Pagina 6 van 49 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 1221 worden weergegeven.

Discussie: Filmboeken

  1. #126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Lieverd, deze 'editie' is een compleet ander boek dan wat ik besteld heb. Wat jij gekocht hebt is gewoon het boek (of scenario of whatever) waar de film op gebaseerd is. Veel plezier ermee.

    Verdomme, dan koop ik dat andere boek ook maar...

  2. #127

    Standaard

    http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...2&Section=BOOK

    Deze heb ik gisteren via marktplaats van iemand overgekocht voor 3 euro. Lijkt me een leuke serie die filmjaarboeken.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  3. #128
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Vandaag binnen:

    - Sculpting In Time - Andrej Tarkovsky
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  4. #129

    Standaard

    Deze gepre-ordered:



    De eerste in wat een serie boeken over horrorfilms moet gaan worden in de trant van die BFI boekjes. En met iemand als Tim Lucas over een van mijn favoriete films kan dit alvast niet meer misgaan, dus laat maar komen zou ik zeggen!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  5. #130

    Standaard


    Film Follies: The Cinema Out of Order - Stuart Klawans
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  6. #131

    Standaard

    En ook deze twee nog van David Bordwell:



    The Classical Hollywood Cinema: Film Style & Mode of Production to 1960



    Making Meaning: Inference and Rhetoric in the Interpretation of Cinema
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  7. #132
    Member
    Registratie datum
    May 2007
    Woonplaats
    crossing borders every day.

    Standaard

    Mooi spul. ik denk dat ik dat BFI boekje ook maar ga bestellen.

    mijn laatste aanwinst:


  8. #133

    Standaard

    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  9. #134

    Standaard

    Is er iemand die het boek 'the films of Akira Kurosawa' van Donal Ritchie in bezit heeft? Zo ja, wat is je ervaring?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen Bekijk bericht
    Is er iemand die het boek 'the films of Akira Kurosawa' van Donal Ritchie in bezit heeft? Zo ja, wat is je ervaring?
    Het boek ken ik verder niet en heb ik dus ook nooit gelezen, het enige wat ik wel kan zeggen (vooral omdat er vermoedelijk verder weinig reacties zullen komen) is dat Ritchie een van de grootste authoriteiten (samen met een Tony Rayns bijvoorbeeld) is op het gebied van de Aziatische (Japanse) film, dus ik kan me niet voorstellen dat zijn boeken erg slecht zijn. Houd er wel rekening mee dat het iets wetenschappelijker/droger/diepgaander zal zijn dat een gemiddelde Taschen boek.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  11. #136

    Standaard

    thx Maikel!

    voor 17 euro en een bekende criticus kan ik dus geen buil vallen! En zowel dan heb ik altijd mijn Taschen boeken nog
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  12. #137

    Standaard

    Wat zijn trouwens wat goede algemene boeken over de film? Iemand nog 'must-read' tips? Dus geen opsomming van films met korte omschrijvingen, maar een soort beschouwing.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  13. #138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen Bekijk bericht
    Is er iemand die het boek 'the films of Akira Kurosawa' van Donal Ritchie in bezit heeft? Zo ja, wat is je ervaring?
    Ik heb het hier liggen (third edition, expanded and update with a new epilogue).

    Leuk boek, in ieder geval voor liefhebbers van Kurosawa. Elke film krijgt ruim aandacht met secties over verhaal, aanpak/uitvoering, muziek, opmerkingen over camera-voering, et cetera. Je komt zo behoorlijk wat te weten over hoe de films bedoeld, gemaakt en ontvangen zijn. Het is dankzij deze indeling in secties prima leesbaar.

    Ik kan het je aanraden.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul Bekijk bericht
    Wat zijn trouwens wat goede algemene boeken over de film? Iemand nog 'must-read' tips? Dus geen opsomming van films met korte omschrijvingen, maar een soort beschouwing.
    Wat bedoel je precies, een filmgeschiedenis?
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  15. #140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Ik heb het hier liggen (third edition, expanded and update with a new epilogue).

    Leuk boek, in ieder geval voor liefhebbers van Kurosawa. Elke film krijgt ruim aandacht met secties over verhaal, aanpak/uitvoering, muziek, opmerkingen over camera-voering, et cetera. Je komt zo behoorlijk wat te weten over hoe de films bedoeld, gemaakt en ontvangen zijn. Het is dankzij deze indeling in secties prima leesbaar.

    Ik kan het je aanraden.
    bedankt Mark!

    Heb hem besteld via playtrade.com (17,01 euro incl verzending)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  16. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Wat bedoel je precies, een filmgeschiedenis?
    Als het maar interessant is.

    Het kan inderdaad een soort omschrijving van de filmgeschiedenis zijn, maar dat vervalt vaak al snel in een opsomming van titels. Maar goede boeken hierbinnen lijken me zeker interessant.

    Boeken over een specifiek onderwerp zijn misschien nog wel interessant. Enfin, je kent mijn smaak zo onderhand wel :razz:
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  17. #142

    Standaard

    Haha, ik weet nog steeds niet goed waar je nu precies op doelt, maar qua filmgeschiedenis is Film History van Bordwell & Thompson een standaardwerk, hoewel dit wellicht niet direct aansluit bij jouw interesses aangezien er relatief weinig over modern Hollywood verteld wordt. Maar het kan misschien een reden zijn om bepaalde films/stromingen eens te gaan ontdekken

    Een ander prima boek is van Robert Sklar, Movie-Made America: A Cultural History of American Movies. Dit is veel minder dik en encyclopedisch dan Bordwell & Thompson en leest weg als een roman. Sklar gaat in op allerlei sociale, culturele, economische en technologische ontwikkelingen en vertelt aan de hand daarvan over de geschiedenis van de Amerikaanse film. Hij laat veel weg, maar dat maakt het ook wat makkelijker hanteerbaar.

    The Way Hollywood Tells it: Story and Style in Modern Movies is voor jou wellicht ook zeer interessant, zie ook mijn stukje daarover hier. Of anders begin je met Film Art van (wederom) Bordwell & Thompson, dat is zo'n beetje het eerste boek dat je op iedere filmopleiding door moet spitten. Maar ligt vermoedelijk direct een probleem, ik ben gewend om film wetenschappelijk te benaderen en dat is lang niet wat iedere filmliefhebber wil. Dus vermoedelijk ben ik niet de meest geschikte persoon om jou te adviseren
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  18. #143

    Standaard

    Heb zelf deze 2 filmboeken:

    The World of Kong: A Natural History of Skull Island


    The Making of King Kong : The Official Guide to the Motion Picture

    "The night is darkest just before the dawn. And I promise you, the dawn is coming." - Harvey Dent

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    knip
    Dankjewel! Ga vanavond eens kijken of ik een of meerdere van deze ga bestellen, het moet in ieder geval niet voelen als 'doorspitten', ik heb al genoeg studieboeken . De derde lijkt me in ieder geval sowieso interessant.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  20. #145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    The Way Hollywood Tells it: Story and Style in Modern Movies is voor jou wellicht ook zeer interessant, zie ook mijn stukje daarover hier. Of anders begin je met Film Art van (wederom) Bordwell & Thompson, dat is zo'n beetje het eerste boek dat je op iedere filmopleiding door moet spitten. Maar ligt vermoedelijk direct een probleem, ik ben gewend om film wetenschappelijk te benaderen en dat is lang niet wat iedere filmliefhebber wil. Dus vermoedelijk ben ik niet de meest geschikte persoon om jou te adviseren
    Welke opleiding heb je dan gevolgd als ik vragen mag?
    Film Art lijkt me ook wel een interresant boek ik denk dat ik die ook ga bestellen.
    You see, the good thing about being me, is that there are so many me's...
    Mijn dvd's

  21. #146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Limbo_bok Bekijk bericht
    Welke opleiding heb je dan gevolgd als ik vragen mag?
    Film Art lijkt me ook wel een interresant boek ik denk dat ik die ook ga bestellen.
    Ik doe nog steeds Theater, Film en Televisiewetenschappen aan Universiteit Utrecht. Mijn major (de filmvakken dus) heb ik feitelijk al afgerond, maar ik ben nog steeds aan het kloten met oninteressante vakken voor mijn minor, het meeste interesseert me niet bijzonder veel. Hoop volgend jaar rond deze tijd klaar te zijn. Film Art is zeker interessant en is feitelijk een essentieel boek voor iedereen die zich wat serieus met film bezig wil houden, het bevat alle basismiddelen voor verdere studie/denken over film.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  22. #147

    Standaard

    Vandaag dit boek binnen gekregen:

    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  23. #148

    Standaard



    Stuart Klawans, Film follies: the cinema out of order (London/New York, Cassell, 1999)

    Filmcriticus Stuart Klawans neemt in dit boek het fenomeen van de film follie onder de loep, films die dermate ambitieus zijn dat de productiekosten of productieomstandigheden bizarre vormen aannemen. Het gebruikelijke gekkenwerk komt voorbij: Griffith's Intolerance, von Stroheim's Greed, Lang's Metropolis, Vidor's Duel in the Sun, Mankiewicz's Cleopatra, Cimino's Heaven's Gate, Coppola's Apocalypse Now, Herzog's Fitzcarraldo etc. Hij geeft daarbij de benodigde achtergrondinformatie en is niet te beroerd om zijn eigen mening te geven over de werken, zonder deze constant naar voren te schuiven. Hij bekijkt de werken op wat ze zijn, wat ze geweest hadden kunnen zijn, hoe ze tot stand gekomen zijn en probeert ook verklaringen te geven waarom het zo ver heeft kunnen komen bij bepaalde films. Klawans toont aan zeer op de hoogte te zijn van alle filmvormen, van commercieel Hollywood tot obscure avant-garde en plukt vrijelijk uit vele andere kunststromingen waar nodig. Zijn stijl is uiterst leesbaar en vaak ronduit hilarisch - het leest allemaal weg als een roman zonder dat het aan informatiewaarde verliest. Daarom kan ik dit boek iedereen van harte aanbevelen.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  24. #149

    Standaard

    Een aantal dagen geleden voor mijn verjaardag gekregen:



    Erg blij mee
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  25. #150

    Standaard

    Bestaan er boeken over het werk van Werner Herzog en zo ja in het nederlands?

Pagina 6 van 49 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •