Pagina 5 van 10 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 229 worden weergegeven.

Discussie: Fox Film Noir Topic

  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen Bekijk bericht
    als ik hem nog niet had, had ik je een PM gestuurd!

    zeer interessante film!
    Inderdaad!
    Mijn vermelding was ook voor die forumezers bedoeld, die deze DVD nog nietin hun collectie hebben.

    edit 1/6
    DVD inmiddels verkocht.
    Laatst aangepast door kit carson : 02-06-2007 om 19:45

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymond koene Bekijk bericht
    ik heb nog 3 dvds in bestelling staan, zodra die binnen zijn is de collectie compleet. ik vind dit een kwalitatief hoogstaande serie (enkele uitzonderingen daargelaten) tegen een meer dan redelijke prijs...het enige irritante vind ik het feit dat al die R1-dvds zo nodig aan 3 kanten gesealed moeten worden...het kost mij de grootste moeite om die gesealde stripjes er af te halen zonder de hoesjes te vernielen......
    Klopt. Ik heb daar nu een klassieke scherpe metalen briefopener (Radiermesser-Solingen) voor en openen gaat nu stukken beter, maar 't blijft irritant. Maar als de klus geklaard is, komt er meestal wat moois uit...
    Laatst aangepast door kit carson : 13-06-2007 om 15:50

  3. #103

    Standaard

    Voor de mensen die veel geld hebben uitgegeven aan Boomerang is het vervelend, maar Fox kondigt de volgende noirs aan op hun site:

    Daisy Kenyon

    (dir. Otto Preminger, USA 1947)
    Dangerous Crossing

    (dir. Joseph Newman, USA 1953)
    Black Widow
    (dir. Nunnally Johnson, USA 1954)
    Boomerang!
    (dir. Elia Kazan, USA 1947)
    Laatst aangepast door wiljan : 21-07-2007 om 12:55

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan Bekijk bericht
    Voor de mensen die veel geld hebben uitgegeven aan Boomerang is het vervelend, maar Fox kondigt de volgende noirs aan op hun site:

    Daisy Kenyon

    (dir. Otto Preminger, USA 1947)
    Dangerous Crossing

    (dir. Joseph Newman, USA 1953)
    Black Widow
    (dir. Nunnally Johnson, USA 1954)
    Boomerang!
    (dir. Elia Kazan, USA 1947)
    Geweldig nieuws!

  5. #105

    Standaard

    Bij Fame in Amsterdam....enkele titels voor maar 5 euro; oa Thieves Highway en The Street with to Name

    Zijn ze een beetje de moeite waard?
    Laatst aangepast door Melzz : 21-07-2007 om 18:22

  6. #106

    Standaard

    Jazeker.... en zeker voor die prijs!

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan Bekijk bericht
    Voor de mensen die veel geld hebben uitgegeven aan Boomerang is het vervelend, maar Fox kondigt de volgende noirs aan op hun site:

    Daisy Kenyon

    (dir. Otto Preminger, USA 1947)
    Dangerous Crossing

    (dir. Joseph Newman, USA 1953)
    Black Widow
    (dir. Nunnally Johnson, USA 1954)
    Boomerang!
    (dir. Elia Kazan, USA 1947)
    ligt er net aan welk rugnummer deze hoes krijgt

  8. #108

    Standaard

    Mn eerste drie zijn binnen: The Street With no Name, Thieves' Highway en The Dark Corner.

    Somewhere in the Night lag er ook nog maar ik had al een flinke stapel....wellicht pik ik die de volgende keer op....

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Mn eerste drie zijn binnen: The Street With no Name, Thieves' Highway en The Dark Corner.

    Somewhere in the Night lag er ook nog maar ik had al een flinke stapel....wellicht pik ik die de volgende keer op....
    De een zal je mogelijk wat beter vinden als de ander, maar het zijn (van wat ik tot nu toe gezien heb dan) allemaal sterke films. Somewhere in the Night heb ik al, maar van wat ik er over gehoord, gelezen en gezien heb is die ook zeer goed te doen. Veel plezier ermee!

  10. #110

    Standaard

    Op zich vreemd dat de Nederlandse versies geen audiocommentaar bevat.... Lijkt me een kleine moeite om die ook toe te voegen. Iemand een idee waarom dat niet is gedaan?

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Op zich vreemd dat de Nederlandse versies geen audiocommentaar bevat.... Lijkt me een kleine moeite om die ook toe te voegen. Iemand een idee waarom dat niet is gedaan?
    misschien een rechtenkwestie? of anders proberen te besparen door die extra niet in te kopen voor de dvd.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan Bekijk bericht
    Voor de mensen die veel geld hebben uitgegeven aan Boomerang is het vervelend, maar Fox kondigt de volgende noirs aan op hun site:

    Daisy Kenyon
    (dir. Otto Preminger, USA 1947)
    Dangerous Crossing
    (dir. Joseph Newman, USA 1953)
    Black Widow
    (dir. Nunnally Johnson, USA 1954)
    Boomerang!
    (dir. Elia Kazan, USA 1947)
    goed nieuws! al heb ik boomerang al...

    komen deze films ook in de fox film noir reeks, of staan ze daar los van?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Peelen Bekijk bericht
    goed nieuws! al heb ik boomerang al...

    komen deze films ook in de fox film noir reeks, of staan ze daar los van?
    De Fox Film Noir reeks zou 24 films omvatten, dus met deze 3 en de re-release van spine 16 (Boomerang!) is de reeks compleeet, zie mede de reeds gegeven link: http://tinyurl.com/2mqf7u .
    Laatst aangepast door kit carson : 29-07-2007 om 03:58

  14. #114

    Standaard

    ok,

    thx Kit!

    Jammer dat velen Boomerang! al iets duurder hebben gekocht, maar wij hebben hem inmiddels al wel kunnen zien
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Op zich vreemd dat de Nederlandse versies geen audiocommentaar bevat.... Lijkt me een kleine moeite om die ook toe te voegen. Iemand een idee waarom dat niet is gedaan?
    Koop dan ook gewoon de Amerikaanse versies, waarschijnlijk nog goedkoper ook.

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan Bekijk bericht
    Koop dan ook gewoon de Amerikaanse versies, waarschijnlijk nog goedkoper ook.
    Mee eens, en die beschikken meestal ook nog over de mastertapes.
    (Ze mede de DVDReviews bij DVDBeaver!)

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Mee eens, en die beschikken meestal ook nog over de mastertapes.
    (Ze mede de DVDReviews bij DVDBeaver!)
    Wat bedoel je hiermee?

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Mn eerste drie zijn binnen: The Street With no Name, Thieves' Highway en The Dark Corner.

    Somewhere in the Night lag er ook nog maar ik had al een flinke stapel....wellicht pik ik die de volgende keer op....
    Dit zijn helaas de enige 4 Noirs van Fox die hier zijn uitgebracht.

    Ik vind wel dat men de term "Noir" wat al te ruim neemt.
    Van deze 4 films zijn slecht 2 titels echte noirs:
    The dark corner en Somewhere in the night.

    The street with no name is meer een gangsterfilm in de Warner traditie en
    Thieves highway is meer een truckersdrama.

    Maar als ik de in amerika uitgebrachte titels bekijk dan zitten daar ook een
    paar "dubieuze" noirs bij.

    House of bamboo is wat dat betreft de meest omstreden: kleur en CinemaScope.

    "Echte" noir is in zwart/wit en 1.33:1 ratio, evt. 1.66:1 of 1.78:1 in de jaren 50.

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Dit zijn helaas de enige 4 Noirs van Fox die hier zijn uitgebracht.

    Ik vind wel dat men de term "Noir" wat al te ruim neemt.
    Van deze 4 films zijn slecht 2 titels echte noirs:
    The dark corner en Somewhere in the night.

    The street with no name is meer een gangsterfilm in de Warner traditie en
    Thieves highway is meer een truckersdrama.

    Maar als ik de in amerika uitgebrachte titels bekijk dan zitten daar ook een
    paar "dubieuze" noirs bij.

    House of bamboo is wat dat betreft de meest omstreden: kleur en CinemaScope.

    "Echte" noir is in zwart/wit en 1.33:1 ratio, evt. 1.66:1 of 1.78:1 in de jaren 50.
    "Noir"s;aat niet op het feit of de film al dan niet in kleur of zwart wit is. Het verhaal (hard-boiled/black cinema) is wat dat betreft leidend. De -kleuren- LEAVE HER TO HEAVEN, BLACK WIDOW of "Accused of Murder" zijn ook Film-Noirs.

    "FILM-NOIR....
    Perhaps the beauty of 'Film-Noir' is its lack of limitation, and its problematic nature of strict classification. Translated literally as "Black Cinema (or film)" and so defined by French critics post WW2 to describe the increasing trend of American crime dramas shot with murky, shadowy grays often with anti-hero protagonists. Plot devices of amnesia, recent ex-convict characters, flash-back (remembered) narratives, femme fatales, shared guilt, pathos, classic nemesis and occasional obtuse camera angles are only a few of the recognizable stylistic norms building the distinguishing keys of Film-Noir. Most often plots were derived from the hard-boiled pulp fiction novels of the era. More of a theme or mood than a 'genre' - the Noir appeal spawned many contemporary imitations - 'Tech-Noir (Blade Runner), Neo-Noir (Taxi Driver) etc. This list is only what we observe to be 'Classic Noir'."

    Nagenoeg alle Film-Noirs:
    - op alfabet: : http://tinyurl.com/23lwcw
    - op jaartal: http://tinyurl.com/yreeb3

    Laatst aangepast door kit carson : 29-07-2007 om 14:32 Reden: spelling

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht

    "Echte" noir is in zwart/wit en 1.33:1 ratio, evt. 1.66:1 of 1.78:1 in de jaren 50.
    Hoe kom je daar nu bij? Een film als Double Indemnity, geen noir?

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan Bekijk bericht
    Hoe kom je daar nu bij? Een film als Double Indemnity, geen noir?
    Zwart/wit en 1.33:1!
    Zeker wel noir.

    Of dacht je dat ik bedoelde dat noir uit de jaren 50 moet komen?
    Dat bedoel ik niet, echter de ratios 1.66:1 en 1.78:1 werden toen gangbaar.

  22. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    "Noir"s;aat niet op het feit of de film al dan niet in kleur of zwart wit is. Het verhaal (hard-boiled/black cinema) is wat dat betreft leidend. De -kleuren- LEAVE HER TO HEAVEN, BLACK WIDOW of "Accused of Murder" zijn ook Film-Noirs.

    "FILM-NOIR....
    Perhaps the beauty of 'Film-Noir' is its lack of limitation, and its problematic nature of strict classification. Translated literally as "Black Cinema (or film)" and so defined by French critics post WW2 to describe the increasing trend of American crime dramas shot with murky, shadowy grays often with anti-hero protagonists. Plot devices of amnesia, recent ex-convict characters, flash-back (remembered) narratives, femme fatales, shared guilt, pathos, classic nemesis and occasional obtuse camera angles are only a few of the recognizable stylistic norms building the distinguishing keys of Film-Noir. Most often plots were derived from the hard-boiled pulp fiction novels of the era. More of a theme or mood than a 'genre' - the Noir appeal spawned many contemporary imitations - 'Tech-Noir (Blade Runner), Neo-Noir (Taxi Driver) etc. This list is only what we observe to be 'Classic Noir'."

    Nagenoeg alle Film-Noirs:
    - op alfabet: : http://tinyurl.com/23lwcw
    - op jaartal: http://tinyurl.com/yreeb3

    Uiteraard ken ik de definitie van film-noir!

    Maar IK associeer film-noir in eerste instantie met zwart/wit en 1.33:1

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Zwart/wit en 1.33:1!
    Zeker wel noir.

    Of dacht je dat ik bedoelde dat noir uit de jaren 50 moet komen?
    Dat bedoel ik niet, echter de ratios 1.66:1 en 1.78:1 werden toen gangbaar.
    Ja, dat dacht ik eigenlijk, maar blijkbaar niet goed gelezen. Ik denk niet dat je zo makkelijk een definitie van film noir kan geven overigens, iedereen geeft zo zijn eigen invullingen aan het begrip en de oorspronkelijke term zoals gebruikt door de Franse critics heeft volgens mij ook niet echt een definitie, maar was meer bedoeld om aan te geven dat de Amerikaanse films donkerder waren geworden tijdens en na de Tweede Wereldoorlog, zoals visueel als thematisch.
    Laatst aangepast door wiljan : 29-07-2007 om 18:12

  24. #124

    Standaard

    De term Film Noir slaat eigenlijk op een groot aantal films geproduceerd in de jaren '40 en '50. Maar dat moet je niet te letterlijk nemen, ik vind bijvoorbeeld Chinatown ook een geweldige Film Noir.
    De definitie slaat eigenlijk op donkerdere films met de volgende terugkerende thema's:
    * De perfecte misdaad
    * Een achtervolgend verleden
    * Een femme fatale
    * Een fatalistische nachtmerrie
    * Gangsters
    * Duisternis en corruptie
    Dit wordt meestal bijgedragen doordat de mensen meestal een pak dragen, een fedora dragen en veel roken.

    Film Noir heeft echter niks met beeldformaten of kleurgebruik te maken.
    Bound only by the paper-thin wrapper of mortality, a soul here lies, struggling to be free, and so it will, thanks to a bowl of bad gezpacho and a man named Calavera.

  25. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lagomorph Bekijk bericht
    De term Film Noir slaat eigenlijk op een groot aantal films geproduceerd in de jaren '40 en '50. Maar dat moet je niet te letterlijk nemen, ik vind bijvoorbeeld Chinatown ook een geweldige Film Noir.
    De definitie slaat eigenlijk op donkerdere films met de volgende terugkerende thema's:
    * De perfecte misdaad
    * Een achtervolgend verleden
    * Een femme fatale
    * Een fatalistische nachtmerrie
    * Gangsters
    * Duisternis en corruptie
    Dit wordt meestal bijgedragen doordat de mensen meestal een pak dragen, een fedora dragen en veel roken.

    Film Noir heeft echter niks met beeldformaten of kleurgebruik te maken.
    Jullie hebben allemaal gelijk, maar ik denk bij film-noir toch meteen aan zwart/wit en 1.33:1

Pagina 5 van 10 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •