Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 149 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit Bekijk bericht
    Had deze dus op het IFFR gezien en echt, dez film is heeeel dramatisch. Makkelijk de slechtste Lynch aller tijden met de lelijkste opnames ooit. De zaal was zo goed als leeg voor hij afgelopen was. Saai en veeeeeeeels te lang.
    Die "lelijke" opnames (zoals je ze noemt) horen gewoon zo te zijn. Het lijkt net idd. alsof het met een home video camera is opgenomen, wat in het begin idd. vreemd aandoet maar wat snel went. En saai? hoe in the hell is dit saai dan?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Die "lelijke" opnames (zoals je ze noemt) horen gewoon zo te zijn. Het lijkt net idd. alsof het met een home video camera is opgenomen, wat in het begin idd. vreemd aandoet maar wat snel went. En saai? hoe in the hell is dit saai dan?
    Sterker nog, het ís met een home video camera opgenomen. In ieder geval een ouderwetse DV camera. Juist dit cameragebruik geeft de film die unieke look mee en geeft Lynch een enorme vrijheid die hij naar mijn mening optimaal gebruikt.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan Bekijk bericht
    Sterker nog, het ís met een home video camera opgenomen.
    Dat bedoel ik maar :razz:
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Dat bedoel ik maar :razz:
    Het komt op mij een beetje over als anders doen OM het anders doen...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  5. #30

    Standaard

    Ik weet dat het een bewuste keus is om het op home video te schieten, en wel, daar heeft de film dan ook onwijs onder te lijden.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul Bekijk bericht
    Ik denk dat ik hem dan nog niet snap, aangezien er simpelweg geen duidelijke rode lijn inzit of iets dergelijks. Ik snap ook niet hoe deze regisseur zo populair is geworden door op zich heel erg sterke scenes te maken, maar ze op geen enkele manier te verbinden. Maar misschien zeg ik nu iets heel doms
    Het is eigenlijk wel grappig dat men een schilderij ziet wel begrijpt dat er iets achter de directe verbeelding zit en dat men bij film verwacht dat het is wat je ziet, nou bij Lynch is het dus niet wat je ziet. Het zou goed zijn als de mens in het algemeen is wat vaker nadenkt en niet alles als een stel slaven alles maar aanneemt, en dus ook bij film. Vergeet nou eens alle tradities als rode draad, clue etc. en denk na. Als iemand in een konijnenpak staat is dat niet iemand die in een konijnenpak staat maar dan wordt er een emotie of gebeurtenis uitgebeeld. Dat is kunst. En daar wordt je een stuk wijzer van dan de bad guy die op het einde wordt vermoord door de good guy.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul Bekijk bericht
    Het komt op mij een beetje over als anders doen OM het anders doen...
    Dat denk ik niet. Het is eerder "anders" omdat Lynch zich wil onderscheiden van "het normale". Het is hier dan ook een goede keuze geweest. Het feit dat het zo is geschoten maakt de film er alleen maar beter op.Een keuze die de film zeker ten goede komt. Ik denk dat ie lang niet zo indrukwekkend geweest zou zijn als ie op een conventionele manier gefilmd zou zijn.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door metalbazzz Bekijk bericht
    Het is eigenlijk wel grappig dat men een schilderij ziet wel begrijpt dat er iets achter de directe verbeelding zit en dat men bij film verwacht dat het is wat je ziet, nou bij Lynch is het dus niet wat je ziet. Het zou goed zijn als de mens in het algemeen is wat vaker nadenkt en niet alles als een stel slaven alles maar aanneemt, en dus ook bij film. Vergeet nou eens alle tradities als rode draad, clue etc. en denk na. Als iemand in een konijnenpak staat is dat niet iemand die in een konijnenpak staat maar dan wordt er een emotie of gebeurtenis uitgebeeld. Dat is kunst. En daar wordt je een stuk wijzer van dan de bad guy die op het einde wordt vermoord door de good guy.
    Juist. Als je niet bereid bent je conventionele verwachtingen op te geven, moet je deze film simpelweg niet gaan kijken.

    Over het cameragebruik, waarom heeft de film er zo onder te lijden? Waarschijnlijk wederom omdat je een conventioneel 'mooie' film verwacht. De film profiteert juist van de ietwat goedkope, grauwe look. Ik denk dat zonder dit soort beelden de sfeer heel anders zou zijn en dat is denk ik juist een van de punten waar deze film het van moet hebben. Het scheppen van sfeer en zorgen voor een 'stemming'.
    Laatst aangepast door wiljan : 29-03-2007 om 12:20

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan Bekijk bericht
    Juist. Als je niet bereid bent je conventionele verwachtingen op te geven, moet je deze film simpelweg niet gaan kijken.

    Over het cameragebruik, waarom heeft de film er zo onder te lijden? Waarschijnlijk wederom omdat je een conventioneel 'mooie' film verwacht. De film profiteert juist van de ietwat goedkope, grauwe look. Ik denk dat zonder dit soort beelden de sfeer heel anders zou zijn en dat is denk ik juist een van de punten waar deze film het van moet hebben. Het scheppen van sfeer en zorgen voor een 'stemming'.
    Amen to both!
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  10. #35

    Standaard

    Ik waag me aan deze film wel, hoewel ik geen bewonderaar ben van zijn films. Mulholland drive/ blue velvet/ Wild at Heart etc. Heb ik zo'n gevoel dat ik dit tering goed ga vinden of dat andere.... Ik hoop het eerste dan wordt dit de derde goed Lynch films en dan kan ik drie hierboven een herkansing geven.

  11. #36

    Standaard

    Volgende week ga ik waarschijnlijk, in Groningen.

  12. #37

    Standaard

    De veronica gids gaf deze film 1 ster van de 5.
    Ze zeiden dat Lynch nu compleet doorgeslagen was en dat de film eigenlijk nergens over ging.
    Nu word ik nog nieuwsgieriger

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    De veronica gids gaf deze film 1 ster van de 5.
    Ze zeiden dat Lynch nu compleet doorgeslagen was en dat de film eigenlijk nergens over ging.
    Nu word ik nog nieuwsgieriger
    Dit was voor mij een goede reden om meteen te reserveren voor zondagavond (lekker er tussenuit tussen twee burgerlijke paasdagen bij de wederzijdse ouders)

    En een nieuwe speelfilm en eindelijk het tweede twinpeaks seizoen, wat een week...
    it has already begun

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    De veronica gids gaf deze film 1 ster van de 5.
    Ze zeiden dat Lynch nu compleet doorgeslagen was en dat de film eigenlijk nergens over ging.
    Nu word ik nog nieuwsgieriger
    Ja dat verbaasd me eigenlijk niets
    Then again: het is wel Veronice Magazine
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #40

    Standaard

    Ze hebben wel gelijk, en dat gebeurd niet vaak

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    De veronica gids gaf deze film 1 ster van de 5.
    Ze zeiden dat Lynch nu compleet doorgeslagen was en dat de film eigenlijk nergens over ging.
    Nu word ik nog nieuwsgieriger
    Ach, Mulholland Drive kreeg drie sterren, en Lost Highway ook maar eentje. Ze zijn daar geen David Lynch-fan, denk ik. Of ze weten niet waar ze het over hebben.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  17. #42

    Standaard

    Ik weet niet of ik naar deze film zal gaan, opzich ben ik wel in voor vage films. Maar ik denk dat ik beter eerst Mulholland Drive en Lost Highway kan kijken die volgende week op canvas komen.
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  18. #43

    Standaard

    Tja Veronica gids, zegt al genoeg... ik ga em misschien morgen zien!

    Edit: Ah, kaarten zijn gehaald... Zin in!
    Laatst aangepast door JJB : 04-04-2007 om 16:36

  19. #44

    Standaard

    Laat ik eerst de rest maar eens snappen
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit Bekijk bericht
    Ze hebben wel gelijk
    Mr. funny man
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #46

    Standaard

    Wat een gemengde reviews van deze film Ik durf het bijna niet te zeggen maar als Lynch-liefhebber ben ik deze nog niet gaan kijken, al is het maar omdat ik er niet veel voor voel om alleen naar de cinema te gaan en gewoon niemand anders ken in mijn omgeving die dit soort films ook zou kunnen appreciëren. Ik ontdek hem dus wel weer op DVD zoals gewoonlijk. Tot nu toe is nog geen enkele Lynch-film me echt tegengevallen en ik heb ze op Dune en The Elephant Man na ondertussen toch wel allemaal gezien. Dus ik kan voor deze ook alleen maar het beste hopen, wat ik er al van gelezen heb bevalt me in ieder geval. Wordt (waarschijnlijk veel later, is er al een dvd-release datum bekend?) vervolgd.

  22. #47

  23. #48

    Standaard

    Whoehoe, eindelijk weer een vage film van waarschijnlijk hoge kwaliteit. Ga hem volgende week bekijken. Veronica gids......HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  24. #49

    Standaard

    De Metro geeft hem 4/5.
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymond koene Bekijk bericht
    nrc next gaf deze film vandaag 5 sterren.....ik geloof dat ik mijn abonnement op veronica maar eens moet gaan opzeggen...
    Het is voor mij al een groot raadsel waarom je je überhaupt ooit op dat blad hebt geabonneerd
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •