Pagina 3 van 49 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 1221 worden weergegeven.

Discussie: Filmboeken

  1. #51

    Standaard

    mijn (bescheiden) lijstje:

    • ANDREW, G., The director’s vision: a concise guide to the art of 250 great filmmakers, Chicago, 1999
    • COUSINS, M., Close-up: wereldgeschiedenis van de film, Houten, 2005
    • HILL, L., Easy Rider, Londen (British Film Institute), 1996
    • MÜLLER, J., Beste films van de jaren 70, Kerkdriel, 2006
    • SCHNEIDER, S.J., 1001 films: de meest spraakmakende films aller tijden, Kerkdriel, 2004

    en als ik de lijstjes overloop wil ik er nog zeer veel hebben

  2. #52

    Standaard

    Ik heb recentelijk de volgende titel gekregen:



    Leuk boek voor de 'koffietafel'. Voor mij ook een vrij onbekend genre, trouwens. Verder heb ik de filmposterboeken van de jaren '30 t/m '90 uit die serie.
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  3. #53

    Standaard

    Hey,

    kan iemand mij helpen aan X-files boeken?
    Ben er al een tijdje naar opzoek, maar ben ze nog niet voor een mooi prijsje tegengekomen..
    Ben vooral opzoek naar: X-Files The official guide Vol 1-2-3-4-5 etc..

    -Mikel


  4. #54

    Standaard

    De filmboeken van Taschen die bepaalde regiseurs behandelen...nu voor maar 7,50 per stuk bij de Slegte! Doe er je voordeel mee!

    Zelf gekocht:

    Antonioni, Fellini en Hitchcock

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M-EX(treem)
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Iemand die toevallig weet waar dit boek nog voor een leuk prijsje te koop is?



    Boeken van de jaren 80 & 90 heb ik al.
    Heb hem heel vaak in De Slegte zien liggen en soms ook bij de Witte Boekenmarkt
    Ik heb hem laatst (3 weken geleden) voor €9,99 bij De Slegte in Utrecht gehaalt.
    Die van 9,99 is een ander boek dan op het plaatje denk ik want die kosten 29,99 en bevatten veel meer info dan dat boek van 9,99.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz
    De filmboeken van Taschen die bepaalde regiseurs behandelen...nu voor maar 7,50 per stuk bij de Slegte! Doe er je voordeel mee!
    Thanks! Morgen even langsgaan, vanaf mn werk zit er één om de hoek.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz
    De filmboeken van Taschen die bepaalde regiseurs behandelen...nu voor maar 7,50 per stuk bij de Slegte! Doe er je voordeel mee!
    Thanks! Morgen even langsgaan, vanaf mn werk zit er één om de hoek.
    Zijn mooi boeken,ik heb ze vandeweek ook zien liggen.
    Verder lag er nog twee mooie boeken,een over westerns en de ander over oorlogfilms,die waren 9,99 per stuk.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mathieu Ghekiere
    Dit is ook wel een aardig boeken en ligt nu voor 19,99 bij De Slegte.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Citaat Oorspronkelijk gepost door M-EX(treem)
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Iemand die toevallig weet waar dit boek nog voor een leuk prijsje te koop is?



    Boeken van de jaren 80 & 90 heb ik al.
    Heb hem heel vaak in De Slegte zien liggen en soms ook bij de Witte Boekenmarkt
    Ik heb hem laatst (3 weken geleden) voor €9,99 bij De Slegte in Utrecht gehaalt.
    Die van 9,99 is een ander boek dan op het plaatje denk ik want die kosten 29,99 en bevatten veel meer info dan dat boek van 9,99.
    Huh?? Is dat zo?? De versie van 9,99 is toch precies hetzelfde als die van 29,99....alleen in een kleinere uitvoering? Volgens mij is het gewoon een soort pocketuitgave...met precies dezelfde inhoud.

  10. #60

    Standaard

    The Essential Bond
    Amsterdamned
    Paul Verhoeven Biografie
    Paul Verhoeven (Taschen)
    Alfred Hitchcock (Taschen)
    Stanley Kubrick (Taschen)
    Hollands Hollywood
    Films van de Jaren '70
    Film in Nederland
    Stanley Kubrick - LeBrutto
    De James Bond Saga
    The Making of Goldeneye
    De James Bond Films
    1001 spraakmakendste films
    De broertjes van Zusje

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Citaat Oorspronkelijk gepost door M-EX(treem)
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Iemand die toevallig weet waar dit boek nog voor een leuk prijsje te koop is?



    Boeken van de jaren 80 & 90 heb ik al.
    Heb hem heel vaak in De Slegte zien liggen en soms ook bij de Witte Boekenmarkt
    Ik heb hem laatst (3 weken geleden) voor €9,99 bij De Slegte in Utrecht gehaalt.
    Die van 9,99 is een ander boek dan op het plaatje denk ik want die kosten 29,99 en bevatten veel meer info dan dat boek van 9,99.
    Huh?? Is dat zo?? De versie van 9,99 is toch precies hetzelfde als die van 29,99....alleen in een kleinere uitvoering? Volgens mij is het gewoon een soort pocketuitgave...met precies dezelfde inhoud.
    In de 29.99 versie worden veel meer films besproken. Dat is dan ook het enige verschil volgens mij, de films die in beide versies besproken worden hebben dezelfde tekst, lay-out etc. De 9,99 euro versie heet dan ook Beste films van de jaren '70

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz
    De filmboeken van Taschen die bepaalde regiseurs behandelen...nu voor maar 7,50 per stuk bij de Slegte! Doe er je voordeel mee!
    Thanks! Morgen even langsgaan, vanaf mn werk zit er één om de hoek.
    Kubrick en Hitchcock gekocht. Vanavond even lekker lezen. 8)
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arian de Vries
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Citaat Oorspronkelijk gepost door M-EX(treem)
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Iemand die toevallig weet waar dit boek nog voor een leuk prijsje te koop is?



    Boeken van de jaren 80 & 90 heb ik al.
    Heb hem heel vaak in De Slegte zien liggen en soms ook bij de Witte Boekenmarkt
    Ik heb hem laatst (3 weken geleden) voor €9,99 bij De Slegte in Utrecht gehaalt.
    Die van 9,99 is een ander boek dan op het plaatje denk ik want die kosten 29,99 en bevatten veel meer info dan dat boek van 9,99.
    Huh?? Is dat zo?? De versie van 9,99 is toch precies hetzelfde als die van 29,99....alleen in een kleinere uitvoering? Volgens mij is het gewoon een soort pocketuitgave...met precies dezelfde inhoud.
    In de 29.99 versie worden veel meer films besproken. Dat is dan ook het enige verschil volgens mij, de films die in beide versies besproken worden hebben dezelfde tekst, lay-out etc. De 9,99 euro versie heet dan ook Beste films van de jaren '70
    Shit....das balen....ik heb net die van 9,99 gekocht in de veronderstelling dat ik hetzelfde boek had gekocht....jammer....

  14. #64

    Standaard

    Omdat ik mijn gigantische waardering voor dat eigenzinnige baasje maar niet kan bedwingen heb ik de volgende twee aangeschaft:




    Ik blijf het wat vreemd vinden dat we niet in dit topic verder gaan, maar goed.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  15. #65

    Standaard

    Laat even weten of het wat is, als je er iets van gelezen hebt Maikel! Ik zoek ook nog iets interessants omtrent Altman. Ik ga woensdag waarschijnlijk naar 'A Prairie Home Companion' trouwens, ben benieuwd.

  16. #66

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan
    Laat even weten of het wat is, als je er iets van gelezen hebt Maikel! Ik zoek ook nog iets interessants omtrent Altman. Ik ga woensdag waarschijnlijk naar 'A Prairie Home Companion' trouwens, ben benieuwd.
    Altman on Altman heb ik inmiddels uit. Als je diepgaande analyses verwacht moet je dit boek sowieso niet kopen, het is allemaal behoorlijk vrijblijvend. Dat gezegd hebbende krijg je wel een leuk kijkje in de keuken bij Altman zelf, de man staat bekend om zijn openheid omtrent zijn eigen films en handelswijze. Het is hoofdzakelijk wat triviale informatie maar juist dat soort informatie kan ervoor zorgen dat een film het niveau van een afstandelijk object ontstijgt en je er een meer persoonlijke band mee krijgt zeg maar. Het boek leest ontzettend gemakkelijk weg dus je hebt het zo uit, maar omdat het gestructureerd is per film en er specifiek iets over iedere film gezegd wordt dien je denk ik wel een groot deel van de films gezien te hebben wil dit boek iets voor je zeggen, want er wordt verder weinig introductie gegeven in de films. Het is dus wat mij betreft geen introductieboek, ook geen diepgravend boek maar iets daar tussenin: een gemakkelijk leesbaar, oppervlakkig maar behoorlijk interessant boek, voor de mensen die zijn films al redelijk goed kennen althans.

    Robert Altman's Subliminal Reality
    Ik ben er pas net aan begonnen maar dit is in alles het tegenovergestelde van Altman on Altman: dit boek is enkel geschikt voor getrainde filmstudent. Ik ben toch redelijk gewend om teksten over film op wetenschappelijk niveau te lezen, maar vaak moet je een passage twee keer overlezen voor je begrijpt wat er nu precies staat. Ik vind het nu al mateloos interessant, maar ook zeer taai, ontzettend theoretisch en heel moeilijk om doorheen te komen. Als je niet gewend bent om conceptueel, mediavergelijkend of intertekstueel over film na te denken en te lezen dien je dit boek links te laten liggen. Dit is duidelijk geen Taschen terrein en enkel voor de zeer enthousiaste filmstudent dus!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  18. #68

    Standaard

    Dankje, dan zal ik eerst maar eens wat meer films van hem gaan zien. Is het tweede boek vergelijkbaar (qua niveau dan) met bijvoorbeeld het BFI boekje over 'Citizen Kane' of is het complexer? Ik ben wel gewend om wetenschappelijke teksten te lezen, maar die zijn vooral economisch en ik vrees dat ik teveel basiskennis mis voor dit soort teksten.

    Ik kwam dit trouwens tegen op DVDPacific, of was daar al een goede release van?

  19. #69

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan
    Dankje, dan zal ik eerst maar eens wat meer films van hem gaan zien. Is het tweede boek vergelijkbaar (qua niveau dan) met bijvoorbeeld het BFI boekje over 'Citizen Kane' of is het complexer? Ik ben wel gewend om wetenschappelijke teksten te lezen, maar die zijn vooral economisch en ik vrees dat ik teveel basiskennis mis voor dit soort teksten.
    Dat Mulvey boekje over 'Kane' (hoewel zeer interessant) is qua complexiteit een wandeling in het park vergeleken met het Altman boek, dat is echt nog vele malen complexer. Ik denk inderdaad ook dat wetenschappelijke training alleen niet voldoende is, het helpt als die kennis wat vakspecifieker is, om nog maar te zwijgen over de interesse om het uberhaupt te willen lezen :wink: Even een quote uit de inleiding van het boek:

    I employ the paradigms of both classical and art-cinema narration to situate the particular formal work of Altman's films. I employ the syntactic and semantic model of popular genre films to examine Altman's rewriting of the traditional generic forms. I employ knowledge about the social construction of individual identity to examine gendered subjectivity in Altman's films. I employ notions of reflexive self-consciousness to examine Altman's various refusals of classical narrative order as a critique of the entertainment industry. I view Altman's films as frequently reflexive sites of social contestation, divergence, and dispersal at the levels of the story, the narration, and the production.
    Vervolgens beschrijft hij in het eerste hoofdstuk op enkele pagina's hoe een bordje met de tekst 'Mr M' in The Player gezien moet worden als de wijze waarop Altman de betekenis van zijn films subliminaal verwerkt in plaats van rechtstreeks via het verhaal. Hij legt uit hoe dat ene bordje wat even kort in een close-up te zien is reflexief verwijst naar de spanning in de film M, hoe het functioneert als kritiek op Hollywood dankzij de betekenis male, money and movies, hoe het uiteindelijk ook verwijst naar de hoofdpersoon Griffin Mill en dat door het geschreven woord te gebruiken de fotografische realiteit van het beeld tijdelijk verstoord wordt. En ik vergeet vast nog een betekenis die hij aan het ene bordje hangt.

    Als je dat zoekt, dan ben je aan het juiste adres :wink:
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan
    Ik kwam dit trouwens tegen op DVDPacific, of was daar al een goede release van?
    Ha, mooi inderdaad daar was nog geen release van volgens mij en deze stond al lang gepland. Het wordt sowieso eens tijd om de gaten in mijn Altman collectie voor zover mogelijk allemaal op te vullen.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  22. #72

    Standaard

    Haha, klinkt op zich wel interessant, maar ik denk dat het me (nog) te theoretisch is. Misschien wel een idee voor als ik wat bekender ben met zijn werk. Van A Wedding komt ook een release op 10 april.

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan
    Haha, klinkt op zich wel interessant, maar ik denk dat het me (nog) te theoretisch is. Misschien wel een idee voor als ik wat bekender ben met zijn werk. Van A Wedding komt ook een release op 10 april.
    Die zit ook al in de Robert Altman Collection waarin ook het mateloos interessante 'Quintet' zit, een van zijn meest neergesabelde werken en die is niet buiten die box verkrijgbaar.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage
    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan
    Haha, klinkt op zich wel interessant, maar ik denk dat het me (nog) te theoretisch is. Misschien wel een idee voor als ik wat bekender ben met zijn werk. Van A Wedding komt ook een release op 10 april.
    Die zit ook al in de Robert Altman Collection waarin ook het mateloos interessante 'Quintet' zit, een van zijn meest neergesabelde werken en die is niet buiten die box verkrijgbaar.
    Ah bedankt, dan zet ik die box ook op m'n wishlist.

  25. #75

    Standaard

    Heb zelf deze van mijn lieve vriendinnetje gekregen voor mijn verjaardag

    http://www.amazon.com/Film-Noir-Guid...3383107&sr=8-1

    hij is nog onderweg, maar heb er vertrouwen in dat het een mooi boek is!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

Pagina 3 van 49 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •