Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 37 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard wijziging verzendkosten per 1 januari 2007

    Vanaf 1 januari 2007 wijzigd tnt haar verzendkosten voor brievenbuspost.
    Ik wou deze opmerking plaatsen in de threat over verzendkosten van Scott Donkers maar deze was gesloten, dus daarom plaats ik het hier

    http://www.tntpost.nl/voorthuis/brie...Nederland.aspx

    Gr Remco
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  2. #2

    Standaard

    Grr, 20 cent over ons gebruikelijke tarief.

  3. #3

    Standaard

    Tja, de naamswijziging (TPG -> TNT) moet natuurlijk ergens van bekostigd worden Hup, dan de tarieven maar omhoog

  4. #4

    Standaard

    Ach ja, negen van de tien keer knal ik er drie postzegels op en daar heb ik nog nooit strafport of iets dergelijks over gehad...

  5. #5

    Standaard

    Ik zal er niet veel moeite mee hebben, maar het kan wel aardig aantikken als je elke keer dvd's besteld en zelf voor de verzendkosten moet gaan opdraaien.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oscar P.
    Ach ja, negen van de tien keer knal ik er drie postzegels op en daar heb ik nog nooit strafport of iets dergelijks over gehad...
    Nou, laatst heb ik dvd's geruild en moest ik als ontvanger de strafport bijbetalen (niet van jou trouwens, voor de goede orde ), omdat de verzender te weinig postzegels had geplakt.

    Wel was heeft ie aangeboden om dit bedrag te storten, maar dat vond ik ook weer niet nodig voor een klein bedrag.

    Wel komt dit erg raar over bij de ontvanger, dus probeer ik altijd voldoende te frankeren.

    Maar het wordt steeds onaantrekkelijker om "lichte brievenbuspost" - zoals 1 / 2 dvd's - te versturen.

    De Post klaagt dat dit tarief omhoog moet omdat de marge weg is (want mensen versturen steeds minder brieven en lichte buspost.

    Als ze die tarieven eens zouden verlagen, dan zouden de mensen wellicht sneller iets posten en op het forum zouden de meeste dvd'tjes worden aangeboden incl. verzenden ipv exclusief.
    Send a maniac to catch a maniac...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hayko de Boer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oscar P.
    Ach ja, negen van de tien keer knal ik er drie postzegels op en daar heb ik nog nooit strafport of iets dergelijks over gehad...
    Nou, laatst heb ik dvd's geruild en moest ik als ontvanger de strafport bijbetalen (niet van jou trouwens, voor de goede orde ), omdat de verzender te weinig postzegels had geplakt.

    Wel was heeft ie aangeboden om dit bedrag te storten, maar dat vond ik ook weer niet nodig voor een klein bedrag.

    Wel komt dit erg raar over bij de ontvanger, dus probeer ik altijd voldoende te frankeren.

    Maar het wordt steeds onaantrekkelijker om "lichte brievenbuspost" - zoals 1 / 2 dvd's - te versturen.

    De Post klaagt dat dit tarief omhoog moet omdat de marge weg is (want mensen versturen steeds minder brieven en lichte buspost.

    Als ze die tarieven eens zouden verlagen, dan zouden de mensen wellicht sneller iets posten en op het forum zouden de meeste dvd'tjes worden aangeboden incl. verzenden ipv exclusief.
    De meeste kopers betalen liever 1,50 dan 2 euro voor de verzendkosten.

    En trouwens; als je zo'n briefje krijgt waar je een postzegel op moet plakken, die kun je met een gerust hart weggooien...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oscar P

    En trouwens; als je zo'n briefje krijgt waar je een postzegel op moet plakken, die kun je met een gerust hart weggooien...
    Gek genoeg hoor ik dat vaker, dat er dan niets gebeurd....

    Ik heb echter ook gezien (zowel bij een privé-persoon als bij een bedrijf), dat er aanmaningen volgden en dat er boetes in het vooruitzicht werden gesteld.
    Send a maniac to catch a maniac...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louwrens H.
    Tja, de naamswijziging (TPG -> TNT) moet natuurlijk ergens van bekostigd worden Hup, dan de tarieven maar omhoog
    En wat dacht je van de nieuwe oranje brievenbussen?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louwrens H.
    Tja, de naamswijziging (TPG -> TNT) moet natuurlijk ergens van bekostigd worden Hup, dan de tarieven maar omhoog
    En wat dacht je van de nieuwe oranje brievenbussen?
    Ik moet er niet aan denken... Zijn die dan al ergens gesignaleerd?
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louwrens H.
    Tja, de naamswijziging (TPG -> TNT) moet natuurlijk ergens van bekostigd worden Hup, dan de tarieven maar omhoog
    En wat dacht je van de nieuwe oranje brievenbussen?
    Ik moet er niet aan denken... Zijn die dan al ergens gesignaleerd?
    Gouda heb ik er al eentje gezien.

    Ik verplaats de thread trouwens even naar Info over Handelaren etc. (leek me beste keuze). Heeft namelijk niets te maken met DVD.nl dit.

  12. #12

    Standaard

    In Haarlem zijn die nieuwe brievenbussen overal al geplaatst...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  13. #13

    Standaard

    Ik baal ontzettend van de overname, omdat een aantal jaren geleden mijn moeder bijna (op een haar na) werdt aangereden door een TNT bus welke veel te hard en roekeloos reed. Ik heb toen besloten nooit iets met TNT te versturen...


  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Louwrens H.
    Tja, de naamswijziging (TPG -> TNT) moet natuurlijk ergens van bekostigd worden Hup, dan de tarieven maar omhoog
    En wat dacht je van de nieuwe oranje brievenbussen?
    Ik moet er niet aan denken... Zijn die dan al ergens gesignaleerd?
    Jup, in Den Haag 1 gezien - kleuren vielen wel mee, maar je loopt er straal voorbij omdat je op zoek bent naar een brievenbus

    Enne.. we betalen niet alleen de brievenbussen hoor.. ook de bezorgbusjes krijgen een paintjob, de pakjes van de bezorgers (voor de goede orde: de uniformen dus, niet het pakketje wat je verstuurt 8) )

    @kwhuisman: begrijpelijke boycot, maar dat worden heel veel kilometers met de fiets/auto/schoene zo rond kerst.. helpt 't als ik vertel dat 't slechts een naamswijziging is en geen overname ? :wink:

  15. #15

    Standaard

    TPG stond al voor TNT Post Group, dus toen je je post en pakjes door de TPG liet versturen brak je je belofte al, kwhuisman...
    Vae, puto deus fio...
    Mijn Collectie | Films 2011

  16. #16

    Standaard

    wat zou het versturen van 1 dvd nu kosten dan?
    binnen en buitenland?

    hoeveel weegt 1 (dubbel) dvd?
    **** me gently with a chainsaw.

  17. #17
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor
    wat zou het versturen van 1 dvd nu kosten dan?
    binnen en buitenland?

    hoeveel weegt 1 (dubbel) dvd?
    Hier staat alles uitgelegd:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=39194

  18. #18

    Standaard

    misschien dat iemand mij kan adviseren met het volgende: kreeg vandaag een bubbelenveloppe binnen met 3 dvd's erin, 2 naast elkaar en 1 erboven, past perfect door de brievenbus, enveloppe was op postkantoor afgegeven zag ik want er zat zo'n sticker op met posttarief, was eur 2,20 dus dat klopt, ding paste zoals gezegd door brievenbus, zit er eenbriefje op van tnt met het verzoek om ff eur 4,49 bij te betalen omdat het zogenaamd pakketpost is!
    Als ik dat niet wilde betalen dan diende ik de zending in de dichtsbijzinde brievenbus terug te gooien
    ik ga dit weekend een briefje schrijven aan die gasten want dit is toch van de zotte, notabene op postkantoor wordt dat ding gepost en gefrankeerd en ding past netjes door de bus en dan ff bijbetalen!
    iemand ideen wat ik er in moet zetten uitgezonderd scheldwoorden :wink:
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    Als ik dat niet wilde betalen dan diende ik de zending in de dichtsbijzinde brievenbus terug te gooien
    Daar spreken ze zichzelf dan wel wat tegen, aan de ene kant is het pakketpost vinden ze, dat zou betekenen dat het niet in de brievenbus past. Maar als je de zending niet wilt houden dan moet het wel in de brievenbus teruggegooid worden .

    Als je een briefje schrijft zou ik gewoon het verhaal wat je hierboven hebt neergetikt naar ze toesturen en dan maar zien hoe ze erop reageren.

  20. #20

    Standaard

    TPG heeft als regel dat een pakketje eenvoudig en soepel (zonder keihard duwen of andere moeilijkheden) door een brievenbus moet passen om als brievenbuspost verstuurd mag worden. Als het nog maar nét kan (beetje duwen), dan kunnen ze, als ze een ochtendhumeur hebben, inderdaad zeggen dat het pakketpost is. Als jij echter aantoont dat het pakketje makkelijk door de brievenbus kan, dan is 2,20 genoeg.

    Nog even de afmetingen:

    Brievenbuspost (ofwel busstuk):

    * Minimumformaat 14 x 9 cm
    * Maximumformaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm
    * Maximumgewicht: 3 kg

    Niet door brievenbus (belstuk / pakket met of zonder aanvullende dienst):

    * Maximumformaat 100 x 50 x 50 cm
    * Maximumgewicht 30 kg

  21. #21

    Standaard

    Als ik een envelop krijg die nog net door een rode/oranje brievenbus past, zullen ze bij mij toch echt moeten aanbellen. Heb zo'n ouderwetse deur met een klein brievenbusje .

    Henk
    TKA DVD | TKA Blu-Ray | TKG | UltraStarTrader | SafeTrader

  22. #22

    Standaard

    Als het nog maar nét kan (beetje duwen), dan kunnen ze, als ze een ochtendhumeur hebben, inderdaad zeggen dat het pakketpost is.
    De keuze tussen pakketpost en brievenbuspost wordt niet 'aan de deur gemaakt.' Daar is een standaardmal voor, waar de post makkelijk doorheen moet kunnen schuiven. Sterker nog, je brievenbus moet wettelijk ook aan voorwaarden voldoen volgens Wettekst 'brievenbussenbesluit 1988'

    "De afmetingen van de vrije inwerpopening dienen in de lengte ten minste 265 mm te bedragen en in de breedte 32 mm"


    Zit er een 3S code op (barcode) dan is het stuk verwerkt als zijnde pakketpost en afgeleverd door de pakketdienst.

  23. #23

    Standaard

    Hier kan ik vast mijn vraag wel kwijt.

    Sinds wanneer mogen pakketchauffeurs een pakje door het raam gooien, als de bewoner niet thuis is? Gelukkig was er verder niks kapot, maar ik vind dit erg vreemd gedrag eigenlijk. Zeker omdat hier meerdere mensen wonen en de kans dat hij/zij het goede raam had 50% was.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Urnie
    Hier kan ik vast mijn vraag wel kwijt.

    Sinds wanneer mogen pakketchauffeurs een pakje door het raam gooien, als de bewoner niet thuis is? Gelukkig was er verder niks kapot, maar ik vind dit erg vreemd gedrag eigenlijk. Zeker omdat hier meerdere mensen wonen en de kans dat hij/zij het goede raam had 50% was.
    Tja, als het niet aangetekend is dan maakt het volgens mij niet uit hoe ze het pakje bij je binnen krijgen.

    Maarja het is inderdaad niet erg netjes en ik zou ook eventjes een klacht indienen.
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hayko de Boer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oscar P

    En trouwens; als je zo'n briefje krijgt waar je een postzegel op moet plakken, die kun je met een gerust hart weggooien...
    Gek genoeg hoor ik dat vaker, dat er dan niets gebeurd....

    Ik heb echter ook gezien (zowel bij een privé-persoon als bij een bedrijf), dat er aanmaningen volgden en dat er boetes in het vooruitzicht werden gesteld.
    onzin! ze kunnen jou niet dwingen om voor de kosten die een ander niet is nagekomen op te laten draaien! Je krijgt 1 keer een herinnering en daarna hoor je er niets meer van.
    Mijn broer is postbode en heeft dat ooit duidelijk aan mij uitgelegd.
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •