Pagina 11 van 49 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste
De resultaten 251 tot 275 van 1221 worden weergegeven.

Discussie: Filmboeken

  1. #251

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Ja, gewoon doen!...
    Je reactie is ...... maar het youtubefilmpje in je sig is daarintegen

  2. #252

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Je reactie is ...... maar het youtubefilmpje in je sig is daarintegen
    Mensen die scenario willen schrijven moeten het gewoon doen, en niet wachten... het bijwerken kan altijd nog.

    Is 'n waardevolle tip hoor, beter dan niets doen
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  3. #253

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bruce Lee Bekijk bericht
    Iemand aanraders als het gaat over scenario's schrijven?
    In de Volkskrant van vandaag(kunstbijlage) staat een stuk over het boek:
    Kill your darlings. Scenarioschrijven voor film en tv van Bert Bakker. Kost € 49.50 en er is ook een website www.kill-your-darlings.nl
    Zelf heb ik het niet gelezen, maar misschien is het wat voor je?

    Edit: Bert Bakker is niet de auteur maar de financier, Rogier Proper heeft het geschreven.
    Laatst aangepast door Erwin vd H : 15-11-2007 om 20:56 Reden: foutje
    Burn down the disco
    Hang the blessed DJ
    Because the music that they constantly play
    It says nothing to me about my life

  4. #254

    Standaard



    Bill Krohn - Hitchcock at Work
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  5. #255

    Standaard



    Defining Moments in Movies: The Greatest Films, Stars, Scenes and Events that Made Movie Magic

    Ow, wat een geweldig boek is dit! Het is een overzicht van 1000 momenten, scenes en gebeurtenissen die film zo mooi maken. Het is natuurlijk geen overzicht van DE 1000 meest belangrijke momenten, dat is ondoenlijk, maar een verzameling van favoriete momenten van 62 filmhistorici, critici ea. Het is werkelijk een genot om door dit boek heen te lezen, simpelweg omdat het een bloemlezing is uit enkele van de mooiste momenten van de filmgeschiedenis en dat doet mijn hart altijd sneller kloppen. Het lezen van de stukjes kan je filmtips geven van bepaalde films die je nog niet gezien hebt, maar ook van de stukjes zelf (hoe kort ze ook zijn) kun je vaak erg mooie inzichten verkrijgen, omdat sommige schrijvers erin slagen om in een paar woorden aan te geven waarom die ene film zo mooi is. Het is een zeer ecclectische mix van schrijvers die allemaal hun eigen visie naar het project brengen en ook dat maakt het zo bijzonder: je kunt film op erg veel manieren bekijken en beleven en de invalshoek van iedere schrijver maakt dat constant duidelijk. Voor de ware filmfanaten zou ik dit dan ook als verplichte kost willen aanbevelen: het is een waar genot. Wel een woord van waarschuwing, want ik vrees dat het boek maar voor een klein publiek geschikt is; het plaatje op de cover is ook nogal misleidend want het boek is verre van gevuld met de 'bekende' films - je moet bijzonder ingekeken zijn in de filmgeschiedenis om hier plezier uit te halen, want als je slechts een paar films van de 1000 gezien hebt dan zal het boek je weinig plezier geven. Natuurlijk staan er ook geijkte klassiekers in (maar dan moet je eerder denken aan Letter from an Unknown Woman en Ordet dan The Shawshank Redemption), maar ook enorm veel films die onbekend zullen zijn - afhankelijk van je filmkennis uiteraard.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  6. #256

    Standaard

    Ja, dat lijkt me ook wel wat. Heb 'm zojuist in bestelling gezet, ondanks je waarschuwing.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  7. #257

    Standaard

    waar heb je dat boek vandaag Maikel?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  8. #258

    Standaard

    Sorry Coen.
    Laatst aangepast door DanielC. : 23-11-2007 om 10:53
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  9. #259

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    Ik heet dan wel geen Maikel, maargoed.

    http://www.amazon.com/Defining-Momen...5788202&sr=1-1
    hey!

    ik vroeg het aan Maikel!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #260

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    Ja, dat lijkt me ook wel wat. Heb 'm zojuist in bestelling gezet, ondanks je waarschuwing.
    Nou, ik denk dat je er geen spijt van zult krijgen. En ik gok dat jouw filmkennis/beleving meer dan voldoende aansluit bij het boek. Laat me weten wat je ervan vindt!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  11. #261

  12. #262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Nou, ik denk dat je er geen spijt van zult krijgen. En ik gok dat jouw filmkennis/beleving meer dan voldoende aansluit bij het boek. Laat me weten wat je ervan vindt!
    Ik denk ook dat ik er erg van ga genieten. Ik ben nogal vatbaar voor de `magic moments´. En als daar dan nog mooi en goed over geschreven is, dan is het helemaal mooi. Ik zal zeker laten weten hoe hij bevalt. Thanks voor de tip.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  13. #263

    Standaard

    Defining Moments in Movies!

    Ook maar effen besteld via Erwin, BEDANKT!

  14. #264

    Standaard

    Ik kwam vandaag in de boekhandel de Star Wars Vault tegen van Sansweet. Een geweldig groot mooi boek met allerlei toffe extra's en volgens mij een must voor de Star Wars fans.
    Alleen jammer dat er alleen een Nederlandse uitgave lag, stiekem heb ik dan toch liever de originele versie. Wellicht iets voor de kerst want het zag er zo prachtig uit, bij bol hadden ze hem voor een tientje meer dan de Nederlandse.
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  15. #265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nielsje Bekijk bericht
    Ik kwam vandaag in de boekhandel de Star Wars Vault tegen van Sansweet. Een geweldig groot mooi boek met allerlei toffe extra's en volgens mij een must voor de Star Wars fans.
    Alleen jammer dat er alleen een Nederlandse uitgave lag, stiekem heb ik dan toch liever de originele versie. Wellicht iets voor de kerst want het zag er zo prachtig uit, bij bol hadden ze hem voor een tientje meer dan de Nederlandse.
    Bij thebookdepository kun je hem krijgen voor 26 pond, een kleine 40 euro, en dat is toch weer 2 tientjes goedkoper dan Bol.
    En bij Amazon is hij maar 20 pond, maar dat is zonder verzenden.
    Burn down the disco
    Hang the blessed DJ
    Because the music that they constantly play
    It says nothing to me about my life

  16. #266

    Standaard

    Bedankt voor de voordelige tip Erwin .
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  17. #267

    Standaard

    Vandaag binnen:

    The Marvel Vault (vergelijkbaar met die van Star Wars)
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  18. #268

    Standaard


    Over the course of the eight feature films he has directed since 1979, Michael Mann has shown himself, time and again, to be a rigorous, honest dramatist, a maker of solid worlds. So much so that in America, at least, he tends to be underrated. The most respectful of his critics often define him (a bit too simply) as a "realist." Certainly, whether the subject is thievery (The Jericho Mile, Thief, Heat), killers (Manhunter, Collateral), frontier life (The Last of the Mohicans), the nuanced struggle between the news media and corporate money (The Insider), or that of a celebrated athlete looking to find his life`s meaning in a world of bigotry (Ali), Mann seeks authenticity above all. Whatever suspense, entertainment value, and emotional or philosophical insight his work may yield rises from a truthfully imagined, painstakingly observed set of human beings and their warring intentions. This book explores Mann`s multifaceted oeuvre, including his most recent film, Miami Vice.




    Cinema Now onderzoekt het werk en de hoofdthema’s van 60 hedendaagse filmmakers die over de gehele wereld werkzaam zijn, van jong Hollywood tot de nieuwe golf van Aziatische individualisten tot de zich ontluikende schrijvers uit Europa en Latijns Amerika. In dit boek o.a. de bekende filmmakers zoals Pedro Almodovar, Wong Kar-Wai, Alejandro Gonzalez Inarritu, Carlos Reygadas, Guy Maddin, Matthew Barney en Tsai Ming-Liang. Een boek vol met verbazingwekkende kleurenfoto’s en exclusieve beelden op de set afkomstig van de filmmakers zelf. Compleet met aanvullende DVD waarop o.a. exclusieve korte filmps staan.


    Michael Mann voor 19,99 en Cinema now 29,99 bij de boekenwinkel..

  19. #269
    My heart was not ripped out, but she did steal my cuckoo clock.
    The Swede in Hell On Wheels

  20. #270

    Standaard

    Iemand die goede boeken van/over Hitchcock weet? Wil er m'n Bachelor scriptie over gaan schrijven..

    PM me, anders ben ik dit topic alweer lang en breed vergeten
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 05-12-2007 om 22:58

  21. #271

    Standaard

    Vandaag Defining Moments in Movies binnen gekregen. En zojuist eens een half uurtje door kunnen bladeren. Erg gaaf zo op het eerste gezicht. Staan veel verhalen in over gebeurtenissen die een grote impact gehad hebben op de filmgeschiednis. Ook veel prachtige scènes die beschreven worden natuurlijk en nog veel meer. Ook veel mooie fotos staan erin! Straks weer lekker verder lezen en kijken.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  22. #272

    Standaard

    Damn it, hier nog niet binnen...

  23. #273

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht

    Dit boek is helemaal geweldig, verslonden op mn vakantie en ik ga zeker meer van deze schrijver aanschaffen. Alle inside-information over jaren 70-regisseurs, producers, acteurs etc. Altman, Spielberg, Lucas, Malick, Friedkin, Coppola, Scorcese.....allemaal komen ze aan bod. Hoe de classics zoals Apocalypse Now, Raging Bull, Jaws etc tot stand zijn gekomen. Welke spelletjes er worden gespeeld in Hollywood, hoe de filmhelden werkelijk zijn... Zeer veel informatie en echt een dikke vette aanrader. Bij www.bookdepository.com ongeveer 10 euro.

  24. #274

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M-EX(treem) Bekijk bericht
    Kun je wat meer vertellen over dit boek. Zijn het voornamelijk plaatjes/screens? Of wordt echt de geschiedenis van de film verteld want dan ben ik zeker geinteresseerd.

  25. #275

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht


    Defining Moments in Movies: The Greatest Films, Stars, Scenes and Events that Made Movie Magic

    Bedankt voor de tip Maikel!! Ook maar even besteld, een pure gok.....maar ik denk dat het me wel zal bevallen!

    Tevens, nog een boek van Peter Biskind besteld:


Pagina 11 van 49 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •