De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Internationale bankkosten...

    Ik had geen idee waar ik dit zou moeten zetten, dus zet ik het hier maar.
    Vorige week had ik met Marco1983 afgesproken dat ie Family Guy season 5 voor me zou kopen, allemaal geen probleem.
    Sinds 2 november kan ik met VDK internetbankieren ook internationale overschrijvingen doen, dus dacht ik; leuk, moet ik niet meer naar de bank.

    Vandaag kijk ik naar mn overschrijvingen, zie ik dit staan:


    Uw internat. overschrijving
    Bedrag 25,00 EUR <---- afgesproken bedrag
    Kosten binnenl. 8,00 EUR buitenl. 25,00 EUR
    Kosten totaal 33,00 EUR + BTW 21% : 39,93
    EUR
    IBAN *nummer hier*
    Kosten : OUR BIC/SWIFT : SNSBNL2A
    SNS BANK N.V.
    MAP van der Veer
    Maastricht (NL)
    Mededeling: DVD Family Guy

    -64,93 (!!!!!!!)


    Normaal gezien, als ik naar het bankfiliaal zelf ga, kost me me niks voor internationale overschrijvingen, nu ineens kost het me 40 euro bij een overschrijving van 25 euro!
    Heeft iemand nog ervaring met internationaal overschrijven via internetbankieren? Hoe moet je het dan invullen om geen kosten te krijgen? Als ik naar de bank ga met exact dezelfde gegevens kost het niks, dus ik denk niet dat het daar aan ligt, maar ik zou verder niet weten waaraan dan wel...
    Trust me, I know what I'm doing!

    Last.Fm

  2. #2

    Standaard Re: Internationale bankkosten...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ivoos
    Ik had geen idee waar ik dit zou moeten zetten, dus zet ik het hier maar.
    Vorige week had ik met Marco1983 afgesproken dat ie Family Guy season 5 voor me zou kopen, allemaal geen probleem.
    Sinds 2 november kan ik met VDK internetbankieren ook internationale overschrijvingen doen, dus dacht ik; leuk, moet ik niet meer naar de bank.

    Vandaag kijk ik naar mn overschrijvingen, zie ik dit staan:


    Uw internat. overschrijving
    Bedrag 25,00 EUR <---- afgesproken bedrag
    Kosten binnenl. 8,00 EUR buitenl. 25,00 EUR
    Kosten totaal 33,00 EUR + BTW 21% : 39,93
    EUR
    IBAN *nummer hier*
    Kosten : OUR BIC/SWIFT : SNSBNL2A
    SNS BANK N.V.
    MAP van der Veer
    Maastricht (NL)
    Mededeling: DVD Family Guy

    -64,93 (!!!!!!!)


    Normaal gezien, als ik naar het bankfiliaal zelf ga, kost me me niks voor internationale overschrijvingen, nu ineens kost het me 40 euro bij een overschrijving van 25 euro!
    Heeft iemand nog ervaring met internationaal overschrijven via internetbankieren? Hoe moet je het dan invullen om geen kosten te krijgen? Als ik naar de bank ga met exact dezelfde gegevens kost het niks, dus ik denk niet dat het daar aan ligt, maar ik zou verder niet weten waaraan dan wel...
    Da's pijnlijk.

    Als je 'transactiekosten voor begunstigde' aanvinkt, kost het niemand iets. Tenminste, zo is het met Rabobank Internetbankieren.
    Vae, puto deus fio...
    Mijn Collectie | Films 2011

  3. #3

    Standaard

    Ook leuk om te weten...

    Ik heb transactiekosten voor mezelf aangeklikt, ik dacht 'meh kost misschien 5 euro, ik kan het toch niet maken Marco 25 euro te doen betalen en dan maar 20 terugkrijgen...'
    Trust me, I know what I'm doing!

    Last.Fm

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ivoos
    Ook leuk om te weten...

    Ik heb transactiekosten voor mezelf aangeklikt, ik dacht 'meh kost misschien 5 euro, ik kan het toch niet maken Marco 25 euro te doen betalen en dan maar 20 terugkrijgen...'
    En daar gaat het fout. Je moet de kosten 'delen' zoals ze dat noemen (soms ook wel 'shared'). Dan kost het niets.
    Dus in het vervolg altijd kosten delen kiezen!

    Overigens vind ik 40 euro voor een overboeking zowie zo belachelijk hoog. Misschien helpt protest aantekenen iets, maar waarschijnlijk niet.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #5

    Standaard

    Ok, bedankt voor de tip, ik heb natuurlijk direct een mail gestuurd toen ik dit zag, maar ook als ik de kosten deel, zal ik toch moeten betalen? Ik bedoel, kosten zijn kosten, iemand moet ze toch betalen?
    Trust me, I know what I'm doing!

    Last.Fm

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ivoos
    Ok, bedankt voor de tip, ik heb natuurlijk direct een mail gestuurd toen ik dit zag, maar ook als ik de kosten deel, zal ik toch moeten betalen? Ik bedoel, kosten zijn kosten, iemand moet ze toch betalen?
    Als je kiest voor kosten delen, dan kost het zowel de verkopende als de kopende partij niks. Dan zal de bank de kosten wel betalen denk ik.

  8. #8

    Standaard

    Heb dit al eerder meegemaakt. Een vriend van mij moest toen ook rond de 30 euro betalen aan overmakingskosten. Bij hem lag het aan de bank die dat altijd berekende om zo het internetbankieren te bekostigen. Als hij naar de bank zelf toeging dan was er niks aan de hand. Maar ik zou zeker naar de bank gaan.

  9. #9

    Standaard

    Ik moet nooit kosten betalen. Enkel als IBAN of BIC niet kloppen. Kloppen die wel dan val je onder het tarief voor overschrijvingen binnen België.

  10. #10

    Standaard

    Idd, idem dito. Bij het ingeven van een correct IBAN/BIC nummer komen er geen kosten aan te pas.
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  11. #11
    Senior Member
    Registratie datum
    Aug 2005
    Woonplaats
    Heusden-Zolder, Limburg (BE)

    Standaard

    Bij mijn bank hebben ze gezegd dat ik iets moest aanvinken (hebben ze ook aangeduid in het boekje) om kosten bij internationale EU overschrijvingen te vermijden... misschien eens vragen bij jouw bank?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman
    Idd, idem dito. Bij het ingeven van een correct IBAN/BIC nummer komen er geen kosten aan te pas.
    Zal toch niet, hij heeft al eerder naar mij overgemaakt. Maar toen niet via internetbankieren.

  13. #13

    Standaard

    Ik ben dus vandaag naar de bank gegaan, lag dus aan die 'shared' kosten, hij heeft wat rondgebeld vandaag en uitzonderlijk zouden de kosten teruggestort worden

    De kosten voor de Nederlandse bank kon hij niet persoonlijk garanderen, maar de persoon van SNS heeft gezegd dat die ook zouden teruggestort worden

    Ik denk niet dat hij moeite zou hebben gedaan moest ik hem niet al langer kennen (de directeur van het lokale bankfiliaal), maar dan nog, ik ben uitermate blij
    Trust me, I know what I'm doing!

    Last.Fm

  14. #14

    Standaard

    Normaal gezien zouden bij het vermelden van IBAN en BIC de kosten voor een internationale overschrijving geen cent méér mogen kosten dan voor een nationale overschrijving. Dus dat hangt er van af bij welke bank je zit.

    40 euro kosten op 25 euro is sowieso waanzin. Voer voor Test-Aankoop!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •