Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 229 worden weergegeven.

Discussie: Fox Film Noir Topic

  1. #1

    Standaard Fox Film Noir Topic

    In dit topic wat meer aandacht voor de fantastische fox serie over het film noir genre.

    Ik zal de nwe titels steeds in pagina 1 invoeren en als ik tijd heb, zal ik de regisseurs en wat linkjes naar recensies toevoegen!

    Watch, buy and enjoy!

    Film Noir, a classic film style of the '40s and '50s, is noted for its dark themes, stark camera angles and high-contrast lighting. Comprising many of Hollywood's finest films, film noir tells realistic stories about crime, mystery, femmes fatales and moral conflict
    1. Laura (1944, Otto Preminger)


    2. Call Northside 777 (1948, Henry Hathaway)


    3. Panic in the Streets (1950, Elia Kazan)


    4. House of Bamboo (1955, Samuel Fuller)


    5. The Street With No Name (1948, William Keighley)


    6. Nightmare Alley


    7. House on 92nd Street (1947, Edmund Goulding)


    8. Somewhere in the Night (1946, Joseph Mankiewicz)


    9. Whirlpool (1949, Otto Preminger)


    10. The Dark Corner (1946, Henry Hathaway)


    11. Kiss of Death (1947, Henry Hathaway)


    12. Where the Sidewalk Ends (1950, Otto Preminger)


    13. No Way Out (1950, Joseph Mankiewicz)


    14. Fallen Angel (1945, Otto Preminger)


    15. House on Telegraph Hill (1951, Robert Wise)


    16. Boomerang (Out of Print!) (1947, Elia Kazan)


    17. House of Strangers (1949, Joseph Mankiewicz)


    18. I Wake Up Screaming (1941, H. Bruce Humberstone)


    19. Vicki (1953, Harry Homer)


    20. Shock (1946, Alfred L. Werker)


    21. 14 Hours (1951, Henry Hathaway)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  2. #2

    Standaard

    Leuk idee! Ik heb inmiddels 4 titels, namelijk Laura, Nightmare Alley, Kiss of death en Where the sidewalk ends. Ben heel benieuwd naar nieuwe tips. Het is en blijft toch een fantastisch genre, waarin eindeloos veel te ontdekken valt!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic
    Leuk idee! Ik heb inmiddels 4 titels, namelijk Laura, Nightmare Alley, Kiss of death en Where the sidewalk ends. Ben heel benieuwd naar nieuwe tips. Het is en blijft toch een fantastisch genre, waarin eindeloos veel te ontdekken valt!
    op Boomerang na heb ik ze nu allemaal. Ik hoef alleen Somewhere in the Night nog te zien.

    De fox film noir reeks biedt een betaalbaar alternatief voor liefhebbers van het film noir genre!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Boomerang staat geregeld op eBay voor een schappelijk prijsje. Je moet het alleen even in de gaten houden (als je tenminste niet overdadig teveel wilt betalen). Ik heb hem via eBay voor $ 14.01 incl. verzenden vanuit de USA.

    Ik moet zeggen dat de laatste titels mij wat tegenvallen. De eerste waves waren geweldig, maar in mijn optiek loopt het nivo van de films/uitgaven wat terug naarmate de serie vordert. Nou ja, het kunnen niet allemaal Laura's zijn.
    En als ik het goed heb wilde Fox aanvankelijk 24 titels uitbrengen, dus dan zouden ze bijna an het eind zijn. Maar het lijkt erop dat het succes van de serie een verlenging tot gevolg heeft.

    Fox heeft ook een aardige eigen site in het leven geroepen om de titels te promoten trouwens. Maar die is al tijden niet meer ge-update ....
    http://www.foxhome.com/filmnoir/

    Alles wat je wilt weten over de serie:
    http://forum.dvdtalk.com/showthread.php?t=402987

  6. #6

    Standaard

    van de 21 titels heb ik er inmiddels 14 dus hard op weg naar titels. Leuke film noir serie met goede films

  7. #7

    Standaard

    helaas!

    gisteren een 'Boomerang' veiling op ebay verloren.

    dvd is weggegaan voor 31 dollar. Niet slecht met een retailwaarde van 9 dollar.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  8. #8

    Standaard

    En nog even mededelen dat ik op boomerang na nu alles gezien heb!

    moet idd beamen dat de eerste waves kwalitatief beter waren. Met name Vicki en Shock zijn toch wel 'B-noir', maar desalniettemin wel vermakelijk!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  9. #9

    Standaard BOOMERANG

    Dan maar BOOMERANG huren... :P

    -0-0-0-0-

    Ik heb 8 delen uit deze collectie. Hoef de serie niet n.l. compleet te hebben, alleen de verhalen die me aanspreken. Bezit daarom nr. 1 , 9 t/m 14 en 18.
    Vicki is een remake van I wake up Screaming, die heb ik ook maar laten liggen. Ik hoop, dat de 3 nog toegezegde delen toch weer aparte, unieke verhalen zijn.
    Bij DVDPacific zijn deze Fox Noirs € 7,05 p. stuk.

    Aardige Film-Noir sites:
    1. essential Film-Noir list
    2. Noir of the week
    3. Film-Noir (Duitsland)
    4. Film-Noir Illustrations
    5. Film-Noir movieposters
    6. They Shot Dark Pictures, Didn't They?
    7. BOOTLEG-Noirs (porto naar NL $ 6)
    8. Hays Code (production code)
    9. DVDBeaver
    10. Fox Film-Noir forum-USA

  10. #10

    Standaard Welke R-1/NTSC Fox Noirs in R2/PAL

    Ik loop nog steeds tegen hardnekkige hoogdrempeligheid aan mbt regio-vrij en NTSC. (De Fox Noirs zijn immers R-1/NTSC.) Voor hen zijn uit deze prachtige Fox Noir collectie ook enige (PAL) DVD's in R-0 en R-2 verkrijgbaar:

    1. LAURA (R2NL/PAL)
    2. Call Northside 777 (R-0/PAL, geen subs)
    3. Panic In The Streets (R2/PAL, geen subs)
    4. Nightmare Alley (R-0/PAL, geen subs)
    5. Where The Sidewalk Ends (R-2/PAL, geen subs), zeer prijzig.
    6. Whirlpool (R-2/PAL, geen subs), zeer prijzig.
    7. The Dark Corner (R-2/PAL, geen subs)
    8. The Street With No Name (R-2/PAL, geen subs)
    9. Somewhere In The Night (R-2/PAL, geen subs)
    10. Thieves Highway (R-2/PAL)
    11. Fallen Angel (R-2/PAL, geen subs), zeer prijzig.

    Meer kon IK er niet vinden.

    PS
    BOOMERANG (R-1): $ 6,49 (10 dec. '06)


  11. #11

    Standaard

    Wat velen ontgaan schijnt te zijn is dat Fox Nederland ook een begin heeft gemaakt met zijn eigen Noir serie. Allen dus met ondertiteling!

    Thieves Highway (!!!)
    Somewhere In The Night
    The Dark Corner
    The Street With No Name

    Speciaal voor de mensen met drempelvrees: te koop bij Ro-Disc.



  12. #12

    Standaard Fox Nederland

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bogart-Fan
    Wat velen ontgaan schijnt te zijn is dat Fox Nederland ook een begin heeft gemaakt met zijn eigen Noir serie. Allen dus met ondertiteling!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bogart-Fan
    Wat velen ontgaan schijnt te zijn is dat Fox Nederland ook een begin heeft gemaakt met zijn eigen Noir serie. Allen dus met ondertiteling!

    Thieves Highway (!!!)
    Somewhere In The Night
    The Dark Corner
    The Street With No Name

    Speciaal voor de mensen met drempelvrees: te koop bij Ro-Disc.


    dit zijn allemaal zeer sterke films!

    ook thieves' highway (waarvan ik de criterion heb) is ook de moeite waard!!!

    en thx voor de boomerang link, heb geboden, hoop op meer succes dit keer!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  14. #14

    Standaard

    De titels zijn met regelmaat verschenen: per 3 maanden kwamen er een aantal titels uit. Volgens het 'schema' zouden in deze maand de nieuwe uit moeten komen. Maar er is nog niets bekend over mogelijke titels, dit in tegenstelling tot alle voorgaande releases.
    Het zou mooi zijn als (bijvoorbeeld) Thieves' Highway nog opgenomen gaat worden in de serie. Maar de kans daarop lijkt mij ineens niet meer erg groot.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bogart-Fan
    Wat velen ontgaan schijnt te zijn is dat Fox Nederland ook een begin heeft gemaakt met zijn eigen Noir serie. Allen dus met ondertiteling!

    Thieves Highway (!!!)
    Somewhere In The Night
    The Dark Corner
    The Street With No Name

    Speciaal voor de mensen met drempelvrees: te koop bij Ro-Disc.


    De Nederlandse dvd's hebben een iets andere verpakking. En volgens mij zitten er in die serie ook niet alleen Noirs maar ook films uit andere genre's (wel allemaal uit ongeveer dezelfde periode). Zo heb ik zelf uit die serie The Razors Edge gekocht en da's toch niet echt Noir. Wel een fantastische film trouwens.

  16. #16

    Standaard

    Ik denk dat jij in de war bent met de Studio Classics serie van Fox Nederland. Die lijkt inderdaad erg op de Film Noir serie.

    De Studio Classics van Nederland (en Engeland) hebben de orginele affiches op de cover, in een vergelijkbare stijl als de Nederlandse Fox Noir serie. Maar de R1 versies van de Studio Classics hebben een compleet andere cover.


    De R2 tegenover de R1:


  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bogart-Fan
    Ik denk dat jij in de war bent met de Studio Classics serie van Fox Nederland. Die lijkt inderdaad erg op de Film Noir serie.

    De Studio Classics van Nederland (en Engeland) hebben de orginele affiches op de cover, in een vergelijkbare stijl als de Nederlandse Fox Noir serie. Maar de R1 versies van de Studio Classics hebben een compleet andere cover.


    De R2 tegenover de R1:

    Aha. Ze lijken inderdaad als twee druppels op elkaar ja. En toen ik net de IMDB-vermelding opzocht viel het me al op dat de Amerikaanse release een heel andere cover had.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bogart-Fan
    De titels zijn met regelmaat verschenen: per 3 maanden kwamen er een aantal titels uit. Volgens het 'schema' zouden in deze maand de nieuwe uit moeten komen. Maar er is nog niets bekend over mogelijke titels, dit in tegenstelling tot alle voorgaande releases.
    Het zou mooi zijn als (bijvoorbeeld) Thieves' Highway nog opgenomen gaat worden in de serie. Maar de kans daarop lijkt mij ineens niet meer erg groot.
    De kans dat Thieves' Highway in de R1 collectie wordt opgenomen is imo nihil omdat Criterion die al heeft uitgebracht.

    Wat betreft titels, Fox heeft zo'n 40 noirs in de periode 1940 - 1960 geproduceerd dus de put is niet bodemloos*. Een aantal van die titels zijn bovendien al door Criterion uitgebracht (Thieves' Highway, Night And The City) of verschenen in een andere Fox collectie (bv Don't Bother To Knock in de Marilyn Monroe collectie en Leave Her To Heaven in de Studio Classics collectie) dus die zullen niet snel nog een keer in de Noir collectie verschijnen.
    Ik weet wel dat Eddie Muller een commentaartrack heeft ingesproken voor The Brasher Doubloon en Alain Silver voor The Lodger (1944). Met The Brasher Doubloon schijnen echter weer rechtenproblemen te zijn net als met Boomerang. Een andere grote kandidaat lijkt mij Robert Siodmak's Cry Of The City die in Frankrijk al door Carlotta op de markt is gebracht.

    * al acht ik de kans klein, de put wordt wat dieper als Fox ook MGM en UA noirs zou kunnnen uitbrengen in zijn noir collectie (Fox heeft immers voor R1 de distributierechten van MGM en dus ook UA verworven).
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  19. #19

    Standaard

    Het zou jammer zijn van Thieves' Highway, maar niet onlogisch inderdaad. Ook al is Criterion natuurlijk wel een label dat een specifiek publiek heeft weten te trekken, en een goedkopere en meer gangbare uitgave in de Noir serie zou misschien het overdenken nog waard zijn voor de men at the top bij Fox. Terwijl de Monroe titels (waaronder ook Niagara) en de films uit de Studio serie zeker niet opnieuw uitgebracht gaan worden.

    Ik had al iets gelezen over The Lodger inderdaad (weet niet meer waar, waarschijnlijk op het forum van een link hierboven). En The Brasher Doubloon zou ook geweldig zijn.

    Is Dressed To Kill genoeg noir om in een dergelijke serie uitgebracht te 'mogen' worden? Ik heb hem zelf nog niet gezien, maar ik verwonderde mij over het feit dat zo'n titel bijna geruisloos verschenen blijkt te zijn. Ik las er (pas!) over n.a.v. een flyer in een noir film.
    Ook al valt het meer onder mystery of misdaad (én er valt te twisten over wat de inhoud van een noir moet zijn, kijk maar naar de discussies over al verschenen titels, waarbij Dressed misschien meer noir-invloeden heeft dan sommige andere titels), maar ik heb het idee dat zo'n titel ook best opgenomen had kunnen worden in de serie. Is dat ook zo?

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Zo heb ik zelf uit die serie The Razors Edge gekocht en da's toch niet echt Noir. Wel een fantastische film trouwens.


    ff off-topic, maar 5 febrari 2007 R-2 DVD-release van voortreffelijke Film-Noirs THE BLUE DAHLIA, THE BIG STEAL en THE GLASS KEY, zie Play.com voor de 1e info en/of Amazon.co.uk.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bogart-Fan
    Is Dressed To Kill genoeg noir om in een dergelijke serie uitgebracht te 'mogen' worden?
    Voor mij niet. Ik ben de film ook nog nooit tegengekomen in de noir literatuur. Dressed To Kill is onderdeel van de Michael Shayne mystery/thriller serie en past denk ik meer in het rijtje van detective serials als Charlie Chan, Mr. Moto en Sherlock Holmes.

    De enige filmserie die je in een aantal standaardwerken over film noir tegenkomt* is de Whistler serie van Columbia bestaande uit: The Whistler (1944), Mark Of The Whistler (1944), Power Of The Whistler (1945), Voice Of The Whistler (1945), Mysterious Intruder (1946), The Secret Of The Whistler (1946), The Thirteenth Hour (1947) en The Return Of The Whistler (1948).

    * Dark City van Selby, Death On The Cheap van Lyons en Film Noir Guide van Keaney noemen de Whistler serie.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  22. #22

    Standaard

    Inderdaad is de literatuur een goede maatstaf om te beoordelen of een titel tot een bepaald genre gerekend kan worden. Mijn noir-bieb beperkt zich maar tot 2 titels (The Noir Style en Crime Scenes - Movie Poster Art) en in geen van beide wordt de film genoemd.
    Ik zal Dressed To Kill eerdaags even gaan kijken denk ik. Ben nu toch ook wel benieuwd geworden. Helemaal nu ik weet dat ik het kan vergelijken met Chan en Moto, want ik hou erg van deze serials. De Moto films met Lorre heb ik vorig winter allen nog eens bekeken, en na ze inmiddels meerdere malen gezien te hebben, vind ik ze nog steeds geweldig. Chan is langer geleden voor mij (de BBC heeft de Tolers voor het laatst uitgezonden volgens mij, 's ochtends in alle vroegte) en deze zou ik graag willen aanschaffen, maar ze zijn mij nog even te nieuw (dwz de prijs is mij nog even te hoog).

    Van de Whistler serial had ik nog nooit gehoord. Dat zal ik in de gaten houden (mocht het uberhaupt al verkrijgbaar zijn, maar dat zal wel niet).

  23. #23

    Standaard

    weet iemand iets meer over toekomstige releases?

    gisteren weer een boomerang veiling verloren, vandaag weer op een nwe geboden.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  24. #24

    Standaard Upcoming Fox Noir releases...


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen
    weet iemand iets meer over toekomstige releases?
    Houd voor "Fox Noir" updates deze Film-Noir forums in de gaten: Link 1 en Link 2.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen
    gisteren weer een boomerang veiling verloren, vandaag weer op een nwe geboden.
    Succes :P

  25. #25

    Standaard

    Coen, het zou mij niets verbazen als je een mailtje krijgt van de verkoper waarin hij jou aanbiedt om de dvd te mogen kopen voor het bedrag dat jij geboden hebt.
    Ik heb hem namelijk gekocht bij dezelfde verkoper, en ondanks dat ik niet de winnaar was kreeg ik de dag erna een herkansingsaanbod ter hoogte van mijn bod (en dat bedrag was aanzienlijk lager dan de $ 19 die jij geboden hebt).

    Die verkoper moet een heel leger aan Boomerangs hebben staan, want hij biedt hem onafgebroken aan op eBay.

Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •