Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.

Discussie: Staat van de DVD's?

  1. #1

    Standaard Staat van de DVD's?

    Wat ik me afvroeg, na een paar dagen surfen op het forum hier, is, hoe willen jullie DVD-freaks (want dat zijn jullie wel, en er is zeker geen schande in ) in welke staat jullie willen dat jullie DVD's verkeren.

    Kopen jullie uitsluitend DVD's die nog ingepakt zijn, wil je ze in een mintcondition of maakt het niet zoveel uit, als ze maar niet stuk zijn?

  2. #2

    Standaard

    Zelf koop ik veel nog in plastic vanwege de eventuele meerwaarde, dit gaat dan om speciale versies zoals limited editions, ik heb dan ook nog de gewone versie.
    Als ik iets echt wil en het is zeldzaam mag er best iets mis mee zijn, maar niet te. M'n Ghibli's hebben bijvoorbeeld wat schade, net als m'n Pixars.
    Gewone DVDs koop ik bij winkels en daar is altijd wel wat mis mee.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  3. #3

    Standaard

    ah ok, ik wou eens weten in welke mate ik overdrijf, serieuse allergie aan krasse zeg maar =)

  4. #4

    Standaard

    Zolang ik een 2de hands prijs betaal (op ebay etc) heb ik er niet echt problemen mee dat er krassen of vingerafdrukken opstaan. Natuurlijk heb ik liever van niet maar dat is duidelijk teveel gevraagd voor 99% van de populatie.

    Wanneer ik echter een nieuwprijs betaal wil ik ook een nieuw product. Ik koop dus zeker niks meer in winkels als FRS of Vanleest etc die je 2de hands spullen verkopen voor de prijs van een nieuw product.

    Wat ik ook al dikwijls heb meegemaakt bij online shops zijn resealde dvds (al bij hopen winkels gehad: Mediadis.be, Cd-wow, Play.Com, Axelmusic etc.). Hoewel die dvds in plastic (meestal van die zachte gerimpelde ipv normale harde gladde) ingepakt zijn, staan ze toch vol vingerafdrukken.

  5. #5

    Standaard

    Als het een antwoord op je nieuwsgierigheid zou bieden... Als ik een dvd koop, sta ik er altijd op dat het een sealed exemplaar is, thuis hou ik ze niet sealed - heb niet echt uitgaves die de deurwaarder als eerste in beslag zou nemen Verder probeer ik mijn dvd's in 'mint condition' te houden, zo is uitlenen ook geen probleem, maar dan krijgen ze hem in een cd-doosje mee

    Groeten

  6. #6

    Standaard

    Ik ben zuinig op dvd's. Raak de data-zijde bijvoorbeeld NOOIT met vingers aan, houdt 't schijf je of in doosje of in speler, maar nooit los.
    Verpakkingen vind ik minder belangrijk (zo heb ik de giftset van LOTR-ROTK, maar die verpakking lag al heeeeel snel in de container). Een scheurtje zeur ik niet over.
    Uitlenen doe ik niet graag en niet veel (al vinden sommige gasten dat mijn collectie oogt als een videotheek), omwille van de kwetsbaarheid van dvdtjes.

    Maar ... alle waar naar zijn geld. Ik wil als ik nieuw koop ook een nette hoes.
    Als ik 2e hands koop is een onvolkomen verpakking geen probleem (als prijs...) maar schade op de disk wel.
    Ik koop ook wel eens een 'echte 2e hands' (exrental o.i.d., wel met krassen), maar daar geef ik dan hooguit een eurootje of 2 voor.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  7. #7

    Standaard

    Als ik ze nieuw koop wil ik geen enkel krasje zien. Ook de hoes moet schade vrij zijn. Als ik dvd's ruil via hierzo verwacht ik eigenlijk ook dvd's in perfecte staat. Ok een klein krasje is niet erg, maar een disc vol met krassen hoef ik niet. X-rentals koop ik niet want die staan vol met krassen. Een vingerafdruk maakt me niet uit die veeg je er toch zo vanaf.
    De date kant nooit aanraken met je vingers vind ik onzin. Daar is bij mij nog nooit een dvd van kapot gegaan. uitlene hou ik niet zo van want de meeste zijn er niet zuinig op. IIk leen enkel aan mijn ouders dvd's uit. Vrienden ahh kom maar bij mij kijken want die letten helemaal nergens op.
    I always tell the truth. Even when I lie.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    (...) (al vinden sommige gasten dat mijn collectie oogt als een videotheek) (...)
    Hey, die opmerking heb ik ook al verscheidene keren naar m'n hoofd geslingerd gekregen! :wink:
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  9. #9

    Standaard

    Ik ben zelf heel zuinig op mijn spullen en leen de dvd's ook niet uit (met uitzondering van mijn broer).

    Omdat ik regelmatig een dvd'tje ruil of overkoop, ontkom je niet aan af en toe een krasje of wat vlekken. Maar dat moet wel minimaal blijven.

    Ik heb een paar x-rentals in mijn collectie, waarvan de meesten niet of nauwleijks bekrast zijn. Ik verkoop deze meestal door, waarbij ik duidelijk vermeld dat het x-rental is en in welke staat, maar ik controleer wel of de film probleemloos afspeelt.

    De uitgaves die ik nieuw koop, moeten gewoon perfect zijn, daar geef je toch een goede cent aan uit. Dvd's gaan ook netjes op hun plek in het rek, van daaruit in de speler en netjes terug. In tegenstelling tot vrienden van me die ze overal hebben slingeren van lades tot in de wasmand.
    Send a maniac to catch a maniac...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rotterdam5314
    <KNIP>De data kant nooit aanraken met je vingers vind ik onzin. Daar is bij mij nog nooit een dvd van kapot gegaan. <KNIP>
    op vingers zit zuur. Dat blijft achter op de schijf. Leuk voor CSI want dan kunnen ze nagaan wie de moord gepleegd heeft. Minder leuk voor je DVD, want na verloop van tijd kán dat doorvreten en je dvd aantasten.

    Het is mij wél gebeurd:
    Indiana Jones I heb ik een poos terug uitgeleend. onlangs wou ik hem zelf weer eens kijken en na zo'n 3 kwartier: blokjes, haperingen, stiltes, en fullstop. Schijfje bekeken en jawel: vingerafdruk (die dus ondertussen is ingevreten en daardoor NIET meer weg te poetsen is!).

    Ik stam nog uit de pre-cd-tijd en kan dus heel handig omgaan met elpees (jawel, vinyl) zonder de groeven aan te raken. Die techniek gebruik ik ook voor cd's en dvd's. Als extra truc: schijfje uit speler halen door mijn pink gedeeltelijk in het gaatje te stoppen.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    (...) (al vinden sommige gasten dat mijn collectie oogt als een videotheek) (...)
    Hey, die opmerking heb ik ook al verscheidene keren naar m'n hoofd geslingerd gekregen! :wink:
    Hier nog zo een!

    Maar bij is het ook een videotheek, mijn privé-videotheek wel te verstaan.

    Toch ongelooflijk, die gasten die vinden dat je iets MOET uitlenen, omdat "je het toch maar daar hebt staan".
    Send a maniac to catch a maniac...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hayko de Boer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    (...) (al vinden sommige gasten dat mijn collectie oogt als een videotheek) (...)
    Hey, die opmerking heb ik ook al verscheidene keren naar m'n hoofd geslingerd gekregen! :wink:
    Hier nog zo een!

    Maar bij is het ook een videotheek, mijn privé-videotheek wel te verstaan.

    Toch ongelooflijk, die gasten die vinden dat je iets MOET uitlenen, omdat "je het toch maar daar hebt staan".
    Irritant hè? En vaak zijn dat ook van die mensen die je passie en zuinigheid absoluut niet begrijpen... Als ik iets uitleen, dan is dat alleen aan mensen waarvan ik weet dat ze zuinig zullen zijn. En dan nog slechts een keepcase. Geen sleeve, geen digipack, geen speciale verpakking.
    Vae, puto deus fio...
    Mijn Collectie | Films 2011

  13. #13

    Standaard

    Ik vind dat de meeste mensen zo slecht omgaan met DVD's van de videotheek. Als je ziet hoe die schijfjes eruit zien na een paar weken. Echt triest gewoon dat mensen geen respect voor spullen van iemand anders hebben.

    Ik leen wel dvd's uit, maar alleen aan mensen waarvan ik zeker weet dat ze er goed mee omgaan.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik Hagen
    Irritant hè? En vaak zijn dat ook van die mensen die je passie en zuinigheid absoluut niet begrijpen... Als ik iets uitleen, dan is dat alleen aan mensen waarvan ik weet dat ze zuinig zullen zijn. En dan nog slechts een keepcase. Geen sleeve, geen digipack, geen speciale verpakking.
    zeer irritant, ik laat men familie zelf niet door men dvd's kijken welke er zijn, van afstand mogen ze kijken en ik zal hen wel de dvd pakken en in een doosje steken zodat ze hem kunnen lenen

  15. #15

    Standaard

    Persoonlijk denk ik dat dvd's binnen 2 jaar nog maar weinig waard zijn, behalve zeer uitzonderlijke speciale edities. Sparen van dvd's doe je puur voor jezelf, de emotionele waarde. Als je geld wilt verdienen kun je beter beleggen met je geld....

    Hd staat op stapel en hoewel het merendeel nog afhoudend is en dvd nu nog goed genoeg vind (jaja, hou jezelf maar voor de gek haha) weet ik zeker dat vroeg of laat iedereen overstag gaat, zeker als prijzen dalen binnen een paar jaar en helemaal als je 1 film op hd dvd of blu ray metersgroot hebt gezien. :wink:

    Maar ik ben altijd zuinig op mijn dvd's. Leen niet uit en wil ze enkel in het folie kopen... viva mm en internet...!! 8)
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    en helemaal als je 1 film op hd dvd of blu ray metersgroot hebt gezien. :wink:
    Ik betwijfel of veel mensen überhaupt de ruimte hebben voor een 'metersgroot' scherm...
    En wat betreft de 'waardeloosheid' van DVD's ben ik het niet helemaal met je eens. Met een HD DVD spelers kun je ook gewone DVD's afspelen. De urgentie tot vervanging is dus een stuk minder aanwezig dan bij de overstap van VHS naar DVD. Waarschijnlijk zullen vooral de echte puristen, die het scherpste van het scherpste en het beste van het beste willen hebben, hun collectie gaan vervangen, dunkt me. Ik denk er in ieder geval niet over! (Zeg ik nu... )
    Vae, puto deus fio...
    Mijn Collectie | Films 2011

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Persoonlijk denk ik dat dvd's binnen 2 jaar nog maar weinig waard zijn, behalve zeer uitzonderlijke speciale edities. Sparen van dvd's doe je puur voor jezelf, de emotionele waarde. Als je geld wilt verdienen kun je beter beleggen met je geld....

    Hd staat op stapel en hoewel het merendeel nog afhoudend is en dvd nu nog goed genoeg vind (jaja, hou jezelf maar voor de gek haha) weet ik zeker dat vroeg of laat iedereen overstag gaat, zeker als prijzen dalen binnen een paar jaar en helemaal als je 1 film op hd dvd of blu ray metersgroot hebt gezien. :wink:

    Maar ik ben altijd zuinig op mijn dvd's. Leen niet uit en wil ze enkel in het folie kopen... viva mm en internet...!! 8)
    Tuurlijk zal de dvd inzakken na het doorbreken van de opvolger (welke dan ook). 2 jaar lijkt me erg snel, ik denk dat we een paar jaartjes langer kunnen wachten.

    Maar toch vind ik de stap van dvd naar een nieuw, verbeterd schijfje een stuk minder revolutionair dan de stap van VHS-band naar dvd.

    Ik zal (op enkele titels na) mijn dvd's niet gaan vervangen (wat ik bij de banden wel voor 90% gedaan heb.
    Door de ontwikkeling van nieuwe tv's zal ook de kwaliteit van uitzending van de oude dvd toenemen en dan is "goed"goed genoeg. En voor "super" neem je dan de opvolger...
    Send a maniac to catch a maniac...

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Persoonlijk denk ik dat dvd's binnen 2 jaar nog maar weinig waard zijn, behalve zeer uitzonderlijke speciale edities. Sparen van dvd's doe je puur voor jezelf, de emotionele waarde. Als je geld wilt verdienen kun je beter beleggen met je geld....

    Hd staat op stapel en hoewel het merendeel nog afhoudend is en dvd nu nog goed genoeg vind (jaja, hou jezelf maar voor de gek haha) weet ik zeker dat vroeg of laat iedereen overstag gaat, zeker als prijzen dalen binnen een paar jaar en helemaal als je 1 film op hd dvd of blu ray metersgroot hebt gezien. :wink:

    Maar ik ben altijd zuinig op mijn dvd's. Leen niet uit en wil ze enkel in het folie kopen... viva mm en internet...!! 8)
    Wordt jij betaald om HD-DVD & Blu-ray te promoten ofzo?
    Ik zie je overal deze formaten de hemel in prijzen.

    Maargoed, denk dat DVDs inderdaad niet echt waardevol zijn qua investering. Het is meer iets voor jezelf.

    En ik denk dat ik een hoop van mijn DVDs zal bewaren en slechts enkele films, zoals bijv. LOTR en nieuwere films, op HD-DVD/Blu-ray zal aanschaffen.
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra
    Wordt jij betaald om HD-DVD & Blu-ray te promoten ofzo?
    Ik zie je overal deze formaten de hemel in prijzen.

    Maargoed, denk dat DVDs inderdaad niet echt waardevol zijn qua investering. Het is meer iets voor jezelf.

    En ik denk dat ik een hoop van mijn DVDs zal bewaren en slechts enkele films, zoals bijv. LOTR en nieuwere films, op HD-DVD/Blu-ray zal aanschaffen.
    I couldn't agree more.

    Maar ik denk dat meneer Kostwinder gewoon enthousiast is. En daar is alle reden voor.
    Wie weet nog hoe PC-spellen eruit zagen in CGA? Space Quest 1 bijvoorbeeld? (een neefje van 5 zei "en ze hebben alles gemaakt van Lego") en dat dan eens vergelijken met de uitgaven van 3D-games op PC of xbox360 ... het verschil is enorm.
    Zo ervaar ik de echte HDTV (met HD-content) ook. Dus ik snap Albert's enthousiasme.
    Ik ben alleen kennelijk wat meer een kat-uit-de-boom-kijker wat betreft nieuwe technologiën dan hij. :smiley schouders ophalen:
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  20. #20

    Standaard

    Hmmm, dit is toch een HT forum??? sinds wanneer mag je niet enthausiast zijn over je ht hobby... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra
    Wordt jij betaald om HD-DVD & Blu-ray te promoten ofzo?
    Ik zie je overal deze formaten de hemel in prijzen.

    Maargoed, denk dat DVDs inderdaad niet echt waardevol zijn qua investering. Het is meer iets voor jezelf.

    En ik denk dat ik een hoop van mijn DVDs zal bewaren en slechts enkele films, zoals bijv. LOTR en nieuwere films, op HD-DVD/Blu-ray zal aanschaffen.
    I couldn't agree more.

    Maar ik denk dat meneer Kostwinder gewoon enthousiast is. En daar is alle reden voor.
    Wie weet nog hoe PC-spellen eruit zagen in CGA? Space Quest 1 bijvoorbeeld? (een neefje van 5 zei "en ze hebben alles gemaakt van Lego") en dat dan eens vergelijken met de uitgaven van 3D-games op PC of xbox360 ... het verschil is enorm.
    Alles ziet er tegenwoordig echt vet uit op die 360 en straks ps3 maar qua gameplay steld het mij vaak erg teleur. Nee, vroeger met je 8 bitter tot diep in de nacht was pas gaaf!! 8)
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra
    Wordt jij betaald om HD-DVD & Blu-ray te promoten ofzo?
    Ik zie je overal deze formaten de hemel in prijzen.

    Maargoed, denk dat DVDs inderdaad niet echt waardevol zijn qua investering. Het is meer iets voor jezelf.

    En ik denk dat ik een hoop van mijn DVDs zal bewaren en slechts enkele films, zoals bijv. LOTR en nieuwere films, op HD-DVD/Blu-ray zal aanschaffen.
    I couldn't agree more.

    Maar ik denk dat meneer Kostwinder gewoon enthousiast is. En daar is alle reden voor.
    Wie weet nog hoe PC-spellen eruit zagen in CGA? Space Quest 1 bijvoorbeeld? (een neefje van 5 zei "en ze hebben alles gemaakt van Lego") en dat dan eens vergelijken met de uitgaven van 3D-games op PC of xbox360 ... het verschil is enorm.
    Alles ziet er tegenwoordig echt vet uit op die 360 en straks ps3 maar qua gameplay steld het mij vaak erg teleur. Nee, vroeger met je 8 bitter tot diep in de nacht was pas gaaf!! 8)
    Hehe, het begint wel heel off-topic te raken, maar hier ben ik het wel mee eens.
    Het lijkt alsof graphics tegenwoordig belangrijker zijn dan gameplay.
    Ken genoeg oude games die ik liever speel dan de nieuwere games alleen omdat de gameplay veel beter is. Dan maar iets mindere graphics.
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  23. #23

    Standaard

    Complot!!!! Het is een publiek geheim dat grote economische actoren sinds de popularisering van het Internet naar andere marketingmethoden zoeken. De oude manier (reclame) is gewoon veel van zijn trekkracht kwijt en is veel te diffuus. Een van de nieuwe methoden is om bv. invloedrijke bloggers een product te laten pluggen. Deze mensen worden beschouwd als opinion leaders die een zeer gericht doelpubliek aanspreken, en dat is zeker wel wat euri waard.

    Dus, Albert Kostvinder, J'accuse! Boven tafel met je rekeningafschriften!! :P

  24. #24

    Standaard

    Zo, dus als ik enthousiast vertel over de boeken van Tolkien ben ik ook verdacht.

    Ok, gooi ik er een spreekwoord tegenaan: [spoiler:30eca870d5]zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten[/spoiler:30eca870d5]

    enneh, albert, ik vertrouw je. Leuk, een enthousiast medemens!

    [spoiler:30eca870d5]zouden de moderators ons ondertussen niet eens tot de orde /on topic moeten roepen?[/spoiler:30eca870d5]
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Persoonlijk denk ik dat dvd's binnen 2 jaar nog maar weinig waard zijn, behalve zeer uitzonderlijke speciale edities. Sparen van dvd's doe je puur voor jezelf, de emotionele waarde. Als je geld wilt verdienen kun je beter beleggen met je geld....

    Hd staat op stapel en hoewel het merendeel nog afhoudend is en dvd nu nog goed genoeg vind (jaja, hou jezelf maar voor de gek haha) weet ik zeker dat vroeg of laat iedereen overstag gaat, zeker als prijzen dalen binnen een paar jaar en helemaal als je 1 film op hd dvd of blu ray metersgroot hebt gezien. :wink:

    Maar ik ben altijd zuinig op mijn dvd's. Leen niet uit en wil ze enkel in het folie kopen... viva mm en internet...!! 8)
    uiteindelijk zal dit de nieuwe standaard worden ja maar het is nu nog niet noodzakelijk. Dvd's sparen om er geld aan te verdienen?? nou daar zal je weinig mee opschieten. Ik spaar de films die ik goed vind of leuk vind om te hebben, maar niet om er geld mee te verdienen. Een groot scherm is alleen leuk als dat ook in je huis past. Je gaat toch niet naar een metersgroot scherm zitten kijken als je er maar 2 meter vandaan zit. Dan krijg je net zoiets als vooraan in de bios zitten. Ik denk dat je een tv moet aanschaffen wat bij je woning past. Bij de een is een metersgroot scherm leuk en nodig en bij de andere een wat kleinere. Over 2 jaar zullen de dvd's zeker niet dood zijn. Over 2 jaar heeft de meerderheid nog geen eens HD of Blue-ray in huis. Zelfs 100 Hz breedbeeld TV's is voor sommige nog nieuw
    I always tell the truth. Even when I lie.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •