpte.

    EDIT: ik moet trouwens zeggen dat ik een HD Ready tv heb (dus: 1366 x 768) en dus niet zoveel pixels mis als ik van 1080i naar 720p terugschakel. Als je een 'true hd' tv hebt dan zal het verschil wel wat groter zijn natuurlijk.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brian2
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik heb trouwens zojuist een hele belangrijke les geleerd die anderen waarschijnlijk al kenden: 720P is beter dan 1080i.
    Daar zijn de meningen over verdeeld. 720p is inderdaad beter voor film, maar als je een praatprogramma uitzendt in 1080i is dat weer mooier. Het ligt allemaal aan de bewegingssnelheid van het beeld.
    Ik moet zeggen dat ik momenteel een beetje aan het prutsen ben om te zien wat nou het echt ultieme formaat is, maar het is inderdaad heel wisselend. Ik zit nou King Kong te bekijken en in sommige scenes is 720p beter en in andere weer 1080i. Maar ik hou het voorlopig toch even op 720p denk ik: de betere beeldstabiliteit weegt op tegen het kleine gemis in scherpte.
    Vraagjes:

    Om dat allemaal te bekijken dient ook de Xbox 360 aanwezig te zijn .... en als er wel een nadeel daarvan te noemen is, dan lijkt mij de herrie die de 360 maakt toch wel erg storend, of wordt dat niet als zodanig ervaren , maakt de HD Drive ook nog extra herrie, of overtreft de 360 hem zodanig dat dit niet meer opvalt

    1080i of 720p , het is maar net welke combinatie TV en speler je hebt, op 1080p lijkt me toch het mooist en dat schijnt met de 360 toch ook te kunnen
    Have fun and enjoy your collection

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Vraagjes:

    Om dat allemaal te bekijken dient ook de Xbox 360 aanwezig te zijn .... en als er wel een nadeel daarvan te noemen is, dan lijkt mij de herrie die de 360 maakt toch wel erg storend, of wordt dat niet als zodanig ervaren , maakt de HD Drive ook nog extra herrie, of overtreft de 360 hem zodanig dat dit niet meer opvalt
    Dat valt erg mee. Bij de 360 is het vooral de dvd-drive die het meeste geluid maakt, en omdat die in dit geval niet gebruikt wordt hoor je enkel de fans van de koeling. Geluidsloos is dat niet maar het is wel te doen. Als je je surroundset op een gangbaar volume aan hebt staan dan hoor je bij een film als King Kong zelfs helemaal niets.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    1080i of 720p , het is maar net welke combinatie TV en speler je hebt, op 1080p lijkt me toch het mooist en dat schijnt met de 360 toch ook te kunnen
    Klopt, maar enkel met de VGA-kabel. Component ondersteund dat niet.

    Mijn tv gaat niet verder dan 1080i dus mij maakt het niet uit.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Vraagjes:

    Om dat allemaal te bekijken dient ook de Xbox 360 aanwezig te zijn .... en als er wel een nadeel daarvan te noemen is, dan lijkt mij de herrie die de 360 maakt toch wel erg storend, of wordt dat niet als zodanig ervaren , maakt de HD Drive ook nog extra herrie, of overtreft de 360 hem zodanig dat dit niet meer opvalt
    Dat valt erg mee. Bij de 360 is het vooral de dvd-drive die het meeste geluid maakt, en omdat die in dit geval niet gebruikt wordt hoor je enkel de fans van de koeling. Geluidsloos is dat niet maar het is wel te doen. Als je je surroundset op een gangbaar volume aan hebt staan dan hoor je bij een film als King Kong zelfs helemaal niets.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    1080i of 720p , het is maar net welke combinatie TV en speler je hebt, op 1080p lijkt me toch het mooist en dat schijnt met de 360 toch ook te kunnen
    Klopt, maar enkel met de VGA-kabel. Component ondersteund dat niet.

    Mijn tv gaat niet verder dan 1080i dus mij maakt het niet uit.
    Dank voor je snelle antwoord, dat wordt in mijn geval dan een VGA kabel erbij..... en dat gangbare geluidsvolume is waarschijnlijk iets dat mijn buren minder zullen waarderen :wink:

    Ik houd deze aanschaf nog even in het achterhoofd. :wink:
    Have fun and enjoy your collection

  11. #61

    Standaard

    Ik zie net dat Rodisc de drive aanbiedt voor € 179,-

    Hoeveel goedkoper wil je HD DVD nog hebben? :wink:

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik zie net dat Rodisc de drive aanbiedt voor € 179,-

    Hoeveel goedkoper wil je HD DVD nog hebben? :wink:
    Het is niet het geld, er moet ook een vga kabel bijkomen, en dan heb ik hem incl. verzendkosten alweer goedkoper gezien.

    Er zijn veel meer afwegingen........

    en met mijn huidige dvd speler met upscaler ziet het er met goede DVD's perfect uit. Ik wil best vooruit lopen(doe ik al met n'n Full HD TV) maar er is hier nog niet veel software te koop voor, en de meeste titels heb ik al van wat er wordt aangeboden.

    Ik ga echt mijn DVD collectie niet vervangen voor die HD, ik wil gewoon doorgaan naar HD en niet vervangen, ze kunnen de pot op die boeven die nu al niet eens een knappe DVD kunnen uitbrengen, laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze knappe HD DVD's kunnen maken(of BD of BR of wat ze het ook noemen)
    Have fun and enjoy your collection

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik zie net dat Rodisc de drive aanbiedt voor € 179,-

    Hoeveel goedkoper wil je HD DVD nog hebben? :wink:
    Ik zie net dat die aanbieding niet rept over de King Kong HD DVD en de remote.... bij Centralpoint heb je dat voor 192 euro(incl. verzendkosten) weer wel erbij, dat lijkt mij een betere aanbieding, een kabeltje is daar rond de 26 euro(als je dat gelijktijdig besteld met de speler anders komt er 15 euro verzendkosten bij) en voor bijna 218 euro heb je dan alles compleet bezorgt bij je thuis.(192 - 24 voor de HD DVD van King Kong= 168 - ca. 30 euro voor de remote = 138 euro :wink: )

    Is alleen maar een tip om op te letten of je enkel de speler krijgt of het pakket

    De Oplossing is betaalbaar, maar het geluid van de Xbox 360 is voor mij niet aanvaardbaar, tijdens het spelen van een spel is het nog wel te doen, maar niet acceptabel tijdens het kijken van een film. Ik kan mij nog herinneren wat er werd gezegd toen hij voor het eerst hier thuis werd aangezet:

    >geschrokken< Tjezus... is hij stuk

    I rest my case :wink:

    BTW ik zag nu ook de standalone van Toshiba bij Rodisc staan.... voor 899 euro, en dat is toch veel meer dan wat er werd gezegt in het verleden over HD DVDspelers en de prijs, de helft van een BD speler..., maar dit lijkt mij toch wel even meer.
    Have fun and enjoy your collection

  14. #64

    Standaard

    Heb je het hier over de Monster Game kabel?
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Heb je het hier over de Monster Game kabel?
    Nee, ik denk dat de monsterkabel wel 2 of 3 x duurder is.

    Het gaat om de originele Xbox 360 kabel, je dient even een zoekopdracht te geven met Xbox 360 op de site van centralpoint een link naar de site toe werkt niet.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Heb je het hier over de Monster Game kabel?
    Nee, ik denk dat de monsterkabel wel 2 of 3 x duurder is.

    Het gaat om de originele Xbox 360 kabel, je dient even een zoekopdracht te geven met Xbox 360 op de site van centralpoint een link naar de site toe werkt niet.
    Nee ging het me niet om...
    Ik heb zelf al de Monster Game kabel Comp+Tos setje..
    En echt geloof me. Veel beter dan de Kabel van MS + Optische..

    wil je trouwens normale DVD's upscalen met de HD-DVD drive dan moet je de VGA kabel gebruiken omdat de Component niet kan upscalen..
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek
    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Heb je het hier over de Monster Game kabel?
    Nee, ik denk dat de monsterkabel wel 2 of 3 x duurder is.

    Het gaat om de originele Xbox 360 kabel, je dient even een zoekopdracht te geven met Xbox 360 op de site van centralpoint een link naar de site toe werkt niet.
    Nee ging het me niet om...
    Ik heb zelf al de Monster Game kabel Comp+Tos setje..
    En echt geloof me. Veel beter dan de Kabel van MS + Optische..

    wil je trouwens normale DVD's upscalen met de HD-DVD drive dan moet je de VGA kabel gebruiken omdat de Component niet kan upscalen..
    Ik geloof je.

    Ik had het ook over de VGA kabel, deze is zo wie zo al nodig als je 1080p wilt kijken.

    Op het moment zijn er wat ontwikkelingen gaande die bij kieskeurig nog niet zijn opgevallen. Zo zag ik eergisteren bij de MM Amsterdam Arena de Sony BD HD DVD Speler en op het net duiken nu de Toshiba spelers op, vind de Toshiba schandalig duur en dat dan ook nog eens voor de 1e generatie spelers, lijkt hier wel een dumpplaats :wink:

    Wordt waarschijnlijk toch nog de Xbox 360 oplossing, al vind ik het eigenlijk niks, 2 aparte apparaten om 1 film te gaan bekijken. De PS3 staat al in de bestelling.

    Ik denk dat Toshiba heel snel moet komen met z'n 2e generatie spelers en de eerste generatie voor een veel lagere prijs moet gaan aanbieden, anders hebben ze in mijn ogen de wedstrijd al bij voorbaat verloren.

    De Sony was als ik het mij goed herinner bij de MM amsterdam rond de 1500 euro. De Toshiba is al verkrijgbaar vanaf zo'n 765 euro bij de goedkoopste internet aanbieder die ik tot nu toe heb kunnen vinden.
    Have fun and enjoy your collection

  18. #68

    Standaard

    Er is een een update uitgebracht en die lijkt (in ieder geval bij mij) playback bij 1080i verbeterd te hebben. Op die resolutie zag ik nog wel eens wat kleine refresh-probleempjes (waarvan ik dacht dat ze veroorzaakt werden door m'n tv) en die zie ik nu niet meer.

  19. #69

    Standaard

    Kuch kuch...

    http://www.univendi.com/shop/product...oducts_id=6220

    ik zeg 155eu per HD-dvd drive

    Laatst aangepast door Hellboy : 15-05-2007 om 20:30
    Michael Scott:If I had a gun, with two bullets, and I was in a room with Hitler, Bin Laden and Toby, I would shoot Toby twice.

  20. #70

    Standaard

    De laatste software update heeft behalve wat opgeloste probleempjes nu ook 1,5Mb DTS5.1 via de digitale output.

    Alleen nog steeds wel jammer dat 't apparaat zelf zo ruist.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V Bekijk bericht
    Alleen nog steeds wel jammer dat 't apparaat zelf zo ruist.
    Is het dan niet mogelijk om er zelf een andere fan in te zetten? Of bedoel je dat de HD speler zelf ruist???

  22. #72

    Standaard

    De HD-driver laat een duidelijk hoorbare 'ruis' horen. Ik zelf heb dit kunnen verminderen door in de pc in te stellen dat de drive de hd-dvds rustig en langzaam moet afspelen. En de opstelling van de drive is ook van invloed.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  23. #73

    Standaard

    Rhodanos, kan je misschien ook aangeven met welke hardware je werkt en of je daarmee een vloeiende weergave hebt? Zit er nl. ook hard over na te denken m voor m'n pc aan te schaffen, maar vrees dat ik daarvoor mijn AMD Athlon 64 3400+ wel moet upgraden (heb wel al een goede videokaart: de Club3D ATI X1950Pro)

  24. #74

    Standaard

    upscalet de hd dvd addon van xbox 360 eigenlijk gewone dvd's naar 1080p?

  25. #75

    Standaard

    Mijn hardware is de hd add on gekoppeld aan de medion 8822, via hdmi gekoppeld aan mijn sony. Kijk op www.medion.com/nl voor de details. Het beeld is perfect, mis alleen 24p weergave.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •