De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard LCD TV boven gashaard

    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het ophangen van een LCD TV boven een gashaard. Gaat dit goed betreffende warmte en kijkhoogte? Zo ja, welke haard heb je dan?

    Bijvoorbeeld een LCD boven een haard als deze:


    Of deze, mits wat lager geplaatst.

  2. #2

    Standaard

    Ik heb er geen ervaring mee maar kan wel een paar simpele dingen bedenken.

    Hou je hand eens boven die kachel als hij behoorlijk aan het stoken is. Hoeveel warmte komt er vrij? Ik denk namelijk behoorlijk wat aangezien warmte naar boven stijgt en het lijkt mij niet goed voor een tv als hij daar jaren en jaren boven hangt. Uiteraard wordt er zomers niet zoveel gestookt maar swinters krijgt de tv het dubbele te verwerken. Als ik boven mijn eigen LCD voel komt daar na een paar uur al aardig wat warmte uit dus ik denk niet dat het gezond is.

    Just common sense, maar misschien denken anderen er anders over.

    Ik zou het dus niet doen!

  3. #3

    Standaard

    We hebben op dit moment nog geen gashaard, maar willen die in ons nieuwe huis wel... Ik weet dus niet hoe warm het boven een gashaard wordt.

    Vandaar mijn vraag of er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben.

  4. #4

    Standaard

    Denk ook aan de brandveiligheid. LCD-schermen staan er bekend om dat ze redelijk makkelijk vlam vatten en heel goed branden. Een simpel kaarsje in de buurt kan al heel veel schade aanrichten. Ik zou je adviseren eens bij een 'haardenwinkel' langs te gaan. Zij kunnen je heel goed aangeven hoeveel warmte er vrijkomt en wat het eventuele gevaar daarvan is. Mocht je in het westen van het land wonen; in Haarlem zit een goede.

    Groeten,
    Bas

  5. #5

    Standaard

    Het zou mij ook erg afleiden van het tv kijken als je contstant dat vuurtje onder je scherm ziet bewegen. :wink: