Pagina 12 van 49 EersteEerste ... 2891011121314151622 ... LaatsteLaatste
De resultaten 276 tot 300 van 1221 worden weergegeven.

Discussie: Filmboeken

  1. #276

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans Bekijk bericht
    Kun je wat meer vertellen over dit boek. Zijn het voornamelijk plaatjes/screens? Of wordt echt de geschiedenis van de film verteld want dan ben ik zeker geinteresseerd.
    Het boek is verdeeld in diverse catagorieën:
    - Geschiedenis, vanaf de allereerste film 1895 tot nu
    - Hoe films gemaakt worden
    - Filmgenres
    - Wereldcinema, elk werelddeel / land met diens pareltjes
    - Regisseurs van A-Z
    - Film top-100

    Zeer informatief op elk vlak, veel tekst, maar op elke bladzijde staan wel 1 of 2 foto's of screenshots.
    My heart was not ripped out, but she did steal my cuckoo clock.
    The Swede in Hell On Wheels

  2. #277

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Iemand die goede boeken van/over Hitchcock weet? Wil er m'n Bachelor scriptie over gaan schrijven..

    PM me, anders ben ik dit topic alweer lang en breed vergeten
    Niemand?

  3. #278

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Niemand?
    Het boek over Hitchcock van Francois Truffaut schijnt wel goed te zijn. Ik heb het zelf niet gelezen, maar het bevat volgens mij een enorm interview. Hier bij Amazon te vinden.

  4. #279

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan Bekijk bericht
    Het boek over Hitchcock van Francois Truffaut schijnt wel goed te zijn. Ik heb het zelf niet gelezen, maar het bevat volgens mij een enorm interview. Hier bij Amazon te vinden.
    Thanks! Deze gelijk even aangevraagd bij de universiteitsbibliotheek.

  5. #280

  6. #281

  7. #282

    Standaard

    Film; a Critical Introduction is binnen. Wow.....wat een mooi boek! Dit boek kan ik iedereen aanraden die wat meer wil weten over film. Hierbij enkele hoofdstuktitels om een indruk te geven: An Approach to Film analysis, writing about film, Narrative form, Mise en Scene, Cinematography, Editing, Sound, Genre, Film Authorship etc etc etc. Het boek is bedoeld voor filmstudenten maar uiteraard ook voor iedereen die is geinteresseerd in film en het analyseren ervan. Het zal zeker nieuwe inzichten geven, termen kun je beter plaatsen en je zal films ook van een andere, technische en meer kritische kant kunnen bekijken. Het is een vrij duur boek....zo'n 50 euro in de boekhandel. Echter bij www.thebookdepository.com is hij voor ruim de helft te krijg!! Het is de nieuwste druk....uit 2008. Een filmstudie in een notendop. Het boek bevat talloze illustraties om de tekst te ondersteunen. Uiteraard ook vele foto's uit films die bv bepaalde camerastandpunten uitleggen. Illustraties van cameraopstellingen....zeer interessant! Het is een vrij dik boek, 448 pagina's.

  8. #283

    Standaard

    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  9. #284

    Standaard

    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  10. #285

    Standaard



    Hollywood's Censor: Joseph I. Breen and the Production Code Administration

    De titel zegt het feitelijk allemaal, dit is een behoorlijk gedetailleerde kijk op Joe Breen als hoofd van de PCA. Op het einde wordt er een argument aangevoerd om Breen de belangrijkste auteur van het Klassieke Hollywood Systeem te noemen omdat geen enkele andere figuur zoveel zeggenschap en invloed gehad heeft op de onderwerpen en morele boodschap van de films uit die periode. Iedereen met een interesse in deze materie kan ik dit boek van harte aanraden, omdat het zeer helder en duidelijk beschreven wordt allemaal - geen risico's op al te academisch taalgebruik. De Production Code is ook als appendix bijgevoegd zodat je zelf kunt nalezen wat allemaal wel en niet mocht in Hollywood.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  11. #286

    Standaard

    Zojuist binnen gekregen:







    erg benieuwd!


  12. #287

    Standaard

    Een aantal dagen terug binnengekregen:



    Must have voor (Disney) Pixar liefhebbers. Erg mooi boek met het complete verhaal van Pixar tot en met Cars, elke film heeft zijn eigen hoofdstuk. Bevat schitterende plaatjes, schetsen enz. Boek is van zeer goede kwaliteit.
    DVD's te koop aangeboden
    Merchandise te koop aangeboden
    'I hope we never lose some things of the past.' - Walt Disney

  13. #288

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Een aantal dagen geleden voor mijn verjaardag gekregen:



    Erg blij mee
    Heb hem ook net gevonden op het boekenfestijn in Ahoy. Leuk en toegankelijk filmgeschiedenisboek.
    Website | Filmcollectie | TV: Samsung 3D UE55C8700 | Speler: Samsung BD-C6800

  14. #289

  15. #290

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Film; a Critical Introduction is binnen. Wow.....wat een mooi boek! Dit boek kan ik iedereen aanraden die wat meer wil weten over film. Hierbij enkele hoofdstuktitels om een indruk te geven: An Approach to Film analysis, writing about film, Narrative form, Mise en Scene, Cinematography, Editing, Sound, Genre, Film Authorship etc etc etc. Het boek is bedoeld voor filmstudenten maar uiteraard ook voor iedereen die is geinteresseerd in film en het analyseren ervan. Het zal zeker nieuwe inzichten geven, termen kun je beter plaatsen en je zal films ook van een andere, technische en meer kritische kant kunnen bekijken. Het is een vrij duur boek....zo'n 50 euro in de boekhandel. Echter bij www.thebookdepository.com is hij voor ruim de helft te krijg!! Het is de nieuwste druk....uit 2008. Een filmstudie in een notendop. Het boek bevat talloze illustraties om de tekst te ondersteunen. Uiteraard ook vele foto's uit films die bv bepaalde camerastandpunten uitleggen. Illustraties van cameraopstellingen....zeer interessant! Het is een vrij dik boek, 448 pagina's.
    Welke uitgave heb je nu precies? Op de site van BookDepository zie ik vier verschillende uitgaven staan, die in prijs verschillen van 17,45 pond tot tegen de 50 pond... Die voorkant die jij postte heeft volgens de site 464 pagina's en komt uit 2007. Needless to say ben ik lichtelijk in de war.
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  16. #291

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M-EX(treem) Bekijk bericht
    Het boek is verdeeld in diverse catagorieën:
    - Geschiedenis, vanaf de allereerste film 1895 tot nu
    - Hoe films gemaakt worden
    - Filmgenres
    - Wereldcinema, elk werelddeel / land met diens pareltjes
    - Regisseurs van A-Z
    - Film top-100

    Zeer informatief op elk vlak, veel tekst, maar op elke bladzijde staan wel 1 of 2 foto's of screenshots.
    Heb het boek besteld, ben benieuwd.

  17. #292

    Standaard

    Vandaag erbij gekregen:



    Bevat erg mooie Audrey-foto's van Howell Conant waaronder de beroemde foto's van Breakfast at Tiffany's.

  18. #293

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Headhunter Bekijk bericht
    Welke uitgave heb je nu precies? Op de site van BookDepository zie ik vier verschillende uitgaven staan, die in prijs verschillen van 17,45 pond tot tegen de 50 pond... Die voorkant die jij postte heeft volgens de site 464 pagina's en komt uit 2007. Needless to say ben ik lichtelijk in de war.
    Ik heb deze versie, dezelfde voorkant:

    http://www.bookdepository.co.uk/WEBS...?id=1856695344

    Echter.....niet zoals op de site staat 2007-08-06 datum van uitgave maar de versie die ik heb daar staat voorin het jaartal 2008. Ik heb even het isbn-nummer gecontroleerd....dezelfde als op de site. Dus het is gewoon dezelfde neem ik aan. 16,69 pond kost ie.....vrij voordelig!

  19. #294
    Super Member
    Registratie datum
    Mar 2007
    Woonplaats
    What business is it of yours where I'm from, friendo?

    Standaard

    Gisteren aangeschaft


    Film Noir


    Beste Films van de Jaren 70


    Beste Films Van de Jaren 80


    Movie Icons: Humprey Bogart

    En nog De Beste Films van de Jaren 60
    Gekeken Films Dit Jaar

    Brian: Excuse me. Are you the Judean People's Front?
    Reg: Fuck off! We're the People's Front of Judea

  20. #295

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harm A. Bekijk bericht
    Een aantal dagen terug binnengekregen:



    Must have voor (Disney) Pixar liefhebbers. Erg mooi boek met het complete verhaal van Pixar tot en met Cars, elke film heeft zijn eigen hoofdstuk. Bevat schitterende plaatjes, schetsen enz. Boek is van zeer goede kwaliteit.

    Oehh.... interessant...
    Ergens voor een leuke prijs kunnen krijgen?

  21. #296

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door art-core Bekijk bericht
    Oehh.... interessant...
    Ergens voor een leuke prijs kunnen krijgen?
    Ik heb dit boek zelf bij bol.com gekocht voor €79,- Bij Donner is dit boek €66,-
    DVD's te koop aangeboden
    Merchandise te koop aangeboden
    'I hope we never lose some things of the past.' - Walt Disney

  22. #297

    Standaard




    Mag niet achterblijven, dus ook maar meteen gehaald en 20 euro incl. is natuurlijk geen geld.



    Over deze twijfel ik nog. Heeft dit boek toegevoegde waarde als je bijvoorbeeld al in het bezit bent van Film History en Film Art van Bordwell. 30 euro is wel te doen en ik heb wel een zwak voor overzichtjes op genres, regisseurs en dat soort zaken. Vergroot de wishlist alleen maar.

  23. #298
    Super Member
    Registratie datum
    Mar 2007
    Woonplaats
    What business is it of yours where I'm from, friendo?

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Swanski Bekijk bericht



    Mag niet achterblijven, dus ook maar meteen gehaald en 20 euro incl. is natuurlijk geen geld.
    Deze ziet er erg mooi uit, waar heb je deze voor die prijs vandaan?
    Gekeken Films Dit Jaar

    Brian: Excuse me. Are you the Judean People's Front?
    Reg: Fuck off! We're the People's Front of Judea

  24. #299

    Standaard

    http://www.bookdepository.co.uk/WEBS...ovies&by=title

    De credits gaan overigens naar Maikel, want hij kwam met dit boek aanzitten. Ik ben zelf ook erg benieuwd naar dit boek. Enige filmkennis van minder bekende en minder commerciële films is wel een 'vereiste' wil je volop genieten van dit boek.

    Ik zie net dat het boek maar liefst 800 pagina's bevat. Dat is dan echt geen geld als het boek echt zo goed en interessant is. Hoop dat The Book Depository een beetje snel is met verzenden.
    Laatst aangepast door Swanski : 15-02-2008 om 16:52

  25. #300

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Hollywood's Censor: Joseph I. Breen and the Production Code Administration

    De titel zegt het feitelijk allemaal, dit is een behoorlijk gedetailleerde kijk op Joe Breen als hoofd van de PCA. Op het einde wordt er een argument aangevoerd om Breen de belangrijkste auteur van het Klassieke Hollywood Systeem te noemen omdat geen enkele andere figuur zoveel zeggenschap en invloed gehad heeft op de onderwerpen en morele boodschap van de films uit die periode. Iedereen met een interesse in deze materie kan ik dit boek van harte aanraden, omdat het zeer helder en duidelijk beschreven wordt allemaal - geen risico's op al te academisch taalgebruik. De Production Code is ook als appendix bijgevoegd zodat je zelf kunt nalezen wat allemaal wel en niet mocht in Hollywood.
    Bedankt voor de tip nog Maikel! Deze tijd geleden besteld en inmiddels ben ik al een eindje. Ben er erg over te spreken!
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

Pagina 12 van 49 EersteEerste ... 2891011121314151622 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •