Pagina 7 van 49 EersteEerste ... 3456789101117 ... LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 1221 worden weergegeven.

Discussie: Filmboeken

  1. #151

    Standaard

    Gisteren gekocht:





    Vorige week gekocht:


    Aangenaam boek met uitgebreide besprekingen.



    In bestelling:




  2. #152

    Standaard

    Ik heb mijn afgelopen vakantie onder andere gebruikt om Cassavetes on Cassavetes te lezen. Het boek bestaat uit uitspraken die John Cassavetes heeft gedaan over zijn leven, zijn werk en andere zaken, aangevuld met commentaar en contextualisering van Ray Carney, zo'n beetje de grootste Cassavetes kenner als ik het goed begrijp. Het boek werkt in principe iedere film af in de volgorde van pre-productie, productie en post-productie, waardoor er een duidelijk overzicht bestaat van de manier waarop Cassavetes werkte. Bovendien biedt het boek een inzicht in de persoon zelf, iets wat zeer belangrijk is om zijn enorm persoonlijke werk beter te begrijpen. Het is een eerlijk boek, hij wordt niet afgeschilderd als een perfecte man en dat is een hele opluchting na het zien van de documentaire 'A Constant Forge'. Hier werd hij neergezet als een engel, iemand zonder fouten en ik vraag me af of dat iets is wat Cassavetes zelf had gewild. Hij liet in zijn films immers altijd zowel de goede als slechte kanten van mensen zien, zonder ergens te veroordelen. Hij hield van ze, ondanks of misschien wel dankzij die slechte kanten. Een absolute aanrader, mocht dat nog niet duidelijk zijn.

  3. #153

    Standaard

    Op aanraden van mensen hier.

    Nu in bezig:


    Ook binnen, maar nog niet in begonnen:

    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul Bekijk bericht
    Op aanraden van mensen hier.

    Nu in bezig:

    Bevalt het een beetje? Het lijkt me namelijk niet echt het boek om te beginnen in wetenschappelijke filmliteratuur als je bijvoorbeeld niet een 'basisboek' als Film Art op zijn minst doorgelezen hebt. (en dat had je nog niet toch?) Ik heb er nog niet veel in gelezen, maar volgens mij gaat Bordwell toch wel uit van een aardige basiskennis omtrent filmtechnieken en andere zaken.

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan Bekijk bericht
    Bevalt het een beetje? Het lijkt me namelijk niet echt het boek om te beginnen in wetenschappelijke filmliteratuur als je bijvoorbeeld niet een 'basisboek' als Film Art op zijn minst doorgelezen hebt. (en dat had je nog niet toch?) Ik heb er nog niet veel in gelezen, maar volgens mij gaat Bordwell toch wel uit van een aardige basiskennis omtrent filmtechnieken en andere zaken.
    Het is ingewikkelder geschreven dan ik dacht, maar ik kan het nog wel volgen. Gelukkig heb ik 90% van de film waar naar wordt verwezen en die als voorbeeld worden gebruikt, wel gezien. Dat scheelt wel wat in het begrip.

    Erg interessant, maar je hebt gelijk als je aangeeft dat het misschien niet het beste boek is om mee te beginnen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #156

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door James caviezel Bekijk bericht
    Bestaan er boeken over het werk van Werner Herzog en zo ja in het nederlands?
    http://www.bookdepository.co.uk/WEBS...erzog&by=title Hier staan wel een paar boeken van en over Herzog. Het eerste boek lijkt mij op het eerste gezicht het meest interessant.Of er een NL vertaling is? Geen idee.

    Kent iemand trouwens deze boeken van Donald Richie over Kurosawa en Ozu?
    http://www.bookdepository.co.uk/WEBS...0&Button1.y=10
    Burn down the disco
    Hang the blessed DJ
    Because the music that they constantly play
    It says nothing to me about my life

  7. #157

    Standaard

    @ Erwin

    dat boek over Kurosawa heb ik besteld en hier vragen over gesteld

    het boek is binnen, geen hardcover, maar wel erg uitgebreid waarbij alle films langskomen. Erg duidelijk door de indeling van het boek waarbij alle facetten van de film (script, productie, camerawerk e.d) ter sprake komen!

    Heb hem zelf via playtrade (www.play.com en dan goedkoopste zoeken) voor 17 euro incl verzenden!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  8. #158

    Standaard

    Ha mooi dan ga ik die ook even bestellen. Ik heb geloof ik 16 films van Kurosawa gezien dus is dit boek een mooie aanvulling. Bedankt voor de tip over Play, scheelt toch weer wat.
    Burn down the disco
    Hang the blessed DJ
    Because the music that they constantly play
    It says nothing to me about my life

  9. #159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door erwin van den heuvel Bekijk bericht
    Ha mooi dan ga ik die ook even bestellen. Ik heb geloof ik 16 films van Kurosawa gezien dus is dit boek een mooie aanvulling. Bedankt voor de tip over Play, scheelt toch weer wat.
    wel playtrade pakken hé. niet play zelf
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #160

    Standaard

    Voor de nette prijs van 7,50:


  11. #161

    Standaard


    Leuk geschreven boek, nu nog jaren 90 en 60 :P

  12. #162

  13. #163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd Bekijk bericht
    Voor de nette prijs van 7,50:

    waar?

  14. #164

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pascal Heister Bekijk bericht
    waar?
    De Slegte (allez, ik toch)

  15. #165

    Standaard

    24: Behind the scenes

    Price: £11.04 - Link

    Eindelijk besteld, zag de reclame op de laatste dvd van seizoen 5... Must have!


    24: Operation Nightfall (Comic)


    Price: £9.09 - Link

    Alle 6 delen van deze 24 comic gebundeld. Vertelt het verhaal van de Drazen mission, en speelt zich dus af voor seizoen 1. Ben ERG benieuwd...

    Eindelijk iemand gevonden die ze voor me wilde bestellen. Komende week toch maar zelf een creditcard regelen, sinds ik op dit forum rondsnuffel heb ik die steeds vaker nodig... heel vreemd...
    Laatst aangepast door Bjorn S. : 31-08-2007 om 09:22 Reden: links toegevoegd

  16. #166

  17. #167

    Standaard

    Een heerlijk en zeer informatief boekje van bfi!! Net in 1 ruk uitgelezen. Zeer helder en begrijpelijk behandeld het alle aspecten van the Birds. Er zijn veel meer van deze boekjes. Echter zijn ze (maar) zo'n 90-100 pagina's en kosten ze in de boekhandel zo'n 18 euro!! Mocht iemand een tip hebben waar ze voor een redelijke prijs te koop zijn, dan hoor ik dat graag. Het is echter een grote aanrader. Nu alweer zin om de film te gaan zien....

  18. #168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Een heerlijk en zeer informatief boekje van bfi!! Net in 1 ruk uitgelezen. Zeer helder en begrijpelijk behandeld het alle aspecten van the Birds. Er zijn veel meer van deze boekjes. Echter zijn ze (maar) zo'n 90-100 pagina's en kosten ze in de boekhandel zo'n 18 euro!! Mocht iemand een tip hebben waar ze voor een redelijke prijs te koop zijn, dan hoor ik dat graag. Het is echter een grote aanrader. Nu alweer zin om de film te gaan zien....
    Hier kan je ze denk ik wel wat goedkoper vinden (meestal tussen de 6 en 7 pond), al is niet alles beschikbaar. Verzendkosten zitten al bij de prijs inbegrepen.

  19. #169

    Standaard

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er iemand een interessant boek over Twin Peaks heeft. Ik ben nu S2 aan het kijken en ben helemaal weg van Twin Peaks.

  20. #170

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan Bekijk bericht
    Hier kan je ze denk ik wel wat goedkoper vinden (meestal tussen de 6 en 7 pond), al is niet alles beschikbaar. Verzendkosten zitten al bij de prijs inbegrepen.
    Thanx!! Daar heb ik inderdaad al wat boeken vandaan. Ik had ook al even gekeken naar die BFI-boekjes. Wellicht nog een paar aanschaffen....maar ik blijf ze best prijzig vinden...ze zijn klein en je hebt de 90-100 pagina's zo uit. Beetje vergelijkbaar met sommige boekjes die bij de Criterions zitten. Maarrr....ze bevatten veel leuke en interessante info!

  21. #171

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Ik doe nog steeds Theater, Film en Televisiewetenschappen aan Universiteit Utrecht. Mijn major (de filmvakken dus) heb ik feitelijk al afgerond, maar ik ben nog steeds aan het kloten met oninteressante vakken voor mijn minor, het meeste interesseert me niet bijzonder veel. Hoop volgend jaar rond deze tijd klaar te zijn. Film Art is zeker interessant en is feitelijk een essentieel boek voor iedereen die zich wat serieus met film bezig wil houden, het bevat alle basismiddelen voor verdere studie/denken over film.
    Zomaar, puur uit interesse in je persoon: wat zie je jezelf doen na je studies?

  22. #172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door grabberke Bekijk bericht
    Zomaar, puur uit interesse in je persoon: wat zie je jezelf doen na je studies?
    Momenteel wil ik binnen nu en een jaar mijn studie afronden, daarna een jaar sparen en daarna naar New York verhuizen. Welk beroep ik daar dan uiteindelijk ga uitoefenen is mij ook nog volledig onduidelijk, maar het zal dus iets met film worden vermoedelijk, waarbij filmcriticus mij momenteel de meest logische stap lijkt. Ik denk dat er in een stad als New York meer mogelijkheden voor mij liggen dan waar ook in Nederland. Het plan om daar heen te gaan is in eerste instantie niet zozeer vanuit beroepstechnisch oogpunt maar hoofdzakelijk vanuit persoonlijk oogpunt - dat er daar ook meer werk voor me is, is een mooie bonus.

    Maar dat is allemaal nog toekomstmuziek, eerst maar eens zorgen dat ik hier mijn studie afrond en wat geld bij elkaar krijg, zodat ik vrij ben om te gaan en staan waar ik wil. Daarna zie ik wel verder
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  23. #173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Momenteel wil ik binnen nu en een jaar mijn studie afronden, daarna een jaar sparen en daarna naar New York verhuizen. Welk beroep ik daar dan uiteindelijk ga uitoefenen is mij ook nog volledig onduidelijk, maar het zal dus iets met film worden vermoedelijk, waarbij filmcriticus mij momenteel de meest logische stap lijkt. Ik denk dat er in een stad als New York meer mogelijkheden voor mij liggen dan waar ook in Nederland. Het plan om daar heen te gaan is in eerste instantie niet zozeer vanuit beroepstechnisch oogpunt maar hoofdzakelijk vanuit persoonlijk oogpunt - dat er daar ook meer werk voor me is, is een mooie bonus.

    Maar dat is allemaal nog toekomstmuziek, eerst maar eens zorgen dat ik hier mijn studie afrond en wat geld bij elkaar krijg, zodat ik vrij ben om te gaan en staan waar ik wil. Daarna zie ik wel verder
    Wil je dan niet iets gaan doen in het film maken zelf? Als recensent zie ik je in elk geval al zeker een eind komen trouwens :razz: En inderdaad, in de US zal je op dat gebied meer en intellectueel boeiender werkaanbiedingen tegen komen (ik zie je nu niet direct bij Filmvalley gaan werken - en dat is zeker niet minderwaardig bedoeld tegenover Filmvalley).

  24. #174

    Standaard

    Maikel & Ebert?? (sorry kon het even niet laten)
    Burn down the disco
    Hang the blessed DJ
    Because the music that they constantly play
    It says nothing to me about my life

  25. #175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door erwin van den heuvel Bekijk bericht
    Maikel & Ebert?? (sorry kon het even niet laten)
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Pagina 7 van 49 EersteEerste ... 3456789101117 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •