Pagina 4 van 49 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 1221 worden weergegeven.

Discussie: Filmboeken

  1. #76

    Standaard

    Ik heb nog een paar boekjes bijgekocht:

    1.



    2.



    3.



    4.



    5.



    6.



    7.



    8.



    9.


  2. #77

    Standaard

    weet iemand of de boeken van Taschen over schrijvers nog steeds 7,50 kosten bij de slegte?
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  3. #78

    Standaard

    Iemand al dat Western boek gekocht wat bij De Slegte te koop is? Is dat wat?

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI
    weet iemand of de boeken van Taschen over schrijvers nog steeds 7,50 kosten bij de slegte?
    Yep...ik zag vandaag nog stapels liggen (Amsterdam).

  5. #80

    Standaard

    Heb tot nu toe 3 film boeken:




    En deze heb ik 2 weken geleden gekocht:
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #81

    Standaard



    Het Cassavetes boek past er een beetje tussen als een Eskimo in de Sahara...
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage


    Het Cassavetes boek past er een beetje tussen als een Eskimo in de Sahara...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  8. #83

    Standaard

    Deze vandaag binnen gekregen:

    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cinemaniac
    Deze vandaag binnen gekregen:

    Die wil ik ook!
    Waar heb je die vandaan?
    BVD
    My heart was not ripped out, but she did steal my cuckoo clock.
    The Swede in Hell On Wheels

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M-EX(treem)
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cinemaniac
    Deze vandaag binnen gekregen:

    Die wil ik ook!
    Waar heb je die vandaan?
    BVD
    Hiero!
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  11. #86

    Standaard

    Deze vandaag gekocht, wie weet is het nog wat ook...


  12. #87

    Standaard

    Vorig weekend voor € 2,50 in Barcelona een boekje gekocht waarin mensen beschreven worden die iets hebben gepresteerd op filmgebied in de loop der jaren. Korte beschrijvingen die informatief zijn en zeer geschikt om een keer tussendoor te lezen.

  13. #88

    Standaard

    Gister op de boekenbeurs in Maastricht nog een aantal mooie filmboeken kunnen kopen.

    Voor 2,95 het fotoboek.


    Voor 10,- Best movies of the 70's. Blij dat ik deze zag, ik had al die van de 80's en 90's


    Voor
    4,95 dit pareltje kunnen kopen. Een boek, met veel foto's van films vanaf 1900 t/m de 90's. Veel foto's, meestal wat kortere stukjes tekst, hier en daar ook wat langere. Aanwinst



    En deze voor 1,95:




    Ik wilde nog het boek 1001 films die je gezien moet hebben, maar deze was gek genoeg even duur als in de winkel, dus deze laat ik even wachten.
    Laatst aangepast door Stephan Nobelen : 02-04-2007 om 08:20 Reden: incompleet
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  14. #89

    Standaard

    Laatst gekocht/gekregen

    Uit de Taschen serie:
    Luis Bunuel
    Alfred Hitchcock
    Films van jaren 50

    Gekregen (erg gaaf)
    Film Noir Guide
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  15. #90

    Standaard



    The Way Hollywood Tells It: Story and Style in Modern Movies - David Bordwell

    Wow, wat een indrukwekkend boek! Vaak wordt er gesproken van een breuk tussen het Klassieke Hollywood tot halverwege '60 en het moderne Hollywood van nu. Spektakel zou de plaats hebben ingenomen van goede verhalen en ook visueel zou het tegenwoordig enkel heftige montage zijn zonder de finesse van 'vroeger'. David Bordwell (die van Bordwell & Thompson) claimt dat er niet zozeer een breuk is als juist een voortzetting. Hij ziet het wat hij het hedendaagse intensified continuity noemt als een voortzetting van klassieke continuity system en dat er enkel accentverschillen zijn. Hollywood heeft altijd al vernieuwing aangemoedigd zegt hij en juist het vermogen om nieuwe dingen in zich op te nemen maakt het Hollywood systeem zo universeel en uniek. In twee essays (een over narratie en een over visuele stijl) geeft Bordwell in zijn bekende heldere en prettig leesbare taal bewijs voor zijn stellingen en neemt hij vele honderden films als voorbeeld. Mensen die geinteresseerd zijn in het waarom en hoe van de Hollywoodfilm (iedereen ziet dat het toegankelijk is, maar hoe komt dit nu precies?) dienen dit boek absoluut te lezen, het is verhelderend, intrigerend en goed beargumenteerd. Ik heb zelden 200 pagina's zo snel weggelezen. Essentieel voor iedere ware filmfanaat!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  16. #91

    Standaard

    Nog 2 besteld:



    Pastiche - Richard Dyer



    The Matter of Images: Essays on Representations - Richard Dyer
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  17. #92

    Standaard



    Directed by Vincente Minnelli - Stephen Harvey
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymond koene Bekijk bericht
    Heb je ook Film Noir uit de Taschen serie Coen?
    heb ik Raymond,

    maar die mag niet in de schaduw staan van de FN Guide!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  19. #94

    Standaard

    Iemand ervaring met het boek 'Awake in the Dark' van Roger Ebert, of van andere boeken van deze filmcriticus. Ik wil eigenlijk genoemde titel gaan bestellen.
    DVD's te koop aangeboden
    Merchandise te koop aangeboden
    'I hope we never lose some things of the past.' - Walt Disney

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harm A. Bekijk bericht
    Iemand ervaring met het boek 'Awake in the Dark' van Roger Ebert, of van andere boeken van deze filmcriticus. Ik wil eigenlijk genoemde titel gaan bestellen.
    Tja, Rober Ebert, het is maar wat je zoekt. Als je keurig in de pas lopende en lieve filmkritiek wilt lezen dan moet je Ebert kopen. Als je iets wilt wat origineel of verrassend uit de hoek kan komen dien je mijlenver van Ebert vandaan te blijven. De recensie van dit boek in Sight & Sound was redelijk positief, hoewel het zeer kritische kanttekeningen plaatste bij Ebert als filmcriticus. Blijkbaar zijn de verzamelde recensies in dit boek hoofzakelijk van films die Ebert zeer waardeert en daarom is het tot de nok gevuld met zijn kenmerken 'two thumbs up'. Als dit je niet tegen staat kun je dit boek naar het schijnt prima aanschaffen, want zover het Ebert betreft is dit zijn beste verzameling volgens Sight & Sound
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  21. #96

    Standaard

    Ebert zet zichzelf continu verschrikkelijk voor ***, zo ook in de docu GOING TO PIECES.

    Echt lachen


  22. #97

    Standaard



    Tja, die Russ Meyer films zijn toch het enige goede wat Ebert voor de mensheid gedaan heeft maar voor Beyond the Valley of the Dolls blijf ik hem eeuwig dankbaar, nietwaar Toon? :wink:

    Naar het schijnt claimt Ebert op zijn audiocommentaar van Citizen Kane dat hij de film letterlijk tientallen keren gezien heeft maar hij slaagt er maar niet in om een van de hoofdpersonen bij de juiste naam te noemen. Way to go, Roger!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Tja, die Russ Meyer films zijn toch het enige goede wat Ebert voor de mensheid gedaan heeft maar voor Beyond the Valley of the Dolls blijf ik hem eeuwig dankbaar, nietwaar Toon? :wink:
    Haha, zeker! Dankuwel Ebert

  24. #99

    Standaard

    Besteld bij de American Book Center in Den Haag:



    Sopranos: The Book

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Tja, Rober Ebert, het is maar wat je zoekt. Als je keurig in de pas lopende en lieve filmkritiek wilt lezen dan moet je Ebert kopen. Als je iets wilt wat origineel of verrassend uit de hoek kan komen dien je mijlenver van Ebert vandaan te blijven. De recensie van dit boek in Sight & Sound was redelijk positief, hoewel het zeer kritische kanttekeningen plaatste bij Ebert als filmcriticus. Blijkbaar zijn de verzamelde recensies in dit boek hoofzakelijk van films die Ebert zeer waardeert en daarom is het tot de nok gevuld met zijn kenmerken 'two thumbs up'. Als dit je niet tegen staat kun je dit boek naar het schijnt prima aanschaffen, want zover het Ebert betreft is dit zijn beste verzameling volgens Sight & Sound

    Hmmm, ik vind dat hij op zijn minst aardige recensies heeft, hij is denk ik niet de minste filmcriticus. Zijn passie voor film valt moeilijk te ontkennen.

    Ik moet zeggen dat ik sowieso niet veel mensen (lees: geen) ben tegengekomen die zich ook maar iets van filmcritici aantrekken, iets wat ik overigens raar vind. Er is niets mis met constructieve kritiek van filmcritici. Toch?
    DVD's te koop aangeboden
    Merchandise te koop aangeboden
    'I hope we never lose some things of the past.' - Walt Disney

Pagina 4 van 49 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •