Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 53 worden weergegeven.

Discussie: waarom giftsets?

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tuvok
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra
    Tja, dit vind ik dus wel een beetje overdreven.
    Er zijn genoeg films waar nooit een mooie of speciale versie van zal komen. Jij spaart dus blijkbaar alleen DVDs omdat ze mooi zijn en niet om de film. Terwijl bij mij de film het belangrijkst is.
    Nee ik spaar niet enkel DVD's omdat ze mooi zijn. Van films waar ik niks mee heb, daar koop ik ook geen mooie uitgaves van. De film moet natuurlijk op de eerste plaats goed zijn en pas dan ga ik tot aanschaf over en alleen dan de mooiste uitgaves. Dat is toch echt wat anders dan enkel DVD's kopen omdat ze er mooi uit zien.
    Jij zegt zelf dat je van een goede film geen keepcase versie koopt.
    Dus dan komt bij jou de film toch niet op de eerste plaats, maar gaat het er bij jou om of het een mooie uitgave is of niet. Dus jij spaart uitsluitend mooie dvds.
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  2. #27

    Standaard

    Van veel goede films (de commerciele) is vaak wel een sleeved of digipack versie, dus die zijn makkelijkte krijgen als en mooi, en goed.
    Van klassiekers (Kubricks, Kurosawas/Asians en film noirs) zijn vaak geen mooie edities, deze komen vaak in een keepcase serie of een verzamelbox.

    Als je toch iemand beschuldigd van mooikoperij, dan ben ik het!
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  3. #28

    Standaard

    Giftsets probeer ik te vermijden, omdat ik niet van (te) veel opscheppen hou
    Speciale (betere) edities wil ik hebben van de betere films. Alhoewel ik soms eerst de single case-versie koop om de film te zien en deze later wissel voor een betere (mooiere) versie.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra
    Jij zegt zelf dat je van een goede film geen keepcase versie koopt.
    Dus dan komt bij jou de film toch niet op de eerste plaats, maar gaat het er bij jou om of het een mooie uitgave is of niet. Dus jij spaart uitsluitend mooie dvds.
    *zucht*

    Laat ik het zo zeggen en dan hou ik er over op: Jij koopt de films ongeacht in welke uitgave ze worden uitgebracht, of het nu een draak van een release is of niet. Ik koop die films ook, maar pas als er mooie releases worden uitgebracht (lees: later als er een SE, giftset of andere speciale versie uitkomt).

    En hiermee heb ik mezelf hopelijk genoeg verklaard. Nu de rest van de forum-leden!

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tuvok
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra
    Jij zegt zelf dat je van een goede film geen keepcase versie koopt.
    Dus dan komt bij jou de film toch niet op de eerste plaats, maar gaat het er bij jou om of het een mooie uitgave is of niet. Dus jij spaart uitsluitend mooie dvds.
    *zucht*

    Laat ik het zo zeggen en dan hou ik er over op: Jij koopt de films ongeacht in welke uitgave ze worden uitgebracht, of het nu een draak van een release is of niet. Ik koop die films ook, maar pas als er mooie releases worden uitgebracht (lees: later als er een SE, giftset of andere speciale versie uitkomt).

    En hiermee heb ik mezelf hopelijk genoeg verklaard. Nu de rest van de forum-leden!
    Uhm, nee, eigenlijk niet. Niet elke goede film die jij wil krijgt een SE, giftset ofzo. Dus dan heb je ze nooit in bezit door de verpakking?
    Maw verpakking gaat vóór de film bij aankoop.
    Dat is wat je zegt. Als dat niet zo is, leg het dan tenminste beter uit.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door luca
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tuvok
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra
    Jij zegt zelf dat je van een goede film geen keepcase versie koopt.
    Dus dan komt bij jou de film toch niet op de eerste plaats, maar gaat het er bij jou om of het een mooie uitgave is of niet. Dus jij spaart uitsluitend mooie dvds.
    *zucht*

    Laat ik het zo zeggen en dan hou ik er over op: Jij koopt de films ongeacht in welke uitgave ze worden uitgebracht, of het nu een draak van een release is of niet. Ik koop die films ook, maar pas als er mooie releases worden uitgebracht (lees: later als er een SE, giftset of andere speciale versie uitkomt).

    En hiermee heb ik mezelf hopelijk genoeg verklaard. Nu de rest van de forum-leden!
    Uhm, nee, eigenlijk niet. Niet elke goede film die jij wil krijgt een SE, giftset ofzo. Dus dan heb je ze nooit in bezit door de verpakking?
    Maw verpakking gaat vóór de film bij aankoop.
    Dat is wat je zegt. Als dat niet zo is, leg het dan tenminste beter uit.
    Dan checkt hij dvdcompare en koopt een andere regio of een andere r2, want sommige r2nl's zuigen qua beeld en geluid, en een onkijkbare uitgave doet de film nou niet echt eer aan...
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto
    Citaat Oorspronkelijk gepost door luca
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tuvok
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra
    Jij zegt zelf dat je van een goede film geen keepcase versie koopt.
    Dus dan komt bij jou de film toch niet op de eerste plaats, maar gaat het er bij jou om of het een mooie uitgave is of niet. Dus jij spaart uitsluitend mooie dvds.
    *zucht*

    Laat ik het zo zeggen en dan hou ik er over op: Jij koopt de films ongeacht in welke uitgave ze worden uitgebracht, of het nu een draak van een release is of niet. Ik koop die films ook, maar pas als er mooie releases worden uitgebracht (lees: later als er een SE, giftset of andere speciale versie uitkomt).

    En hiermee heb ik mezelf hopelijk genoeg verklaard. Nu de rest van de forum-leden!
    Uhm, nee, eigenlijk niet. Niet elke goede film die jij wil krijgt een SE, giftset ofzo. Dus dan heb je ze nooit in bezit door de verpakking?
    Maw verpakking gaat vóór de film bij aankoop.
    Dat is wat je zegt. Als dat niet zo is, leg het dan tenminste beter uit.
    Dan checkt hij dvdcompare en koopt een andere regio of een andere r2, want sommige r2nl's zuigen qua beeld en geluid, en een onkijkbare uitgave doet de film nou niet echt eer aan...
    Dus van elke film die hij goed vindt en wil, is er een speciale uitgave?

  8. #33

    Standaard

    Nope. Maar wachten is ook een optie. Veel mensen wachten tot elke DVD in de 3 voor 25 of grabbelbak terecht komen, hij wacht op een mooiere uitgave. Jij hebt ook vast wel een wishlist, waarom heb je die films nog niet ? Geen geld voor de nu nog dure uitgave ? Geen tijd om te kijken omdat je er nog zo veel hebt liggen ? Of koop je wel alles als ze meteen uit zijn.. ?
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto
    Jij hebt ook vast wel een wishlist, waarom heb je die films nog niet ? Geen geld voor de nu nog dure uitgave ? Geen tijd om te kijken omdat je er nog zo veel hebt liggen ? Of koop je wel alles als ze meteen uit zijn.. ?
    Uhm, ja ik heb een wishlist, maar daar gaat het niet om. Wie zegt dat hij wacht tot ze goedkoop worden? Dan hebben ze nog steeds dezelfde verpakking. En dus koopt hij ze niet. Wachten kan, maar niet van elke film komt ooit een mooie editie uit.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door luca
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto
    Jij hebt ook vast wel een wishlist, waarom heb je die films nog niet ? Geen geld voor de nu nog dure uitgave ? Geen tijd om te kijken omdat je er nog zo veel hebt liggen ? Of koop je wel alles als ze meteen uit zijn.. ?
    Uhm, ja ik heb een wishlist, maar daar gaat het niet om. Wie zegt dat hij wacht tot ze goedkoop worden? Dan hebben ze nog steeds dezelfde verpakking. En dus koopt hij ze niet. Wachten kan, maar niet van elke film komt ooit een mooie editie uit.
    Ik zeg niet dat hij wacht tot ze goedkoper worden...
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  11. #36

    Standaard

    Zelf hoop ik dat ze van alle dvd's giftsets uitbrengen met NLO. Helaas.
    Dus af en toe waag ik ook wel eens een andere regio.

    Verde koop ik alles dat ik goed vind. En soms heb je dan de pech dat er nadien een mooiere versie uitkomt. Heel fijn uiteraard
    Het liefst verkies ik uiteraard wat ze doen met The Da Vinci Code. Maar dat is de uitzondering.
    Totaal aantal film : teveel !
    Totaal aantal nog te bekijken film ... zucht :)

  12. #37

    Standaard

    Voor mij is het voorbereidend werk bij een filmavondje gewoon belangrijk. Alleen maar een film uit de kast grijpen en in de speler proppen: tja... Ik wordt er niet koud of warm van. Een mooie verpakking brengt me al veel meer in de sfeer van de film. En hoe mooier de verpakking of de giftset is, hoe beter je in die sfeer kan komen.
    Plus: ik geil gewoon op de giftsets :P Het is dat ik een tijdlang geen ruimte heb gehad, en dat ik er twee heb moeten verkopen. Maar ik ben in de gelukkige positie geweest dat ik afgelopen week één van de twee weer terug heb kunnen kopen (The Pianist met kristallen piano).

  13. #38

    Standaard

    Paar maanden terug de serie Rome gekocht. Deze zit in een prachtige verpakking. De eerste keer vroeg ik letterlijk af hoe ik em open kreeg, ik kon de naad niet vinden (zo strak zat ie in zn velletje). Als je em eenmaal open hebt blijkt het een soort (ook aan de binnenkant) gelamineerd kistje te zijn .. prachtig.
    Nu, ik vind Rome een waardevolle toevoeging aan mijn collectie, echt een prachtige serie, maar dat doosje doet mij daar ook aan herinneren. Het spreekt ook anderen tot de verbeelding. Als vrienden of familie dat doosje zien dan, ookal kennen ze de serie niet eens, willen ze de serie ook zien (lees; de box lenen).

    Ik kan me zo voorstellen dat, over een kleine 50 jaar, als we allemaal oud en verschrompeld zijn, dat kleinzoonlief aan t rommelen is op de zolder. Hij loopt dan tegen zo'n oude giftset aan, en t spreekt hem gelijk aan (Wow! wat is dit!). Hij stopt hem in dat ouderwetse beessie, genaamd een DVD speler (hopen dat ie t nog doet), en kleinzoonlief komt in aanraking met een geweldige film of serie uit een ver verleden.
    'You can always count on Americans to do the right thing ... After they've tried everything else.'
    - Winston Churchill -

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tuvok
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra
    Jij zegt zelf dat je van een goede film geen keepcase versie koopt.
    Dus dan komt bij jou de film toch niet op de eerste plaats, maar gaat het er bij jou om of het een mooie uitgave is of niet. Dus jij spaart uitsluitend mooie dvds.
    *zucht*

    Laat ik het zo zeggen en dan hou ik er over op: Jij koopt de films ongeacht in welke uitgave ze worden uitgebracht, of het nu een draak van een release is of niet. Ik koop die films ook, maar pas als er mooie releases worden uitgebracht (lees: later als er een SE, giftset of andere speciale versie uitkomt).

    En hiermee heb ik mezelf hopelijk genoeg verklaard. Nu de rest van de forum-leden!
    Hehe, ik snap je redenering wel. Ik koop het liefst ook de mooiste uitgave van een film. Maar sommige SEs zitten ook alleen in een keepcase en die koop ik dus ook gewoon.

    Maarja ieder zijn ding zullen we maar zeggen.
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  15. #40

    Standaard

    Ik vind het juist goed dat als je gewoon een normale versie wil, je die goedkoper aan kan schaffen, en als je 'm goed vindt er minimaal een apart 2 disc van is. Voor extreme kaskrakers vind ik een giftset niet meer dan normaal, voor de echte fans. Wil je 'm niet, dan koop je 'm niet ... ik denk zelfs dat meer versie's beter is voor de prijs, dus ik zou niet zeuren .

    Ik zag wel net MI:III, 1 disc voor 17.99 liggen en 2 disc voor 19.99, die verhouding klopt niet. Ikzelf ga dan bijvoorbeeld voor de 1 disc, omdatik de film niet super vind, maar wel ok, en ik heb liever 1, 2, 3, 4 staan, dan 1, 2, 4 (ervanuitgaande dat er nog een deel volgt). Ik vind bijvoorbeeld de verhouding 1-disc 10,=, 2-disc 20,= en giftset 30/40,=, extreme giftset 50/60,= wel ok eigenlijk.
    I find your lack of faith disturbing

  16. #41

    Standaard

    1 disc 10 euro...dat kan ik nog begrijpen (zolang het een topfilm is, bagger mag maximaal 5 euro zijn vind ik), maar 20 euro voor een 2 disc? Ga snel fietsen...dat is echt veels te duur .
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  17. #42

    Standaard

    Startwaardes bij releases. Ik wacht tegenwoordig zowieso vaak langer, gemiddeld ben ik 10 euro per film kwijt, op wat uitzonderingen na. Die Da Vinci Code giftset moest ik hebben ... meteen
    I find your lack of faith disturbing

  18. #43

    Standaard

    Buiten het feit dat het mooi staat in de kamer vind ik het ook een 'sport' om gelimiteerde uitgaves te pakken te krijgen opgevrolijkt met wat merchandise


  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kinky queen
    Buiten het feit dat het mooi staat in de kamer vind ik het ook een 'sport' om gelimiteerde uitgaves te pakken te krijgen opgevrolijkt met wat merchandise

    Mee eens Hoe meer gelimiteerde zooi hoe beter
    Life is like a room of movies, you never know what you're gonna buy

  20. #45

    Standaard

    wat is eigenlijk je meest zeldzame Rudy ?
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  21. #46

    Standaard

    Ik vind dat er voor iedereen wat moet zijn.
    1 disc
    2 disc SE
    giftset

    Giftsets doen mij ook niets en zijn veels te duur. Special editions boeien me eigenlijk bijna niet. Meestal zie je een stel acteurs die elkaar een veer in de reet aan het steken zijn. (geweldige acteur, hij is zo relaxt, ik wil graag weer met 'em werken). Daar word je af en toe zo moe van.
    Meestal koop ik de 1 disc.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kinky queen
    Buiten het feit dat het mooi staat in de kamer vind ik het ook een 'sport' om gelimiteerde uitgaves te pakken te krijgen opgevrolijkt met wat merchandise

    Dat is ook weer het andere uiterste, dan koop je ze enkel vanwegen het feit dat het een LE is.
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto
    wat is eigenlijk je meest zeldzame Rudy ?

    Mijn meest zeldzame poeeh hee, eigenlijk is niets echt zeldzaam als je genoeg geld hebt

    Maar in mijn ogen heb ik niet echt iets wat het meest zeldzame is, als ik echt iets zeldszaams wil hebben zou dat die minority report coffer zijn 8) damn you kq
    Life is like a room of movies, you never know what you're gonna buy

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kinky queen
    Buiten het feit dat het mooi staat in de kamer vind ik het ook een 'sport' om gelimiteerde uitgaves te pakken te krijgen opgevrolijkt met wat merchandise

    Sluit ik me bij aan

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rudyooms
    als ik echt iets zeldszaams wil hebben zou dat die minority report coffer zijn 8) damn you kq
    Ik had er een te koop hoor, een tijdje terug


Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •