De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Moet eerst DVD formatteren ????

    Ik heb mijn defecte Panasonic DMR-EH55 omgeruild voor een EH65.

    Ben vandaag bezig om een opgenomen programma (staat thans op de HDD) te branden op een kakelverse DVD+R van Sony (goed merk dus), helaas wil dat echter niet lukken. Volgens het apparaat moet ik de schijf eerst formatteren hetgeen mij nogal vreemd lijkt.

    Heeft iemand een idee wat ik fout doe. Graag even wat hulp. Volgens mij heb ik over dit onderwerp al eerder iets gelezen maar ik kan dit niet meer terug vinden.

  2. #2

    Standaard Re: Moet eerst DVD formatteren ????

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jodocus
    Ik heb mijn defecte Panasonic DMR-EH55 omgeruild voor een EH65.

    Ben vandaag bezig om een opgenomen programma (staat thans op de HDD) te branden op een kakelverse DVD+R van Sony (goed merk dus), helaas wil dat echter niet lukken. Volgens het apparaat moet ik de schijf eerst formatteren hetgeen mij nogal vreemd lijkt.

    Heeft iemand een idee wat ik fout doe. Graag even wat hulp. Volgens mij heb ik over dit onderwerp al eerder iets gelezen maar ik kan dit niet meer terug vinden.
    Je doet helemaal niks fout. Ook ik dacht (en schrok) in het begin dat er iets aan de hand was, maar dvd+r moet inderdaad eerst geformatteerd worden.
    Gewoon doorgaan, daarna is de schijf geschikt voor het branden!
    Een en ander ligt aan de verschillende specificaties voor MIN-R en PLUS-R. MINnetjes kunnen direct gebrand worden (neem ik aan, want ik heb tot op heden alleen maar PLUSJES gedaan). Na het formatteren kun je een schijfnaam invoeren, menuutjes uitkiezen (zeer beperkt overigens) en opgeven hoe je de schijf later gestart wilt hebben: direct met de eerste titel beginnen of eerst het menu laten zien.
    Dit is we Panasonic het formatteren noemt.

    Kortom: het hoort zo, dat formatteren. Niet de hele dvd wordt gebrand, maar er wordt een basis gelegd voor de bestandsindeling op de 'binnenring'. Duurt een minuut of zo in de praktijk.

  3. #3

    Standaard

    Hoi Casebay1, bedankt voor je snelle reply.

    Als ik het betreffende schermpje zie dan staat daar "Kan niet kopiëren, gelieve de disc te formatteren". Je kunt dan kiezen voor Enter of Return. Als je op Enter drukt verdwijnt het scherm en gebeurt er niets meer.

    In de handleiding kom ik een dergelijk scherm ook nog tegen maar daar kan je tenminste nog kiezen tussen ja of nee.

    heb je nog een idee ?

    Ik vind het trouwens een verschrikkelijk vervelend instructieboekje, er zit geen duidelijke opeenvolgende lijn in.

  4. #4

    Standaard

    Instructieboek is inderdaad een ramp. Alles staat er in, maar hoe!

    Heb je al geprobeerd:

    eerst met drive select op dvd zetten, lege dvd er in. dan herkent de recorder een lege schijf en wil hem eerst formatteren enz.

    lijkt hetzelfde en dat is misschien ook zo. en misschien doe je het ook al zo.
    kan in ieder geval geen kwaad.

    en anders zul je toch een ander merk leeg schijfje moeten proberen.
    heb zelf platinum en samsung zodner problemen kunnen formatteren.

  5. #5

    Standaard

    Hallo Casebay1

    Ik heb e.e.a. maar opgelost door een doosje DVD-R te kopen, en het werkte gelukkig allemaal. Ik ga echter nog wel even kijken of jouw oplossing werkt op de nog resterende + jes.

  6. #6

    Standaard

    Let ook op de specificaties in de handleiding; bepaalde maximumsnelheden zijn er voor diverse schijfjes. Een rewritable van 8x gaat bijvoorbeeld soms moeilijkheden geven.

  7. #7

    Standaard

    ik gebruik altijd 8 speed +erretjes. No problemo.
    Zoals gezegd altijd eerst formatteren.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •