De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard LCD TV boven gashaard

    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het ophangen van een LCD TV boven een gashaard. Gaat dit goed betreffende warmte en kijkhoogte? Zo ja, welke haard heb je dan?

    Bijvoorbeeld een LCD boven een haard als deze:


    Of deze, mits wat lager geplaatst.

  2. #2

    Standaard

    Ik heb er geen ervaring mee maar kan wel een paar simpele dingen bedenken.

    Hou je hand eens boven die kachel als hij behoorlijk aan het stoken is. Hoeveel warmte komt er vrij? Ik denk namelijk behoorlijk wat aangezien warmte naar boven stijgt en het lijkt mij niet goed voor een tv als hij daar jaren en jaren boven hangt. Uiteraard wordt er zomers niet zoveel gestookt maar swinters krijgt de tv het dubbele te verwerken. Als ik boven mijn eigen LCD voel komt daar na een paar uur al aardig wat warmte uit dus ik denk niet dat het gezond is.

    Just common sense, maar misschien denken anderen er anders over.

    Ik zou het dus niet doen!

  3. #3

    Standaard

    We hebben op dit moment nog geen gashaard, maar willen die in ons nieuwe huis wel... Ik weet dus niet hoe warm het boven een gashaard wordt.

    Vandaar mijn vraag of er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben.

  4. #4

    Standaard

    Denk ook aan de brandveiligheid. LCD-schermen staan er bekend om dat ze redelijk makkelijk vlam vatten en heel goed branden. Een simpel kaarsje in de buurt kan al heel veel schade aanrichten. Ik zou je adviseren eens bij een 'haardenwinkel' langs te gaan. Zij kunnen je heel goed aangeven hoeveel warmte er vrijkomt en wat het eventuele gevaar daarvan is. Mocht je in het westen van het land wonen; in Haarlem zit een goede.

    Groeten,
    Bas

  5. #5

    Standaard

    Het zou mij ook erg afleiden van het tv kijken als je contstant dat vuurtje onder je scherm ziet bewegen. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BasH
    Een simpel kaarsje in de buurt kan al heel veel schade aanrichten.
    Uiteraard gaat het hier om een gashaard met het vuur achter glas... Dus ik ga er van uit dat dit geen probleem is.

    Zal de vraag eens voorleggen bij wat gashaard fabrikanten (DRU / Faber)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Het zou mij ook erg afleiden van het tv kijken als je contstant dat vuurtje onder je scherm ziet bewegen. :wink:
    Ik denk dat het grootste gedeelte van de tijd maar één van beide aan zal staan. Maar je hebt daar wel een punt... Is er nou niemand die een dergelijke combinatie heeft?

  7. #7

    Standaard

    Als ik eerlijk mag zeggen, Snap ik ook niet echt hoe je er bij komt...

    Ik vind het niet logisch als je hem boven een haard hangt.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostpolletje
    Als ik eerlijk mag zeggen, Snap ik ook niet echt hoe je er bij komt...

    Ik vind het niet logisch als je hem boven een haard hangt.
    We hebben een LCD TV, en we willen straks in onze nieuwe woning een (gas)haard... De ruimte is echter niet helemaal geschikt om ze naast elkaar kwijt te kunnen. En de gashaard aan de andere kant van de kamer vind ik (persoonlijk) geen optie omdat je er dan met je rug naar toe zit.

    Als je op afbeeldingen googled op "plasma fireplace" krijg je best aardige voorbeelden. Al hangen de TV's daarbij vaak veel te hoog om prettig te kijken. Vandaar dat ik in dit geval wat "lagere" haarden als voorbeeld heb genomen.

  9. #9

    Standaard

    En een dvd'tje met knapperend haardvuur?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BasH
    En een dvd'tje met knapperend haardvuur?


    Is gelijk een oplossing voor het volgende probleem... Een aquarium. Alleen vissies en een vuurtje en voetbal kijken tegelijk wordt dan een probleem.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door fox_nl

    Als je op afbeeldingen googled op "plasma fireplace" krijg je best aardige voorbeelden. Al hangen de TV's daarbij vaak veel te hoog om prettig te kijken. Vandaar dat ik in dit geval wat "lagere" haarden als voorbeeld heb genomen.
    Ja maar dat zijn meer van die haarden in een schouw. Die jij ons laat zien zijn als het ware vlak met de muur dus daar zal de nodige warmte uit komen wat rechtstreeks naar boven gaat. Als een haard echt in zo'n schouw zit wordt de warmte iets meer naar buiten 'gedrukt' als het ware en zal het grootendeels langs de tv gaan. Dit idee dus:


  12. #12

    Standaard

    Tjsa, meten is weten... Binnenkort maar eens met een thermometer wat winkels met werkende haarden bezoeken...

    De alternatieve opstelling waarbij de haard en de TV naast elkaar zouden komen geeft het probleem dat mijn linker Phonar zuiltje erg dicht bij de haard komt te staan. Of dit het fineer ten goede komt?

    pfff... moeilijk moeilijk... Geen haard dan maar, alleen krijg ik dat er bij m'n vrouw niet door.

  13. #13

    Standaard

    HAard aan de andere kant van de kamer?
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door fox_nl

    pfff... moeilijk moeilijk... Geen haard dan maar, alleen krijg ik dat er bij m'n vrouw niet door.
    Of zo'n nephaard waar wel vuur in zit maar verder niet echt warmte uit komt?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door fox_nl
    Tjsa, meten is weten... Binnenkort maar eens met een thermometer wat winkels met werkende haarden bezoeken...

    De alternatieve opstelling waarbij de haard en de TV naast elkaar zouden komen geeft het probleem dat mijn linker Phonar zuiltje erg dicht bij de haard komt te staan. Of dit het fineer ten goede komt?

    pfff... moeilijk moeilijk... Geen haard dan maar, alleen krijg ik dat er bij m'n vrouw niet door.
    Wat een onzin allemaal, het lijkt mij niet dat je dat haardvuur nodig hebt om je huis te verwarmen. dat haardvuur is meer voor de gezelligheid.

    als je romantisch wilt zijn, een gezellige avond hebt, dan kijk je geen TV.

    Ga je wel TV kijken, dan is er geen reden meer tot romantiek, gezelligheid, het vuur is dan geen hoofdzaak meer, dat wordt dan TV kijken, dan kan de haard uit.

    Probleem opgelost:
    TV aan- Haard uit.
    Haard aan -TV uit.

    Wat een slap geouwe.oe.

    Als je nu eens echt technische problemen hebt, gewoon weer even melden. Open haarden achter glas en met gas.... luie mensen romantiek
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Hahahaha...ik kon het niet laten om te lachen om die post van DVDProfiler.

    Ik moet heel eerlijk zijn dat ik dit ook een erg vreemde vraag vond voor dit forum

  17. #17
    kayanoa
    Guest

    Standaard

    Onzin is het niet wij hebben maar 1 verwarming in onze huiskamer (stads verwarming) wat niet echt warm is wij zijn ook op zoek naar een elektrische kachel voor de warmte niet alleen voor de gezelligheid en wij zijn ook van plan hier een lcd tv boven te hangen en was net op zoek op google of ik iemand kon vinden die hier meer van weet vandaar dat ik hier terecht kwam.

    Zo'n raar idee is het dus niet

  18. #18

    Standaard

    Ik zou het qua inrichting al niet mooi vinden. Een mooie (gas)haard dient een aandachtspunt te zijn, evenals een mooie tv aan je muur. Als je ze boven/onder elkaar gaat hangen wordt het veel te druk, en ben je verplicht om dit op andere muren weer goed te maken. Die gashaard moet voor sfeer zorgen, dus wat maakt het uit als die aan de zij- of achterkant zit?

    Die kamers op de foto's zijn mooi, maar zouden minder mooi zijn met een plat scherm boven de haard; vooral die ene met die lage haard ziet er meer uit als leesstoel/leeskamer. Daar zo'n patserig scherm inhangen zou funest zijn.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kayanoa
    Onzin is het niet wij hebben maar 1 verwarming in onze huiskamer (stads verwarming) wat niet echt warm is wij zijn ook op zoek naar een elektrische kachel voor de warmte niet alleen voor de gezelligheid en wij zijn ook van plan hier een lcd tv boven te hangen en was net op zoek op google of ik iemand kon vinden die hier meer van weet vandaar dat ik hier terecht kwam.

    Zo'n raar idee is het dus niet
    mmm, 1 berichtje nog maar, wie zou dat zijn
    Maarre, een elektrische kachel hoef je al helemaal niet onder een tv te zetten natuurlijk, die kun je ongetwijfeld ook elders kwijt.
    Marantz SR7500 | Marantz DV6600 | Marantz CD5001 OSE | Elac FS207.2 | Elac CC201.2 | Elac CL82 | REL Stampede

  20. #20

    Standaard

    Hallo Fox, bij Kachelplaats in Wijhe hangt nu reeds 2 jaar een LCD boven een Kalfire Fairo 120. We hebben de TV in een nis boven de openhaard gehangen. Eea werkt perfect.
    Bij een klant hangt de LCD reeds 5 jaar boven de haard. We bouwen ongeveer 20 LCD schermen per jaar in op deze manier.

  21. #21

    Standaard

    en dat kom je naar 2,5 jaar speciaal vertellen?
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  22. #22

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    en dat kom je naar 2,5 jaar speciaal vertellen?
    Ja, ik zag stom-toevallig op het DVD forum dat er vragen waren over openhaarden met een LCD erboven, de monteurs van kachelplaats hebben hier al een paar jaar ervaring mee, vandaar.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kachelplaats Wijhe Bekijk bericht
    Ja, ik zag stom-toevallig op het DVD forum dat er vragen waren over openhaarden met een LCD erboven, de monteurs van kachelplaats hebben hier al een paar jaar ervaring mee, vandaar.
    20 per jaar...... mmmm, als je daar van moet leven.... wat kost dat grapje

    Heb BTW, ondertussen nog een paar van die fratsen gezien, dubbelwandig, geisoleerd en van koeling voorzien, sommige hadden zelfs compleet valse wanden. Voor alles is een oplossing, als je maar poen genoeg hebt of zelf heel handig bent...
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •