Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 52 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Marantz SR7000 vs. SR7400

    Ik vroeg mij af of de stap van een SR7000 naar een SR7400 een grote zal zijn. En als ik een SR7400 zou aanschaffen of ik dan nog met mijn monoblokken zou moeten gaan draaien.
    Ik zoek vooral een muzikale verbetering.

  2. #2
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Voor muzikale verbetering zou ik toch echt afstappen van de Marantz versterkers. Ik denk dat je met een upgrade van je versterker niet veel winst zult behalen.

  3. #3

    Standaard

    Daar ben ik idd ook wel bang voor, dat het niet zo veel veel beter is alleen dan de SR7400 wat betrere decoders aanboord heeft.

  4. #4

    Standaard

    Ik denk dat dat niet zo'n heel grote stap zal zijn.

    Je geeft aan vooral in het hifigedeelte te willen investeren. Dan zou ik voor een goede stereoversterker gaan en de 7000 voorlopig laten staan. In ieder geval tot er wat meer duidelijkheid is over het inburgeren van de nieuwe geluidsformaten die gaan komen met de hd schijven.

    Daarbij zijn die monoblokken gewoon goed. Als je toch wil upgraden zou ik die monoblokken verkopen en die Arcam FMJ A32 kopen op het htforum. Dan ben je voorlopig klaar. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    Die FMJ A32 is zeker een top ding, wel net een tikje boven het budget.

  6. #6
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Die FMJ A32 is zeker een top ding, wel net een tikje boven het budget.
    Bij mij precies hetzelfde!!

    Ik wil toch ook nog een keer wat beters dan wat ik nu heb. Iets meer dynamiek en meer power. Dus ik denk ook dat ik naar de FMJ serie moet gaan kijken een keertje..

    zo blijf je bezig

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Die FMJ A32 is zeker een top ding, wel net een tikje boven het budget.
    Tja, nu denk je over kleine misschien zelfs wel marginale stappen die redelijk wat geld kosten voor hetgeen je erop vooruit gaat.

    Misschien dat die FMJ te vroeg komt maar door je 7000 te behouden en je monoblokken te verkopen maak je wel meteen een grote stap!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Die A32 staat met enige regelmaat te koop zoals ook nu.

  9. #9
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Die A32 staat met enige regelmaat te koop zoals ook nu.
    Toch zijn ze weinig tekoop voor een goede prijs!!

  10. #10
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    De prijs is een ander verhaal maar denk wel dat ze het waard zijn met de gemiddelde prijs die ik zie.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    De prijs is een ander verhaal maar denk wel dat ze het waard zijn met de gemiddelde prijs die ik zie.
    Gezien de leeftijd en de garantie op het apparaat waarover we nu spreken vind ik het bijna een koopje!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  12. #12
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    De prijs is een ander verhaal maar denk wel dat ze het waard zijn met de gemiddelde prijs die ik zie.
    Gezien de leeftijd en de garantie op het apparaat waarover we nu spreken vind ik het bijna een koopje!
    Als ik het geld had, had ik ook zeker niet getwijfeld over de aanschaf! Prachtversterker die ik ook wel op ten duur zou willen hebben. 8)

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Daar ben ik idd ook wel bang voor, dat het niet zo veel veel beter is alleen dan de SR7400 wat betrere decoders aanboord heeft.
    Als je alleen een andere receiver wil vanwege de decoders. Zou ik het gewoon zo laten. De formaten die de SR7400 aankan verschillen niet zo veel met die van de SR7000. Daarnaast worden de nieuwere formaten nauwelijks bij DVD's toegepast. Het grote verschil is te zien aan de achterkant. De SR7400 ziet volgens mij er meer discreet uit dan de SR7000.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Die decoders zijn niet zo belangrijk. Mn monoblokken verkopen en daarvoor een andere stereo versterker is ook zeker een optie. Waarschijnlijk wordt het dat tzt. Maar met een SR7400 schiet ik dan dus te weinig op (heb dat de verkopende partij ook medegedeeld en hou mijn SR7000-tje).

  15. #15

    Standaard

    Marantz SR7500 bij stassen voor €769,-
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  16. #16

    Standaard

    Ik heb de SR7500 voor 699 gezien bij Saturn in Rotterdam. Dit is 1 week geleden.

  17. #17
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Die decoders zijn niet zo belangrijk. Mn monoblokken verkopen en daarvoor een andere stereo versterker is ook zeker een optie. Waarschijnlijk wordt het dat tzt. Maar met een SR7400 schiet ik dan dus te weinig op (heb dat de verkopende partij ook medegedeeld en hou mijn SR7000-tje).
    Ik denk dat het verkopen van je mono blokken en deze vervangen voor een stereo versterker de beste weg is om te bewandelen.

    Met een surroundversterker (hoger model) zal het verschil in muzikaliteit kleiner zijn, dan als je een stereo versterker aanschaft.

    op eBay in engeland staat er nu een leuke Arcam A80 tekoop met doorlink mogelijkheid voor een surround amp.

  18. #18

    Standaard

    Ik zal ff zoeken op e-bay.

  19. #19
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Ik zal ff zoeken op e-bay.
    Zeker de moeite waard! 8)

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Ik denk dat het verkopen van je mono blokken en deze vervangen voor een stereo versterker de beste weg is om te bewandelen.
    En dan iedere keer stoeien met de volumeregeling van de stereo versterker omdat hierop de analoge uitgangen van de DVD/(SA)CD speler aangesloten zijn? Lijkt mij niet handig. Dan zou toch liever kiezen voor een stand-alone audio installatie waarbij ik dan daarvoor ook de DVD/(SA)CD speler als bron zou kunnen gebruiken.

    Zie ook deze topic: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=46915
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  21. #21
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Ik denk dat het verkopen van je mono blokken en deze vervangen voor een stereo versterker de beste weg is om te bewandelen.
    En dan iedere keer stoeien met de volumeregeling van de stereo versterker omdat hierop de analoge uitgangen van de DVD/(SA)CD speler aangesloten zijn? Lijkt mij niet handig. Dan zou toch liever kiezen voor een stand-alone audio installatie waarbij ik dan daarvoor ook de DVD/(SA)CD speler als bron zou kunnen gebruiken.

    Zie ook deze topic: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=46915
    Ik dacht dat er bij de Arcam een processor in zat die het volume automatisch regelde. Geloof dat ik het een keer gelezen had. 100% zeker ben ik er niet van.

  22. #22

    Standaard

    Je heb idd bij sommige versterkers een speciale ingang voor HT. Dan gebruikt deze versterker zich als eindversterker met een vast uitgangs volume.
    De Marantz PM7001 KI heeft dit dacht ik niet, die staat ook op de kandidaten lijst.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Je heb idd bij sommige versterkers een speciale ingang voor HT. Dan gebruikt deze versterker zich als eindversterker met een vast uitgangs volume.
    De Marantz PM7001 KI heeft dit dacht ik niet, die staat ook op de kandidaten lijst.
    Er zijn genoeg versterkers die dat wel hebben dus er blijft nogal wat keuze over. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Je heb idd bij sommige versterkers een speciale ingang voor HT. Dan gebruikt deze versterker zich als eindversterker met een vast uitgangs volume.
    De Marantz PM7001 KI heeft dit dacht ik niet, die staat ook op de kandidaten lijst.
    Er zijn genoeg versterkers die dat wel hebben dus er blijft nogal wat keuze over. :wink:
    Een functie als deze lijkt mij iig wel erg handig, anders blijft je met de volume knop spelen en dat werkt gewoon niet echt ideaal.

  25. #25

    Standaard

    Op e-bay zag ik nu ook een MM9000 eindversterker van Marantz. Volgens mij zijn dit betere versterker trappen dan de Ma500. Misschien is dit nog een optie.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •