Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 33 van 33 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    OK,
    Nou mijn kabel komt uiterlijk vlg week binnen....dus ben benieuwd hoe dat gaat klinken.

    ps gefeliciteerd met je aankoop! Ik las je kleine review in het andere topic en dat klinkt erg enthousiast...
    Eigenlijk alle reviews die ik over SVS lees.... en dat terwijl ik over de rel quake 2 hele wisselende verhalen lees....Is het verschil ook daadwerkelijk heel erg groot?
    The best is never the cheapest, but listening pleasure remains long after the price is forgotten.

  2. #27

    Standaard

    De SB 12 en de Quake 2 zijn niet te vergelijken.

    De SVS is 2 x zo duur, en is een echte krachtpatser, de Quake is gewoon een lekkere subtiele sub die met stereo en ht meekan, in een kleine ruimte, maar de kracht en snelheid mist die ik wens voor stereo en ht. Als je niet de sub wilt voelen is een Quake 2 genoeg.
    Ik zou niet meer terug willen, met recht een supersub deze SVS.
    Ga hem eens beluisteren, dan weet je gelijk wat een knaller die sub is,
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex1975
    OK,
    Nou mijn kabel komt uiterlijk vlg week binnen....dus ben benieuwd hoe dat gaat klinken.

    ps gefeliciteerd met je aankoop! Ik las je kleine review in het andere topic en dat klinkt erg enthousiast...
    Eigenlijk alle reviews die ik over SVS lees.... en dat terwijl ik over de rel quake 2 hele wisselende verhalen lees....Is het verschil ook daadwerkelijk heel erg groot?
    De Quake is voor het geld gewoon een goede sub. Hij heeft z'n beperkingen maar dat ligt enerzijds natuurlijk aan de sub maar de ruimte (en vooral de omvang daarvan) heeft ook invloed.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #29

    Standaard

    Inderdaad voor een kleine ruimte is het voor het geld een leuke sub.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  5. #30

    Standaard

    De kabel is binnen en de sub i.c.m. de kabel bevalt goed. Wel moet ik nog echt goed testen, heb nog niet echt de tijd gehad om veel films te kijken. Ben met name benieuwd naar films waarin je de echte dreunen hoort. Maar dat het iets toevoegt heb ik al gemerkt.
    Het lijkt echter wel alsof het volume nu harder moet staan voordat de de sub automatisch aanspringt, maar zeker weten doe ik dat niet.
    The best is never the cheapest, but listening pleasure remains long after the price is forgotten.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex1975
    De kabel is binnen en de sub i.c.m. de kabel bevalt goed. Wel moet ik nog echt goed testen, heb nog niet echt de tijd gehad om veel films te kijken. Ben met name benieuwd naar films waarin je de echte dreunen hoort. Maar dat het iets toevoegt heb ik al gemerkt.
    Het lijkt echter wel alsof het volume nu harder moet staan voordat de de sub automatisch aanspringt, maar zeker weten doe ik dat niet.
    Dat kan kloppe hoor Alex, de auto-stand op veel subs werkt niet echt perfect, het volume moet harder voordat hij aanspringt en door zijn timing zal hij soms tijdens een film uitgaan als er langere tijd geen LFE aanwezig is. Ik raad je dqan ook aan om hen gewoon met de aan/uit schakelaar te bedienen en de standby stand uit te zetten. Dit geld dus voor meerdere subs hoor, is dus normaal. Indien je dat vervelend vind of slecht bij de schakelaar komt (hij zit immers wel achteronder) kun je overwegen om bijv een stopcontact met afstandsbediening tussen de stekker en het huidige stopcontact te doen en hem daarmee aan en uit te zetten.

  7. #32

    Standaard

    Ok dank je Edgar... Misschien inderdaad beter om de sub gewoon aan en uit te zetten..
    Hopelijk morgen wat meer tijd om wat luister tests te doen....Ook met betrekking tot plaatsing. Ik had hem al eens op de luisterplek gezet en toen geluisterd waar er meer bas was. Maar dit moet ik nog eens doen, omdat ik toch nog wil kijken of ik hem meer in de hoek moet zetten.
    Verder moet ik de automatische calibratie nog eens doen op mijn versterken, want de vorige keer stonden mijn speakers nog op large na afloop en hje zou toch verwachten dat het met sub op small zou komen...
    Moet je trouwens bij de autom. calibratie op je versterker het volume van de sub op zijn hoogst zetten? Of in het midden? De crossover heb ik in ieder geval helemaal opengezet, maar over het volume wordt nergens iets gezegd.
    Oh ja Edgar, puur uit interesse. Op welk level staat jouw sub?
    The best is never the cheapest, but listening pleasure remains long after the price is forgotten.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex1975
    Ok dank je Edgar... Misschien inderdaad beter om de sub gewoon aan en uit te zetten..
    Hopelijk morgen wat meer tijd om wat luister tests te doen....Ook met betrekking tot plaatsing. Ik had hem al eens op de luisterplek gezet en toen geluisterd waar er meer bas was. Maar dit moet ik nog eens doen, omdat ik toch nog wil kijken of ik hem meer in de hoek moet zetten.
    Verder moet ik de automatische calibratie nog eens doen op mijn versterken, want de vorige keer stonden mijn speakers nog op large na afloop en hje zou toch verwachten dat het met sub op small zou komen...
    Moet je trouwens bij de autom. calibratie op je versterker het volume van de sub op zijn hoogst zetten? Of in het midden? De crossover heb ik in ieder geval helemaal opengezet, maar over het volume wordt nergens iets gezegd.
    Oh ja Edgar, puur uit interesse. Op welk level staat jouw sub?
    Hij stond altidj vrij hard, maar sinds mijn nieuwe versterker heb ik hem nog niet opnieuw afgesteld, ik denk dat ik rond 3 of 4 uitkom nu. Maar afhankelijk van je receiver en je gemiddelde afspeelvolume kan het zijn dat je hem relatief hard moet zetten voor een goede LFE, vooral als je normale volume niet superhard is. Bij de Yamaha stond hij meestal op 7, bij een afspeelvolume van -30/-35 was dat lekker.

    EDIT voor de crossover de sub in je receiver gewoon helemaal open zetten, dan middels het volume op je sub zelf afstellen.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •