De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1
    YodaPL
    Guest

    Standaard Plasma screen projector (zonder beamer!)

    Hallo, ik heb een vraagje, ik heb namelijk gehoord dat je vanuit een oude plasma scherm een projector kunt maken. Er hoort natuurlijk eerst wat uitleg bij want nu zitten jullie nu waarschijnelijk te denken waarover dat ik nu aan het lullen ben :wink: awel dan:

    als je van een oude (ofwel een nieuwe) plasma scherm de achterklep gaat wegdoen, dan zie je het scherm van beide kanten, het is doorzichtig, nou ik heb gehoord dat je op die manier een beamer kunt maken door een gewone reflector achter de scherm te zetten de beelden dus kunt 'projecteren'. nou mijn vraag is of dat zoiets dadelijk mogelijk is en of je een scherm van een laptop aan een gewone komputer zou kunnen aansluiten.

  2. #2

    Standaard

    Dit idee is bekend. en ja, het is mogelijk. Maar met een simpel dingetje achter je scherm redt je het echter niet.
    Wat wel kan is je scherm op een overheadprojector leggen. Dan krijg je mooie evenwijdige lichtbundel door je scherm en een goede lens (scherpstelbaar) om mee te projecteren.

    Als je wat goedkoop aan een overheadprojector (met voldoende lichtsterkte) kan komen is het een leuke gedachte voor een zelfbouwproject. Of je uiteindelijk met je resultaat ook echt blij zult worden (looks, size, geluidsproductie) is nog maar de vraag.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  3. #3

    Standaard

    Ik weet wel dat mensen dit idd al eerder hebben gedaan met een TFT monitor en een overhead projector... Heb ik een tijd geleden ook al gepost. Weet niet of dit ook mogelijk is met plasma scherm.

    Forum waar dat over gaat is het volgende

    Ik hoop dat dit je vraag beantwoordt

  4. #4

    Standaard

    Zo plasma (voor scherm) scherm is toch gewoon een frezel (of hoe noem je zo ding )



    Ik had zelf de eerde de overweging om van een OHP een beamer te gaan maken

    Maar er gaat veel tijd in zitten en waar moet je zo groot ding kwijt.

    En het is niet echt goedkoop ten zij je alles gratis hebt.
    Beetje goeie OHP kost al zo 200 euro (nieuwe)
    TFT scherm 15"/14 " 100 euro (nieuwe) en dan nog de benodigte kabels ect ect

    Dus ik heb maar een beamer gekocht 600 met perfect beeld en stil
    En meer tijd over voor de rest.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •