Pagina 3 van 277 EersteEerste 12345671353103 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 6911 worden weergegeven.

Discussie: Update HT

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PM

    huh.. dat heeft niets met je ruimtes te maken... een HomeTheater PC heb je geen speciale ruimte voor nodig...
    Ik wil eerlijk gezegt wel een beetje comfy er bij zitten als ik naar een DVD kijk...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PM
    en verder kan je het geluid uit je HTPC naar je receiver/pre-amp o.i.d. laten lopen en dan is het oke
    hoe doe je dat met DD5.1 etc? Stereo is geen probleem, maar surround word lastiger...
    Ik heb een Soundblaster 5.1 platinum gezien met bijhorende surround speakerset, hoe hangt dat in mekaar qua kabels? Heeft iemand zo'n setup?
    Zijn er ook ander opties?

  2. #52

    Standaard

    vaak heeft zo'n kaart een optische of coaxiale uitgang net als je dvd-speler
    Upgrading is a neverending story...

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PM
    vaak heeft zo'n kaart een optische of coaxiale uitgang net als je dvd-speler
    En de 5.1 digitale info van DVD komt gewoon via je IDE kabel?

  4. #54

    Standaard

    vandaag ga ik mijn rears vervangen door wharfedale diamond
    zuilen...had eerst jbl sat. uit 97 ofzo!
    fronts zijn trouwens ook wharfedale,valdus 200 watt.
    steeds een stapje verder.....
    boards don't hit back....(bruce lee)

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ToolkiT

    En de 5.1 digitale info van DVD komt gewoon via je IDE kabel?
    maakt niet uit hoe dat komt toch? zou ook via s/p-dif van je dvd-rom speler kunnen komen...
    maar uit je geluidskaart komt dan een coax/optical uit..
    Upgrading is a neverending story...

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PM

    maakt niet uit hoe dat komt toch? zou ook via s/p-dif van je dvd-rom speler kunnen komen...
    maar uit je geluidskaart komt dan een coax/optical uit..
    Voor mij maakt dat wel uit, ik wil graag weten hoe dingen in elkaar zitten om te voorkomen dat ik het verkeerde koop...

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ToolkiT

    Voor mij maakt dat wel uit, ik wil graag weten hoe dingen in elkaar zitten om te voorkomen dat ik het verkeerde koop...
    Het zit zo (ik heb ook zo'n opstelling gehad en gelukkig vervangen door een stand-alone DVD-speler ): Het digitale signaal wat wordt afgegeven door de DVD-speler (het geluid en het beeld dus) gaat via de IDE-kabel naar het moederbord, waarna het in de geluidskaart/MPEG-II kaart "aankomt".
    Op die kaart kun je een coaxkabeltje aansluiten, die je weer aansluit op een receiver, die het geluid verwerkt...
    Met het beeld gaat het evenzo, precies dezelfde route.


    Ik weet niet of je je receiver gelijk kunt aansluiten op de DVD-speler, maar het lijkt mij van niet...
    Als je wilt, heb ik nog een Realmagic Hollywood plus MPEG-II kaart in de aanbieding?!?

    succes ermee!

    Marty
    "Assumption is the mother of all fuck-ups..."
    mijn setje
    Co-startrader

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marty vanluit


    Het zit zo (ik heb ook zo'n opstelling gehad en gelukkig vervangen door een stand-alone DVD-speler ): Het digitale signaal wat wordt afgegeven door de DVD-speler (het geluid en het beeld dus) gaat via de IDE-kabel naar het moederbord, waarna het in de geluidskaart/MPEG-II kaart "aankomt".
    Op die kaart kun je een coaxkabeltje aansluiten, die je weer aansluit op een receiver, die het geluid verwerkt...
    Met het beeld gaat het evenzo, precies dezelfde route.


    Ik weet niet of je je receiver gelijk kunt aansluiten op de DVD-speler, maar het lijkt mij van niet...
    Als je wilt, heb ik nog een Realmagic Hollywood plus MPEG-II kaart in de aanbieding?!?

    succes ermee!

    Marty
    bedankt voor de uitleg, dit bvestigd mijn vermoeden
    Bedankt voor aanbod kaart, maar ik heb er al zoeen en die loopt op het moment stof te vergaren aangezien software decoding net zo goed werkt en ik altijd PCI slots te kort heb...

  9. #59

    Standaard

    Oowkee,

    aangezien het alweer een tijdje rustig is zal ik mijn upgrade er eens bij zetten.
    Sinds vandaag heb ik als nieuwe fronts 2 x de Tannoy Mx2 staan ter vervanging van mijn Pioneer sattelites welke mijn vorige fronts waren .
    Het zaakje hang ik via Vogel steunen aan de muur op, ipv ze gewoon in de vensterbank te zetten.
    En hoe sluit je dit allemaal aan? Juist, via Vd Hul Clearwater speakerkabel. Mooie kabeltjes. Tis alleen jammer dat ze waarschijnlijk niet door mijn kabelgoot zullen passen welke ik speciaal heb gekocht om mijn kabels weg te werken . (toen wist ik nog niet dat ik met deze dikke kabels zou thuiskomen...)
    Maar, voor de rest ben ik blij met deze upgrade.

  10. #60

    Standaard

    Ik ga van surround terug naar stereo, ik heb geluisterd naar vele surroundreceivers (stereo is voor mij het belangrijste maar kijk ook graag een filmpje) inclusief de nieuwe Denon, Rotel, Harman kardon, Marantz en Onkyo. Als het gaat om surround weergave klinken ze allemaal geweldig (opvallend feit is dat de AVR 8500 van H/K het beste klonk naar mijn meningzowel in stereo als surround). Maar stereo, daar falen ze bijna allemaal in, vergeleken met mijn toekomstige geintegreerde versterker de Mark Levinson no 383, als ik zo'n stereo apparaat heb hoef ik geen surround meer hoe vet het ook klinkt als je een film aan het kijken bent. Nu zit die ML natuurlijk in een andere prijsklasse als de meeste surroundreceivers maar ik heb er wel een paar knaken voor over!
    Don't f*ck with the Jedi Master (Jay and silent Bob strike back)

  11. #61
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter
    Ik ga van surround terug naar stereo, ik heb geluisterd naar vele surroundreceivers (stereo is voor mij het belangrijste maar kijk ook graag een filmpje) inclusief de nieuwe Denon, Rotel, Harman kardon, Marantz en Onkyo. Als het gaat om surround weergave klinken ze allemaal geweldig (opvallend feit is dat de AVR 8500 van H/K het beste klonk naar mijn meningzowel in stereo als surround). Maar stereo, daar falen ze bijna allemaal in, vergeleken met mijn toekomstige geintegreerde versterker de Mark Levinson no 383, als ik zo'n stereo apparaat heb hoef ik geen surround meer hoe vet het ook klinkt als je een film aan het kijken bent. Nu zit die ML natuurlijk in een andere prijsklasse als de meeste surroundreceivers maar ik heb er wel een paar knaken voor over!
    kan ook beide toch
    ik heb zelf ook een aparte set voor stereo
    de ht set klink ook niet naar mijn zin in stereo en daarom heb ik dus een aparte stereo set,deze had ik overigens al voor de ht set
    nadeel is alleen wel dat je
    twee extra speakers in de kamer bij heb staan
    die mark levinson is inderdaad wel een paar klasses hoger ja maar is dan ook wel topspul
    mijn vookeur lig echter wel bij ht en wat minder bij stereo maar misschien is het een optie voor je om er dan een mindere ht set bij te nemen
    zo kun je van beide genieten

  12. #62

    Standaard

    Je zult maar een 7.1 opstelling hebben, en dan nog een keertje er een stereo opstelling bij hebben met zuilen en een subwoofer....
    Leuk: 9 speakers en 2 subwoofers in je huis!. Zou dus echt nix voor mij zijn. Misschien als ik later een goede baan heb nog een keertje een lossen goede stereo versterker, cd speler en tuner op mijn slaapkamer, maar dan is het over 2 kamers. Das wat anders dan in 1 kamer zoveel
    Maarja, ik heb net nieuwe speakers, ben nog student, dus die upgrade laat nog wel ff op zich wachten

  13. #63
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Je zult maar een 7.1 opstelling hebben, en dan nog een keertje er een stereo opstelling bij hebben met zuilen en een subwoofer....
    Leuk: 9 speakers en 2 subwoofers in je huis!. Zou dus echt nix voor mij zijn. Misschien als ik later een goede baan heb nog een keertje een lossen goede stereo versterker, cd speler en tuner op mijn slaapkamer, maar dan is het over 2 kamers. Das wat anders dan in 1 kamer zoveel
    Maarja, ik heb net nieuwe speakers, ben nog student, dus die upgrade laat nog wel ff op zich wachten
    zijn nu dus 7 speakers(zijn nog geen grote)en 2 subs
    kom nog een rear center bij wanneer ik nieuwe speakers aanschaf dus dan zijn het er 8+2
    tenzij stereo met de nieuwe speakers wel goed klink via de ht set maar anders blijf het zo
    mijn vrouw is namelijk helemaal weg van de stereo set omdat deze ook gemakkelijk te bedienen is
    en wanneer mijn zoon dus oud genoeg is krijg hij deze stereo set
    al met al staan er aardig wat speakers ja maar ze zijn zo goed geintregeerd in het interieur dat het nauwelijks opval
    echt alsof het gewoon in het interieur hoort

  14. #64

    Standaard

    Weer een update in mijn HT dus dit oudje maar weer eens omhoog gehaalt.

    Dit weekend de nieuwe sub gekocht, het is de asw4000 van B&W geworden. De wijze waarop deze sub met de fronts (N805) integreert is werkelijk heerlijk, je hoort de sub absoluut niet maar als íe uitstaat weet je wat mist. Nu begint het spel van plaatsing, schuiven, meten, afstellen en opnieuw plaatsen, meten etc.

    Zal binnekort een wat meer uitgebreidere review schrijven, wanneer de sub zijn definitieve plaats heeft gevonden.

    Mvrgr

    Patrick

  15. #65
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vdB


    Zal binnekort een wat meer uitgebreidere review schrijven, wanneer de sub zijn definitieve plaats heeft gevonden.
    hier kijk ik dus weer naar uit
    jouw kennende moet dat weer een heerlijk verhaaltje worden bordevol informatie en dat soort dingen
    ik wacht dus maar geduldig af

  16. #66

    Standaard

    Je hebt je wel een beest in huis gehaald, ik hoop dat je vrijstaand woont, of beter, ergens op de hei

    Ik ben eveneens heel nieuwsgierig naar je bevindingen. Veel plezier ermee!

  17. #67
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    gelijk maar even op de B&W site gekeken
    wat een prachtige sub is dat zeg en dat gewicht dat merk je dus ook wel wanneer je m gaat verplaatsen(75kg)

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    Je hebt je wel een beest in huis gehaald, ik hoop dat je vrijstaand woont, of beter, ergens op de hei
    Ik woon in een appartement, bovenste verdieping

    De sub weegt inderdaad 75Kg en zit in een zeer onhandige doos. Heb het weekend dan ook hard nodig gehad om bij te komen van het slepen (geen lift)

    Problemen met de onderburen verwacht ik niet aangezien ik best op het geluidsvolume let. Tevens is de sub dusdanig zwaar en kaststijf dat resonanties (welke eigenlijk voor de meeste problemen zorgen) niet aan de vloer worden doorgegeven.

    Ben nu bezig om de juiste plek te vinden maar kan je wel alvast zeggen dat het beestje een behoorlijke definitie aan het geluid meegeeft, contrabas en basdrum klinken niet langer meer hetzelfde zelfs als ze tegelijkertijd spelen

    Mvrgr

    Patrick

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum
    Ik ga binnenkort mijn nieuwe (hij is in bestelling) ROTEL RSX-1065 AV-receiver in gebruik nemen. Een beest van een apparaat (zowel geluidstechnisch als ook om te zien trouwens), die de dure DENONS er met gemak uitspeelt. Na een weekje proef was ik compleet om. De detaillering, het heldere hoog, het strakke laag en de enorme dynamiek waren indrukwekkend mooi.
    laat het maar weten wanneer we langs kunnen komen voor een demonstratie...
    3d

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Deinum
    Mijn oude set,

    Yamaha RX-V 520 receiver
    Yamaha DVD-S520
    Yamaha NS-G40MKII hoofdspeaker
    Yamaha NS-G25 effectspeaker
    Yamaha NS-CG65 center speaker

    is net deze week verkocht.


    Ik heb vandaag definitief het volgende besteld.

    Yamaha RX-V730 RDS
    Yamaha DVD-S520
    4 X Yamaha NS200 als hoofd en effect speaker
    NS-C200 centerspeaker

    www.yamaha-hifi.de



    Hierbij heb ik een JVC breedbeeld (AV-28Z10S)


    Rob

    hmmm bijzonder dat je de 520 verkoopt, en dan weer tetugkoopt....
    3d

  21. #71
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John



    hmmm bijzonder dat je de 520 verkoopt, en dan weer tetugkoopt....
    misschien zeer tevreden over die 520

  22. #72

    Standaard

    Wel leuk dat mijn "oude" thread nog altijd wordt gebruikt Volgens mij zijn er wel een stuk meer updates geweest, maar toch

  23. #73

    Standaard

    wanneer vervang jij je foto's op internet? Want jij hebt tegenwoordig toch een andere opstelling staan? Of vergis ik me nu?
    maaruh: tis en blijf een leuke om te lezen

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    wanneer vervang jij je foto's op internet? Want jij hebt tegenwoordig toch een andere opstelling staan? Of vergis ik me nu? maaruh: tis en blijf een leuke om te lezen
    Als ik foto's had zou ik het doen

  25. #75

    Standaard

    Ik zal mijn nieuwe update maar ff plaatsen:
    een nieuwe tv (khad em al ergens anders vermeld, maar ik weet niet meer waar )
    Maar, het is dus een Sony KV29FX30S geworden. Een 4:3 Sony, volledig vlakke beeldbuid, 70 cm. Mooi ontwerp, en het beeld is met tv ook behoorlijk goed (zit wel nog steeds een versterker achter, van mijn vorige tv).

Pagina 3 van 277 EersteEerste 12345671353103 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •