Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 70 worden weergegeven.

Discussie: Speakers kiezen

  1. #1

    Standaard Speakers kiezen

    Deze week en de komende weken ga ik dus wat rondkijken voor speakers en receivers. Voor receivers heb ik al goed advies gehad en dat wil ik gewoon in de winkels beluisteren, maar voor de speakers wil ik misschien nog wel wat tips. Ik ben speakers aan het zoeken voor rond de €300 p/s, tot nu toe alleen vloerstaanders gezocht maar misschien zijn goede boekenplankmodellen met steun ook een idee. Op het moment is het plan dat ze aan een surroundreceiver gaan hangen. Misschien wil ik nog ooit meerdere speakers aanschaffen om het surroundeffect ook te bereiken. Maar op dit moment worden ze aangeschaft om stereo te luisteren.

    Ze worden dus gebruikt om muziek te luisteren en film te kijken. Ik wil dat ze een goede muziekweergave hebben want er is dan ook een grote kans dat ik meer muziek ga aanschaffen. Ik luister veel lichte rock maar af en toe ook wat zwaardere metal, maar daar wordt het niet voor aangeschaft. Ik wil het gewoon gebruiken om relaxt muziek te kunnen luisteren. Ik denk dat als het een goede muziekweergave heeft dat het ook goed zou kunnen fungeren als frontspeaker in een surroundopstelling.

    Ik houd zelf van een mooi helder gedetailleerd hoog. Een zuiver midden, en een strakke niet té zware bass. Dit heb ik tot nu toe een beetje kunnen vinden binnen mijn budget.

    - Dali Concept 6
    - Elac FS 57/58 misschien
    - Kef iQ5
    - Focal Chorus 714S
    - Mission M35i

    Zijn er nog meer speakers waar ik echt naar zou moeten luisteren en/of hebben jullie al wat ervaringen met speakers die ik hier heb staan. Kunnen jullie ze bijvoorbeeld een beetje beschrijven.

    Alvast bedankt,
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  2. #2

    Standaard

    Luister voor de gein eens naar wharfedale diamond 9.1 (iedereen zal me wel uitlachen nu.... ) maar je zult echt versteld staan wat deze kunnen, zeker voor het geld dat ze kosten, op een paar leuke stands (vb Atacama) zien ze er ook mooi uit. Ik ben wel bevooroordeeld, want ik heb ze zelf, maar luisteren hoeft niet meteen kopen te zijn.....of juist wel :wink:
    I take the pills to keep the quaks off my back !

  3. #3

    Standaard

    Zelf heb ik een maand of anderhalf geleden 2x de Mission 34i gekocht. Prachtdingen, ben er erg tevreden mee. Als ik kijk naar jouw lijstje zie ik de 3-wegzuil M35i staan. Als je een niet te zware bass wilt hebben zou ik zeker niet gaan voor de M35i gaan, maar eerder voor de M34i of een ander model. Dit omdat de M35i relatief zwaar klinkt.

    Heb je zelf al naar de genoemde speakers geluisterd?

    De M34i is een mooie 2-weg speaker met volle, warme klank en een gemiddeld tot zware bass. Erg goede prijs/kwaliteit. De hoge- en middentonen zijn zuiver en zeer gedetailleerd, de bass is iets zwaarder dan de gemiddelde 2-wegspeaker en klinkt lekker. De inspeeltijd is langer dan de 24/48 uur die ze ervoor nemen. Na een week was bij mij het geluid ideaal. De meegeleverde spikes zijn tweekantig te gebruiken; voor zowel vloerbedekking als vlakke, harde vloeren. Verder hebben deze speakers wel de ruimte nodig, anders gaat de bass erg overheersen. Houd hiermee rekening bij de opstelling van de speakers.

  4. #4

    Standaard

    Op het moment heb ik alleen nog maar de Dali Concept 6 en de Elac FS 57 gehoord. De Dali's ben ik in ieder geval al helemaal gek op. Mooie speakers met een zeer goed geluid. De Elac klonk ook zeker goed, maar ze hadden niet echt een goede receiver staan, dus heb ik de Elac's niet echt ideaal kunnen beluisteren. Rest heb ik nog niet echt ervaring mee.
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  5. #5

    Standaard

    Axel lees mijn topic eens door en dan vooral
    Pagina 4 en 7 hier staan mijn luister ervaringen..

    Hier heb je wel wat aan, bijvoorbeeld de review van de IQ5

    Focal Chorus 816
    ELAC 127 < dit is wel een aanrader voor je, heel gedetaileerd en helder.

    Ga met je lijstje eens een dealer opzoeken die veel van je lijst hebben staan, neem lekker de tijd en vergelijk het een en ander.

    Zoals je over de Dali klinkt is het al postitief.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  6. #6
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Ik zou ook eens de Klipsch speakers meenemen die Sicco gekocht heeft.

    Deze schijnen ook veel waar voor hun geld te zijn.

  7. #7

    Standaard

    Hmm, zal eens kijken of ik die Klipsch speakers eens een keer kan beluisteren. Het zijn DEZE als ik het goed heb.

    Over die Dali's was ik inderdaad zeer tevreden, heb ze samen met een Marantz sr4600 mogen beluisteren en ik hoorde een mooie strakke bass, waar ik van houd. En het hoog was vooral erg gedetailleerd en mooi helder. Klonk eigenlijk helemaal goed naar mijn smaak.

    @BARO
    Zal de M34i natuurlijk ook eens in overweging nemen, heb veel goeds gehoord over de M3 serie van Mission dus die wil ik dan ook zeker nog eens gaan beluisteren.

    @ Joostpolletje
    Ik had al vluchtig je topic doorgelezen maar ik zal het dalijk nog eens goed doen. Maar de elac fs 127 is denk ik wel een flink stukje boven mijn budget, ben maar een arme student En de focal Chorus 816 denk ik ook.

    Is er misschien iemand van jullie die wat ervaring heeft met de Focal Chorus 714S? Lijkt me een zeer interessante speaker.
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  8. #8

    Standaard

    Zeker allemaal meenemen, maar let wel op smaken vershillen :wink:
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  9. #9

    Standaard

    inderdaad, ben ik ook van op de hoogte, dus daarom probeer ik er zoveel mogelijk rond die prijsklasse mee te nemen in mijn keuze.
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  10. #10
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Er zijn hier zeker al leuke merken genoemd en het is nu een kwestie van de juiste speaker bij je smaak te zoeken.

  11. #11

    Standaard

    zeker, vandeweek naar meerview in eindhoven, en moet nog een afspraak maken bij Hobo Hifi in Den Bosch. Ben er al een keer geweest, zeer klantvriendelijk, mensen met verstand. Ze gaven me gewoon veel aandacht en dat is toch wel fijn als ik "in mijn ogen" voor een aardig budget uit ga geven. Nu zit ik me alleen nog af te vragen of er hier al mensen ervaring hebben met de Focal Chorus 714S. Iemand? Van de andere speakers heb ik namelijk al best wel wat gehoord, maar van deze speaker helaas nog niet.
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  12. #12
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Meerview is een goede zaak. Die man is echt enorm vriendelijk en behulpzaam! Daar verkopen ze ook Elac geloof ik.

  13. #13

    Standaard

    Hobo Hifi is ook een leuke winkel om eens te gaan luisteren..
    ik heb alleen ervaring met de Focal Chorus 816, en vond deze tegenvallen. Te rommelig
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Meerview is een goede zaak. Die man is echt enorm vriendelijk en behulpzaam! Daar verkopen ze ook Elac geloof ik.
    Ik ga daar dan ook met een vriend van me naartoe die ongeveer dezelfde muzieksmaak heeft en daar ook zijn Elac's heeft gekocht. Ergens uit de 100 serie als ik het goed heb. Die zei al veel positiefs over Meerview dus daar wilde ik ook zeker een keer gaan kijken. Zal hem vandaag eens opbellen wanneer hij deze week wil gaan, mijn pa heeft namelijk de auto mee deze week.
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  15. #15

    Standaard

    hier even snel een kickje in het topic, zat namelijk een beetje na te denken. Mijn kamer is niet al te groot. Veel meer dan 2 speakers zal ik hierin niet kwijt kunnen. Als ik een gehele surround set kwijt zou willen kunnen in mijn kamer zou ik kleine speakertjes moeten nemen en daar heb ik geen zin in. Ik wil namelijk degelijke speakers hebben staan die een mooi geluid geven. Zou het nuttig zijn om dan te investeren in een Stereo versterker in plaats van een surroundversterker? Geeft dat nog aansluitproblemen als ik het op mijn DVD-speler en TV wil aansluiten?

    Want ik heb het idee dat dat dan een betere investering is en ook beter is voor het geluid. Wat zeggen jullie daarvan en kennen jullie stereo versterkers van <400 euro die zoiets kunnen tewerkstelligen.

    Er is namelijk ook nog een grote kans, weet ik eigenlijk zeker, dat ik meer albums ga aanschaffen (ben er namelijk al mee begonnen :P) en dan is een goede stereoweergave helemaal belangrijk. Alvast bedankt
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Axel de Mol
    .

    Er is namelijk ook nog een grote kans, weet ik eigenlijk zeker, dat ik meer albums ga aanschaffen (ben er namelijk al mee begonnen :P) en dan is een goede stereoweergave helemaal belangrijk. Alvast bedankt
    Ik denk als ik dit zo leest je er inderdaad goed aan doe om twee leuke speakers en een stereo versterker neemt.
    Kwa aanluitingen is het allemaal geen probleem, ik doe het nu ook op die manier.
    Heb de dvd via scart verbonden met de tv en het geluid van de dvd via analoge interlink naar de stereo versterker.

    Het is dus gewoon mogelijk.

  17. #17

    Standaard

    Ik heb zelf de chorus s 716 en 714 combinatie samen met marantz...

    In vgl met b&w 603, kef iq5 vond ik deze de beste...

    Dus hou ze zeker in je lijstje, vooral de 716 dan.

  18. #18

    Standaard

    Kijk ook eens naar mordaunt short. Geweldige speakers voor weinig geld.

  19. #19

    Standaard

    @ daxie Probleem is dat de 716 beetje boven mijn budget is. Met 2 van die speakers zit ik al op zo'n 800 euro. Dat is dan de normale winkelprijs maar weet ook niet hoeveel ik eraf kan krijgen.

    Heb voor versterker + 2 speakers zo'n 850 euro tot beschikking. Nu ga ik uit van speakers van rond de 300 per stuk. Daar kunnen ze altijd nog wat vanaf doen en dan heb ik nog ruimte om een versterker te kopen.
    Hoe denken jullie dat ik dat het beste kan verdelen? Of is mijn verdeling zo goed?
    Ik zal ze zeker in mijn lijstje meenemen en ik denk dat ik toch maar voor een stereo versterker ga kijken. Denk dat dat voor het geluid beter is dan dat ik een surroundversterker neem. Mijn lijstje bestaat nu uit...

    - Kef iQ5
    - Dali Concept 6
    - Elac FS 57/58
    - Focal Chorus 714S
    - Mission M34i/M35i
    - Klipsch F-2
    - B&W DM 602.5S3
    - Mordaunt Short 906i/908i

    Dat is denk ik wel een aardig lijstje wat ik mee kan nemen naar de hifi zaak. Maar heeft iemand een goed merk die ik in overweging kan nemen voor een stereo versterker? Zo rond de 300/400 euro. Heb al wat goedkopere modellen gezien van NAD de C-320BEE of 325BEE. Of de Marantz PM-4001 of Rotel RA-04. Ik heb nog niet al teveel verstand van stereo versterkers dus weet dan ook niet waar ik naar moet kijken. Iemand tips?
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  20. #20

    Standaard

    Ik zou de Marantz PM7001 nemen, de PM4001 heeft net te weinig vermogen en vermogens reserve.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Axel de Mol
    @. Mijn lijstje bestaat nu uit...

    - Kef iQ5
    - Dali Concept 6
    - Elac FS 57/58
    - Focal Chorus 714S
    - Mission M34i/M35i
    - Klipsch F-2
    - B&W DM 602.5S3
    - Mordaunt Short 906i/908i
    Dit lijkt me een aardig lijstje om mee te starten..
    Je kan eventueel nog de Monitor Audio RS5 in het lijstje verwerken.
    Maar wat ik zeg, in je prijs klasse zijn dit wel de mooiere.

    Wanneer ga je?
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  22. #22

    Standaard

    Zit volgende week met tentamens, dus heb het nu een beetje druk met leren (gaat toch even voor :P), maar kan dan mooi na mijn tentamens even Den Bosch in om een afspraak te maken met Hobo hifi. Studeer toch in Den Bosch. En vandeweek kom ik nog wel in Eindhoven om een afspraak te gaan maken met Meerview.
    Wil toch wel eerst overleggen met de mensen in de winkel wat en hoe ze het me kunnen gaan laten beluisteren.

    De Monitor Audio RS5 ziet er trouwens interessant uit. Heb toevallig nieuwe boekje van Hobo gekregen en daar staat hij in voor 400 euro. Wel wat boven budget, maar afdingen kan altijd
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  23. #23

    Standaard

    boekje heb ik ook, is een net boekje..
    Staat hoop in!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  24. #24

    Standaard

    hmm.... bedenk me net dat ik morgen ook nog even langs Hobo kan. Kan ik meteen wat advies vragen over stereo versterkers. Iemand nog voorstellen daarover?
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Axel de Mol
    hmm.... bedenk me net dat ik morgen ook nog even langs Hobo kan. Kan ik meteen wat advies vragen over stereo versterkers. Iemand nog voorstellen daarover?
    Marantz pm4001, pm7001. Misschien de Arcam A65+ (zal net boven je budget zijn).
    Misschien heeft Denon nog iets aardigs, maken weer redelijk veel stereo versterkers. Cambridge Audio is een redelijk kille, maar in engeland zeer geroemd merk wat betaalbare stereo versterkers maakt. Beginnende bij 350 euro, maar dan heb je op 2 kanalen volgens mij 35 Watt (of 40). Type weet ik niet.
    Rotel RB-05 of RB-06, aardige versterker. Dus ook hier zeker weer luister keuzes genoeg.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •