De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Verguld atenne kabel vs normale atenne kabel

    Maakt een vergulde (goud) atenne kabel veel verschil in beeldkwaliteit vergeleken met die van een standaart atenne kabel (analoog)?

  2. #2

    Standaard

    De antennekabel is veelal niet verguld, maar alleen de aansluitpunten (connectoren).

    De vergulde delen zorgen meestal voor een optimalere verbinding dan niet-vergulde verbindingen.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #3
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Een vergulde antennekabel lijkt me geen goed plan aangezien goud niet de beste geleider is. Ik neem aan dat je de pluggen bedoelt?

    Het voordeel van gouden pluggen is dat die minder snel oxideren ten opzichte van koper, zilver etc, dus gaan uiteindelijk langer mee en behouden langer de kwaliteit van het beeld.

    Met oog op de toekomst is dit toch enorm handig.

  4. #4

    Standaard Re: Verguld atenne kabel vs normale atenne kabel

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mortyr
    Maakt een vergulde (goud) atenne kabel veel verschil in beeldkwaliteit vergeleken met die van een standaart atenne kabel (analoog)?
    als je echt de kabel bedoelt, daar kan verschil in zitten, maar dta hnagt van veel factoren af.
    Als je alleen de connectors bedoelt, hoe beter de aansluiting, hoe minder kans op storing. Ik denk echter dat gezien de opbouw van een coaxiale kabel voor beeld het zonde is om er vergulde connectoren op te zetten.

    Normale connectors zijn goed genoeg, vooral als je een beetje degelijke dingen aanschaft.

  5. #5

    Standaard Re: Verguld atenne kabel vs normale atenne kabel

    Ik heb een tijdje geleden in een zotte bui QED antenne-kabels gekocht. Het verschil met mijn oude kabel was fenomenaal. Daar waar ik altijd dacht dat de storing op sommige kabels aan de slechte kwaliteit van UPC lag, bleek het gewoon aan de oude kabel te liggen.
    Nu, of ik daarvoor QED nodig had of gewoon een nieuwe goedkope kabel kan ik niet zeggen. Het zou goed kunnen dat die oude kabel gewoon ergens slechte contacten of zo had en dan ging een goedkope nieuwe kabel ook veel beter beeld gegeven hebben...

  6. #6

    Standaard Re: Verguld atenne kabel vs normale atenne kabel

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Avalan
    Ik heb een tijdje geleden in een zotte bui QED antenne-kabels gekocht. Het verschil met mijn oude kabel was fenomenaal. Daar waar ik altijd dacht dat de storing op sommige kabels aan de slechte kwaliteit van UPC lag, bleek het gewoon aan de oude kabel te liggen.
    Nu, of ik daarvoor QED nodig had of gewoon een nieuwe goedkope kabel kan ik niet zeggen. Het zou goed kunnen dat die oude kabel gewoon ergens slechte contacten of zo had en dan ging een goedkope nieuwe kabel ook veel beter beeld gegeven hebben...
    Je zou het eens kunnen proberen met een stukje nieuwe goedkope kabel, ook al loop je dan het risico spijt te krijgen van je QED aankoop. Aan de andere kant leer je ervan en ben je weer een ervaring rijker. Vergeet niet dat het niet eens een kabelbreuk of kabelleeftijd hoeft te zijn, het kan ook zijn dat er ergens een storingnivo zit (bijv veel kabels bij elkaar) die door een goed afgeschermde kabel geen invloed meer heeft op het signaal.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb de goedkope dunne kabels weggegooid.
    En alles vervangen door Hischmann koka 799 ook de stekkers en het kasje waar de kabel binnen komt.
    Het verschil was enorm

  8. #8

    Standaard

    Ik heb digitale tv. Op een aantal kanalen had ik maar 90% beeldkwaliteit, met een standaard coax kabel. Heb van de week een profigold kabel gehaald met vergulde stekkers en heb nu de op deze kanalen 99/100% beeldkwaliteit.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  9. #9

    Standaard

    Op een aantal kanalen had ik maar 90% beeldkwaliteit, met een standaard coax kabel. Heb van de week een profigold kabel gehaald met vergulde stekkers en heb nu de op deze kanalen 99/100% beeldkwaliteit
    Hoe meet je dat ? of is dat de waarde die de decoder laat zien (kwaliteit) ? Ik begreep namelijk dat dat het signaal is wat je provider door geeft ... ik gebruik zelf een Hirschmann kabel en een casema Samsung HDTV decoder ... kwaliteit schommelt rond de 80% nu ... zou zelf ook wel 100% willen maar heb dus altijd begrepen dat dat niet mogelijk is.

  10. #10

    Standaard

    De meetgegevens komen van mijn panasonic decoder, deze meldt de sterkte van het binnenkomend signaal (31 - 35%) en de beeldkwaliteit (100%). Daarbij is de enige variabele die is veranderd mijn kabel. Essent heeft dus niks veranderd met het signaal. Als jouw binnenkomend signaal 80% is zit je dus gewoon goed.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •