De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 16 Blocks (SE) [DVD]

    16 Blocks (SE) [DVD]

    Bruce Willis moet Mos Def veilig afleveren bij de rechtbank, maar dit wordt hem flink moeilijk gemaakt.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Dit is dus gewoon standaard tegenwoordig voor DFW, om het formaat gewoon het verkeerde formaat te gebruiken. En daarom vindt ik ook dat hoe goed de beeldkwaliteit verder is, de score nooit goed mag zijn voor het beeld.

    FUCK DFW... ik wordt hier namelijk echt gewoon ziek van, 1 keer perongeluk, ok, maar niet gewoon bij elke release die ze tegenwoordig hebben.. Ik zal deze versie dus ook niet kopen..

  3. #3
    Super Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    Poortvliet, Zeeland

    Standaard

    Gewoon de R3 uitgave met DTS-ES 6.1 track kopen. Deze heeft wel de juiste aspect ratio en met engelse ondertiteling is alles heel goed te volgen!


  4. #4

    Standaard

    Volgende week komt de filmpakker van Slither uit. Die is wel in het goede beeldformaat ?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D
    Volgende week komt de filmpakker van Slither uit. Die is wel in het goede beeldformaat ?
    Van Slither komt de recensie er ook aan, van de 2 Disc SE dan wel.
    Originele formaat van die film is 1.85:1 en staat op de DVD als 1.78:1.
    Dat verschil valt dus wel mee.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D
    Volgende week komt de filmpakker van Slither uit. Die is wel in het goede beeldformaat ?
    Van Slither komt de recensie er ook aan, van de 2 Disc SE dan wel.
    Originele formaat van die film is 1.85:1 en staat op de DVD als 1.78:1.
    Dat verschil valt dus wel mee.
    Thanks :wink:

  7. #7

    Standaard

    goed bezig daar bij DFW

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    Dit is dus gewoon standaard tegenwoordig voor DFW, om het formaat gewoon het verkeerde formaat te gebruiken. En daarom vindt ik ook dat hoe goed de beeldkwaliteit verder is, de score nooit goed mag zijn voor het beeld.
    Dat gaat ook wel een beetje ver. De beeldkwaliteit van een film wordt toch niet compleet vergald wanneer er wat van de randen van het beeld is afgehaald? Toegegeven, dat is een slechte gewoonte waar best iets over mag worden gezegd, maar als ik de screenshots vergelijk, valt het hier nog best mee met wat je aan beeld inlevert.

    Is het een idee om de puntenaftrek rechtstreeks te relateren aan de verloren beeld? Bijvoorbeeld, een film van 2.35:1 wordt verknipt tot 1.78:1, dus dat leidt tot een verlies van (2.35 - 1.78 )/2.35 = ong. 25 % van het beeld. Trek dan ook 25% van het maximaal aantal te behalen punten af. In dit geval is dat 25% van 5 bolletjes, dat is 1,25. Afgerond zou je dan 1,5 bolletje van de score af kunnen trekken. Wanneer het beeld van 2.35:1 wordt verknipt naar 4:3 mag je dan zelfs 2,5 bolletje aftrekken. Zomaar een idee.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  9. #9

    Standaard

    In de prehistorie (lees VHS) konden maatschappijen doen wat ze wilden, en gewoon dit soort 2.35:1 film terug knippen naar 4:3 en zelf naar believen het beeld heen en weer bewegen om zo een beetje alles in beeld de revue te laten passeren.

    Dat tijdperk zijn we toch wel voorbij.

    Om nu die knipper van toen in dienst te houden omdat dat goedkoper is dan ontslaan, is geen argument.

    Is een beetje lomp om ons (lees klanten) te trakteren met Dts als je vervolgens het beeld @$%#$^#^#@@.

    We zouden de #$%$%#@! die dat bedenkt eens in een 25% kleinere auto laten rijden, en in een 25% kleinere woning laten wonen, of 25% minder lang laten leven. Wellicht dat het dan doordringt wat dat voor de filmliefhebber en de regiseurs inhoudt om 25% van het beeld weg te knippen.

    Film is wel vermakelijk, en zeker de moeite waard om in het buitenland aan te schaffen. En na de extra's bekeken te hebben ben ik blij met dit eind en niet het alternatieve eind.
    "One Ring to bring them all and in darkness bind them"

  10. #10

    Standaard

    T.a.v. 16 Blocks, hier is sprake van een open matte versie. Als je de beide screenshots goed bekijkt dan zie dat er geen beeld mist, maar is boven en onder juist extra beeld bijgekomen. Uiteraard is dat niet zoals de film in de bioscoop te zien is geweest (wie heeft hem daar gezien?), en kun je argumenten hanteren als dat de filmbeveling er anders van wordt. Vreemd is dat bijna niemand er grote problemen mee had toen een topper als U-571 ook met een op dezelfde wijze aangepast beeld verscheen! Bijna iedereen was toen laaiend enthousiast. Er werden zeker geen termen als #$%$%#@! gebruikt.

    Nogmaals, in dit geval is sprake van een open matte waardoor meer beeld zichtbaar is.

    Een goede waardering geven is lastig en het hierboven voorgestelde idee van puntenaftrek is binnen ons team ook al eens besproken. Blijft erg lastig. Heeft ook te maken of je er bi het kijken ook duidelijk door gehinderd wordt dat het beeldformaat is veranderd.
    Anders is het natuurlijk als links/rechts beeld wegvalt en daardoor personen half of geheel uit het beeld wegvallen. Dan heeft het veel meer invloed op de filmbeleving.

    Let wel, ik ben er zelf ook absoluut geen voorstander van dat het gebeurd. Voor zover ik kan inschatten heeft het onder andere met de hoeveelheid geld te maken dat neergeteld moet worden voor de transfer. Maar ook met het feit dat er nog steeds een grote groep mensen is dat de zwarte balken op een breedbeeldtelevisie niet begrijpt en/of irritant vindt. Er bestaat van 16 Blocks een correcte PAL transfer, want de vergelijkende originele screenshots komen van een Franse site waar wel het beeld wel correct is.

  11. #11

    Standaard

    Zoooh, 8 reacties inmiddels en ik krijg gelukkig al een goede indruk van de inhoud van deze film 16 Blocks :wink:

    Maakt mij niet zoveel uit hoor maar moet het nou bij elke DFW uitgave hierover gaan..?
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum
    Nogmaals, in dit geval is sprake van een open matte waardoor meer beeld zichtbaar is.
    Tja, dan kun je zeggen dat veel 4:3 transfers ook goed zijn, want heel veel 4:3 transfers zijn ook gewoon open matte ipv p&s..

    Het is gewoon niet goed te praten of het nu wel of niet open matte is. Het is gewoon niet de compositie (en dus ook niet het gevoel) dat de regisseur voor ogen had. Een mooi voorbeeld hiervan is het commentaar dat Sydney Pollack geeft bij de documentaire die bij 'the interpreter' waar hij dus ook duidelijk uitlegt wat hij wil overbrengen met het beeld, daar gaat het wel om een P&S versie, maar bij open matte verslies je dus de compositie.

    Het feit dat mensen misschien bij U571 laaiend waren heeft misschien meer te maken met dat toendertijd men hier nog niet zo van bewust was.
    En als het 1 keer voor komt dan kan men het misschien nog bekroppen, maar die eikels van DFW doen het nu gewoon bijna bij elke film die ze uitbrengen, en dan vindt ik het ineens toch anders.. Als het aan mij ligt zou ik er eens langs gaan met een honkbalknuppel om ze het eens aan hun verstand te brengen.
    Ohja, en lang niet alle releases die zij uitbrengen zijn open matte, er zijn genoeg p&s versies..

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zandbergen
    Zoooh, 8 reacties inmiddels en ik krijg gelukkig al een goede indruk van de inhoud van deze film 16 Blocks :wink:

    Maakt mij niet zoveel uit hoor maar moet het nou bij elke DFW uitgave hierover gaan..?
    Zolang ze bij elke uitgave het beeld verpesten wel ja...

    De film op zich is wel aardig..

  14. #14

    Standaard

    Gewoon de regio 1 of de regio 3 kopen, die hebben wel het juiste a.r.
    Zouden er medewerkers zijn van DFW die deze besprekingen lezen?

  15. #15

    Standaard

    Een aardig tussendoor filmpje wat leuk begint maar daarna verzand in een 13 in een dozijn aktie filmpje. Willis is gewoon goed gecast voor dit soort filmrollen en Morse is altijd leuk om te zien in een badguy rol. Het stemmetje van Moss Deff is ook iets waar je moeilijk aan kan wennen.
    Geen hoogvlieger maar wel vermaakelijke. 6.5/10
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  16. #16

    Standaard

    Mos Def, irritante man op het filmdoek. Qua voorkomen en qua stem. Missschien een getalenteerde rapper, maar absoluut geen acteur.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  17. #17

    Standaard

    Ik hoop dat je die conclusie alleen op basis van deze film trekt want hij speelde erg goed in Something the Lord Made en in The woodsman.

    Ik denk dat we nog veel gaan horen van meneer Def.

  18. #18

    Standaard

    Hmm, ik vond juist dat die Mos Def redelijk goed speelde, zeker voor wat ik van hem verwacht had. Laat ik het zo zeggen, als ik een film zie liggen met hem in de hoofdrol dan zou ik em in iedergeval niet zomaar laten liggen (wat ik bij andere rappers bv wel zou doen 'DMX' of 'snoop')

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ReRichard
    Ik hoop dat je die conclusie alleen op basis van deze film trekt want hij speelde erg goed in Something the Lord Made en in The woodsman.

    Ik denk dat we nog veel gaan horen van meneer Def.
    Ach.... hij ligt nu al in de goedkope bak.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  20. #20

    Standaard

    Leuke film. Niet wereldschokkend maar je word 90 minuten goed vermaakt.
    Mos Def vond ik juist erg leuk.......hij speelde ook goed vond ik.
    Henk, dat ie in de goedkope bak ligt komt natuurlijk omdat het een filmpakker is.......heeft niks met de Heer Def te maken :wink:

  21. #21

    Standaard

    Was een leuke film om een keer te zien, maar voor mij niet meer dan dat. Te simpel en ik kan niet zeggen dat ik echt op momenten verrast werd.
    I find your lack of faith disturbing

  22. #22

    Standaard

    Goede film. Precies wat ik op wil zetten op een familie-avondje film.

    Natuurlijk is dit concept al vele malen gepasseerd, maar de film houdt zich goed staande. Aardige rollen van Willis, Def (die stem past wel wel bij 'm) en vooral Morse, die patent lijkt te krijgen op de rol als bad-guy.

    Er zit ook nog wat moraal in het verhaal in de vorm van een raadseltje.

    Voor fans van de jaren 80 / begin jaren 90 actie/achtervolgings/buddy films een aanrader.
    Send a maniac to catch a maniac...

  23. #23

    Standaard

    Goede film voor als je een avondje niets te doen hebt!
    Zal nooit een klassieker worden, maar is wel goed vermakelijk!

  24. #24

    Standaard

    Aardige film, maar had toch wel heel vaak het gevoel dat ik het allemaal al eerder en beter heb gezien. En die Mos Def (en vooral die stem) vond ik echt heel irritant.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •