Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 70 worden weergegeven.

Discussie: Speakers kiezen

  1. #26

    Standaard

    Ik zou eens naar de Marantz PM7001 kijken. Voor 499 euro heb je echt een geweldige versterker. Denon ben ik iets minder over te spreken maar kun je altijd beluisteren :wink:

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D
    Ik zou eens naar de Marantz PM7001 kijken. Voor 499 euro heb je echt een geweldige versterker. Denon ben ik iets minder over te spreken maar kun je altijd beluisteren :wink:
    De PM7001 is bij Correct nu 399.....ZEER aantrekkelijk, die PM7001 komt er waarschijnlijk ook bij mij in!

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D
    Ik zou eens naar de Marantz PM7001 kijken. Voor 499 euro heb je echt een geweldige versterker. Denon ben ik iets minder over te spreken maar kun je altijd beluisteren :wink:
    De PM7001 is bij Correct nu 399.....ZEER aantrekkelijk, die PM7001 komt er waarschijnlijk ook bij mij in!
    Das dus echt een koopje :wink:

  4. #29
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Marantz heeft inderdaad leuke stereoversterkers

    Ik heb naar de K.i signature versteker zitten te kijken totdat ik de arcam tegen kwam

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Marantz heeft inderdaad leuke stereoversterkers

    Ik heb naar de K.i signature versteker zitten te kijken totdat ik de arcam tegen kwam
    De Ki is zeker wat ruimtelijker en ook warmer dan de Pm7001. Ik heb al verschillende vergelijkende luistertesten gedaan en de KI is toch echt beter, alleen het hier besproken budget zal dan niet gehaald worden.

  6. #31
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Marantz heeft inderdaad leuke stereoversterkers

    Ik heb naar de K.i signature versteker zitten te kijken totdat ik de arcam tegen kwam
    De Ki is zeker wat ruimtelijker en ook warmer dan de Pm7001. Ik heb al verschillende vergelijkende luistertesten gedaan en de KI is toch echt beter, alleen het hier besproken budget zal dan niet gehaald worden.
    Ik ben er ook helaas bang voor

  7. #32

    Standaard

    zal inderdaad niet lukken met mijn budget. zeker omdat ik nu met rugklachten zit en niet al te veel kan werken... wordt ik niet erg vrolijk van. Het zal nog wel 2-3 maanden duren voor ik de set aanschaf, het geld heb ik al ongeveer maar er komen natuurlijk een paar dure maanden aan. 25 jarige bruiloft ouders, verjaardagen etc. etc.

    Maar oriënteren kan nooit kwaad. Dinsdag ben ik weer in den bosch dus ga ik even langs hobo hifi met mijn "lijstje"
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  8. #33

    Standaard

    Het toppic heb ik maar heel vluchtig gelezen, dus sorry als dit niet helemaal binnen de genoemde voorwaarden past. Ik zal vanavond wat meer tijd nemen.

    Monitor Audio RS-serie moet je zeker ook eens beluisteren.

    http://www.monitoraudio.co.uk/range.php?range=2

    Ik heb nu vloerstaanders, maar als ik het over mocht doen worden het boekenplankmodellen... Natuurlijk blijft de sub er wel... in iedere hoek .
    Denon 3806 | 2 x Velodyne DD-15 | 4 x Monitor Audio RS-8 & 1 x RS-LCR | Fujitsu Siemens 50" plasma | OkkoPrullo CD/DVD speler | Wanted: betere CD/DVD speler & meer vrije tijd...

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door relax
    Het toppic heb ik maar heel vluchtig gelezen, dus sorry als dit niet helemaal binnen de genoemde voorwaarden past. Ik zal vanavond wat meer tijd nemen.

    Monitor Audio RS-serie moet je zeker ook eens beluisteren.

    http://www.monitoraudio.co.uk/range.php?range=2

    Ik heb nu vloerstaanders, maar als ik het over mocht doen worden het boekenplankmodellen... Natuurlijk blijft de sub er wel... in iedere hoek .
    Waarom had je liever boekenplankmodellen gehad ? Je hebt 4 van die geweldige speakers man :wink:
    Monitor audio is een geweldig merk inderdaad. Veel waar voor je geld.

  10. #35

    Standaard

    inderdaad iets wat ik ook graag wil weten, waarom liever de boekenplanken? ik moet zeggen die rs1 van monitor audio ziet er ook zeker interessant uit en de reviews liegen er geloof ik ook niet om. Mooie speakers. Denk dat die ook maar op mijn lijstje komen te staan.

    de rs5 stond toevallig al in dit topic en die zijn ook zeker de moeite waard maar misschien ook wel iets boven het budget helaas. Dan is de rs1 toch wel een zeer goed alternatief want het geluid zal wel wat vergelijkbaar zijn.
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  11. #36
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door relax

    Ik heb nu vloerstaanders, maar als ik het over mocht doen worden het boekenplankmodellen...
    Een kleiner model kan natuurlijk beter klinken dan de grotere vloerstaande broer maar ook ik ben benieuwd wat jouw reden hiervoor is.

  12. #37

    Standaard

    Onderstaande is puur en enkel mijn beperkte visie/kennis... ik ben wel een enorme geluidsliefhebber.... en zit nu elke dag lachend te genieten.. met een smile van hier tot heeeeeel ver .

    4 x RS-8 had ik eerst gekozen omdat ik de illusie had dat ik dan wel voldoende laag zou hebben.

    Natuurlijk is dat een heel eind waarheid. Ze leveren een mooi gedefinieerd laag, zeer muzikaal en het is er voldoende. Ik ben een enorme laagfreak (ZEKER GEEN BOOMFREAK), dus ik zocht naar het ultieme laag, tijdens luistersessies had ik daar dus ook rekening mee gehouden bij de RS-8.
    Het hoog is zeer zeker verbluffend helder, fris, sprankelend en de RS-serie was de enige lijn waarbij ik de menselijke stem ook echt als menselijk vond klinken. Hierbij heb ik erg gelet op S-klanken en een aantal andere erg herkenbare menselijke elementen. In dit prijssegment denk ik dat de RS-lijn bijna onverbeterbaar is.

    Dus waarom ben ik niet tevreden met de vloerstaanders??
    Nou... tevreden ben ik zeer zeker wel hoor , maar ik ben een deel flexibiliteit kwijt bij het plaatsen van de speakers. Ook meubilair is nu wat lastiger kiezen omdat de speakers tot de grond ruimte nodig hebben.
    Houd er dus echt rekening mee dat het plaatsen van je speakers een belangrijke factor is in je totale eindbeeld. Als je grote zuilen niet lekker kunt plaatsen zal je geluid nooit lekker klinken.

    Nu had ik de RS-8 dus in eerste instantie ook genomen omdat ze een erg mooi laag gebied leveren.... en toen ben ik per ongeluk een keer gaan luisteren naar Velodyne (NOOIT DOEN, FOUT VAN JE LEVEN).
    Als je eenmaal de holy grail van echte laag gevonden hebt, laat het je niet meer los...
    Ik heb nu volgens mij een absoluut perfect laag en durf het tegen sets op te nemen die een factor 20 duurder zijn (en waarschijnlijk veel meer plaats innemen). Nu is een DD-15 (laat staan 2) wel erg erg erg over budget, maar het idee blijft overeind. Een subwoofer is gewoon veel beter in het afhandelen van laag dan alle andere speakers. Voorwaarde is wel dat de subwoofer goed integreert (overloopt) met je andere speakers.

    Ik zou dus met de kennis die ik nu heb de volgende keer kiezen voor boekenplankspeakers (of dus minder geld kwijt zijn, of dus betere speakers hebben voor hetzelfde geld) en een subwoofer kiezen die perfect aansluit op deze speakers.

    Zeker met een goede sub denk ik dat je geen verschil meer hoort tussen grote vloerstaanders en kleinere (makkelijker plaatsbare) boekenplankmodellen.

    Nog wat tips die ik graag geef:
    - Indien het budget een beperking is, is tweedehands zeker een aanrader!
    - Koop niet heel je set ineens... geniet per onderdeel!
    - Indien je vaak films kijkt, koop dan zeker een surround versterker en koop eerst 2 speakers.. na een periode een sub... en later nog 2 speakers.. en dan wellicht later ook nog wat aardige kabeltjes.
    - Een stereoversterker lijkt mij ook voor muziek helemaal top.. maar het echte voordeel haal je dan toch pas uit componenten die veel duurder zijn.
    - Vergeet bij losse componenten niet dat de mix net zo belangrijk is als de onderdelen zelf. Goede dure onderdelen die niet lekker op elkaar afstemmen klinken waarschijnlijk slechter dan goedkopere en mindere elementen die perfect op elkaar zijn afgestemd (binnen bepaalde grenzen).

    Dus echt.. vloerstaanders zien er superstoer uit... en klinken zeker niet slecht, maar uiteindelijk wil je ook nog ruimte overhouden in je kamer
    (al is het maar voor je toekomstige beamerscherm ofzo).

    Nogmaals: stoor je niet te erg aan mijn tips, maar doe er indien gewenst je voordeel mee.

    Groeten!
    Denon 3806 | 2 x Velodyne DD-15 | 4 x Monitor Audio RS-8 & 1 x RS-LCR | Fujitsu Siemens 50" plasma | OkkoPrullo CD/DVD speler | Wanted: betere CD/DVD speler & meer vrije tijd...

  13. #38
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door relax

    Dus echt.. vloerstaanders zien er superstoer uit... en klinken zeker niet slecht, maar uiteindelijk wil je ook nog ruimte overhouden in je kamer
    (al is het maar voor je toekomstige beamerscherm ofzo).
    Dit is inderdaad zo maar wat is het verschil met kleine speakers op stands ?
    Beide nemen dezelfde ruimte in.

  14. #39

    Standaard

    Noem het maar de WAF (Wife Acceptance Factor).

    Een speakerstandaard kan, maar hij KAN ook op een meubel komen, terwijl de optie meubel in mijn kamer nu wel erg beperkt is. Ik wil de speakers op de bekende goede afstanden en hoeken hebben staan omdat dat voor het geluid beter uitkomt.

    Ik zeg ook zeker niet dat boekenplankers veel beter klinken hoor.. Het gemak en de plaatsbaarheid doet ook wat. Ikzelf heb wel over boekenplankers nagedacht, maar toen dacht ik dat mooie goede standaards ook wel wat centjes kosten.. dus daarom maar alles in het voordeel van de vloerstaanders.

    Zeker als het budget iets beperkt is, dan kun je dus met kleine (maar wel uiteindelijk 4 gelijke) modellen zeer goede resultaten behalen.
    Spaar je geld van een center dus ook uit , zeker als je opstelling mooi symetrisch kan zijn. Ook weer hetzelfde verhaal... waarom extra ruimte en geld kwijt als het met minder ook zeer overtuigend kan. Scheelt toch weer eenzelfde bedrag voor een speaker en ruimte onder je tv of scherm.

    NATUURLIJK als alles unlimited is (geld, ruimte, begrip van medebewoners), dan kan een beetje zekerheid en dus grote speakers geen kwaad.
    MAAR het gaat toch heel erg lang duren wil ik geld vrijmaken voor nog beter geluid, en dus andere wellicht kleinere speakers.

    Misschien is het belangrijkste aan mijn verhaal nog wel dat groot zeker niet zomaar inhoudt dat het geluid dan altijd beter moet zijn. Er zijn nog veel meer factoren van belang. Natuurlijk zal een vloerstaander (zonder sub) zeker iets meer body aan het geluid geven, maar wil je perfect laag (zeker voor films) dan moet je er zeer zeker toch over nadenken om aan een sub te gaan beginnen.

    Sorry voor de vele tekst.. zal wel enthousiasme zijn.. en nogmaals: het is alleen een goedbedoeld advies en ik hoop dat er mensen zijn die hetzelfde hebben gedacht als ik.
    Misschien kun je het alleen maar begrijpen als je je spullen een jaar in huis hebt en dan pas gaat nadenken over meubels en de aankleding van de rest van het huis.
    Na mijn verhuizen werd eerst ADSL aangesloten, vervolgens de HT-set ... en toen pas de rest .
    Denon 3806 | 2 x Velodyne DD-15 | 4 x Monitor Audio RS-8 & 1 x RS-LCR | Fujitsu Siemens 50" plasma | OkkoPrullo CD/DVD speler | Wanted: betere CD/DVD speler & meer vrije tijd...

  15. #40
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door relax
    Natuurlijk zal een vloerstaander (zonder sub) zeker iets meer body aan het geluid geven, maar wil je perfect laag (zeker voor films) dan moet je er zeer zeker toch over nadenken om aan een sub te gaan beginnen.
    Noem het toeval maar lees dit eens.
    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=49579.150 en dan 2de post van boven. :P

    Ik kan je hierin dus alleen maar gelijk geven.

  16. #41

    Standaard

    Deze combinatie is subliem (imho):

    NAD C-325BEE
    Dali Concept 2


  17. #42

    Standaard

    @ j.vandendool:

    Go GS!!!!!! Wauw... dat is echt een stairway to heaven hoger, en dan een Velodyne.... pffff

    Verder kan ik niets verkeerds vinden aan de Monitor Audio's... welke serie dan ook.. wat een geluid en afwerking..
    Denon 3806 | 2 x Velodyne DD-15 | 4 x Monitor Audio RS-8 & 1 x RS-LCR | Fujitsu Siemens 50" plasma | OkkoPrullo CD/DVD speler | Wanted: betere CD/DVD speler & meer vrije tijd...

  18. #43
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door relax
    @ j.vandendool:

    Go GS!!!!!! Wauw... dat is echt een stairway to heaven hoger, en dan een Velodyne.... pffff

    Verder kan ik niets verkeerds vinden aan de Monitor Audio's... welke serie dan ook.. wat een geluid en afwerking..
    Klopt!! De Monitor Audio zijn prachtige speakers. Mooi afgewerkt en prima geprijsd.

    Ik zie in jouw onderschrift dat je met 2x dd12 speelt. Dat zal wel heerlijk klinken 8)

  19. #44

    Standaard

    2 x DD-15... maar dat klinkt er niet minder om..
    Denon 3806 | 2 x Velodyne DD-15 | 4 x Monitor Audio RS-8 & 1 x RS-LCR | Fujitsu Siemens 50" plasma | OkkoPrullo CD/DVD speler | Wanted: betere CD/DVD speler & meer vrije tijd...

  20. #45
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door relax
    2 x DD-15... maar dat klinkt er niet minder om..
    had ik toch iets te vluchtig gelezen.

    De DD serie was helaas buiten mijn budget. Dus ik heb een SPL'letje thuis draaien Ook een fantastisch apparaat 8)

  21. #46

    Standaard

    zoals relax zei: met een beperkt budget kun je op de tweedehandsmarkt fantastisch spul binnenhalen..
    wie niet waagt, wie niet wint

  22. #47
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    zoals relax zei: met een beperkt budget kun je op de tweedehandsmarkt fantastisch spul binnenhalen..
    wie niet waagt, wie niet wint
    Zeker te weten! Het voordeel is als je in een wat mooier budget gaat zitten, dat het liefhebbers zijn die het spul verkopen, en meestal mag je er wel vanuit gaan dat deze spullen dan in prima staat verkeren.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    zoals relax zei: met een beperkt budget kun je op de tweedehandsmarkt fantastisch spul binnenhalen..
    wie niet waagt, wie niet wint
    Zeker te weten! Het voordeel is als je in een wat mooier budget gaat zitten, dat het liefhebbers zijn die het spul verkopen, en meestal mag je er wel vanuit gaan dat deze spullen dan in prima staat verkeren.
    klopt, ze behandelen ze alsof het hun kinderen zijn!

  24. #49

    Standaard

    Tweedehands markt is zeker een optie. Maar ik wil graag eerst goed horen wat ik dan krijg. Hoe kan ik die factor dan goed waarborgen bij het kopen op de 2dehands markt?
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Axel de Mol
    Tweedehands markt is zeker een optie. Maar ik wil graag eerst goed horen wat ik dan krijg. Hoe kan ik die factor dan goed waarborgen bij het kopen op de 2dehands markt?
    Zoals al gezegd, de meeste verkopers zijn zelf ook liefhebbers en zullen je gerust toestaan om bij hun thuis e.e.a. te beluisteren. Het zal bij een ander natuurlijk niet hetzelfde als bij jouw thuis klinken, maar het geeft je wel een degelijke indruk, meestal nog een betere dan in een winkel omdat daar of niets optimaal is of juist helemaal optimaal :wink: .
    Nee heb je, ja kun je krijgen, luisteren is voor zover ik weet bijna nooit een probleem.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •