Pagina 2 van 277 EersteEerste 1234561252102 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 6911 worden weergegeven.

Discussie: Update HT

  1. #26

    Standaard

    Misschien dan ook maar een soort update van mijn kant. Ik heb mijn centerspeaker vervangen door een surroundback speaker. Ik ben dus van een 7.1 naar een 6.1 opstelling gegaan en heb die sb speaker (Dali suite 1.5) nu als center. Het gehele geluid is nu nog homogener en ik bespaar geld op mijn center (die zou een dali suite center moeten worden)

    Voor de rest blijft het hetzelfde, maar er zitten veranderingen in de pijplijn

  2. #27

    Standaard

    Check me link,ik heb weer een vernieuwing.

    Greetz

    Dchris
    http://www.denniskoppen.nl

    "When this baby reaches 88 miles per hour, you're gonna see some serious sh*t" - Doc. Emmet L. Brown "Back to the Future"

  3. #28

    Standaard

    Hallo,

    Sinds een dikke week ben ik (weer) in het bezit van een nieuwe dvd-speler en reciever. Ik heb gekozen voor een Marantz 4200 dvd-speler en een Denon 3801 reciever (laatste model).

    Beide apparaten presteren erg goed met muziek, iets wat ik naast HT ook wel belangrijk vind. De Denon is wat HT betreft echt een heel mooi apparaat. In combinatie met mijn Kef speakers krijg ik een heel mooi geluid. Vooral het detail, de zuiverheid en het kunnen spelen op hoog volume zonder enige vervorming zijn de echte pluspunten van de Dedon. Het nadeel (klein) is dat de instellingen zonder de reciever aan de tv aan te sluiten bijna niet te maken. Verder ben ik er zeer tevreden over.

    De marantz dvd speler zorgt voor een erg mooie stereo weergave. Het beeld is goed alleen bij echt donkere scene's is het zwart niet echt zwart maar hangt iets meer naar het donkerblauwe. De speler was binnen een minuut regiovrij met de afstandsbediening, erg handig. De speler is niet op alle punten een topper, maar voor het geld een hele mooie speler.

    Zoals je via m'n link kan zien is het enige echte probleem bij mijn HT de plaatsing van de speakers. Alles staat net iets te kort bijelkaar, meer spreiding heeft een mooier resultaat. Helaas krijg ik m'n vriendin niet zo gek om alles in de lengte van de woonkamer te plaatsen met de eetafel in een hoek geramd Och ja, voor de plaatsing is het geluid nog steeds erg mooi en ben ik erg tevreden.

    Groeten

  4. #29

    Standaard

    Raskel

    Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe woning (ik neem aan dat je verhuisd bent?) en het samenleven.

    Het verder uit elkaar plaatsen van de fronts kan dan wel een mooiere spreiding geven maar kan ook een nadeel geven. Als de fronts te veel van de weergever (de tv in dit geval) worden geplaatst kan het geluid te los komen van het beeld (zodat er geen onderlinge relatie meer is). Een goede stereo-plaatsing en een goede surround-plaatsing zijn heel vaak verschillend. Hoe heb je de surrounds eigenlijk opgesteld (zie helaas geen foto van de zit/kijkplaats met surrounds)?

    Een nieuwe dvd-speler betekend veelal ook je tv weer opnieuw afstellen (slechts kleine aanpassingen). Heb al behoorlijk wat Marantz dvd-spelers gezien maar het diep-blauw ipv zwart komt me niet bekend voor. Ik denk dat dit wel bij te regelen is.


    Mvrgr

    Patrick

  5. #30

    Standaard

    Van upgraden kan ik niet echt spreken.
    Eerst had ik een standaard Sony stereo toren van 10 jaar oud.
    Sinds twee weken:

    Denon 3802
    Philips DVD 722
    Tannoy R3 voren
    Tannoy R1 achter
    Tannoy RC center

    Ben nog aan het kijken voor een leuke sub.
    Mijn TV: Philips 28PW9525 maar die had ik al langer.

  6. #31

    Standaard

    Ik heb een nieuwe tv gekocht:

    Sony Grand Wega BB 28" LS serie
    StarTrader

  7. #32

    Standaard

    Ok, even een kleine update van mijn kant:
    heb maandag een scart naar scart kabel van ProfiGold gekocht (en een coax die ik kan terrugbrengen). Geeft zelfs op mijn k*t tvtje al verschil tov die smerige composiet-video verbinding die ik eerst had.
    Volgende upgrade: ik ga binnenkort op kamers, en dan zet ik mijn oude gare stereo op mijn slaapkamer. Probleem: daar heb ik mijn speakers iewat van verpest, dus over tijdje gaan mijn fronts naar die toe, en koop ik 2 mooie nieuwe voor mijn HT. (zal alleen nog tijdje duren denk ik $$$$$$$ )

    oohja, weet iemand of je een coaxkabel op de pioneer vsx-c300 kunt aansluiten? Had het al eerder gevraagd, maar daar reageert jammer genoeg niemand

  8. #33

    Standaard

    Ik heb ook een Profigold Scart kabel gekocht, beduidend beter Signaal! (RGB)
    StarTrader

  9. #34

    Standaard

    Toch maar weer eens deze thread naar boven halen want updates en de verandering/verbetering welke deze met zich meebrengt is altijd interessant.

    Een tijdje terug had ik mijn update al gemeldt en toen tevens beloofd een korte review te schrijven. Bij deze dan (belofte maakt schuld ).

    Allereerst de verandering van de Yamaha RXV-520RDS naar de Denon AVC-A10SE.

    Dit is geen kleine verandering meer maar een hele grote verandering. Vergeleken met de Yamaha klinkt de Denon stukke warmer zonder echt te warm of wollig te worden. De tonale balans van deze versterker is helemaal goed (iets wat bij de Denon's uit het lagere segment nogal eens wat te wensen over laat). Bas klinkt stevig en met een fundament terwijl het middengebied breed en duidelijk is. Het hoog klinkt gedetailleerd, zuiver en zonder scherpte. In mijn ruimte (wat hardere akoestiek) komt met deze versterker het geluid echt ten goede (de Yamaha was hier te schel en had vooral in het hoog een irritant randje). De decoder doet wat hij moet doen en doet dat goed. Bij veel versterker mis ik eenheid in de surrounds, center en frontsspeakers wat zich het meest openbaart in de aansturing van de surrounds. Deze Denon zorgt ervoor dat de speakers als een geheel werken en niet meer afzonderlijk. Het gevoel "ik ben er" wordt op deze manier beter bewerkstelligt. Ook laat de versterker vele details horen wat mijn oudere Yamaha niet liet horen. Met zijn 125 Watt (ietswat voorzichtig uitgedrukt door Denon want uit vele testraporten blijkt het meer rond de 145Watt te liggen) klinkt de versterker krachtig en dynamisch (afhankelijk van de gevoeligheid van de speaker kan meer vermogen gewenst zijn) en is tevens behoorlijk stabiel bij hoge belasting.

    De speakers: De B&W Nautilus 805 als fronts versterkt met de HTM2 (ook uit de Nautilus-lijn) als center.

    Wat kan ik over deze speakers zeggen? To hear is to believe

    Het geluid wat deze juweeltjes naar voren brengen is echt ongehoord goed. Je hoort geen speaker meer maar je hoort geluid. Het beeld rondom de speaker is werkelijk zeer groot, zowel in de diepte als in de breedte. Plaatsing binnen dit geluidveld is uiterst precies (je hoort niet alleen een basgitarist links van de leadzanger staan met, je hoort ook dat de basgitarist wat verder weg staat, een beetje verscholen achter de leadzanger. En dat uit 1 speaker), dynamiek en snelheid van de speaker is erg groot. De tonale balans, de correcte frequentie-verloop ed zijn werkelijk een lust voor het...oor. Vaak heb je bij een speaker het gevoel dat de lage en midden tonen los staan van de hoge tonen (ze bereiken je een fractie eerder dan de lage en midden tonen). Met de tweeterplaatsing van de Nautilus bovenop de speakerbehuizing (de tweeter heeft zijn eigen behuizing) iets naar achteren maar precies in lijn met de laag/middentoon unit is dit probleem voorbij. Zowel hoog mid als laag komt gelijktijdig bij de luisteraar aan wat het luisteren naar deze speaker uiterst aangenaam maakt. Het geluid wat deze speaker produceert is echt ongelooflijk groot voor zo'n stand-mounted speaker.

    Omdat de HTM2 voor zo'n 99,99% identiek is qua geluid als de N805 heb je niet langer meer te maken met een front-center-front positie. Alle positieve eigenschappen welke 1 speaker bezit komen dubbel zo goed naar voren wanneer deze ene speaker mag gaan samenwerken met een tweede (in een goede stereo-opstelling) of zelfs een derde (in een HT-opstelling). Het geluidsbeeld welke nu naar voren komt oversteeg echt mijn verwachting. Je luisterd niet meer naar speakers maar naar een geluidsveld welke je de afmetingen van de kamer doen vergeten. Wat betreft de center wil ik nog kwijt dat een investering in een goede center absoluut de moeite waard is. Bv stemmen zijn nu niet langer meer met een bijklank (zoals nasaal of een stem welke je uit een doosje hoort komen). Stemmen zijn nu zoals stemmen zijn, menselijk. Ook de positionering van stemmen is heerlijk, niet langer meer uit dat doosje bovenop de tv maar gewoon in de kamer, los van de speaker (welke je allang vergeten was omdat je de speakers niet meer hoort).

    De klank van de speaker is heel transparant met een engels jasje. Klank van een speaker wordt door veel dingen bepaalt zoals de klankkast, de gebruikte materialen en ook de akoestiek van de ruimte speelt een zeer grote rol. Wat betreft de klankleuring door de kast kan ik kort zijn. Klop eens op de bovenkant en op verschillende plekken van de zijkant op een speaker. De "Klop" die je nu hoort wordt veelal bepaalt door de akoestische eigenschappen van de klankkast van de speaker en zorgt ervoor dat het daadwerkelijke geluid vetroebelt. Klop dan eens op een Nautilus (en er zullen ongetwijfeld meerdere speakers zijn waarbij dit het geval is) en je hoort geen "klop" meer, het is alsof je op een massief blok beton klopt. Vast, geen toevoeging aan het geluid van de klop door de klankkast maar puur en alleen het geluid van jouwn knokkels welke op de speaker klopt. Zo laat de klank van deze speaker zich ook omschrijven, hij voegt niets toe en laat niets weg, hij laat het geluid horen zoals het opgenomen is, is dus heel goed in staat om geluid vanaf de bron te laten horen (en legt hiermee dus ook meteen oneffenheden bloot, laat horen dat opnames slecht of goed zijn) zonder dit met de klankkleur op te vijzelen. Dit heeft zijn positieve kanten (een opname die goed is klinkt dan ook echt goed) maar ook zijn negatieve kanten (een mindere opname die op andere speakers door de klankkleur nog lekker klonken, klinkt nu als een slechte opname).

    De bedoeling is om op korte tijd nog 2 Nautilussen aan te schaffen (en wederom de 805) als surrounds. Ik kan me de beleving van een identieke speaker set-up nu al helemaal voorstellen (alhoewel dit ook wel weer mijn verwachtingen zal gaan overstijgen).

    Een leuk detail is dat deze speakers een enorme tijd nodig hebben om in te spelen. 20 a 30 uur is echt veel te weinig, het zal eerder weken, maanden gaan duren voordat de ware kwaliteit zich helemaal ontplooit heeft. Het wordt dus alleen nog maat beter

    Mvrgr

    Patrick

    ps. Kan deze thread niet vastgepint worden zodat íe niet telkens naar achteren verdwijnt?

  10. #35

    Standaard

    Mijn laatste aanschaf is een dubbel afgeschermde vergulde connector component video kabel ter vervanging van een gewoon geel/rood/wit kabeltje.

    Verbetering: geen enkele.

  11. #36
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    [i]
    - B&W Nautilus 805 (2x) ter vervanging van de B&W DM580 (fronts)
    - B&W Nautilus HTM2 (center) ter vervanging van de LCR3
    dit zijn werkelijk hele interesante speakers
    zowel kwa geluid als zeker ook het design
    bij deze hoop ik dus ook te eindigen maar ga eerst maar eens over van infinty naar de b&w 600 s3 serie

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool

    dit zijn werkelijk hele interesante speakers
    zowel kwa geluid als zeker ook het design
    bij deze hoop ik dus ook te eindigen maar ga eerst maar eens over van infinty naar de b&w 600 s3 serie
    Dank je De Nautilus-range is voor de B&W liefhebber inderdaad een hele mooie speaker. Als je hier serieus hoopt te eindigen dan zou ik persoonlijk de 600-serie overslaan en wachten met nieuwe speakers totdat het budget het toelaat. Nu nieuwe speakers kopen en deze later weer upgraden is ook zo zonde van het geld

    Mvrgr

    Patrick

  13. #38
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vdB


    Dank je De Nautilus-range is voor de B&W liefhebber inderdaad een hele mooie speaker. Als je hier serieus hoopt te eindigen dan zou ik persoonlijk de 600-serie overslaan en wachten met nieuwe speakers totdat het budget het toelaat. Nu nieuwe speakers kopen en deze later weer upgraden is ook zo zonde van het geld

    Mvrgr

    Patrick
    is inderdaad financieel wel beter ja
    kun je me in dit geval misschien vertellen dan wat die nautilus serie zo,n beetje kost per type
    kan hier namelijk weinnig over terug vinden op internet
    wel van de andere serie,s maar niet over deze
    enige wat ik weet is dat ze wel vrij kostbaar zijn

    alvast bedankt

  14. #39

    Standaard

    Lijstje adviesprijzen in euro's:

    600 serie's
    • DM 600S3 175
    • DM 601S3 188
    • DM 602S3 250
    • DM 602.5S3 325
    • DM 603S3 475
    • DM 604S3 650
    • LCR 60S3 325
    • LCR 600S3 500


    Nautilus series
    • 800 Signature 12500
    • 805 Signature 1850
    • HTM Signature nnb
    • SCM 1 Signature nnb
    • 800 9000
    • 801 6353
    • 802 4538
    • 803 2496
    • 804 1815
    • 805 998
    • HTM 1 2269
    • HTM 2 1271
    • SCM 1 1134
    • STAND 805 272
    • STAND HTM 454
    • SPIKE SET(801, 802) 250
    • NAUTILUS
    • NAUTILUS black, blue 22689
    Upgrading is a neverending story...

  15. #40
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vdB

    De Nautilus-range B&W
    is de center hetzelfde(vrijwel)als de 805 maar dan op z,n kant
    en hoe beval ie als center want het is opzich toch wel een vrij opmerkelijke center in vergelijk met alle andere centers
    en welke kleur heb je gekozen?

  16. #41
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PM
    Lijstje adviesprijzen in euro's:
    [
    bedankt voor de prijzen
    de 600s3 serie wist ik wel maar evengoed bedankt

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool

    is de center hetzelfde(vrijwel)als de 805 maar dan op z,n kant
    en hoe beval ie als center want het is opzich toch wel een vrij opmerkelijke center in vergelijk met alle andere centers
    en welke kleur heb je gekozen?
    De HTM2 center is voor afgezien z'n vorm identiek aan de 805. Zowel kastvolume, gewicht als componenten zijn hetzelfde, alleen de vorm is natuurlijk wat anders (inderdaad meer een 805 op z'n kant).

    Qua klank is deze center echter voor zo'n 99,9% gelijk aan de klank van de 805 waardoor dus een zeer goede integratie tussen de fronts en de center ontstaat (absoluut niet vergelijkbaar wanneer de center geheel anders is als de fronts). Het uiteindelijke doel is om 5 identieke speakers te gaan gebruiken in de set-up (dus er komen nog 2x N805'jes als surrounds) zodat een homogeen klankbeeld over de gehele linie gewaarborgt is.


    Mvrgr

    Patrick

    ps. ik heb overigens voor zwart gekozen.

  18. #43

    Standaard

    Joepie! /me heeft eindelijk een projector

    Hellaas is het een oud beestje en doet ie stoort ie bij veel actie een beetje...maar ja voor het geld ($0,00) mag je ook niet veel verwachten
    Mijn laptop werkte er beter mee, dus misschien maar via laptop en projector DVD kijken... maar ja dan heb ik geen surround meer.. jonge jonge wat een luxe probleem

  19. #44

    Standaard

    Het is een tijdje geleden, maar inmiddels is er in mijn hometheater vanwege pech etc. inmiddels het één en ander gewijzigd. Mijn Zenith CRT is kapot gegaan en kan vanwege het feit dat Zenith Amerika door LG is overgenomen eigenlijk niet meer worden gerepareerd. De communicatielijnen zijn slecht, onderdelen zijn niet of nauwelijks meer verkrijgbaar en waarschijnlijk ook enorm duur vanwege schaarste. Ik heb dan ook inmidddels bij Frank van ITC een prachtige Epson EMP-TW 100 LCD projector gekocht, deze valt op door zijn prachtige beeld wat door de inwendige Faroudja scaler gemaakt wordt. Mijn Denon dvd 1600 met ingebouwde PSM-1 board heb ik ook bij Frank ingeruild daar de Epson toch wat problemen had met de PSM-1 en het beeld van de Faroudja scaler toch wel dicht in de buurt van de PSM-1 lag. Ik denk persoonlijk ook dat de PSM-1 beter presteerd in combinatie met een CRT als met een digitale projector, maar dat kan Frank denk ik beter zelf aangeven of weerleggen, daar ik nu op een terrein kom waar Frank meer verstand van heeft dan ik.
    In ieder geval, door de inruil van de Denon 1600 had ik wat centjes over voor een nieuwe dvd speler. Ik heb dan ook weer gekozen voor een Denon, echter nu de nieuwe 3800 met de nieuwste chipsets voor beeld en geluid. In combinatie met mijn versterker de AVC-A1SE met upgrade klink dit werkelijk fantastisch en het beeld wat via S-video naar de projector gaat is zeer stabiel. Ik moet nu nog een paar DVD's bestellen met R1 op NTSC zodat ik ook de progressive scan kan controleren (werkt jammer genoeg niet op PAL) . Ik dacht altijd dat CRT het summun was op projector gebied , ik moet nu echter Frank volledig ondersteunen wat betreft de beeldkwaliteit van de Epson. Ik denk naar de toekomst toe, dat het voor Hometheater jongens en meisjes alleen maar leuker wordt als je de prijs ziet van deze nieuwe Epson. Klopt het blijft nog duur, maar in vergelijking met een nieuwe CRT op DLP komt het toch wel weer een stuk vriendelijker over. Wanneer je bovendien de hype rondom plasma ziet, wat toch veel kleiner is en bovendien schreeuwend duur dan is het een genoegen om met zo'n klein toestel zo'n fantastisch groot beeld te maken.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ToolkiT
    Joepie! /me heeft eindelijk een projector

    Hellaas is het een oud beestje en doet ie stoort ie bij veel actie een beetje...maar ja voor het geld (
    Originally posted by ToolkiT
    Joepie! /me heeft eindelijk een projector

    Hellaas is het een oud beestje en doet ie stoort ie bij veel actie een beetje...maar ja voor het geld ($0,00) mag je ook niet veel verwachten
    Mijn laptop werkte er beter mee, dus misschien maar via laptop en projector DVD kijken... maar ja dan heb ik geen surround meer.. jonge jonge wat een luxe probleem
    ,00) mag je ook niet veel verwachten
    Mijn laptop werkte er beter mee, dus misschien maar via laptop en projector DVD kijken... maar ja dan heb ik geen surround meer.. jonge jonge wat een luxe probleem
    ok.. dan een dedicated HTPC ?
    Upgrading is a neverending story...

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap Poot
    Het is een tijdje geleden, maar inmiddels is er in mijn hometheater vanwege pech etc. inmiddels het één en ander gewijzigd.
    .....
    sjesus.. leuke set!!
    ik snap alleen die niet als je zo'n set hebt!!
    Upgrading is a neverending story...

  22. #47

    Standaard

    Dat gezichtje is niet vanwege die leuke set, maar vanwege het feit dat mijn CRT van bijna 5 jaar kapot is en niet meer gerepareerd kon worden (kapitaal vernietiging), de CRT gaf namelijk i.c.m. de PSM-1 van ITC een prachtig beeld en het is werkelijk doodzonde dat de projector kapot is gegaan. Ik ben nu natuurlijk met mijn nieuwe projector erg gelukkig maar het blijft natuurlijk knagen dat die oude CRT niet meer gerepareerd kon worden. groetjes allemaal

    ik heb een half jaartje geleden aangegeven wat ik zoal heb staan, mocht je nieuwsgierig zijn reply dat dan wil ik dat best met commentaar nog wel eens weer een keertje aangeven.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap Poot
    ik heb een half jaartje geleden aangegeven wat ik zoal heb staan, mocht je nieuwsgierig zijn reply dat dan wil ik dat best met commentaar nog wel eens weer een keertje aangeven.
    Je kunt ook een pagina-tje bij me aanvragen, dan kun je je set-link in je signature zetten

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PM


    ok.. dan een dedicated HTPC ?
    Heb ik aan zitten denken, maar we hebben in ons huisje maar 2 slaapkamers, 1 'master bedroom' die dankzij ons kingsize waterbed sjokvol is en onze gasten/computer kamer.
    De laatste kamer komt in aanmerking maar is redelijk klein, maar aan de andere kant heeft ie wel al een (slaap bankje)
    Weet er iemand of er Surroundsets voor de PC verkrijgbaar zijn?

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ToolkiT

    Heb ik aan zitten denken, maar we hebben in ons huisje maar 2 slaapkamers, 1 'master bedroom' die dankzij ons kingsize waterbed sjokvol is en onze gasten/computer kamer.
    De laatste kamer komt in aanmerking maar is redelijk klein, maar aan de andere kant heeft ie wel al een (slaap bankje)
    Weet er iemand of er Surroundsets voor de PC verkrijgbaar zijn?
    huh.. dat heeft niets met je ruimtes te maken... een HomeTheater PC heb je geen speciale ruimte voor nodig...
    en verder kan je het geluid uit je HTPC naar je receiver/pre-amp o.i.d. laten lopen en dan is het oke
    Upgrading is a neverending story...

Pagina 2 van 277 EersteEerste 1234561252102 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •